Mígan (husky) 5 week en 2 dagen oud! Nieuwe foto's!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:38

Ach... wat een leukerds! :) nu wil ik ook een husky

MarloesRixt

Re: Mígan (husky) 5 week en 2 dagen oud! Nieuwe foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:41

Wat leuk Femke!
En ik denk zeker dat Femke weet waar ze mee bezig is en ze het beste met de pup voor zal hebben!

Een hele leuke tijd samen! :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:53

Ik heb ook jaren twee husky's gehad; echt super leuke honden, maar heel wat anders dan een herder inderdaad. Als je bereid bent er veel tijd in te steken, dan heb je er een super hond aan. :) Heel veel plezier, ze zien er super verzorgd en schoon uit op de foto's. +:)+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:32

yerevan schreef:
Die GG1 in het bos werkt echt niet hoor in het bos als er lieve reetjes rond lopen. En verder ben ik niet negatief wil alleen de mensen waarschuwen omdat er zoveel al in het asiel zitten omdat mensen er toch niet goed over nagedacht hebben. Blijkbaar heeft Faelivrin dat wel gedaan, Prima! Ben ik blij om.
Je hebt er een geweldige hond aan!

Die hond luisterde ook perfect in het bos, ook al er reetjes liepen. Die hond was ook niet getraind met voer, maar door zijn baas het meest interessante van de wereld te maken. Hond luisterde fantastisch.
Het zou toch wat zijn als degene die de husky's trainen voor de slee (op wieltjes) hier in de bossen ineens achter reeën aan gingen met slee en al.

Ik ben het met je eens dat de husky maar voor weinig mensen echt geschikt is en dat mensen daar best op gewezen mogen worden.
Maar ik heb hier in de loop der jaren verschillende topics voorbij zien komen van mensen die zich helemaal niet voorbereidt hadden en een pup van marktplaats hadden gehaald. Daar heb ik nooit dit soort commentaar gezien.

En dat zijn de gevallen die ik in de loop der jaren fout heb zien gaan. Husky's die het asiel in moesten omdat ze alles bij elkaar schreeuwde als ze even alleen moesten blijven, Husky's die schapen doden enz. enz.
Dat zijn honden die over het algemeen zaten bij mensen die zo'n hond uitgezocht hebben vanwege het karakter, mensen die denken dat een Husky dichter bij de wolf staat als een andere hond.
Het ligt er vooral aan bij wat voor een eigenaar een hond komt. Heeft je hond nog teveel jachtpassie en luistert hij nog niet voldoende dan laat je hem niet los en zorg je voor een veilige manier voor de broodnodige dagelijkse beweging.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:39

Aaaah nieuwe foto's!!! Ik kan niet wachten tot ik die knapperd hier in het centrum zie lopen!

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:06

Citaat:

Het zou toch wat zijn als degene die de husky's trainen voor de slee (op wieltjes) hier in de bossen ineens achter reeën aan gingen met slee en al.

Als je je iets meer verdiept in de sleehondensport weet je dat dat dus héééél vaak gebeurd :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:13

Je ziet ze echt enorm veranderen zeg vanaf de eerste foto af.
Veel plezier straks met jullie aanwinst.
Denk dat je al goed op de rit hebt wat je wilt, en idd een goed cursus is nooit weg.
Ben zelf op dit moment met onze pup van 7 maanden bezig met GH 1 en het is super leuk om te doen. Hij heeft er veel plezier aan elke dinsdag dat we gaan!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:32

Wat een superschattig pupje, echt heel lief ik vind het prachtige honden, mijn kinderen zouden niets liever willen dan een Husky. Maar het karakter staat mij tegen en dat is persoonlijk, ieder voor zich dus. Als jij weet waar je aan begint en het een uitdaging vindt is het toch goed? Dan hoeft niemand zich in dit topic verder druk te maken, ik denk dat ze je willen waarschuwen...............en de meesten hebben wel gelijk, maar nogmaals, jij weet waar je aan begint en ik snap helemaal dat je verliefd bent op dat mooie mannetje!! :+:

Zelf ben ik erkend fokker van Duitse herders, waar ook allerlei vooroordelen over zijn, het verschil is alleen dat een Duitse herder luisterd.........................

