Hahahahaaa!! (raar konijn)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:26

Nemurin schreef:
Natuurlijk is het niet prettig voor het konijn, maar wou je hem dan van die viltige klitten laten hebben? Het is toevallig de manier om hem te hanteren als je daar iets moet.

Een paard vindt het ook niet alles als ik z'n oogbal indruk om z'n slijmvliezen te bekijken, maar het verschaft me wel nuttige informatie over de toestand van z'n gezondheid.

Het is toevallig niet de manier om je konijn te hanteren hiervoor :D
Je moet het lijfje van het konijn altijd ondersteunen omdat zijn ruggetje er makkelijk kan breken. Je pakt het konijn bij het nekvel en je andere hand onder zijn kont en vervolgens 'kiep' je hem om en houdt je hem goed vast..

Maar hoe dan ook, het blijft een schattig gezicht maar let wel goed op want als het konijn zich om wil draaien vanuit deze houding kan hij heel makkelijk zijn ruggetje breken.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:29

nou ik reageer vooral ff op het filmpje :D super!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:29

Maar hij ligt toch op z'n rug, met de oren tussen de knieën? Dat is volgens de lui die dierverzorging studeren namelijk wel de manier. Zolang de oortjes vastzitten schijnen ze niet te gaan spartelen. Anders moet ik even naar Barneveld bellen "Jullie doen het niet goed!"
Ik heb zelf gelukkig kortharige konijnen die elkaar poetsen... :+

Bovendien neem ik aan dat TS constant de handen op het konijn houdt omdat ze hem aan het knippen is - dan zal ze het wel merken als ie gaat spartelen.

Het blijft inderdaad lastig met konijnen, ze kunnen in principe vanuit elke houding gaan spartelen... die ruggegraatjes zijn zo breekbaar.

Edit: Wacht es, is er een filmpje?
Oh dat is er later bij gezet... Haha maf beest! Mijne hangen ook altijd aan m'n voeten.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:38

Ik vind het een enig konijn..wat een lieverd...Kan hij gerust wel even tegen hoor zo op z'n rug...Allemaal knopen in zijn vacht is ook niet alles. TS heeft hem vast niet hele dagen op zijn rug liggen.. (de bovenkant ziet er ook te lief uit om steeds naar de onderkant te gaan zitten staren) :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:43

Je moet het nekvel en de oren vastpakken he, alleen aan de oren heb je geen grip en dus geen stevigheid en ook dat lijkt me niet fijn voor het konijn..
Ik vind dit een erg onveilige manier in ieder geval. Ze zal het vast wel doorhebben zodra ze gaat spartelen, maar dan is het dus al te laat en kan ze er niets meer aan doen. Vandara dat het noodzakelijk is om echt met 1 hand je konijn goed vast te houden.

En ik ben bang dat de lui van dierverzorging net niet voldoende opletten in de klas :D

Wil trouwens het topic niet onderuit halen hoor :o maar vind het wel belangrijk genoeg om te zeggen dus vandaar dat ik het wel even meld.

Nummus

Re: Hahahahaaa!! (raar konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:46

Nou ja zoals ik het zag bij de lui van de dierverzorging was het inderdaad oren + nekvel tussen de knietjes. :)
Bovendien als je aan de oren trekt kun je dingen kapot maken.
Ik ga het ze wel een keer vragen... In ieder geval bedankt. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:48

Ik las trouwens op internet dat je konijnen met langer haar ook prima 1 keer in de zoveel tijd kunt borstelen. Is misschien ook wel makkelijker voor TS?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:02

Bij sommige konijnen gaat het alsnog vervilten, zeker als ze heel actief zijn. Maar langharige konijnen moet je sowieso regelmatig borstelen ja. Denk dat TS dat ook wel doet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:05

Las ik ook inderdaad, dat je rasechte angorakonijnen iedere dag moet borstelen. Wat een werk :oo

TS, wat voor ras is dit?

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 22:14

Konijn was alleen even 'los' voor de foto, verder continue mn handen op hem ivm het knippen.
Ik borstel hem ook om de dag, maar t beessie gaf aan t super heet te hebben met zn lange vacht, dus maar wat eraf geknipt en nu crosst hij weer het hele huis door :)
Ras is een Teddy Widder overigens

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:28

Tja hitte doen ze het ook niet al te best in, fijn dat ie weer blij is. ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:53

Knippen is zeker nodig bij dit ras. Anders wordt het meer haar dan konijn.
Het filmpje vind ik erg leuk!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:45

_O-

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:19

Deed mijn oude konijn ook altijd! Uber schattig! die bleef helemaal liggen als je hem ergens op zijn rug neerlegde :+:

Super lief beessie man! :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:32

Herkenbare foto's! Ik heb ook een Teddy en met dit warme weer krijgt ook hij een zomerkapsel. Ook ik leg hem zo neer TS, heb tot nu toe geen andere manier gevonden om de haren bij zijn buikje weg te knippen, dus mensen: kom maar op met die tips ;)

Vooralsnog kan mijn konijn zo makkelijk een aantal minuten blijven liggen, want hij weet dat hij het als beloning een stuk minder warm heeft daarna +:)+

edit: typefout

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:37

Leuke foto's! Ik wou dat mijn konijn dat ook kon :') Hahah, je moet maar de lef hebben om hem in zo'n stand te brengen en hij vliegt alle kanten op!