Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jennyxx schreef:Ben nog vergeten te schrijven dat Buddy vermoedelijk een kruising Cairn Terrier is met Maltezer of Yorkshire terrier

) Hier in het asiel zeiden ze wel dat hij absoluut niet met katten kon, heb daarna ook ontdekt waarom (we hebben er zelf geen, maar wonen in een flat en er zijn hier wel mensen met katten en die lopen gewoon buiten). Moet zeggen dat het tegenwoordig erg goed gaat, ik zou 'm niet los moeten laten lopen, weet niet of ie dan nog zou luisteren op zo'n momenten, maar aan de riem gaat het erg goed en kan hij de katten gewoon voorbij lopen. Laatst liep hij zelfs met een GROTE boog om een kat heen, ik wist niet wat ik zag! (heb 'm ook daarvoor beloond, van mij moet hij niet zo nodig naar die katten toe, dat hij er maar gewoon van wegblijft, is voor alle partijen veel leuker
).
Jennyxx schreef:Engeltjes, helaas zijn mijn poezen doodsbang. Ze zijn gek op mijn oude hond. Liggen spinnend bij hem en geven hem kopjes. Ook voor vreemde honden zijn ze niet zo bang. Voor Buddy wel. Denk dat ze weten dat het menes is.. Buddy heeft wel een flinke haal gehad van de stalkat, maar dat deed hem niks, de kat was belangrijker.
Vandaag een gedragsdeskundige gesproken, die had Buddy 1x gezien bij een vreemde kat, verder nog niet hoor. Maar zij heeft er een hard hoofd in. Hij is zo gefixeerd op katten dat training (straf, beloning of zelfs pijn) bij lange na niet aankomt. Zij is bang dat een slipketting of andere vorm van straf hem meer ophitst. Beloning helpt niet, want de kat is vele vele vele malen belangrijker voor Buddy. Het enige wat ik kan proberen is om een band met Buddy op te bouwen in de hoop dat hij meer 'gefixeerd' raakt op mij en in de tussentijd de dieren gescheiden houden en dat ze elkaar alleen van een afstand kunnen zien en wennen.
Tjee wat is wijsheid? Ik heb alles over voor Buddy, maar mijn katten zijn ook super lief! Hoe langer het duurt hoe meer Buddy zich aan ons gaat hechten... Tjee wat zouden jullie doen?
Kan niet bij katten en is echt veeel te druk voor kleine kinderen. Zal maar niet laten zien welke het is, want als je m ziet weet ik zeker dat je verliefd bent
Toevallig ook 3 jaar .. Echter denk ik niet dat het familie is, eigenaar heeft zowel ouders als 2 pups (dus hem & z'n broertje) in het asiel gedumpt (en nog een Newfoundlander) .. Maar misschien is die wel al als pup weggeven ofzo en op die manier daar terechtgekomen? Weet eigenlijk niet of het kan dat er "maar" 2 pups geboren worden, dacht altijd dat het er meer waren (tenzij er natuurlijk wat misloopt).
Geen idee hoe groot hij eigenlijk is
Klein