(Sinds kort hebben we er een hond bij, omdat 1 van de kinderen helemaal gek is van dit ras; een Beagle :roll: pffffffff ook zo een waar je beter niet aan kunt beginnen.............................)

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:39

garny95 schreef:
wat een schatjes.... wij hebben een huskykruizing en verder nog drie honden. Wij hebben veel problemen gehad en nog met regelmaat maar gelukkig in mindere mate nu met onze kruizing ( met golden retriever) . HIj staat erg dicht bij de natuur, ik denk dat hij ook wel overleefd als we hem los zouden laten ( ik denk eerlijk gezegd dat ik hem geen groter plezier zou kunnen doen).
Hij heeft al wat gedood, kip, konijn, weglopen is een grote hobby van hem, luistert slecht, is erg intelligent, maakt zelf de deur open etc. en is hier de leider van de roedel. Als hij wat wilt komt hij me halen en praat met me op zijn manier dan en kan behoorlijk dwangmatig zijn. Het gedrag verbeterde wel door zijn castratie. Voor ons geen husky of zelfs geen beetje husky meer.

Zorg dat je een goede puppietraining gaat doen met hem en dat je meer te weten komt over het gedrag van de husky en wat je er mee kan.
Ik schrik een beetje van het bericht hierboven dat je 20 ( profiel) bent, ik zou ook nog eens achter mijn oren krabben of je wel een husky wilt...

dit herken ik zeer!

wij hebben nu even rekenen....6 jaar een kruising mechelse herder/husky.
nou we dachten dat het nooit goed zou komen!
ze moet weg bij mensen omdat ze altijd wegliep zat je joelen en ze een kindje kregen (het klasieke verhaal)
aangezien wij hele dagen buiten bezig zijn veel wandelen ed leek het ons geschikt deze dame een kans te geven voordat ze weer naar het asiel moest.
ze heeft 3 maanden aan de longeerlijn gelopen( rollijn trok of beet ze kapot) , de buurt verkend (mocht ze weglopen weet ze waar ze woont) en ze ging prima met de andere 3 honden.
had alleen veel last van schijnzwanger en ontstoken melkklieren ze was niet meer dan de helft van haar gewone gewicht.
hup alles er uit en dat was beter totdat de hechtingen gingen ontsteken arm grut.
-als je even om boodschappen bent staat ze heel de buurt bij elkaar te joelen,maar is goed gekomen.
-wilde hele dagen lopen lopen en nog eens lopen gelukkig ging dat ook.(mee met ons en met de paarden ed)
-niet willen zwemmen (doen ze in de natuur ook niet dan zouden ze bevriezen)
nu wel vind ze heerlijk. maar tot de buik en niet verder.
ze ontsnapte elke keer,liep zo vaak op straat, dat we op een gegeven moment onze tuin/erf hebben afgezet met betongaas van 2 mtr hoog.(hegje ertegen en je ziet niets 8-) ) echt we hadden het niet meer,(niet dat ze ooit nog weg zou gaan hoor daar dachten we zelfs niet over) de husky wilde weg de huishond wilde terug bij de kachel was grappig. je zag haar telkens denken wat zal ik doen. dan ging die dop weer lings recht, en rook ze wat en weg was ze. gelukig nooit last gehad bij onze katten/pauwen/paarde/kippen enz enz
ze is nu 13 jaar en loopt heerlijk los met de anderen honden.ze is haar wilde haren kwijt.
luistert voor geen meter als je haar buiten roept maar weet de weg en blijft bij de rest, sukkeld op haar eigen tempo overal achteraan en loopt als enigste (andere 3 dus niet he :roll: ) met ons mee als we gaan paardrijden,
helaas word ze wat doof en kan ze niet meer mee als we langs wegen komen en drukke punten. daar doe je haar wel pijn mee.
mijn moeder is zo verliefd geworden op dit ras en aangezien ze al wat ouder is en mischien niet meer 5 jaar meegaat
hebben we na lang nadenken en overwegen besloten om er nu een husky bij te nemen, een husky uit het asiel.
zodat ze alles van onze andere honden kan leren.
kwam van een broodfokker. ag ja je kent het verhaal wel zielig zielig zielig.
het is een teefje van 7 jaar ,maar doet alsof ze 2,5 jaar is weten ook niet of het klopt in de papieren da schatte haar ook jonger.
goed ik vertel je : het hele varhaal van voren af aan.allen dan de volle 100% natuurlijk
maar met een goede leermeester(de husky kruising) zijn we nu 4 maanden verder en gaat het prima ze kan alleen nog niet los /en luisterd slecht als ze iets ziet/ruikt of interesanten vind dan ons(altijd dus behalve eten) katten gaan nu goed andere honden vliegt ze aan en kippen bijt ze dood.helaas
en ik weet niet of ze ooit los kan, maar ze krijgt genoeg beweging op het erf en naast de fiets en aan de longeerlijn ;) en niet te vergeten die strantwandelingen,in het bos, in het natuurgebied, aan het meer enz enz .ze is erg hyper en druk maar als je haar rustig en duidelijk toespreekt weet ze zeer goed wat je bedoelt.
kortom een uitdaging voor het leven. en geen moment spijt gehad
zo heel verhaal :o maar goed, veel plezier met je hus.!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:09

