Krummel-zonder-vlekje

Krummel-met-vlekje

En een Krummeltje met Zusje in de Sputnik.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ook met je knuffeltherapie ratties enzo! Misschien dat ik me hier ook nog wel wat in ga verdiepen.. Er zijn hier in de buurt miss. ook wel opvangen die zulke mensen nodig zijn. Hoe is dat eigenlijk begonnen bij jou? (puur intresse hoor
)
Ze zijn echt lief. 
Misschien heb je iets aan deze site: http://www.sokratjes.nl/
Dit zijn foto's van een half uurtje geleden. Met flits gemaakt, dat vinden ze helemaal niet erg en deze foto's zijn met veel moeite gemaakt omdat ze liever alle vier op me klommen.

Ods schreef:Mij viel meer op dat ze er een theekransje op na hieldenMaar heerlijk zeg hoe ze met elkaar om gaan, het ziet er gewoon normaal uit
Operatie integreren-in-de-groep is hierbij geslaagd te noemen

paardenfreak schreef:wat grappig ik ken ze volgens mij via een rattenforum.
daar heb ik het topic van het begin af aan gelezen over de wildjes.
zijn vast de zelfden. aangezien je deze foto's ook daarop hebt gezet:)

zwenneke schreef:Geweldig!
Goede rattenmama
Wat een ukkies zo nog naar kindje en zusje!

Het zijn echt de leukste knaagdieren die je maar kunt bedenken!
SimoneDV schreef:Maar wat ik me afvroeg, wilde ratten worden vaak toch veel ouder dan onze tamme ratten die vaak maar 2-3 jaar worden? Ben benieuwd of deze dan ook ouder gaan worden
Wilde ratten (die ook in het wild leven) gaan vaak ook vrij vroeg dood, vanwege natuurlijke vijanden en de mens, en ook wel ziektes. Als het goed is zijn deze wildjes natuurlijk niet zo gevoelig voor tumoren en luchtwegproblemen als de tamme rat waar dit helemaal in is doorgefokt, maar of ze daadwerkelijk gezond oud(er) kunnen worden durf ik niet te zeggen.