Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy_Komen schreef:Dank je.
Dat lijntje, is een showlijntje. Omdat de whippet een lange hals hoort te hebben, en je deze dus ook graag wil laten zien, moet je er natuurlijk (voor "show foto's" ) geen brede halsband omdoen. Deze lijntjes worden dus enkel voor shows en "show foto's" gebruikt. Normaal gesproken heeft ze gewoon een extra brede band om
Nemurin schreef:Zo strak zit dat lijntje helemaal niet hoor, hij duwt net haar vel in.
Zeg maar wanneer andere mensen een horloge om hebben - het bloed komt toch ook nog in je hand?
8nnemiek schreef:Ik ken die showlijntjes, maar vind dat lijntje op de foto dunner en scherper lijken dan t in het echt is hoorValt heel erg mee. Lijntje valt gewoon net naar die plooi in bij de kaak waardoor het strak lijkt te zitten. Zie je toch ook op die laatste showfoto, dat het lijntje maar met een paar vingers wordt opgetild? Daar staat geen flinke druk op, mensen
Wendy_Komen schreef:Bedankt voor de reactie's!!
En nee, het lijntje snijd niet, ze krijgt gewoon nog adem. Denk je namelijk dat een hond die pijn heeft en geen adem meer krijgt braaf en rustig blijft staan? Geloof, die raken in paniek en gaan gekke bokkensprongen doen om van de pijn af te komen
sparretje schreef:Voor de mensen die niet bekend zijn met showen en het lijntje er niet prettig uit vinden zien; uit ervaring kan ik zeggen dat de honden het lijntje bij goed gebruik niet hinderlijk vinden. Het wordt puur gebruikt om de belijning van de hond zo optimaal mogelijk te laten zien.
Nieuwe regel vwb keuren :
het voorbrengen van de hond:
een hond moet op natuurlijke wijze met een losse lijn een correct en rastypisch gangwerk laten zien. Het optrekken van de hond bij de hals is verboden. De exposant die zich niet houd aan de gangbare regels van het exposeren van een hond, dient de ring te verlaten. De hond zal niet meer gekeurd worden
Als het lijntje dus heel strak had gestaan zou Loena nooit zo'n hoge plaatsing op de show hebben kunnen halen![]()
Maar ik kan me voorstellen wanneer je het nog nooit gezien hebt dat het er raar uitziet.