Echt wat een schatjes!!
En al die negatieve reacties vind ik onzin. Een husky is anders dat wel, maar ze hoeven echt niet super druk enzo te zijn.
Ik heb zelf ook een husky, ze is een kruising, maar heeft veel trekjes van een husky. Ze is altijd heel rustig, ligt gewoon de hele dag te slapen, en word 4 keer per dag uitgelaten, begin van de avond altijd ruim een uur fiets ik met haar. En verder ongeveer 20-30 minuten.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 17:42

Hele tekst getypt, klik ik het scherm weg..

Wat ik wilde zeggen is dat ik heel erg goed heb nagedacht voor ik überhaupt aan een pup, laat staan een husky, dacht. Heb me er enorm op voorbereid en vind het erg lief wat jullie doen maar ik weet wat ik kan verwachten. Het enige waar ik om vroeg waren persoonlijke ervaringen, puur om er tips uit te halen. Niet om me er van te weerhouden want dat gebeurt toch niet meer. Ik weet waar ik aan begin, ik heb me er op voorbereid en weet heel zeker dat Mígan een pracht huis en opvoeding zal genieten hier.

Nieuwe foto's! Daarvoor is dit topic namelijk bedoeld, officieel..

Afbeelding
Mama met de kinders.

Afbeelding
Met zijn 4en achter moeders aan hobbelen.

Afbeelding
Ömer (vriendlief) knuffelt met moeder Oprah.

Afbeelding
Moeders past een 'snuitbeet' toe op onze pup Mígan.

Afbeelding
Mígan bovenaanzicht. :))

Afbeelding
Schuin van voren, wat een knuffeldier hè. :+:

Afbeelding
Verstoppen onder de tafel. Erg bewegelijk op deze leeftijd. :j

Afbeelding
Mígan bovenop in een gevecht. :+

Ze zijn erg druk met zichzelf en broertjes/zusjes, dus echt goede foto's heb ik niet maar ach zo heb je ook een indruk. :+ Wanneer hij bij ons is komen er vanzelf betere foto's. Tis zo los met zijn 4en EN moeder ook nog eens echt geen doen om normale foto's te maken. :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:47

Aaaaaaaaaaaaaah wat een droppie zeg :+: hij is echt enorm schattig!

