Voedertijd!(Slangen krijgen levend voer, kan schokkend zijn)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:07

Mooie beesten zeg!
Maar ben je níet bang dat de prooidieren je slang zullen verwonden, omdat je bv ook gerbils voert? Die kunnen nog een flinke strijd leveren.

Het invriezen kan idd diervriendelijker. Pak de muis of rat bij de staart en geef een fel tikje op de rand van de tafel, dan is het meteen afgelopen. Kunnen ze gelijk in de vriezer, heb je perfect vriesvers voer voor je mooierds.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:15

ik zal in het vervolg wel een aantal muizen halen die ze meteen kunnen opeten...het invriezen doe ik zowiezo zelden omdat die van mij eigenlijk altijd eten..

normaal gesproken eten ze zelfs tijdens het vervellen,de laatste tijd echter niet waardoor de slangen mager en hongerig zijn.

ook risico van levend voer is idd dat die nog kunnen bijten,maar die van mij grijpen meteen en wurgen ook meteen dus muisje heeft echt geen kans en is heel snel dood..

overigens gaat het hier niet om volwassen muizen,deze muisjes waren krap aan 2 weken oud,ongeveer 4 cm lang zonder staart.

maar nu ik dit hoor zal ik niet meer invriezen,haal dus wel een aantal wat meteen opgegeten word.
het was me echter verteld door een echte slangenkenner en iemand die al zeker 20 jaar slangen heeft dat het invriezen op deze leeftijd nog best kon en dat ze heel snel dood zouden zijn.
een volwassen muis of rat zou ik nooit invriezen..

@ sonja,ik heb 1 keer gerbils gevoerd maar die waren al dood en ook maar krap een week oud...gerbils hebben niet echt mijn voorkeur.

en op een eerdere vraag,de slangen zijn puur mijn hobby,mijn vriend vind er niks aan haha.
ik vind ze verschrikkelijk mooi en fascinerend om naar te kijken...

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:44

Olster4ever schreef:
TS had al eerder in dit topic gezet dat ze voor de sier en voorde kijk zijn en niet als knuffelbeesten.

wurgslangen knuffelen stevig hoor *D

Haha, dat knuffelen doen ze voor mij een beetje te stevig :D Ik heb niet gezegd als knuffelbeest, want dat lijkt me met een slang een beetje moeilijk.

Nee, maar voor de sier en voor de kijk dat is niet echt een argument. Je kan ook een leguaan in huis nemen, die wil ik ook niet, hoor, haha, maar er moet toch iets zijn waarvoor je expliciet voor slangen gaat. Niet zoveel Nederlandse huishoudens hebben een slang als "huisdier".

Nou, dat wil ik gewoon graag even weten van een "slangenliefhebber" :j

CathCath

Re: Voedertijd!(Slangen krijgen levend voer, kan schokkend zijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:46

Ik heb je antwoord gelezen TS. Duidelijk. Thx

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:47

iehhh := aggossie hier een muizen/ratjes liefhebber die het zielig vindt :')Die beesten moeten natuurlijk ook eten maar die kleine kraaloogjes van die muisjes :(:)

Heb je daar nou helemaal geen moeite mee? O:) Ik zou het echt niet kunnen, respect!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:48

ze zijn gewoon prachtig...en ook bij een slang merk je wel dat ze allemaal hun eigen karakter hebben.

en het voeren van die muizen heb ik geen problemen mee nee,ik ben daar wat makkelijker in.
misschien omdat ik voorheen op een varkenshouderij gewerkt heb ofzo...

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:52

hey wat leuk!

wij hebben ook rattenslangen ( stuk of 25 )
als iemand nog intresse heeft.... :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:53

Allereerst complimenten dat je ze niet meer levend gaat invriezen.
Hele netjes dat je dingen aanneemt, want levend invriezen is voor een warmbloed gruwelijk.
Het beste kan je ze strekken, of een flinke tik geven.

Eten ze alleen muisjes?

Mooi om te zien dit, in het wild zou je zulke dingen niet dagelijks tegenkomen. En op deze manier is er wat van te zien.
En tsja het muisje, had anders waarschijnlijk de komende 4/5 jaar in een klein hokje gezeten bij mensen thuis.... kids hebben er geen aandacht meer voor, muisje kwijnt weg...

