Oudjaarsdag: Ons eerste nestje Australian shepherds !!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Oudjaarsdag: Ons eerste nestje Australian shepherds !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:24

gefeliciteerd, een mooi begin van het nieuwe jaar!
Ze zijn werkelijk prachtig!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:26

ook bij ons geldt, dat ze te vroeg geboren zijn :o huisje is er helaas nog niet dus moeten we nog even wachten.
wel een heel erg gaaf nest hoor!
gefeliciteerd met ze,, en foto's mogen elke dag hoor ;)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:38

wat een onwijs mooie pups!! gefeliciteerd!!!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:47

Gefelciteerd :D
Rond deze tijd waren wij vorigjaar aan het aftellen om onze Australian Shepherd pup op te halen :)
En nog allemaal Merle ook :D Wel jammer dat ze niet allemaal een staart hebben, maarja daar kijk je zo doorheen :D
Denk je dat er een paar blauwe ogen houden? :)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:13

Yep, ik verwacht wel blauwe ogen. Paps is prachtig geblokt en dan vind ik zelf zonder staart mooier.Dat is ook de oorspronkelijke rasstandaard.Maar niet getreurd,we hebben ook aan de liefhebbers van een staart gedacht!
In het voorjaar hebben we nog een nestje met onze andere aussie gepland.Daar verwachtten we alleen bluemerles en black tri's uit. ( hebben nog geen definitieve keus kwa reu,maar waarschijnlijk een black tri)
Voor de rest doen de pups het super.Ze krijgen al wat pirgment en de tanaftekeningen beginnen nu zichtbaar te worden.Voor de rest is het een heel tevreden stel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:23

Wat een mooi nestje! :P

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:31

Oeh in het voorjaar een nestje, dat had je nou niet moeten zeggen! Vanaf dan willen we gaan kijken naar een hond :D

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:47

HIhi,we weten het nog niet helemaal zeker,eerst maar eens kijken hoe het met dit nestje verloopt.Ik schat dat Flo rond april/mei loops zal worden....ben nu reuen aan het uitzoeken..wie o wie zal de gelukkige zijn??

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:44

PUPPYS :D En wat zien ze er lief uit, snel een keer op kraampuppybezoek!!
Van harte met dit geweldig mooie nest!
Hoef niet te vragen of jullie te vreden zijn he ;)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:13

He Toeka

Jaaaa,je moet snel eens langskomen!!Hoe is met jouw ijslollies??

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:18

Langskomen, tuurlijk. Aankomen vind ik wat gezelliger :D
Ja de ijslollies doen het goed. Ik heb een vuurkorf bij ze gezet zodat ze hun hoefjes kunnen warmen (:)
Morgenvroeg zet ik ze weer even in de magnetron om ze te ontdooien (:)
Nog 5 weekies he, dan is het alweer zo ver.
Ik kom snel AAN ;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:25

catalyst1 schreef:
HIhi,we weten het nog niet helemaal zeker,eerst maar eens kijken hoe het met dit nestje verloopt.Ik schat dat Flo rond april/mei loops zal worden....ben nu reuen aan het uitzoeken..wie o wie zal de gelukkige zijn??

Ik geef je groot gelijk maar ben toch erg benieuwd naar dat volgende nestje :D Dat zou gewoon echt te mooi in onze 'planning' passen, hahaha. Ik zei tegen vriendlief, vanaf juni gaan we eens rustig op zoek naar een hond en dan kom je hiermee?! Hahahaha.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:37

O wat een geweldig nest mooie puppy's :z 8-)

Helaas helaas hier ook 1 fulltime werker -O- ... anders kwam er misschien ook wel een Aussie in huis *D

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 09:03

Voor iedereen hier die wellicht over een puppie nadenkt ( nu of in de toekomst) Ik vroeg me af wat jullie als potentiele kopers belangrijk vinden bij een fokker.Wij hebben bv een live webcam en die wordt zo goed bekeken dat de website het nog maar net aankan.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:00

Ik vind dat wel een hele mooie oplossing voor iedereen die wil blijven kijken naar de puppy's. :j zo'n webcam geeft de kopers en wellicht potentiele kopers een idee over hoe de pups het doen!

Verder denk ik dat ze toch ook nog eens in de week o.i.d een foto ontvangen.. of een foto-update op de site voor de mensen die later beslissen.
Want een foto van je pup met 2 weken is natuurlijk hardstikke leuk om te hebben.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:36

catalyst1 schreef:
Voor iedereen hier die wellicht over een puppie nadenkt ( nu of in de toekomst) Ik vroeg me af wat jullie als potentiele kopers belangrijk vinden bij een fokker.Wij hebben bv een live webcam en die wordt zo goed bekeken dat de website het nog maar net aankan.

Ik zou het echt super leuk vinden als ik mijn pup zo zou kunnen volgen. Ook als je ergens op bezoek gaat ofzo dat je dan kan laten zien van kijk, dat wordt mijn pup. Het zou niet perse hoeven, maar vind het idee echt super leuk!!! Wat nog meer belangrijk is voor mij, op de hoogte gehouden worden van hoe je pup het doet, dit hoeft natuurlijk niet elke dag, maar een fotootje van hoe ze elke week groeien zou leuk zijn, dat je echt ziet hoe je pup veranderd.

