Onze nieuwe aanwinst: asielhondje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvs

Re: Onze nieuwe aanwinst: asielhondje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:06

Zijn er geen andere mensen die je kent waarbij hij goed past? Probeer een beetje reclame voor hem te maken.

Ik weet hoe het is als je hond achter katten aanzit en met kleine kindjes ben je niet in de positie om een hond met problemen echt goed op te vangen. Misschien had je het inderdaad iets langer kunnen proberen, maar probeer nu gewoon een goed huis voor hem te zoeken of hem in ieder geval aan te raden bij mensen.. Dan kan jij ook weer rustig slapen. Het is echt een schatje namelijk!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:06

sancha grote onzin!

je kunt vaak al heel snel zien of iets gaat werken of niet
sommige dingen krijg je een hond nauwlijks afgeleerd, dit hondje heeft jachtinstinct op katten en dat krijg je zelden afgeleerd
met een klein kind in huis zou ik nooit een hondje met problemen nemen, in de stress kan hij gaan happen en dan is een kind snel de klos

TS jammer dat het niet werkte en eigenlijk triest dat het asiel geen kattentest heeft gedaan, dan hadden ze het zelf al geweten

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 21:16

Spatter, inderdaad. Met mijn dochtertje kan ik gewoon geen enkel risico nemen nu het hondje steeds vaker aangaf er door de katten niet tegen te kunnen. Erg jammer dat het asiel het niet beter had uitgezocht. Hij geeft overduidelijk aan totaal gefixeerd te zijn op katten en nergens anders meer aan te denken. Dit afleren zou heel lang duren. Dat kan ik mijn katten en mijn dochtertje niet aan doen helaas. Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat ze nu wel een beter beeld van het leuke karakter van Buddy/Robby hebben. Ze hebben zijn tekst ook een stuk vriendelijker gemaakt. Ik hoop dat er nu wel animo voor hem is!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 21:17

En ik ben nu reclame voor hem aan het maken op bokt door dit topic. Ook heb ben ik via hyves met het een en ander bezig. Als dit topic beetje doodbloed, denk ik dat ik een nieuwe open met de vraag wie dit asiel hondje wil ed.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 21:20

Het zijn trouwens 8 dagen en geen 6 :P

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:21

Je hoeft toch jezelf niet te verbeteren Jennyxx?
Je hebt je best gedaan, en het hondje ook. Helaas was dit geen match.

Ik vind je erg dapper, want jij haald wel een dier uit het asiel! Doen weinig mensen je na. En kom op: Je bent eerlijk, naar jezelf en het dier. Wie zijn dat nog tegenwoordig?

Jou hondje komt nog :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:26

Ach, kijk nou <3

Toen ik de 1e foto zag dacht ik gelijk "ey, ik heb ook zoiets!" :D

Afbeelding

Ook een sukkeltje uit het asiel trouwens ..
En zoiets vermoeden we ook:
Jennyxx schreef:
Ben nog vergeten te schrijven dat Buddy vermoedelijk een kruising Cairn Terrier is met Maltezer of Yorkshire terrier :D

:Y)

Edit; oh, ik zag net dat je 'm niet meer hebt? Las iets van katten, dat het niet ging omdat hij er zo op gefixeerd is enzo ... Heel herkenbaar! ( :+ ) Hier in het asiel zeiden ze wel dat hij absoluut niet met katten kon, heb daarna ook ontdekt waarom (we hebben er zelf geen, maar wonen in een flat en er zijn hier wel mensen met katten en die lopen gewoon buiten). Moet zeggen dat het tegenwoordig erg goed gaat, ik zou 'm niet los moeten laten lopen, weet niet of ie dan nog zou luisteren op zo'n momenten, maar aan de riem gaat het erg goed en kan hij de katten gewoon voorbij lopen. Laatst liep hij zelfs met een GROTE boog om een kat heen, ik wist niet wat ik zag! (heb 'm ook daarvoor beloond, van mij moet hij niet zo nodig naar die katten toe, dat hij er maar gewoon van wegblijft, is voor alle partijen veel leuker :Y) ).

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:04

Wat jammer dat je hem terug hebt moeten brengen meis, ik heb ook ooit die beslissing moeten maken, en dat was echt niet makkelijk.
Je ziet zeker het verschil tussen honden die katten uiteindelijk zullen accepteren, en honden die dat dus echt nooit gaan doen.
Heb ze alle 2 meegemaakt. Sam kon na 10 maanden intensief trainen nog steeds niet samen met de katten. De katten woonde boven, Sam beneden. Uiteindelijk hebben we Sam ook terug moet brengen, niet zo zeer om de katten, maar eigenlijk alles bij elkaar.
Sanne daar in tegen, rende toen ze kwam achter de kat aan, maar toen de kat zich omdraaide, vond ze het ineens een stuk minder plezierig.