Neehoor, voer ze maar lekker aan de slangen... :)

Hoeveel eet zo'n slang nou?
En zet jij de muisje in de bak, en jagen ze gelijk, of wachten ze eerst af?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:56

inowa schreef:
nou,vooral de eerste muis heb ik even vervloekt haha...sprong uit mijn hand dus muis los door de huiskamer!
ik achter die muis aanrennen en ondertussen word ik stom aangekeken door de katten die niet eens even kwamen helpen!
vervolgens had ik muisje te pakken,toen beet dat kreng me ook nog in mijn vinger!

hahahahah zou ik ook doen als mijn laatse uurtje geslagen was :+

hoeveel voer je ze eigenlijk ??

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:59

nu eten ze nog enkel muisjes omdat ze groter niet op kunnen.

deze muizen komen zowiezo niet bij mensen in een klein hokje thuis....deze worden op die school gekweekt voor te voeren aan hun slangen.

die van mij eten 2 muizen per week en dan achter elkaar.

ik zet de muizen levend in de bak vlakbij de slang en die kijkt even en hapt meteen toe en wurgd.
de muisjes zijn al gegrepen voor ze er erg in hebben dat ze bij slangen zitten.

@stitch; wat voor kleurslagen hebben jullie nog zitten? ik ben voor op den duur wel op zoek naar nog een koppel rattenslangen maar ik wil graag een snow en pied sided hebben.
dit is echter wel voor over een hele tijd,kan nog wel een jaar duren.
mijn terrarium is groot genoeg voor 4 stuks,ook als die volwassen zijn

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:08

inowa , die 2 kleuren heb ik helaas niet ( zijn wel gaaf trouwens!)
wij hebben vooral wildkleur en missin black. standaard dus.
en een paar hybrides.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 13:11

missing black en wildkleur heb ik dus ook.
en ik had voorheen een missing red die was ook erg mooi maar die is helaas veel te vroeg overleden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:18

MirandaNH schreef:
onley schreef:
jeej weer een slangentopic :D

ik moet ook maar weer eens nodig een topic maken

maar een voertopic is hier vragen om een reltopic whahaha :+
Nee joh ben je gek die dieren moeten ook eten :Y)

Ik heb zo een 30 stuks iedere week om te voeren *\o/*

echt super leuke gutjes inowa van welk jaar zijn ze eigenlijk?

ik zie hier echt geen rel topic. Alleen adviezen over dat je muizen op deze leeftijd niet moet invriezen.
Dat is puur dierenmishandeling. Je moet niet gelijk ervan uit gaan dat dit een reltopic wordt :n
zijn genoeg mensen op bokt die dat niet doen.

En de slangen moeten idd ook eten hebben, is ook niks mis mee. Alleen wat ik hierboven geschreven heb.
daar is wél wat mis mee :)

ja het invriezen van levende dieren is indd not done
daar heb ik overheen gelezen

vrijwilligers die mijn boa vrouw komen knuffelen? :+
met deze dieren ga je niet op de bank zitten om even mee te knuffelen dit zijn en blijven nog steeds kijk dieren.

Inowa ik vind je gutjes wel aan de kleine kant voor hun leeftijd of lijkt dat nu maar zo?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 13:20

ze zijn idd te klein voor hun leeftijd en ook te mager,dat is de reden dat ze ook meer en vaker voer krijgen.
ze hebben een hele tijd niet willen eten.

ik heb dan ook gisteren met een slangen expert overlegd en die raadde me dus aan om elke week 2 muizen te geven.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:21

Ik wou dit eigenlijk helemaal niet zien, maarja als er in de titel staat dat het schokkend kan zijn kijk ik altijd juist :')

Maar aghossie die muisjes toch, heb het wel met ze te doen hoor. Maar zoals al werd gezegd, een slang moet ook eten. Het is hetzelfde als dat wij vlees eten.
Mooie slangen heb je daar :j
Het zou echt niks voor mij zijn zo'n slang in huis, haha.

En over de levende muizen invriezen, tja daar ga ik niet echt meer iets over zeggen. Ik weet daar ook verder niks over, maar ik heb een paar dagen op een kinderboerderij gewerkt en daar hadden we een muis gevangen en dat zou eten worden voor de uilen. Nou die stopten ze toch echt niet levend in de vriezer hoor! Daar draaien ze gewoon de nek van om en als het beestje iets groter was was het hup in een zakje en meppen maar. Blijven ze ook gewoon in tact. Daarna als ze dood zijn wel gewoon in de vriezer.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 13:22

ja op de een of andere manier gaan mensen dan toch kijken...nouja,als ze er van schrikken is het dan eigen schuld,ik heb gewaarschuwd haha

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:27

Gave foto's Marouschka! Mooi scherp :))
Tsja, zielig... Wat is zielig? Zoals Jolliegirl zegt: die beestjes kunnen beter aan de slangen gevoerd worden dan wegkwijnen in een kooitje bij mensen thuis...

