Mijne babbie nijnies!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:40

Aah wat zijn het schatjes <3

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:42

chocobroodje schreef:
Ik twijfel een beetje aan dit verhaal van ongelukjes, en nee rasloze konijnen zijn niks minder waard ik heb er zelf ook 1. Maar feit is wel dat er gewoon veel teveel zijn, en elk konijntje wat TS nu verkoopt/weggeeft is weer een konijn dat langer in de opvang zit en dat is gewoon zonde en niet nodig

Nou bij mijn konijntjes was het zeker weten een ongelukje. De eigenaar van hun moeder had geen mannetjes en wist ook niet dat het beest jongen droeg tot ze in het hok lagen. :+ We weten ook niet wie de papa is, maar het moet een konijn in het dierenhotel zijn geweest.

chocobroodje

Re: Mijne babbie nijnies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:16

Ik bedoelde met dit verhaal ook TS hoor, wie zet zijn ram en voedster nou in 1 hok zonder dat het fatsoendelijk is afgesloten. Zoiezo is dat voor de ram ook heel frustrerend :j Wel constant het vrouwtje ruiken maar er niks mee mogen. Waarom niet castreren dan kunnen ze lekker bij elkaar.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:19

Mijn eerste konijntjes waren ook voedster en ram en die zaten ook apart... had het rammetje op een gegeven moment de bovenste plank doorgeknaagd zodat ie heen en weer kon springen.
Ik vind het nog knap dat het voedstertje niet drachtig is geraakt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 14:19

Mensen ik heb het nu wel begrepen dat jullie het er niet mee eens zijn! :Y) het is gewoon belachelijk hoe er gereageert wordt, een reactie is wel voldoende en de enige zinnige blijkt nu wel is van Faniek! ;)

En over die opvanghuizen hier vallen jullie weer over maar ik zeg: Dat is mijn probleem niet dan moeten ze verbieden ook in Dierenwinkels konijnen te verkopen! ;) Dan moeten mensen wel naar zulke instanties voor konijnen als er geen andere keuzes meer zijn.

En dan nog wat het is wel degelijk een ongeluk. Ik kan er niks aan doen dat t hok niet fatsoenlijk is afgewerk! :oo vervolgens wat had ik dan moeten doen de ram in de caravan laten zitten met 30 graden? Iemand die met die temperatuur in een caravan huishoudt weet dan wel hoe dat diertje zich zou moeten voelen dan ! Dan maar in een keer erbij waarom ze in de caravan zaten: Het veulen had het vorige hok compleet gesloopt, planken eraf, dakpannen eraf inclusief schroeven weg. Dat heb ik dus wel kunnen doen!

Nog n update: Je moeten nu niet denken dat de voedster dus voor 2 nesten moet gaan zorgen! (Dat is trouwens gisteren geboren en zijn 4 gezonde beestjes) Het eerste nest voer ik zelf bij en zijn inmiddeld bijna 4 weken, dus beginnen ook aan voer te knabbelen. :+ en ik kan het nu eenmaal niet helpen dat het is gebeurt dusja ik kan alleen maar het beste ervan maken.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:49

Zeg, ik ben ook zinnig! :P Ik vind ook dat die opvanghuizen jouw probleem niet zijn.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:01

Dus omdat ik tegen zinloos vermeerderen ben zeg ik geen zinnige dingen? Prima hoor, ik hoop dat je nieuwe nest gezond is en je voedster ook, maar ik heb gezegd wat ik wou zeggen ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:02

Nou precies Choco. :) Als jij die opvanghuizen wel een probleem vindt mag jij dat toch vinden?

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:05

Ik zal maar niks zeggen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:16

Nemurin schreef:
Nou precies Choco. :) Als jij die opvanghuizen wel een probleem vindt mag jij dat toch vinden?

Maar ook mag ik daar ts (en andere lezers) op wijzen dat dit gewoon niet handig is, zeker niet voor de voedster. En baby konijntjes aan het begin van de grote vakantie, dat kan nog wel eens heeeel lastig worden om nu baasjes ervoor te vinden.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:18

Ook dat klopt. Maar ik vind dat op het moment meer TS haar probleem. ;) Hopelijk gaat die afrastering gemaakt worden want anders zou ik zeggen dat ze er over een maand nog meer heeft.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:18

Wat een schatjes <3
Ook mooie diertjes :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 15:34

Nemurin schreef:
Ook dat klopt. Maar ik vind dat op het moment meer TS haar probleem. ;) Hopelijk gaat die afrastering gemaakt worden want anders zou ik zeggen dat ze er over een maand nog meer heeft.

Als je goed had gelezen had je gelezen dat dat ondertussen wel al gemaakt is! ;) en ik ben der al een heel deel kwijt :Y) en die wat ik niet kwijt wordt laat ik lekker loslopen hier :D

En nou niet denken los los, maar gewoon los in de ren. En trouwens kwijt wordt ik ze altijd er zijn ook mensen met slangen die konijnen voeren ;) Klinkt cruw maar das de natuur.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:38

Dat meen je niet :oo............. Zucht...........

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:48

Eh tja, ik zou ze zelf niet zo gauw richting mensen met slangen doen maar goed, het is wel een manier. :o
Maar mooi dat de afrastering zijn werk weer kan doen, is toch zenuwenwerk zo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 15:57

Nemurin schreef:
Eh tja, ik zou ze zelf niet zo gauw richting mensen met slangen doen maar goed, het is wel een manier. :o
Maar mooi dat de afrastering zijn werk weer kan doen, is toch zenuwenwerk zo.

Behoorlijk ;) 6x per dag met (op t moment 8 ) spuitjes naar de wei te gaan en de hele kroost te voeren. Ze zijn wel heel sociaal nu, ze vinden het leuk om aandacht te krijgen! :+ En tja mocht ik ze echt niet kwijtraken en er zitten veel rammen bij zit er niet veel anders op dan ze aan slangen mensen te verkopen. Maar goed dat is natuurlijk wel het laatste maar ag zolang zijn we nog niet!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:22

nou ik vind weldegelijk dat hier goede tips gegeven worden. deze mensen die jou proberen te helpen heb ik goeie ervaringen mee hoor :j (met mijn konijn die overleed aan maden & nu met mijn konijn die net geopereerd is) maar buiten dat, ik fok ook met konijntjes, maar ik ben geen 'broodfokker' ik hou ze zelf omdat ik er erg veel plek voor heb of geef ze soms weg, verkopen doe ik niet. TS ik hoop het beste voor je nijns! :)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:34

Ik denk dat je toch wel wat mag aannemen van de reacties.. De ''negatieve'' reacties die ik zie zijn niet van mensen die het gewoon 'sielug' vinden maar naar zover ik het zie allemaal van mensen die veel kennis hebben van konijnen!