De grootste knuffel die er is: Billy de Blaarkop os! + film!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: De grootste knuffel die er is: Billy de Blaarkop os! + film!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:45

Na jaren werk op een kinderboerderij heb ik de ervaring dat je koeien toch best wat kunt leren :j met geduld dat wel, maar 't zijn geen domme dieren.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:11

VEEL geduld. _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:15

Ja maar ach, da's ook zo met ezels, geiten... en sommige paarden. :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:22

_O- Ja daar heb je helemaal gelijk in.
Moest in september ofzo op school met een koe lopen, en dan konden de eerstejaars haar bouw etc. gaan leren beoordelen... heenweg had ik d'r nog wel (gewoon in een rondje gezet), in het gebouw was ze heel lief en knuffelig, maar op de terugweg... jeetje wat zijn die beesten sterk als ze hun zin willen krijgen.

Dus ben benieuwd hoe je dat zo doet met Billy eigenlijk dan. :) Want die is 2x zo groot en vast nog 10x zo sterk. _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:24

Volgens mij is het met koeien vooral een kwestie jong geleerd, oud gedaan... als ze klein zijn en ze leren braaf mee te lopen hebben ze als ze wat ouder zijn volgens mij niet eens echt door dat ze eigenlijk veel sterker zijn. :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:47

Dan is daar het probleem geweest bij de schoolkoeien. _O- Maar dat is ook wel logisch, ze houden ze niet om heel braaf mee te lopen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:41

Ik ben beheerder op een kinderboerderij en mijn ervaring is inderdaad jong geleerd is oud gedaan. Onze koeien komen vanaf dag 1 dagelijks in handen en lopen dagelijks aan het touw. Onze koeien zijn dan ook heel erg lief en tam. (kinderen wandelen er mee en borstelen ze) Maar voetjes geven? Nee hoor, gaat je niet lukken. Misschien als ze jong zijn nog wel, maar probeer het maar eens als ze volwassen zijn. Onze koeien wegen al een kilotje of 400/500 (lakenvelder koetjes) ik wil niet weten wat Billy weegt :+ , ik zou toch zeggen zeker een kilotje of 700, dan moet ie al schaapmak zijn klauwtjes in je hand leggen, niet gaan hangen en netjes stil blijven staan. Zie je het gebeuren? Ik niet :n

Verder zijn koeien erug leuk hoor :+ De onze genieten ook zo van krabbelen net als Billy op het filmpje, gaan ze helemaal met hun hoofd laag en scheef alsof ze willen zeggen, jaaaa daaaaar ietsje naar links, iets je hoger, aaaaaahhhhhhh :+ :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:45

Een perfect voetje geven lijkt mij ook wat lastig maar het is wel fijn als ze wat mee werken in de bekapbox bijvoorbeeld.. overigens had familie van mij ook koeien vroeger en die konden wel netjes voetjes geven, ze bekapten af en toe ook zelf wat (bijhouden) en dan pakten ze het voetje en lieten 't ergens op steunen, koeien gingen anders teveel op ze hangen maar ze werkten wel mee met het geven van een voetje dus ze hoefden niet al teveel moeite te doen om het been omhoog te krijgen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:51

Wat fijn dat je hem toch kunt houden :# Ik heb het hele vorige topic gevolgd, hij blijft WAUW.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:27

Dat is knap werk van die mensen :j . Op onze kinderboerderij hebben ze het ook geprobeerd met onze koeien en dat was geen succes :P . Ik ben het met je eens dat handzame (boerderij)dieren echt prettig werkt :j zo kunnen wij altijd goede tehuisen vinden als we dieren moeten verkopen. Alles is bij ons handtam en daar beginnen we al erg vroeg mee. Gevolg is dat onze ezelin zonder enige aarzeling op haar dooie gemakje de trailer oploopt en rond de kersttijd al menig levende kerststal en kerstmarkt heeft opgeleukt :D . Vuurkorfen, hordes met kinderen, kerstbomen in allerlei rare kleuren, wapperende vlaggen, poppende pocorn machines, ze bekijkt het allemaal met even veel interesse en vindt het allemaal prima :+ Dan ben ik zo trots op haar :+:, dat doe ik met mijn goed opgevoede paard niet na :P

