Mijn TROPISHE Aquarium (120x60x60)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:11

Vjestagirl schreef:
Als jij moet wonen op een planeet met maar de helft van de zuurstof die we op aarde hebben zal je je ook niet lekker voelen. Maar zolang je maar neit dood gaat is het goed?

Zegt iemand hier dat je een anemoonvis in een amazonebiotoop moet gooien

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:16

Pikeur schreef:
Vjestagirl schreef:
Als jij moet wonen op een planeet met maar de helft van de zuurstof die we op aarde hebben zal je je ook niet lekker voelen. Maar zolang je maar neit dood gaat is het goed?

Zegt iemand hier dat je een anemoonvis in een amazonebiotoop moet gooien

Het maakt toch allemaal niet uit hoe die dieren zich eronder voelen? Zolang ze maar niet dood gaan is het goed. Dat ze ondertussen in water zitten met hele andere waardes dan ze nodig hebben, dat veel sneller of veel langzamer stroomt dan ze prettig vinden maakt blijkbaar geen zak uit.

En ik heb nu alleen nog maar naar de waterwaardes gekeken, niet naar wat er qua karakter lekker zou matchen...

Maar op deze manier weet ik ook nog wel wat veranderingen die we door kunnen voeren in het Nederlandse zorgstelsel, met name bij de bejaarden... Zolang ze maar niet doodgaan is het goed...

Anoniem

Pikeur schreef:
love_western schreef:
Euhh waarom doen de vissen het perfect bij me vader die lage ph waardes nodig hebben en hoge ph waardes?

Me vader houdt nu al 30 jaar aquariums. En vind het alleen maar bullshit wat er in die boekjes staan over de ph-waardes

Ja joh precies
'Gewoon niet willen' of gewoon jouw commentaar niet relevant vinden?
Ik ben het precies met bovenstaande reacties eens
Ik ben zelf heel gemotiveerd aquarium houder, heb in de loop der tijd genoeg kennis opgebouwd om o.a. succesvol een zoutwater aquarium te hebben draaien dus ik vind dat ik echt wel weet waar ik mee bezig ben en ik doe echt wel wat het beste is voor de dieren die ik heb.

Sorrie hoor, maar mijn vader weet precies waar hij mee bezig is.
En hij is zelf ook een heel gemotiveerd aquariumhouder. En heeft genoeg kennis.
Zijn aquarium loopt super goed. En heeft veel jonkies.
En heeft nooit ziekte in zijn bak. En de vissen doen het super.
Dus ga niet zomaar iets rondroepen. Maar tegenwoordig moeten alle vissen in de watten worden gelegt :Z
Net zoals alle andere dieren :+

Maar ik ben uit dit topic :evaw: Als iemand nog antwoord wil moet diegene mij maar pben

Anoniem

Vjestagirl schreef:
XxHaffiesxX schreef:
Als je dat allemaal gaat uitzoeken kan je gaan gezelschaps aqua houden want dan kan niks bij elkaar.. Als de vissen het goed doen gaat het toch goed

Dat is helemaal niet waar. kunt best heel veel samen houden, maar het is voor het beest wel lekker als ze ergens wonen waar ze zich prettig voelen.

Als die vissen het er niet fijn zouden hebben dan zou je dat wel aan de kleur en beweging van de vis kunnen zien..
Dan zouden ze wel wat doffer zijn en niet vol energie rond zwemmen.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:17

Ik vind de meeste reacties hier jammer. Er zijn hier mensen die bewust hun ogen sluiten voor het welzijn van de vis, maar het 'mooi vinden' voor laten gaan. Wijst iemand daar dan op, dan zijn wij de zeikerds! ga toch fietsen 8)7

jammer dat jullie niets met advies willen doen. Iedereen staat op zn kop als je n paard in een te kleine stal stopt, maar veelsteveel vissen die niet bij elkaar passen in 1 bak? ah prima joh, het ziet er toch mooi uit? als het doodgaat, maakt niet uit joh, we kopen wel weer nieuwe 8)7

Weetje, ik heb het geprobeerd (niet op de meest vriendelijke manier, sorry daarvoor) maar thaalt weer eens niks uit. Veel plezier met je bak hoor.

toedeloe

Vjestagirl

Re: Mijn TROPISHE Aquarium (120x60x60)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:20

Ik ga mee met firescorpion. We hebben geprobeerd je te laten zien dat ze niet bij elkaar passen. Het enige wat jij zegt is dat zo 'toch nog leven'

Succes ermee. Hoewel ik je aanraad om als je vissen wilt zien maar er geen moeite voor wilt doen, de volgende keer naar de dierentuin te gaan.

Anoniem

Als haar vissen er goed uitzien mooie kleuren hebben en vol energie zitten en oud worden..? Dan moet ze toch zo door gaan.
TS weet egt wel wat ze doet en ze zegt bezig te zijn met veranderingen.