Zie toch wel hele specefieke trekjes (poolhondentrekjes) in de moeder. Vind het leuk om te zien :D Die van ons kan ook zulke koppen trekken :D heerlijk

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 17:50

Ja mama is erg mooi maar heel erg poolhond. :D Maar dat mag ook! De fokker probeert ook heel erg de echte poolhond terug te fokken. In mijn ogen hoort een poolhond -husky's dan- zo te zijn. :j Je ziet ze ook wel (met stamboom overigens!!) wanneer ze meer op herder lijken dan husky, jammer is dat..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:51

Dat is duidelijk goed gelukt :)
Zijn wel een stuk smaller als een malamute, grappig dat je het verschil goed kan zien :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 17:53

Ja malamute is heel anders, veel molliger en een hele andere kop en bouw. :j Dat verschil is in het begin ook al te zien. Zijn echt 2 hele verschillende dieren. Maar toch met veel dezelfde karakter trekjes!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:59

Die van ons werd laatst voor vette husky uitgemaakt :\ hij vond hem te dik :+
Toen we hem melde dat het helemaal geen husky was, bond ie aardig in. Heb hem maar verteld dat het zo hoort bij een malamute ;) het brede van hun kop en bouw :)
Wordt toch vaak husky tegen hem gezegd, we laten dat meestal ook wel zo. Meeste mensen kennen de malamute niet zo.
Afbeelding

Kwam een keer een man met eem malamute pup tegen in het bos en we maakte een praatje. Dus zeg zo: leuke malamute, mooi beestje. Die man zijn kin lag zowat op de grond: Je bent de eerste die het verschil ziet :+
Hij was ook erg blij met mijn opmerking dat hij nog wel in zijn oren ging groeien. Die pup had me toch flapperts :D
Laatst bijgewerkt door Keet op 11-11-09 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:00

Wat een prachtige pups!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:07

Haha ach ja het verschil is als iemand die helemaal niks van de poolhonden weet natuurlijk moeilijk maar als je er 1 hebt zie je het verschil wel duidelijk! Waarom heb je voor een Malamute gekozen en niet voor de hus? Mooi beest heb je trouwens! +:)+

Karin; Dankje voor je reactie! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:09

Mijn vriend heeft hem gekocht toen hij 18 was, 10 jaar geleden. Hij wilde eigenlijk een saarloos maar in zijn onwetendheid en geen verstand van zaken heeft hij deze haarbal meegekregen met 4 weekjes. Helaas in Belgie. Toen was het nog niet zo algemeen bekend dat daar grote broodfokkers zaten en tja........
Gelukkig heeft deze bijna nooit iets. Behalve wat darmklachten nu hij oud is. En mijt/schurft toen hij 5 weken oud was :(:

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:11

Bah.. 4 weken is ook veeeeel ste vroeg. Maar ja. Misschien maar beter dat hij een Malamute heeft gekregen, saarloos schijnt nog een stapje moeilijker te zijn. Hij ziet er wel goed uit trouwens.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:48

De kwaliteit van je vervolgfoto's is misschien niet optimaal met dat beweeglijke grut, maar je kunt toch goed zien hoe Migan leuk opdroogt.

"In z'n oren groeien", zoals hierboven ergens, die is te leuk!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:48

Haha ik vind de grootte van de oren van Mígan mee vallen. :P
Willen rond 23/24 oktober nog een keer gaan kijken, anders is hij als we hem halen wel heeeeel groot. :+

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:57

Faelivrin schreef:
Willen rond 23/24 oktober nog een keer gaan kijken, anders is hij als we hem halen wel heeeeel groot. :+

Dat duurt nog wel heeeel lang :o ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:16

Faelivrin schreef:

Ja, volgens mij hebben huskys iets kleinere oren :) die malamute pup had net zulke grote oren als onze volwassen hond :+

Oooow, nog 1 tip: Schaf een goede borstel aan en wen hem aan dat je hem borstelt (dus ook regelmatig herhalen)
Want als ze in juni/juli van vacht gaan wisselen lijkt het wel een sneeuwstorm in huis :D
Kan je hem beter borstelen met een plastic zak erbij waar je het haar in doet wat eraf komt :D want er komt toch een berg haar vanaf!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:48

Haha, dat haar is een ramp inderdaad! :D
De vogels uit de buurt zijn er blij mee haha! Allemaal lekker zachte nestjes. Ik nam de borstel mee op wandeling en borstelde ze dan in het bos bij ons achter ergens bij een bankje. Ideaal, ik geen rommel en de vogels gelukkig en de honden vonden het ook prima. :D