met geduld dat wel, maar 't zijn geen domme dieren. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
met geduld dat wel, maar 't zijn geen domme dieren.
Ja daar heb je helemaal gelijk in.
Want die is 2x zo groot en vast nog 10x zo sterk.
Maar dat is ook wel logisch, ze houden ze niet om heel braaf mee te lopen.
, ik zou toch zeggen zeker een kilotje of 700, dan moet ie al schaapmak zijn klauwtjes in je hand leggen, niet gaan hangen en netjes stil blijven staan. Zie je het gebeuren? Ik niet
De onze genieten ook zo van krabbelen net als Billy op het filmpje, gaan ze helemaal met hun hoofd laag en scheef alsof ze willen zeggen, jaaaa daaaaar ietsje naar links, iets je hoger, aaaaaahhhhhhh
. Op onze kinderboerderij hebben ze het ook geprobeerd met onze koeien en dat was geen succes
. Ik ben het met je eens dat handzame (boerderij)dieren echt prettig werkt
zo kunnen wij altijd goede tehuisen vinden als we dieren moeten verkopen. Alles is bij ons handtam en daar beginnen we al erg vroeg mee. Gevolg is dat onze ezelin zonder enige aarzeling op haar dooie gemakje de trailer oploopt en rond de kersttijd al menig levende kerststal en kerstmarkt heeft opgeleukt
. Vuurkorfen, hordes met kinderen, kerstbomen in allerlei rare kleuren, wapperende vlaggen, poppende pocorn machines, ze bekijkt het allemaal met even veel interesse en vindt het allemaal prima
Dan ben ik zo trots op haar
, dat doe ik met mijn goed opgevoede paard niet na

PRachtig!
De ene was erg lief en de andere werkte zich altijd in de nesten dus had zelfs van z'n eigen staldeur een trauma.
Fiffill schreef:DanielleTara schreef:ja vraag ik me ook af ?? wat is oud voor een koe??
Een koe kan wel 20 worden... maar de gemiddelde leeftijd voor een melkkoe is 5 a 6 jaar. Die worden meestal geslacht als ze minder melk gaan geven.
!

Renslover schreef:Fiffill schreef:Een koe kan wel 20 worden... maar de gemiddelde leeftijd voor een melkkoe is 5 a 6 jaar. Die worden meestal geslacht als ze minder melk gaan geven.
Nee dat is bij ons niet zo, we hebben een aantal melkkoeien van een jaar of 13 en die melken we nog gewoon mee hoor!
Wat een grote lummel zeg!
Op kleine bedrijfjes gaat het vaak anders. 
marquez1 schreef:Dat is knap werk van die mensen. Op onze kinderboerderij hebben ze het ook geprobeerd met onze koeien en dat was geen succes
. Ik ben het met je eens dat handzame (boerderij)dieren echt prettig werkt
zo kunnen wij altijd goede tehuisen vinden als we dieren moeten verkopen. Alles is bij ons handtam en daar beginnen we al erg vroeg mee. Gevolg is dat onze ezelin zonder enige aarzeling op haar dooie gemakje de trailer oploopt en rond de kersttijd al menig levende kerststal en kerstmarkt heeft opgeleukt
. Vuurkorfen, hordes met kinderen, kerstbomen in allerlei rare kleuren, wapperende vlaggen, poppende pocorn machines, ze bekijkt het allemaal met even veel interesse en vindt het allemaal prima
Dan ben ik zo trots op haar
, dat doe ik met mijn goed opgevoede paard niet na