nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:35

janouk schreef:
Helaas blijkt keer op keer dat dit soort 'wilde' dieren niet geschikt zijn als huisdier. Ondanks goede voorbereiding, goede veterinaire begeleiding, goede 'opvoeding' etc. worden veel dieren als ze volwassen worden toch aangeboden bij de opvang. Met alle gevolgen vandien: veel te volle hokken en te weinig ruimte om de dieren te herplaatsen.
Dat geldt ook voor wasberen, eekhoorns, apen, etc. etc.

Het is en zijn geen huisdieren en zullen het ook nooit worden.
http://serpo.nl/sos/sos-pag1.html

Jammer.

Tja, de overheid kan wel regeltjes maken tot hoe hoog je heg mag groeien, maar zou niet eens de wet kunnen bijstellen ivm het houden van al dat soort dieren? Denk dus niet dat je de mensen aansprakelijk moet houden die dit soort dieren nemen, maar de regering.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 10:36

tessyke schreef:
ik vind hem super :+:
ik weet dat hij wel goed zit bij jullie, zo'n diertje neem je niet zonder er eerst goed over nagedacht te hebben.

In de garage zal hij plek zat hebben, wel een fotootje plaatsen als het af is he :D

daar komen zeker ook foto's van die ik hier zal plaatsen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:01

onley schreef:
Biancaa schreef:
Dus jij gaat een tropisch dier zijn leven lang opsluiten in een garage, die normaal een grote rivier tot zijn beschikking heeft. Bij jou zou die rondjes kunnen zwemmen in een zwembadje... logisch ook... Verder graven ze meestal een hol waarin ze slapen, deze kan tot 3,5 meter lang worden (als ze zelf rond de 1.50-1.70 zijn) is dat wel mogelijk in je garage met zwembad en verwarming en uiteraard snel stromend water waar hij graag in vertoefd. Is toch knap om dat allemaal in je garage te bewerkstelligen.

Hm en alleen maar maar omdat je vriend een krokodil wil.

Veel plezier ermee, ik hoop dat je over een jaar of 40 er nog bent om voor hem te zorgen...

ook hier lezen is een kunst
het dier word geen 3,5 meter maximaal word die incl staart 1,50 a 1,80 m ;)

Over lezen gesproken...............

astridelise

Re: nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:06

Volgens mij heeft Biancaa het idd over het hol wat 3,5 meter is.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:51

onley[quote="marialva schreef:
ps ik wil er wel op wijzen dat de bak veel te klein is je moet 10 keer de lengte van het dier aanhouden met een minimale diepte van 60 cm ;)

Citaat:
mijn bak is 90 diep en 1,80 m lang knap he en dat voor een diertje van nu net 25 cm

ook over rekenen gesproken?! 10 X 25 is bij mij 250 cm :?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:05

leuk als dat uitbreekt straks...

nee, zelfs ik trek ergens grenzen.

neem dan gewoon een abbo op de dierentuin.
Wat als je straks een olifant geweldig gaan vinden?

dan heb je helemaaaal een grote garage nodig!

Ik vind dit de normale grenzen al voorbij.
Ik weet niet wat je buren hiervan vinden, maar als mijn buren zo'n beest (die ik nu ook zo in mijn terarium zou gooien, ziet er leuk uit) in de garage zouden hebben zou ik niet rustig slapen...

buiten de LUCHT gezien.. want stankoverlast gaat het ook nog geven..
(als ik even terugdenk aan de aroma's van het krokodillen verblijf van blijdorp)

nee.. ik vind het, ookal ziet het er met z'n 25 cm schattig uit.. geen slimme zet.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:11

vind het maar eng maar ieder zijn hobby en ik zie dat ze goed verzorgt worden
ik heb 3 honden en een paard en pony daar laat ik het maar bij ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:42

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:52

Ik vind dit geen diersoort dat in gevangenschap gehouden zou mogen worden. Ik wil wel graag een chimpansee of een giraffe op m'n flatje. ;)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:55

Ik snap niet dat deze dieren in huis gehouden mogen worden. "t toch geen huisdier en al helemaal niet als zo'n beest 1.80 gaat worden. Ze lijken me ook niet heel betrouwbaar.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:56

sflj schreef:
Ik vind dit geen diersoort dat in gevangenschap gehouden zou mogen worden. Ik wil wel graag een chimpansee of een giraffe op m'n flatje. ;)

