karin1985 schreef:Wat zijn nou precies de adviezen dan? Tenminste waar ze echt wat mee zou kunnen. Want het is inmiddels wel duidelijk dat het aquarium verkeerd gevuld is. Probleem is echter : Het is reeds gevuld.
De visjes die eruit zouden moeten zijn oud en dus niet meer van waarde voor een dierenzaak...
Voor alle visjes een nieuw aquarium kopen, lijkt me ook geen betaalbare oplossing.
Moet ze ze dan maar door het toilet spoelen om te zorgen dat het aquarium er a la minute goed bij staat??
Er is een verschil tussen advies geven waarbij rekening gehouden wordt met de reeds ontstane situatie en mogelijkheden, of gewoon net zo lang de feiten spuien tot de TS er spuugzat van word omdat ze er op dit moment toch helemaal niks mee kan.
TS heeft na een jaar ervaring opdoen besloten dat discussen haar ding zijn. En laat nu de overige populaties aflopen, zij verwacht dat dit voor de meeste niet lang meer zal duren. En als dat voor jullie geen toelaatbare oplossing is van het reeds onstane probleem (want TS weet inmiddels wel dat het een probleem is) bied dan aan dat jullie de overtollige misplaatste visjes willen komen ophalen??? Jullie hebben er vast wel ruimte voor...
Visjes die ze niet meer wil op marktplaats zetten, gratis af te halen? Er zijn altijd mensen die ze hebben willen.
En de visjes die de TS heeft komen niet voor in het lijstje wat ik wil hebben (behalve de neon- en kardinaal tetra's, daar zou k best interesse in hebben), plus dat ik pas over 1,5 maand aan vissen kan gaan denken, gezien mijn bak nu nog leeg is.
En als de vissen zo oud zijn en toch bijna dood gaan, waarom het dan niet goed doen en de discussen pas kopen zodra ze dood zijn. Maar gezien ze ze allemaal uit de dierenwinkel heeft gehaald en ze het aquarium pas een jaar heeft denk ik dat dat nog weleens vies tegen kon vallen.
Dus sugesties:
1) discussen terug naar de winkel en wachten tot de rest van de polulatie het toelaat dat ze ze erbij stopt.
2) vissen die ze niet meer hebben wil op marktplaats/aquariumforum zetten
Maar bovenal: inlezen over de vissen die ze hebben wil/houd voordat ze meer koopt