Pikeur

Ik weet echt wel hoe een vis die zich prettig voelt eruit ziet en zich gedraagt
En natuurlijk is het beter als je zo veel mogelijk soort bij soort houdt, maar denk je nu serieus dat die rivier waar de vissen oorspronkelijk vandaan komen overal dezelfde waarde heeft? Of dat de zuidamerikaanse vissen nooit in 1 rivier aangetroffen kunnen worden? Of dat 1 vis niet een veel groter spreidingsgebied heeft dan 1 riviertje?
Nou zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik geloof toch niet dat het effect zal hebben, aangezien jullie lijken te denken alle wijsheid in pacht te hebben maar de ervaringen spreken toch echt anders dan dat stukkie tekst.

En stop alsjeblieft eens met vissen vermenselijken

En Firescorpion, ik zal inderdaad niets met je advies doen, sorry :(:) Ik denk niet dat jij de juiste persoon bent om mij iets te leren, google gebruiken kan iedereen zelf ook wel
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 12-04-10 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:22

Zo nu word het weer gezellig. Je hebt een pachtige aqa en je moet er egt van genieten. Ik denk dat je goed weet wat je doet.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:28

Grappige vissen!

Heb er absoluut geen verstand van dus zou me daar ook niet mee bemoeien.

Maar vind die laatste echt leuk! <3

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:31

Echt leuke vissen heb jij zeg! :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:34

Ik ga helemaal mee met Vjestagirl en FireScorpion.

Snap trouwens niet dat ze je dit bij de Rifwachter zo mee hebben gegeven allemaal... Kan ik me haast niet voorstellen. Dan heb je of niet verteld wat er al allemaal in je bak zat of je bent niet bij de Rifwachter geweest of ik denk te goed over de Rifwachter.
Ik hoop echt dat je iets met de adviezen gaat doen van Vjestagirl en FireScorpion. Ze zijn goed bedoeld en je doet je vissen er zeker een plezier mee :j

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:49

Wat zijn nou precies de adviezen dan? Tenminste waar ze echt wat mee zou kunnen. Want het is inmiddels wel duidelijk dat het aquarium verkeerd gevuld is. Probleem is echter : Het is reeds gevuld.

De visjes die eruit zouden moeten zijn oud en dus niet meer van waarde voor een dierenzaak...
Voor alle visjes een nieuw aquarium kopen, lijkt me ook geen betaalbare oplossing.
Moet ze ze dan maar door het toilet spoelen om te zorgen dat het aquarium er a la minute goed bij staat??

Er is een verschil tussen advies geven waarbij rekening gehouden wordt met de reeds ontstane situatie en mogelijkheden, of gewoon net zo lang de feiten spuien tot de TS er spuugzat van word omdat ze er op dit moment toch helemaal niks mee kan (feiten zijn geen concrete oplossingen namelijk).

TS heeft na een jaar ervaring opdoen besloten dat discussen haar ding zijn. En laat nu de overige populaties aflopen, zij verwacht dat dit voor de meeste niet lang meer zal duren. En als dat voor jullie geen toelaatbare oplossing is van het reeds onstane probleem (want TS weet inmiddels wel dat het een probleem is) bied dan aan dat jullie de overtollige misplaatste visjes willen komen ophalen??? Jullie hebben er vast wel ruimte voor...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:51

Marktplaats is er ook nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:53

_Tara_ schreef:
Marktplaats is er ook nog?

ben ik stiekem weer
Zelf zou ik persoonlijk geen oude vissen verkopen.
Vind het persoonlijk banketstaaf voor de nieuwe eigenaar dat binnen paar weken de visjes dood zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:53

karin1985 schreef:
Wat zijn nou precies de adviezen dan? Tenminste waar ze echt wat mee zou kunnen. Want het is inmiddels wel duidelijk dat het aquarium verkeerd gevuld is. Probleem is echter : Het is reeds gevuld.

De visjes die eruit zouden moeten zijn oud en dus niet meer van waarde voor een dierenzaak...
Voor alle visjes een nieuw aquarium kopen, lijkt me ook geen betaalbare oplossing.
Moet ze ze dan maar door het toilet spoelen om te zorgen dat het aquarium er a la minute goed bij staat??

Er is een verschil tussen advies geven waarbij rekening gehouden wordt met de reeds ontstane situatie en mogelijkheden, of gewoon net zo lang de feiten spuien tot de TS er spuugzat van word omdat ze er op dit moment toch helemaal niks mee kan.

TS heeft na een jaar ervaring opdoen besloten dat discussen haar ding zijn. En laat nu de overige populaties aflopen, zij verwacht dat dit voor de meeste niet lang meer zal duren. En als dat voor jullie geen toelaatbare oplossing is van het reeds onstane probleem (want TS weet inmiddels wel dat het een probleem is) bied dan aan dat jullie de overtollige misplaatste visjes willen komen ophalen??? Jullie hebben er vast wel ruimte voor...

Visjes die ze niet meer wil op marktplaats zetten, gratis af te halen? Er zijn altijd mensen die ze hebben willen.