Ik denk dat je een wijze keuze hebt gemaakt, hoe moeilijk deze ook is.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 10:36

dubbel post
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 04-09-10 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 10:37

Ik mis hem verschrikkelijk. Hij is geadopteerd door mensen die hem al eerder op ikzoekbaas.nl hadden zien staan, maar toen net te laat waren. Ze schijnen verstand van honden te hebben, meerdere honden te hebben en grotere kinderen. Het asiel denkt dat hij goed terecht is gekomen. Gaat het daar niet, dan komt hij terug bij mij!
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 04-09-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:49

jee wat triest voor buddy...8 dagen is niet lang om een hond te laten wennen.
Ik heb een getraumatiseerde hond die had 7 maanden nodig om weer 'normaal' te worden.

Ik wilde net de tip geven om voor de katten iets te maken dat ze van de grond kunnen,en dus niet lastiggevallen zouden worden.
Je hebt inderdaad honden die helemaal over de rooie gaan als ze een kat zien...dat krijg je er niet meer uit.

Die zijn opgejut als jong hondje met Poesje,Poesje...pak ze!!!

Wat je dochtertje betreft begrijp ik je standpunt.
Neem een herplaatster uit een gezin met kinderen....het is toch een redelijk risico om een hond uit het asiel te nemen waar je vrij weinig van weet.

Een herplaatser die weg moet vanwege (verzonnen)allergie...niet vanwege een bijtincident met de kinderen.

Nu lees ik dat je hem weer terugwilt?
Wat is er verandert dan?
Ik snap het even niet meer....waarom heb je hem dan weer teruggebracht?

Je moet niet sollen met een dier...als je niet zeker bent van je zaak hou het dan gewoon bij je hondje wat je al hebt.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:02

Moet een klein beetje toegeven dat ik het wel een beetje eens ben met geerke. Dat je hem mist is logisch, maar hem weer ophalen zou ook voor hondje niet fijn zijn. Het is op dit moment allemaal nog heel vers en je mist hem, dat is logisch. Maar het is niet fair tegenover buddy om hem dan weer op te halen omdat jij hem zo mist. Jouw tijd komt nog wel! En tot die tijd lekker genieten van de mooie momenten die je nog met je oudje hebt :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:44

Dat mogen jullie vinden. Ik heb er even over nagedacht en zelf vind ik dat ik naar eer en geweten heb gehandeld.

Ik heb juist aan het dier gedacht door uberhaupt een asieldier te nemen. We hebben heel goed uit gezocht of hij bij kleine kinderen kon en bij Buddy werd het zelfs gegarandeerd. Zelf heb ik het van te voren ook uitgetest. Dat hij niet bij katten kan, kon ik niet weten. Dat dit zoveel stress gaf dat hij daarom waarschijnlijk niet meer bij kleine kinderen kan, kon ik ook niet weten.

Dat ik hem terug zou willen nemen, vind ik ook niet egoistisch, juist in tegendeel. Ik moet dan een deel van de kamer af zetten zodat hij niet bij de katten en de kleine meid kan komen. Dit kost een hoop geld (en boren in mijn nieuwe laminaatvloer en muren). Omdat er geen animo voor dit hondje in het asiel was, heb ik dat zeker voor hem over nu ik gisteren zag hoe erg hij het in het asiel vindt.

Gelukkig is hij nu toch door een goed huis geadopteerd. Dus ik zou bijna zeggen...gelukkig bestaan er meer mensen zoals ik :D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:14

Jenny; ik bedoelde het ook zeker niet vervelend hoor ( lang leve internet waarop dingen zo lekker verkeerd over kunnen komen ) maar je moet ook aan je kleine en je katten denken. En als je aangeeft dat hij al begon te grommen naar joy, dan is het wachten op het eerste bijt incident. En ik snap dat je het heel erg vind dat je hem terug moest brengen, maar ik denk dat je ook niet wil dat joy in haar gezicht gebeten wordt. Dus ik denk eigenlijk wel dat je de juiste keuze hebt gemaakt om hem terug te brengen en nu is het alleen maar top dat hij een ander gezin gevonden heeft! Buddy is niet het enige asiel hondje. Ik heb er ook 1 zien zitten die ik dolgraag zou willen adopteren, maar ik heb er simpelweg de tijd niet voor. Maar ook hij zit er al 2 jaar..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 18:18

Twee jaar... ;( welke is dat? (mag ook via pb hoor)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:18

Jennyxx schreef:
Engeltjes, helaas zijn mijn poezen doodsbang. Ze zijn gek op mijn oude hond. Liggen spinnend bij hem en geven hem kopjes. Ook voor vreemde honden zijn ze niet zo bang. Voor Buddy wel. Denk dat ze weten dat het menes is.. Buddy heeft wel een flinke haal gehad van de stalkat, maar dat deed hem niks, de kat was belangrijker.