Een fokker moet het ook niet vervelend vinden dat mensen 2-3 keer op bezoek willen komen, of eerst een keer willen komen kijken naar het ras om zich te oriënteren op wat voor ras het eigenlijk is. Daarnaast moet een fokker niet gelijk af gaan op het type woning van de koper. Wij gaan bijvoorbeeld in een superruim appartement wonen direct gelegen aan het bos. Maar als ik wil informeren naar een pup en ze vragen in wat voor woning we wonen, en ik zeg een appartement dan is het gelijk dat ik beter op zoek kan gaan naar een ander type hond. Terwijl ons toekomstige appartement ruimer is dan een gemiddeld rijtjeshuis. Ik zou persoonlijk doorvragen naar wat voor type woning en hoe je dat voor je zou zien met een hond.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 13:59

Ja,daar heb je een punt.Toen wij op zoek waren naar een ausiie moesten we echt een hele sollicitatieprocedure doorlopen.Dat wil ik mijn toekomstige puppy eigenaren niet aan doen hoor.Je moet uiteraard weten waar je aan begint en we zullen advies geven over de karakters,maar geen diepte intervieuw met 100 eisen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:16

Jij maakt onze zoektocht naar een Aussie misschien weer rendabel, hahaha. Hoe vaak ik wel niet te horen hebben gekregen dat we zogenaamd niet geschikt waren omdat we op een appartement gingen wonen. Echt moedeloos werd ik daar van!

Maar om even terug te komen op je webcam probleem dat je website het nog maar net trekt... Is het geen idee om toekomstige puppy eigenaren een aparte link te geven waar ze moeten inloggen om de webcam te zien. Dat vreet veel minder van je website denk ik!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:57

Wat is mama mooi zeg :) papa ook wel maar Mams spreekt mij meer aan ;)

heb je niet al nieuwe foto's ;)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:21

Angeloflove..dat is een heel goed idee.Ga meteen even mijn hubbie vragen of hij dat in orde kan maken.Kan ik ook meteen zien hoeveel mensen er nog meer de pups in de gaten houden.Nu zitten daar natuurlijk heel veel nieuwe puppyeigenaren bij.
Loody:Nieuwe foto's komen donderdag . Ik ga inderdaad iedere week nieuwe individuele fot's maken.Dat is nog niet zo makkelijk want ze zijn eeergggggg beweeglijk.Wegen is al een hele crime.Doordeweeks maak ik ook foto's en als de pups zometeen worden opgehaald krijgt iedereen een cd'tje mee met de bevalling en alle foto's die ik gemaakt heb. Jammer wel dat ik maar een heel simpel camera'tje heb.Misschien kan ook wel een Blog maken ofzo voor de nieuwe eigenaren.Eens even kijken hoe dat moet.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:49

Ik denk dat het idd leuk is om elke week foto's en een verslagje per pup neer te zetten. :j
Zijn de pups inmiddels eigenlijk al allemaal gereserveerd? En kies je vanaf het begin dan je 'eigen' pup uit, of pas later, of wijs jij ze toe?

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:54

catalyst1 schreef:

Ik vind het belangrijk of dat een fokker het met hart en ziel doet of niet. Dan krijgen de pups vanzelf al een hoop mee en ik vind het juist goed als een fokker juist best misschien een beetje kritisch is aan wie hij/zij de pups verkoopt, geeft ook weer aan dat diegene het met liefde doet.
Zijn de dingen in orde (fokt volgens de "regels" of niet) en uiteraard ook vriendelijkheid naar de koper toe!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:05

Prachtig nest met geweldige pups, geniet er maar van! +:)+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:09

Zelf ook sinds kort een pup (welliswaar boxer maar toch) en ik vond het zelf jammer dat de fokker geen website heeft. Dat is in jouw geval al een pluspunt.

Belangrijkste vond ik dat de fokker echt helemaal voor de dieren gaat. Het is het laatste nest geweest voor onze fokster en echt hoeveel ze voor de pupjes deed was gewoon ontroerend.
Verder is het leuk om idd elke week een foto te kunnen zien.
Eventueel leuke verhaaltjes te kunnen volgens via de website.
Webcam is helemaal super :D
Verder mis ik nu dat ik geen contact heb met de andere pup eigenaren, zou wel graag willen weten hoe de rest het doet, misschien een optie geven op een reunie als de pups wat groter zijn of eventueel uitwisselen van mailadressen.
Leuk zou ook een klein fotoboekje zijn waar de foto's in staan van vader, moeder en foto's van elke week tot ze gaan verhuizen.

Verder zijn er natuurlijk heel veel dingen wat leuk zouden zijn maar voor jullie ook weer veel tijd in beslag nemen. Belangrijkste is natuurlijk dat de pups bij een fokker zitten waar je een goed gevoel aan over kan houden. Waar je weet dat je op de juiste plek bent waar de pups met liefde worden grootgebracht.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:33

Deze pups worden absoluut met grote liefde groot gebracht *D Ze hebben niet alleen een groot hart voor de pups maar voor alle paarden en mensen. Sommige fokkers zouden er een voorbeeld aan kunnen zijn.
Wij hebben toen ook een hondenfokker bezocht, jeetje wat ik daar aan trof werd je gewoon moedeloos van. Het ergste is is dat je medelijden met ze krijgt en ze allemaal wilt kopen, maar aan de andere kant motiveer je de fokker dan ook weer om verder te gaan fokken.
Ik denk dat je ook moet kijken hoeveel tijd je erin wilt en kunt steken zoals opties als reunies. Het is natuurlijk een leuk idee, misschien om bij verkoop te vragen of ze eens aan een reunie willen doen dat ze hun naam kunnen opschrijven?
De webcam is een echte uitvinding!! Ziet er goed uit!
Misschien op een A4 de stamboom, met vader en moeder erbij? En een foto van het nest? Zodat de familie bij mekaar staat. Leuk overzicht!