mijn nieuwe aanwinsten ( skinny cavia's )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:18

Ik vind ze echt super leuk! Maar als ik een cavia op 100 meter afstand zie :D moet ik al te niesen, beginnen me ogen te tranen en slaat me keel dicht. |( Zou ik voor deze ook allergisch zijn? Weet iemabd dat. Je bent namelijk niet allergisch voor de haren maar voor de huidschilfers.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:07

Ieww! Wat is het nut om cavia's kaal te fokken?

Def

Re: mijn nieuwe aanwinsten ( skinny cavia's )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:18

aaaaaaaaaaargh hahah, ik vind gewone cavia´s al zo lelijk, deze vind ik helemaal erg haha!
Wel mooi om te zien dat ze er zijn en misschien kunnen ze helpen bij allergie!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:22

wahaha wat een grappige monstertjes. :) Ik wist helemaal niet dat naaktcaafjes bestonden, best wel lollig eigenlijk.

ripoboe, ga er eens eentje aaien, weet je het gelijk. :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:31

Ik vind het echt geen gezicht, die beesten horen gewoon haar te hebben. Nu moet ik zeggen dat ik sinds 4dagen langharige cavia's heb en dat is eigenlijk ook geen gezicht met dat haar voor hun ogen :D. Maar wel leuk dat ze zo vriendelijk zijn!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:46

Ieeeeewl :o . Vind ze echt heel eng :x .
Succes met het fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 01:07

dank je wel allemaal :P
Ik ben er nog steeds super trots op, heb vandaag bij ovina wat droge plekjes behandeld met uiercreme en het huidje werd weer gelijk mooi zacht

ik weet niet hoe dat met allergie zit en de skinny;s

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 02:52

Het spijt me maar nadat ik van de eerste schrik bekomen was kon ik eigenlijk alleen maar medelijden hebben. Ik vind dit dus een voorbeeld van hoe mensen té ver doorschieten in het fokken van mismaakte dieren. Deze dieren zijn niet gefokt om oud te worden maar voor dierproeven en om te frituren, wat ik trouwens ook niet goedkeur. TS zal ongetwijfeld goed voor deze beestjes zorgen maar verder kan ik er eigenlijk niets positiefs over zeggen. Ik hoop dat je je nog bedenkt voordat je aan het fokken slaat. :o

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:04

goeroe, misschien moet je je eerst wat meer verdiepen in het onstaan van de skinny en de gezondheid van deze beestjes voor je dit soort uitspraken doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:31

idd met xono eens, want daar zijn ze zeker niet voor gefokt!

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:24

Geef mij maar harige cavia's! ;).. maareh hebben ze het niet koud in de herst/winter? :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:35

Cinnepin schreef:
idd met xono eens, want daar zijn ze zeker niet voor gefokt!

Zelfs als er mensen ooit zijn begonnen met fokken om de grote schoonheid van deze beestjes, ahum, verandert dat niets aan mijn mening. Ik blijf dit een voorbeeld vinden van hoe mensen soms doorslaan in het fokken van dieren met een afwijking.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:43

Dus, omdat jij het niet mooi vindt, zijn ze alleen goed voor dierproeven en ter consumptie?

Skinny's zijn een voorbeeld van natuurlijke mutatie van de genen, zoals ik al eerder zei. Vind jij naaktkatten, -honden en -ratten ook alleen maar goed genoeg voor dierproeven of meet je met 2 maten?

Het enige afwijkende is dat deze cavia's geen haar hebben, maar als je dat een afwijking vindt, dan zijn sphynxen of Mexicaanse naakthonden van hetzelfde laken en pak.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:44

XoNo schreef:
Dus, omdat jij het niet mooi vindt, zijn ze alleen goed voor dierproeven en ter consumptie?

Nee, omdat deze dieren een afwijking hebben waar ze naar mijn mening onder lijden vind ik niet dat je er mee zou moeten fokken. Zo'n dier is beter af mét haar.

XoNo schreef:
Het enige afwijkende is dat deze cavia's geen haar hebben, maar als je dat een afwijking vindt, dan zijn sphynxen of Mexicaanse naakthonden van hetzelfde laken en pak.

Inderdaad en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te verzinnen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:08

goeroe schreef:
XoNo schreef:

Nee, omdat deze dieren een afwijking hebben waar ze naar mijn mening onder lijden vind ik niet dat je er mee zou moeten fokken. Zo'n dier is beter af mét haar.

vind ook dat cavia's beter af zijn met haar.. maar om een dier zonder haar (zo gefokt) meteen een afwijking te noemen vind ik wat overdreven.. ze is er blij mee en weet dat ze goeie bedoelingen met de cavia's heeft.. dus denk dat er alleen een normaal reactie ook al bekijks heeft gebracht..

