Berner sennen ITP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelien

Re: Berner sennen ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:54

Wat een schatje, wij hebben er ook 2 gehad zijn echt leuke honden :D

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:54

Ik raad niemand een Berner af, absoluut niet. Het is voor mij ook eens een Berner altijd een Berner. Maar ik weet inmiddels genoeg over de erfelijke ziektes, doodsoorzaken etc. En kanker is gewoon doodsoorzaak nummer 1, daarom zeg ik dat ;)

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:56

Wat zijn alle puppy's toch altijd schattig <3

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:59

Wat een leuke uitstraling heeft ie! Zelf hebben wij ook een berner, maar ze is wel al (bijna) 10 <3

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:53

Onze berner is ook onze eerste hond en hij is supermakkelijk. Vanaf het begin hebben wij hem overal mee naartoe genomen en hebben hem commando's geleerd. Hierin zijn we ook streng, hij is nu een halfjaar en luistert echt prima.

Wij voeren hem Science Plan voor puppy's die grote honden worden. Bij de brokken moet je goed opletten dat er niet teveel calcium inzit. Sommige brokken voor grote rassen hebben extra calcuim, maar dat is voor berners juist niet goed, zij moeten niet te snel groeien.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:20

Heerlijk <3

Denkt ook weer terug aan ons puppy :o (van 8-8-08)
Ook geen stamboom, maar wel vader en moeder aanwezig, moeder met papier en vader had ront-foto's van de "probleemgebieden".
Vind het een hele makkelijke hond en natuurlijk moet je net als elke andere hond consequent zijn met de opvoeding.
Doordat ze in de winter bij ons is gekomen mocht ze eerst binnen, tot het warmer werd. Nu is ze ook een erf-buitenhond. (wij konden het niet laten om een warmte-lamp in het hok te hangen toen het zo erg koud was := , maar verder geloof ik dat ze binnen veel last zou hebben van de verwarming)
Btw is die van ons héél actief :=
Ze is begin deze maand bij de trimmer geweest om haar te ontwollen,wassen etc - vind dat wel een aanrader hoor, ookal is dat niet goedkoop. :o

Over de naam, ja wij wouden eighenlijk een reu, maar is een teefje geworden. De naam hadden we al bedacht voor een reu, maar geen leuke naam voor een teefje kunnen vinden. Dus ons teefje heet Dommel(tje) :D
Vind sammie ook heel leuk hoor :j

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:01

Aaah, wat een leuk hondje! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Wij hebben ook een Berner, (voor fotos zie profiel). In maart is onze Donja 8jaar geworden. :)
Ben helemaal gek op haar. <3
Ik kan merken dat ze ouder wordt. In haar hoofdje is ze zo enthousiast maar haar lichaam wil niet altijd even goed meewerken, want ze heeft helaas last van artrose bij de voorpoten. Maar met de medicatie die sinds kort heeft voelt ze zich weer helemaal lekker.
Veel plezier met je nieuwe pup en op een mooie toekomst!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 17:04

dankje :) mooie berner heb je trouwens, heb even gespiekt ;)
ze groeien wel precies snel, hij word me al wat zwaar

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:47

dankje! :) Het is ook zo'n lieverd.
Hoe oud is je pup nou?

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 14:15

op dit moment is hij 11 weken :)

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:33

aaah, schattig!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:40

Awh, wat een superliefdotje (L)
Sammie is een leuke naam hoor :D!
Ik ken er eentje en die heet Sepp :P!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:45

Afbeelding

hahah de berner snner pup van me broer, denk 10 weken oud?
Hij heet ook Sam hahahah

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:48

Waarom koop je dan niet op een vertrouwd adres, via de rasvereniging? Als er één ras is wat momenteel erg veel gezondheidsproblemen heeft dan is het wel de BS... Persoonlijk geloof ik niet dat deze (overig schattig uitziende) pup raszuiver is. Vind hem veel te fijn gebouwd. Weet je zeker dat hij 8 weken is op de foto's? Als je zei 6 weken dan had ik het ook geloofd...

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:33

Misschien ben ik dom hoor. Maar een berner met papieren kan toch net zo goed kanker krijgen? Tuurlijk hebben berners zonder papieren waarschijnlijk andere rassen er doorheen. en dan dus ook meer kans. maar eentje met papieren kan er vandaag of morgen ook opeens tussenuit piepen toch?

TS als jij er blij mee bent is het toch goed? Ik ben ook helemaal gek van rotweilers en berners :D

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 22:48

hij is geboren op valentijn dus 14 februari..
ik weet dat ik niet goed gehandeld heb en zal het in de toekomst ook anders doen, want hij was idd kleiner dan het andere nestje waar ik nog was gaan kijken,.. maar je kan de tijd helaas niet terug draaien, ik vind hem zelf ook beetje smal gebouwd.. ma hij heeft toch al de aftekeningen gelijk een berner ze hoort te hebben of niet ? mja hij is er nu en blijft ook ;)
tegenover robincera haar foto ziet hij er natuurlijk anders uit..

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:51

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 22:56

Afbeelding

dit is hij een dikke week geleden..
nee ik heb niks meer gezegd, ga gewoon zo laten hoef die mensen niet meer te zien... als ik toen wist wat ik nu weet ja dan had ik het anders gedaan..ga er niet te veel zever rond maken...heb er natuurlijk weer van geleerd...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:00

wat een snoepje, hij begint al wat zwaarder te worden.

en over het wel of niet goed koopadres, daar verander je nu niks meer aan, een leer voor de volgende keer :)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:40

LeonieL schreef:
Misschien ben ik dom hoor. Maar een berner met papieren kan toch net zo goed kanker krijgen? Tuurlijk hebben berners zonder papieren waarschijnlijk andere rassen er doorheen. en dan dus ook meer kans. maar eentje met papieren kan er vandaag of morgen ook opeens tussenuit piepen toch?

TS als jij er blij mee bent is het toch goed? Ik ben ook helemaal gek van rotweilers en berners :D

Met een stamboom kun je de lijnen doorzoeken, op doodoorzaken, overlijdensleeftijden etc. Tenminste als de eigenaren daar al eerlijk over zijn...
Bij de Berner is de doodoorzaak Malinge Histiocytose, erfelijke dodelijke kanker. Tuurlijk kan elke hond kanker krijgen, maar als je een Berner bij een goede fokker koopt, die weet wat er in de lijnen afspeelt, ben je al een eindje op weg ;)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:44

xXLianneXx schreef:
leuke pup hoor!
Ik ben ook niet zo van het rashonden met stamboom gebeuren.
Een hond zonder stamboom heeft net zo veel risico als eentje met een stamboom maar daar betaal je dan ook voor.
Waar ik wel een beetje een probleem mee heb is dat die "bedriegers" waar je het over had er zo makkelijk mee wegkomen!
Of heb je ze er nog mee geconfronteert? dan heb ik niks gezegt.
Verder veel plezier met hem :)

Je hebt fokker die met stamboom fokken die het alsnog niks uitmaken over erfelijke ziektes, dus dat zegt niks, het woord stamboom
Het gaat er meer om bij wélke fokker je een pup koop, en ik vind dat als je een betrouwbare fokker hebt gevonden die zijn huiswerk goed heeft gemaakt, je best meer geld mag betalen dan een marktplaats pup waarvan een willekeurige reu op een teef is gezet :Y)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:47

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:06

Gefeliciteerd met je pup. Schatje is het.

Jammer dat je voor een broodfokpup bent gegaan, hoop dat je het de volgende keer niet weer doet.. ;)

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:55

wat een lieverd <3
vind berner sennen honden altijd zo leuk :D