garny95 schreef:wat een schatjes.... wij hebben een huskykruizing en verder nog drie honden. Wij hebben veel problemen gehad en nog met regelmaat maar gelukkig in mindere mate nu met onze kruizing ( met golden retriever) . HIj staat erg dicht bij de natuur, ik denk dat hij ook wel overleefd als we hem los zouden laten ( ik denk eerlijk gezegd dat ik hem geen groter plezier zou kunnen doen).
Hij heeft al wat gedood, kip, konijn, weglopen is een grote hobby van hem, luistert slecht, is erg intelligent, maakt zelf de deur open etc. en is hier de leider van de roedel. Als hij wat wilt komt hij me halen en praat met me op zijn manier dan en kan behoorlijk dwangmatig zijn. Het gedrag verbeterde wel door zijn castratie. Voor ons geen husky of zelfs geen beetje husky meer.
Zorg dat je een goede puppietraining gaat doen met hem en dat je meer te weten komt over het gedrag van de husky en wat je er mee kan.
Ik schrik een beetje van het bericht hierboven dat je 20 ( profiel) bent, ik zou ook nog eens achter mijn oren krabben of je wel een husky wilt...
dit herken ik zeer!
wij hebben nu even rekenen....6 jaar een kruising mechelse herder/husky.
nou we dachten dat het nooit goed zou komen!
ze moet weg bij mensen omdat ze altijd wegliep zat je joelen en ze een kindje kregen (het klasieke verhaal)
aangezien wij hele dagen buiten bezig zijn veel wandelen ed leek het ons geschikt deze dame een kans te geven voordat ze weer naar het asiel moest.
ze heeft 3 maanden aan de longeerlijn gelopen( rollijn trok of beet ze kapot) , de buurt verkend (mocht ze weglopen weet ze waar ze woont) en ze ging prima met de andere 3 honden.
had alleen veel last van schijnzwanger en ontstoken melkklieren ze was niet meer dan de helft van haar gewone gewicht.
hup alles er uit en dat was beter totdat de hechtingen gingen ontsteken arm grut.
-als je even om boodschappen bent staat ze heel de buurt bij elkaar te joelen,maar is goed gekomen.
-wilde hele dagen lopen lopen en nog eens lopen gelukkig ging dat ook.(mee met ons en met de paarden ed)
-niet willen zwemmen (doen ze in de natuur ook niet dan zouden ze bevriezen)
nu wel vind ze heerlijk. maar tot de buik en niet verder.
ze ontsnapte elke keer,liep zo vaak op straat, dat we op een gegeven moment onze tuin/erf hebben afgezet met betongaas van 2 mtr hoog.(hegje ertegen en je ziet niets
) echt we hadden het niet meer,(niet dat ze ooit nog weg zou gaan hoor daar dachten we zelfs niet over) de husky wilde weg de huishond wilde terug bij de kachel was grappig. je zag haar telkens denken wat zal ik doen. dan ging die dop weer lings recht, en rook ze wat en weg was ze. gelukig nooit last gehad bij onze katten/pauwen/paarde/kippen enz enz
ze is nu 13 jaar en loopt heerlijk los met de anderen honden.ze is haar wilde haren kwijt.
luistert voor geen meter als je haar buiten roept maar weet de weg en blijft bij de rest, sukkeld op haar eigen tempo overal achteraan en loopt als enigste (andere 3 dus niet he
) met ons mee als we gaan paardrijden,
helaas word ze wat doof en kan ze niet meer mee als we langs wegen komen en drukke punten. daar doe je haar wel pijn mee.
mijn moeder is zo verliefd geworden op dit ras en aangezien ze al wat ouder is en mischien niet meer 5 jaar meegaat
hebben we na lang nadenken en overwegen besloten om er nu een husky bij te nemen, een husky uit het asiel.
zodat ze alles van onze andere honden kan leren.
kwam van een broodfokker. ag ja je kent het verhaal wel zielig zielig zielig.
het is een teefje van 7 jaar ,maar doet alsof ze 2,5 jaar is weten ook niet of het klopt in de papieren da schatte haar ook jonger.
goed ik vertel je : het hele varhaal van voren af aan.allen dan de volle 100% natuurlijk
maar met een goede leermeester(de husky kruising) zijn we nu 4 maanden verder en gaat het prima ze kan alleen nog niet los /en luisterd slecht als ze iets ziet/ruikt of interesanten vind dan ons(altijd dus behalve eten) katten gaan nu goed andere honden vliegt ze aan en kippen bijt ze dood.helaas
en ik weet niet of ze ooit los kan, maar ze krijgt genoeg beweging op het erf en naast de fiets en aan de longeerlijn
en niet te vergeten die strantwandelingen,in het bos, in het natuurgebied, aan het meer enz enz .ze is erg hyper en druk maar als je haar rustig en duidelijk toespreekt weet ze zeer goed wat je bedoelt.
kortom een uitdaging voor het leven. en geen moment spijt gehad
zo heel verhaal
maar goed, veel plezier met je hus.!