Sphinx gearriveerd *filmpje*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Sphinx gearriveerd *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:05

Beauty is on the inside ;)

Ze stapt wel heel stoer op Gizmo af :D Veel plezier met je setje uitersten, daar ga je vast nog veel lol aan beleven.

Enne - nu het niet meer vriest wil mijn sphynxje toch wel graag de tuin in... ook zonder jasje.

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 11:09

Ze mogen ook wel een keer naar buiten hoor, maar ben nu nog te bang dat ze weglopen, maar dat gaat van het voorjaar nog wel gebeuren.
Maar dan alleen als wij er bij zijn haha.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:13

dynamite1 schreef:
Smeagol is niet zo speels als gizmo, maar dat begint wel steeds meer te komen.

Is je huis warm genoeg? En eet hij goed? Die naakterds hebben meer energie nodig om zich warm te houden, dus ze maken steeds een afweging: spelen of lekker warm onder een dekentje blijven liggen.

Ik moet zeggen dat onze Sphynx véél speelser is nog dan onze toch al speelse HTK..

Overigens, de naam Sphynx komt natuurlijk van de statige kattenbeeltenissen uit het oude Egypte, omdat ze daar óntzettend op lijken!

Ik laat onze Sphynx niet buiten, ook niet in zomer. Maar onze harige komt ook niet buiten hoor, ivm overlast voor de buren en alle gevaren als verkeer, vergiftiging en kattenhaters. En dat alhoewel de harige niets heeft gekost, is ze me ook bijzonder veel waard. Toen Murdock bij ons kwam was de reactie andersom dat in het filmpje van TS: hij keek echt alsof harige Belle een monster van jewelste was met al dat haar :D

TS, ben je al overtuigd van de charmes van je Smeagol? Ik hoef echt nooit meer een ander ras! :+:

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 11:17

Het huis is warm genoeg (hele dag 20 graden) en hij eet ook genoeg.
Is trouwens niet normaal hoeveel dat ie eet.

Ze is nu ondertussen ook meer aan het spelen, de afgelopen 2 avonden heeft ze eigenlijk al de hele avond gespeeld.

Ik ben nog niet helemaal gecharmeerd, maar dat komt omdat ze een beetje opdringerig kan zijn.
Als ze vind dat ze bij je kan komen zitten dan vind ze dat ook echt en dan wil ze dat ook perse.
Maar goed dat begint ook al wat beter te gaan.
Verder is het en super leuke kat.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:26

Ja, ze zijn wel een beetje opdringerig en eigenwijs inderdaad.. Maar ze laten zich ook aardig opvoeden, dus als jij dat niet zo ziet zitten zorg je gewoon dat je vriend de klos is :D

Ze eten inderdaad gerust 2x meer dan een gewone kat :=

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 11:32

_O- zet hem dan ook al de hele tijd bij hem neer.
Hier schatje dit is jou kat :P

Ze krijgen bij mij 2x per dag carnibest(rauwvlees) en toen gizmo (de harige kat) nog alleen was had die er ook wel is dagen bij dat die het niet helemaal op had.
Als ik het nu neer zet dan heeft smeagol het binnen 1 min allemaal naar binnen gewerkt :=

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:04

Hier krijgen ze vers vlees, normaal eet een kat zo'n 3% van z'n lichaamsgewicht, maar Murdock eet al gauw 10%.. En die is niet in de groei zoals de jouwe :oo

Volgens mij mag je Smeagol best op vraag voeren hoor, pas als hij wat dikkig wordt dan minder je. De richtlijnen zijn niet gebaseerd op naakterds..