En de visjes die de TS heeft komen niet voor in het lijstje wat ik wil hebben (behalve de neon- en kardinaal tetra's, daar zou k best interesse in hebben), plus dat ik pas over 1,5 maand aan vissen kan gaan denken, gezien mijn bak nu nog leeg is.

En als de vissen zo oud zijn en toch bijna dood gaan, waarom het dan niet goed doen en de discussen pas kopen zodra ze dood zijn. Maar gezien ze ze allemaal uit de dierenwinkel heeft gehaald en ze het aquarium pas een jaar heeft denk ik dat dat nog weleens vies tegen kon vallen.

Dus sugesties:
1) discussen terug naar de winkel en wachten tot de rest van de polulatie het toelaat dat ze ze erbij stopt.
2) vissen die ze niet meer hebben wil op marktplaats/aquariumforum zetten

Maar bovenal: inlezen over de vissen die ze hebben wil/houd voordat ze meer koopt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:58

Ze zullen echt niet binnen een paar weken dood gaan lijkt mij... En als de TS denkt dat dat wel gaat gebeuren, dan kan ze dat erbij zetten toch? Zet ze ze gratis af te halen, oude visjes.
Hoe kunnen die visjes eigenlijk oud zijn als TS dat aquarium pas een jaar heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:00

Is jouw pleco ook zo schuw? Die van ons schiet altijd direct weg als ie iemand ziet. :\

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:01

blijkbaar is dat de sterfte-rate die zij heeft *kuch*waterwaardes*kuchkuchkuch*

TS, als je onze adviezen nou eens opvolgt, zijn je vissen een stuk blijer.

en net wat iedereen al zegt : Marktplaats.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:05

TS leuke vissen :)

Verder heb ik van vissen geen verstand :o Begin net het vissensysteem op het werk te snappen :+

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:07

Nou geeft in elk geval iemand netjes suggesties gegeven en dan kom jij er weer door FS. Jou houding gaat haar echt niet doen luisteren. Bovendien heb ik jou nog geen marktplaats zien noemen in dit topic volgens mij of heb ik nu te snel gelezen. Ben in elk geval blij dat er een aantal mensen zijn die begrijpen wat ik bedoel met constructief (netjes) advies geven, i.p.v. onder de riem te steken, had eerlijk gezegd gehoopt dat jij het ook weer op die manier zou oppakken. Misschien heb je nog een ander brilliante oplossing, en zo niet dan kun je het advies van de ander toch gewoon beamen zoals je in je laatste zin doet, zonder dat eerste? Ik persoonlijk luister niet graag naar negatieve dingen, geloof dat dat een menselijke eigenschap is.
Laatst bijgewerkt door karin1985 op 12-04-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:07

ik vind het een leuke bak! :D

ik ga me niet mengen in de discussie over het vissenbestand, mijn vissenbestand klopt ook niet :+

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:09

karin1985 schreef:
Nou geeft in elk geval iemand netjes suggesties gegeven en dan kom jij er weer door FS. Jou houding gaat haar echt niet doen luisteren. Bovendien heb ik jou nog geen marktplaats zien noemen in dit topic volgens mij of heb ik nu te snel gelezen. Ben in elk geval blij dat er een aantal mensen zijn die begrijpen wat ik bedoel met constructief (netjes) advies geven, i.p.v. onder de riem te steken, had eerlijk gezegd gehoopt dat jij het ook weer op die manier zou oppakken.

Tis ook niet slecht bedoeld, normaal ben ik ook niet zo gemeen, maar ditsoort reactie's maakt mij gewoon pissig.

Sorry TS. mijn excuses.

en ik heb marktplaats nog niet eerder genoemd, maar daarom zeg ik toch; wat iedereen al zegt. :D
Ik wil best helpen, maar ik wil eerst van de TS zelf horen dat ze de adviezen ook aan wil nemen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:10

Dit zijn de eerste adviezen, waar ze echt wat mee zou kunnen. En het advies van de dierenwinkel had ze haar kijk al op gegeven, welke ik persoonlijk ook heel logisch vind. Want als dierenwinkel verkopen om het geld, waarom zouden ze dan 2ehands vissen terugnemen..?

Maar goed, ik hoop dat dit topic nu weer een beetje een positieve kan t op gaat. We hebben al genoeg gebitch op bokt ... helaas ;)
Laatst bijgewerkt door karin1985 op 12-04-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:11

leuk leuk!
nu begint het bij mij ook weer te kriebelen om mijn aquarium te installeren..

die 2e vis had ik ook, maar die heeft het helaas niet lang gedaan..

en die sluierstaart, doet die het goed bij jou? want die werd mij afgeraden in de winkel, maar waarschijnlijk omdat ik ook mannetjes gups had.

al die visjes heb ik ook gehad. helaas was alles dood toen ik terug kwam van vakantie (opa en oma hadden iets teveel gevoerd, wat een bende was dat! en stinken! ) alleen die witte en mijn neons leefde nog, die zijn echt keihard!

mijn garnaal heette harry, die mis ik wel.