Snap je best hoor.. vind ze er ook 'ziek' uit zien, maar tsja er zijn mensen die ze mooi vinden en ermee willen fokken.. als zou dat ook niet mijn eerste keus zijn maar vind dat ze dat zelf moet bepalen..

daarom ieder zijn mening maar hou het wel netjes :D zo hou je tenminste wat plezier in het fotohoekje ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:12

goeroe schreef:

Zoals de huidige mensch bijvoorbeeld :P
Op een homo sapiens zat enige tijd geleden ook beduidend meer haar hoor ;-)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:22

Mac schreef:
goeroe schreef:

Zoals de huidige mensch bijvoorbeeld :P
Op een homo sapiens zat enige tijd geleden ook beduidend meer haar hoor ;-)

Vind je dat serieus een eerlijke vergelijking? Laten we maar gewoon stoppen met deze discussie want zoals salsaentango zegt is dit topic daar eigenlijk niet voor bedoeld. Cinnepin, ik hoop niet dat ik je topic heb verpest. Je zult ongetwijfeld goed voor je beestjes zorgen. Veel plezier nog met ze.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:27

Ik moest er even aan wennen maar na een paar seconden vond ik ze eigenlijk toch wel heel schattig! :j
Laatst bijgewerkt door MarloesRixt op 13-10-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:27

Nee, ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind! En ik vind ze ook vrij duur als ik zo begrijp dat je 75 euro voor 2 hebt betaald.. :o

Mijn eerste reactie was: "OMG, ze zijn geland!!" :') Hihi, maar misschien is het een kwestie van wennen! :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:54

Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind naakterds altijd zó geweldig! Ik had niet eerder naakte cavia's gezien, maar vind ze érg leuk!

Heb zelf vroeger ratjes gefokt en bij toeval werden er 3 naakten geboren uit een rex en gladhaar kruising! Helemaal súper :+:
Tegenwoordig hebben we een naaktkat, het zoent niet alleen veel fijner dan al dat pluishaar van gewone katten, het is qua karakter ook wel heel bijzonder!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:56

goeroe: ik begrijp je punt wel. Ik zit echter niet met jou op één lijn. Ik vind dat wanneer het geen lijden is het moet kunnen. Skinny's hebben er volgens mij geen last van zolang je ze niet met aggressieve soortgenoten samen zet.

Mijn insziens moet je bv niet met eczeempaarden fokken en chihuahua's vind ik ook niet kunnen, die zijn gewoon niet gezond. Maarja, dat zijn heel andere discussies.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:01

UUhhm Apart, moet het nog even verwerken, ik vind ze zo........zou bijna kaal willen zeggen :D ik vind ze wel iets hebben hoor, allhoewel ik geneigt zou zijn om ze truitje aan te doen , ze lijken het gauw koud te hebben,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:04

Ondanks mijn eerdergenoemde voorliefde voor naakte beestjes, ben ik wél van mening dat dit een afwijking is die nadelig kan zijn voor het betreffende diertje. Veel communicatie verloopt via de vacht (versterken van lichaamshouding bijvoorbeeld) en dat missen naakte beestjes. Ten tweede raken naakterds in het spel tussen soortgenoten vaker beschadigd (krassen en wondjes). En jawel, lang niet elke diereneigenaar beseft dat je een naakt huisdier anders moet verzorgen dan een harig huisdier: hoeveel gewone harige ratten en cavia's raken al niet ziek door tocht en slechte voeding?!

Daarnaast worden deze dieren doorgefokt. Want één of enkele gemuteerd(e) diertje(s) staan aan de basis van de genenpool en door het doorkruisen op die kleine genenpool worden ook andere (afwijkende, nadelige) dieper verankerd.. Die afwijkingen zijn niet altijd direct zichtbaar, maar komen soms pas op late leeftijd of in een latere generatie naar boven. En dan blijkt genezing en het uitfokken van die eigenschappen vaak lastig..

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:24

ripoboe schreef:
Ik vind ze echt super leuk! Maar als ik een cavia op 100 meter afstand zie :D moet ik al te niesen, beginnen me ogen te tranen en slaat me keel dicht. |( Zou ik voor deze ook allergisch zijn? Weet iemabd dat. Je bent namelijk niet allergisch voor de haren maar voor de huidschilfers.

Daar heb je dus meteen het antwoord op je vraag. ;) Ook naakte dieren hebben huidschilfers en je zult zeer waarschijnlijk dus in zekere mate daar ook allergisch voor zijn.

Mac, dat is als je het mij vraagt een beetje een aparte vergelijking. Iedereen weet dat het bij de mens een kwestie van evolutie is. Bij de meeste naakt dieren, zo als deze cavia's, heeft het bar weinig met evolutie te maken maar is het een DNA manipulatie, en daardoor een afwijking, die de mens veroorzaakt heeft. Ben dan ook van mening, net als goeroe, dat er niet met dit soort beestjes gefokt moet worden...

Aan de andere kant kan ik me ook goed voorstellen dat er mensen zijn die veel serieuze interesse hebben in naakt dieren. :)
Dus ik wil je hoe dan ook veel plezier wensen met je nieuwe aanwinsten Cinnepin. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:34

Jeetje hebben ze nou ook al naakte cavia's, heel apart.
Mijn dieren zouden het niet zijn, maar ik hoef zowiezo geen cavia en ik heb liever iets met een vachtje. Maar apart is het wel