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:37

Vind slangen altijd wel mooi om te zien! Zelfs nog even aan gedacht om ook een slang te nemen maar denk dat het toch niets voor mij is, wil beesten toch altijd graag aaien :P.

Ik ben helemaal niet tegen het levend voeren en kijk zelf JUIST altijd dit soort dingen om er een beetje aan gewend te raken. Het lijkt me heerlijk als je de ruimte hebt voor een paar kippen dat je ze gewoon lekker rond kan laten scharrelen voor de eieren en eventueel na een tijdje op kan eten na een prachtig leven. Beter dan de kippen uit de supermarkt in die kleine hokjes en die arme muisjes in die iniminie hokjes wat bijna nooit verschoond word omdat de kids geen interesse meer hebben. Het is even iets waar je overheen moet komen denk ik maar vind er helemaal niets mis mee!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 13:40

het is idd even de knop omzetten

ik heb op een varkenshouderij in de kraamstal gewerkt en daar heb ik genoeg biggetjes uit hun lijden moeten verlossen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:00

inowa schreef:
ze zijn idd te klein voor hun leeftijd en ook te mager,dat is de reden dat ze ook meer en vaker voer krijgen.
ze hebben een hele tijd niet willen eten.

ik heb dan ook gisteren met een slangen expert overlegd en die raadde me dus aan om elke week 2 muizen te geven.

dat is een verstandige keuze
mischien eens laten onderzoeken op flagelaten dit zorgt ook dat ze niet aankomen/niet willen eten.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:26

Ik was nieuwsgierig maar durfde toch niet goed te kijken brr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:45

Hoewel ik zelf een heel fanatiek rattenliefhebber ben, heb ik geen moeite met het feit dat er slangenliefhebers zijn ( ieder zijn hobby, en ratten fan is ook een ietwat afwijkende liefhebberij)

Ten eerste heel fijn dat je ze niet meer leven gaat invriezen, dat vond ik wel een moeilijk punt.

Het tweede punt dat ik aan wil dragen is er een waarvan ik hoop dat je erover na wil denken. Ik besef heel goed dat je niet jouw manier van omgaan met voederdieren zal aanpassen ,maar ik wil dit voor jouw en meelezers ter overweging geven.

Het levend voeren vind ik een oneerlijk strijd. Daar waar in het wild het dier een kans heeft om te ontsnappen, te overleven , weg te rennen etc, en dus juist het zwakkere dier het onderspit delft.

Hier zal een veel grotere doodsangst zijn bij het voederdier dat echt geen kant opkan en geen enkele kans maakt.
Ik ben er dan ook zelf voor dat jij het voederdier zou doden en nog vers ( en warm) aan je slangen geeft.

om als voorbeeld het paard te nemen die heeft in het wild drie mogelijkheden, flight, fight en faint. Het is zo dat op het moment dat het met vluchten en vechten niet is gelukt ze eigenlijk zichzelf uitschakelen (bewustzijn op nul zetten) Ik denk dat in de situatie waarin deze dieren zich verkeren het niet mogelijk is om die stadia te doorlopen en ze naar mijn idee onnodig angst en pijn hebben.

Verder zijn het prachtige dieren je slangen, en vanuit mij ook geen anti geluid dat je ze hebt en dus ook moet voeren.

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:52

ja het invriezen van levende dieren is indd not done
daar heb ik overheen gelezen

vrijwilligers die mijn boa vrouw komen knuffelen? :+
met deze dieren ga je niet op de bank zitten om even mee te knuffelen dit zijn en blijven nog steeds kijk dieren.

Inowa ik vind je gutjes wel aan de kleine kant voor hun leeftijd of lijkt dat nu maar zo?[/quote]
de slangen van me oom kan je rustig mee op de bank zitten en dan zit je een half uurtje ofso en hij heeft een soort boomtakken aan het plafon hangen enn danm krijpen ze daar heel snel al weer in en zitten daar een uur ofso en dan gaan ze weer hun kooi in

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:36

inowa schreef:
ja nogal dubbel gevoel zo ja..

ik zie deze muizen wel echt enkel als voedsel,dus echt verstand op nul.
mijn slangen moeten nu ook eenmaal ten en dood spul wat al een eeuwigheid in de vriezer ligt is niet zo heel erg goed voor ze.
honden en katten krijgen ook enkel het beste voer he..

Is dat ook de reden waarom je levende muisjes voert? Ik ben het ook boeiend om te zien, vind het verder niet
zielig.. Maar ben gewoon benieuwd naar de reden waarom je ze levend voert?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:57

Mooie slang zeg!!!