Als je niet te hoog woont kan een giraffe best. Gewoon vanaf het balkon voeren, en met een touwtje kun je wandelen _O- Sorry kon het niet laten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:00

Kan hier ook met m'n hoofd niet bij... TS, je zal er best over nagedacht hebben. Maar of je er ook echt goed over na hebt gedacht... Je hebt dadelijk wel een echte grote krokodil van 1.80 in je garage zitten! Hij moet toch ook water? Hoe ga je dat doen? Jeetje zeg... En dan vergelijkingen maken met hoe fout andere mensen het wel niet doen. Daar heb jij toch niks mee te maken? Vind dat altijd erg slappe excuses. Dan kan ik mijn huisdieren ook wel slechter houden dan dat ik nu doe, want tja, die en die doen 't toch NOG slechter dan mij dus dan is 't niet zo erg.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:01

Waar laat je hem dadelijk als hij zo groot is
jeetje....wel een mooi diertje, maar die hoort neit bij mensen thuis te wonen, maar in een dierentuin of reptielencentrum
Laatst bijgewerkt door imposantje op 23-11-09 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:13

Tja, ik denk dat deze krokodil het beter gaat krijgen als menig paard.
Deze dieren bewegen waarschijnlijk alleen bij het jagen.
Ik denk dat er meer paarden en ponies onnadenkend worden aangeschaft als nu het geval is.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:39

Ik vind het een prachtig dier, maar zelf zou ik het NOOIT aanschaffen.
De meeste roepen hier wel dat het in de natuur hoort, maar hoe denken jullie dan over al die hamstertjes, konijnen, vogels, cavia's, katten, honden enz ?
Hoeveel hamsters zitten er wel niet in een veel te kleine kooi ? En honden bijvoorbeeld, ik ken genoeg mensen die maar 2 x per dag een klein rondje doen met hun GROTE hond.
Of de paarden, helaas zie ik vaak genoeg dat mensen hun paard meer op stal hebben staan dan lekker in de wei.

Ook iets om over na te denken ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:12

Als ik iemand een topic zie openen met wat voor dier dan ook dat naar mijn mening te klein gehuisvest wordt, zal ik daar mijn mening ook over geven.
Ik vind dat gewoon totaal geen reden om dit dan maar goed te keuren.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 19:14

ach ik maak me er niet druk om,
heb al 10 jaar ruim ervaring met reptielen en weet toch wel waar we aan begonnen zijn.

verder maak ik me er geen woorden aan vuil
En als jullie niks zinnigs hebben te melden of te vragen reageer dan gewoon niet ;)

eerst voor ieder zijn eigen deur vegen erna pas bij mij....

diertje komt absoluut niks te kort en ben er trots op dat die hier ligt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:23

Nou onley, er hebben anders genoeg mensen heel wat zinnigs te zeggen. Maar daar lees jij gewoon overheen..
je mag wel een gigá garage hebben wil je daar een volwassen kaaiman in houden.. en jij hebt het dan nog maar over het gebruiken van de helft van de garage..
Misschien moet je zelf een keer verder kijken dan je neus lang is ipv anderen daar steeds op wijzen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:28

Wat is dan bijvoorbeeld het oppervlak in jullie garage? Hoeveel hiervan mag die kaaiman dan gebruiken? Hoe ga je dat precies doen met water/land gedeelte? Ik ben er wel oprecht in geïnteresseerd hoe je dat gaat realiseren allemaal.
Misschien enigszins offtopic, maar ik weet dat er ook mensen zijn die bv roggen houden thuis. Die hebben dan ook een aquarium van 5 bij 5 meter in huis.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:38

Fascinerend!

Sorry, maar sommige meningen van mensen hier zijn nogal overtrokken en zonder enige kennis.. Als men de berichten van de ts eens doorleest kan men toch wel tot de conclusie komen dat ze er genoeg verstand van heeft om te begrijpen wat de behoeften van het dier zijn, en daar zo goed mogelijk aan tegemoet te komen.