Vandaag een gedragsdeskundige gesproken, die had Buddy 1x gezien bij een vreemde kat, verder nog niet hoor. Maar zij heeft er een hard hoofd in. Hij is zo gefixeerd op katten dat training (straf, beloning of zelfs pijn) bij lange na niet aankomt. Zij is bang dat een slipketting of andere vorm van straf hem meer ophitst. Beloning helpt niet, want de kat is vele vele vele malen belangrijker voor Buddy. Het enige wat ik kan proberen is om een band met Buddy op te bouwen in de hoop dat hij meer 'gefixeerd' raakt op mij en in de tussentijd de dieren gescheiden houden en dat ze elkaar alleen van een afstand kunnen zien en wennen.

Tjee wat is wijsheid? Ik heb alles over voor Buddy, maar mijn katten zijn ook super lief! Hoe langer het duurt hoe meer Buddy zich aan ons gaat hechten... Tjee wat zouden jullie doen?

jammer dat ze zo gelopen is. mijn hond komt ook van het asiel en heb hem sinds jullie. Ze vloog ook direct achter mijn kat aan. snakte, gromde. De kat was ook bang. ik heb de hond aangeleerd om niet in de slaapkamer te komen. Zo zat de kat altijd veilig. en stilletjes aan zijn ze beginnen wennen aan elkaar. Nu is het veel beter. af en toe fixeerd ze de kat nog maar dan luisterd ze naar mij als ik haar tot orde roep. ben eigenlijk wel heel blij. jammer dat het bij jullie niet gelukt is

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:27

niet zo geschikt jen :D Kan niet bij katten en is echt veeel te druk voor kleine kinderen. Zal maar niet laten zien welke het is, want als je m ziet weet ik zeker dat je verliefd bent :+ :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:03

Oh ha ha maar ik vroeg het niet voor mezelf hoor :D Ik wil Buddy en anders geen andere hond :Y) Ik dacht misschien kan ik hem dan onder de aanbracht brengen in het topic 'welke hond past bij mij'. Beetje reclame voor hem maken *D Twee jaar is zo lang... ;(

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:04

Sabine, ik heb door het hele gedoe nog niet op jouw foto gereageerd. Maar die twee lijken echt op elkaar zeg! Hoe oud is jouw hondje? Misschien is het wel familie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:11

:) Toevallig ook 3 jaar .. Echter denk ik niet dat het familie is, eigenaar heeft zowel ouders als 2 pups (dus hem & z'n broertje) in het asiel gedumpt (en nog een Newfoundlander) .. Maar misschien is die wel al als pup weggeven ofzo en op die manier daar terechtgekomen? Weet eigenlijk niet of het kan dat er "maar" 2 pups geboren worden, dacht altijd dat het er meer waren (tenzij er natuurlijk wat misloopt).

Hmmm ... :+

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:14

Ze lijken wel heel erg op elkaar! Hoe zwaar jouw hondje? Dan kan ik een inschatting maken of ze even groot zijn. Misschien is het wel 1 van de pups die toen in het asiel zijn gedumpt en is hij niet goed terecht gekomen. Of er waren wel meerdere pups? Zelfs die oren zijn hetzelfde :D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:19

Jenny; het is timo en zit in t dierenasiel in den haag. Vind hem helemaal geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:20

Was heel onderkomen & ondervoed, maar woog laatst bij de DA 4.8 kilo, zal wel altijd rond de 5 kilo zitten denk ik ;) Geen idee hoe groot hij eigenlijk is :+ Klein :Y)

Als het familie zou zijn zou deze al veel eerder moeten weggegaan zijn, want in het asiel hier heeft er geen andere gezeten (was dus de ouders en dan die van mij & z'n broertje, deze laatsten zaten nog samen dus dat is niet deze bv. ) .. Het zou natuurlijk altijd kunnen, maar ik vrees dat we het nooit zullen weten ;)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:37

Buddy weegt ook 5 kilo :D Misschien is Buddy wel achter gebleven bij die mensen. Hij is in ieder geval ook ondervoed gevonden, maar dan deze zomer. We zullen het inderdaad nooit weten. Wel toevallig allemaal 8-)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:44

Heb arme Timo in het andere topic gezet!