Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyxx schreef:Ben nog vergeten te schrijven dat Buddy vermoedelijk een kruising Cairn Terrier is met Maltezer of Yorkshire terrier
Jennyxx schreef:Engeltjes, helaas zijn mijn poezen doodsbang. Ze zijn gek op mijn oude hond. Liggen spinnend bij hem en geven hem kopjes. Ook voor vreemde honden zijn ze niet zo bang. Voor Buddy wel. Denk dat ze weten dat het menes is.. Buddy heeft wel een flinke haal gehad van de stalkat, maar dat deed hem niks, de kat was belangrijker.
Vandaag een gedragsdeskundige gesproken, die had Buddy 1x gezien bij een vreemde kat, verder nog niet hoor. Maar zij heeft er een hard hoofd in. Hij is zo gefixeerd op katten dat training (straf, beloning of zelfs pijn) bij lange na niet aankomt. Zij is bang dat een slipketting of andere vorm van straf hem meer ophitst. Beloning helpt niet, want de kat is vele vele vele malen belangrijker voor Buddy. Het enige wat ik kan proberen is om een band met Buddy op te bouwen in de hoop dat hij meer 'gefixeerd' raakt op mij en in de tussentijd de dieren gescheiden houden en dat ze elkaar alleen van een afstand kunnen zien en wennen.
Tjee wat is wijsheid? Ik heb alles over voor Buddy, maar mijn katten zijn ook super lief! Hoe langer het duurt hoe meer Buddy zich aan ons gaat hechten... Tjee wat zouden jullie doen?