Daarbij is tegemoet komen niet meer wat je kunt doen, anders kunnen de meeste die hier een konijn in een hokje houden ook wel loslaten, die kiezen daar ook niet voor. En laat je paard dan ook dag en nacht vrij buiten grazen zodat hij die 10 km per dag kan maken. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nee ts, mijn zegen heb je. Vind het een pracht van een beestje (en jeetje wat zijn je slangen ook machtig mooi zeg!) en ben beniewd hoe hij/zij uitgroeid.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 21:10

zo bokkers, hier even vriendlief zelf dan maar.
het schiet niet op een topic te hebben zonder er zelf niet in voor te komen, maar wel al veroordeeld te worden.
ik heb totaal , maar dan ook totaal geen band met paarden.
mijn passie ligt in de reptielenwereld. ieder zijn ding uiteraard :D
ik ben 36 jaar op dit moment.
ik hou al 18 jaar reptielen, waarvan ik ooit begonnen ben met slangen, daarna heb ik nog spinnen, schorpioenen en leguanen gehad.
maar de keus was snel duidelijk, slangen lagen mij het beste.
ik ben in 2001 in florida geweest voor de eerste keer, en daar leerde ik dus de kaaimannen kennen. heb er diverse vastgehad, en mijn passie naar deze dieren is gaan groeien.
ik heb er vervolgens 8 jaar over gedaan om me "voor te bereiden "op deze aanschaf.
om misverstanden uit de wereld te helpen alvast.
vrouwtjes worden tussen de 90cm en 120cm, en mannetjes tussen de 120cm en 150cm.
ze groeien langzaam en kan dus de eerste 3 jaar nog vooruit in deze bak.de bak is aan de grote kant op dit moment.
als die naar de garage verhuist dan is deze geisoleerd en alles, en zal een zo natuurlijke habitat nagebootst worden als in mijn macht ligt.
het uiteindelijke verblijf zal dan ook plusminus 5x2 worden, wordt ruim genoeg is voor deze soort.
deze soort wordt met uitsterven bedreigd in de natuur, en wordt door eigenlijk de thuishobbyist in stand gehouden en met positieve resultaten gelukkig.

verder is dit ook echt niet om mensen aan te sporen dat ze het een schattig diertje moeten gaan vinden.
maar als deze volwassen is en 120cm groot is, dan is plusminus 80 cm staart, de rest is lijf met een klein kopje.
het gewicht ligt bij volwassen exeplaren rond de 20 a 30 kilo.
dus het is geen krokodil wat je op tv ziet waar de "steve" achteraan rent.
bij vragen en opmerkingen kunnen jullie uiteraard gewoon hier vragen hoor, al zal ik er niet konstant zijn, daar dit het forum is waar de vriendin aktief is.
dus nee, het is geen dierenkwellerij, net als dat jullie een paard in een stal zetten van 3x3mtr(sommige nog kleiner).geef ik ook geen kommentaar op, ieder zijn ding natuurlijk.

my 2 cents 8-)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:26

ik wil jullie veel plezier wensen met het kleine dier
ik vindt het knap dat jullie zoiets durven en aan je reactie te lezen vriendlief:P heb je je inderdaad goed voorbereid

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:01

en toch...... telkens zie ik weer die filmpjes op youtube voor me waar die man voor de zoveelste keer zn arm in de bek van de kroko stopt alleen nu slaat ie m wel dicht...... dr is er ook eentje met een hoofd...... dr blijft niet veel van over

ik ben nog steeds van mening dat dit gewoon te ver gaat..... mijn paard op stal tja.... das dan jou mening maar naar mijn mening is een paard toch wel echt gedomesticeerd en staat ie de rest van de dag lekker buiten in een kleine kudde.... terwijl dit beest lekker in de garage ligt??? en worden die dingen niet ongelovelijk oud?? wat nou als we 40 jaar verder zijn? dan leeft ie nog wel jij dan al bijna niet meer.... ik blijf erbij... begin er niet aan.....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:16

hij is er al en niemand die hier iets aan veranderd ;)

en die op youtube dat filmpje ken ik ook ja afschuwelijk om te zien en ja helaas pech voor hem (als we het over hetzelfde filmpje hebben) zou ik ook mijn klep eens dichtmaken nadat ik 20 x op me hoofd getikt geslagen word.
zo moet je niet met die dieren spotten !

net als dat je achter je paard staat en hem constant in zijn kont knijpt 10 a 20 x dan vind ik het ook niet gek als je getrapt word.

deze dieren doen niet veel meer dan uitbuiken en zonnebaden

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:04

ik zie de TS ook niet het diertje zo uitdagen dat hij uiteindelijk wel eens bijt...
er wordt hier ook geroepen dat dit diertje in de natuur hoort maar dit beestje is in gevangenschap geboren... Zet hem zo in het wild en hij gaat zoiezo dood.