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:35

Stoer beest! :D PRachtig!
Wat is hij groot geworden, vergeleken die foto waar hij nog klein was.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:47

Haha kinderboerderij waar ik werk gaat eerst koeien leasen, maar van de zomer hadden we 2 HF-stierkalfjes. :) De ene was erg lief en de andere werkte zich altijd in de nesten dus had zelfs van z'n eigen staldeur een trauma.
Wat dat betreft hebben ze een ontzettend goed geheugen inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:22

Mijn hemel ik wist niet dat er koeien waren die zooooooooo groot konden worden!! ik vind hem echt geweldig maar zou de kriebels krijgen en de neiging om te 'vluchten' alsie ineens voor me zou staan :P

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:11

Fiffill schreef:
DanielleTara schreef:
ja vraag ik me ook af ?? wat is oud voor een koe??

Een koe kan wel 20 worden... maar de gemiddelde leeftijd voor een melkkoe is 5 a 6 jaar. Die worden meestal geslacht als ze minder melk gaan geven.

Nee dat is bij ons niet zo, we hebben een aantal melkkoeien van een jaar of 13 en die melken we nog gewoon mee hoor!
Wat een grote lummel zeg }:0 !

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:21

Billy is echt te leuk!! :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:29

gaaaaaf! wat n buffel!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:33

billyyyy, HHHJAAAA HJAAAA, nee???
briljant beest :D

vooral die gefrustreerde blik toen je weg liep en hij je niet bij kon houden :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:02

Renslover schreef:
Fiffill schreef:
Een koe kan wel 20 worden... maar de gemiddelde leeftijd voor een melkkoe is 5 a 6 jaar. Die worden meestal geslacht als ze minder melk gaan geven.

Nee dat is bij ons niet zo, we hebben een aantal melkkoeien van een jaar of 13 en die melken we nog gewoon mee hoor!
Wat een grote lummel zeg }:0 !

"Een aantal melkkoeien", da's wat anders dan een groot bedrijf en daar had ik het over. ;) Op kleine bedrijfjes gaat het vaak anders. :)

marquez1 schreef:
Dat is knap werk van die mensen :j . Op onze kinderboerderij hebben ze het ook geprobeerd met onze koeien en dat was geen succes :P . Ik ben het met je eens dat handzame (boerderij)dieren echt prettig werkt :j zo kunnen wij altijd goede tehuisen vinden als we dieren moeten verkopen. Alles is bij ons handtam en daar beginnen we al erg vroeg mee. Gevolg is dat onze ezelin zonder enige aarzeling op haar dooie gemakje de trailer oploopt en rond de kersttijd al menig levende kerststal en kerstmarkt heeft opgeleukt :D . Vuurkorfen, hordes met kinderen, kerstbomen in allerlei rare kleuren, wapperende vlaggen, poppende pocorn machines, ze bekijkt het allemaal met even veel interesse en vindt het allemaal prima :+ Dan ben ik zo trots op haar :+:, dat doe ik met mijn goed opgevoede paard niet na :P

Dit ging ook om mensen met een paar diertjes voor de hobby dus die kwamen veel in handen. :j

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:07

Citaat:
"Een aantal melkkoeien", da's wat anders dan een groot bedrijf en daar had ik het over. ;) Op kleine bedrijfjes gaat het vaak anders. :)

We hebben een aantal melkkoeien van een jaar of 13 De rest is allemaal een stuk jonger, we hebben er 80, dus ik weet niet wat je een klein bedrijf vind...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:11

Dat vind ik er nog niet zo heel veel nee - maar dat doet er niet zoveel toe verder -, de gemiddelde leeftijd (gemiddeld dus hè ;) ) ligt kennelijk vrij laag. Dat wil dus niet zeggen dat alle bedrijven hun koeien op vrij jonge leeftijd weg doen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:18

billy is stoer! Ik heb samen met een vriendin een Blaarkop gehad: Blaartje heette ze. Kon kunstjes en liep altijd los met ons mee

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:06

Wat een tanker van een dier joh, sjeumig!! :wow:

Echt super dat je hem een kans geeft en hem voorlopig nog houdt!
Ik vind het overigens behoorlijk mak voor een stier/os!
Wij hebben wel een paar makke koeien, maar niet zo erg als die van jou!