Alice in de studio!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Re: Alice in de studio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:12

Als je verstand van Chihuahua's hebt zie je gelijk dat dit er geen is.
En als je er geen verstand van hebt, nodig ik je van harte uit je eens te verdiepen in dit super leuke ras.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:24

GJ9 schreef:
En als je er geen verstand van hebt, nodig ik je van harte uit je eens te verdiepen in dit super leuke ras.

Mijn oma heeft vroeger chihuahua's gefokt (officieel), voor het een "commercieel" ras werd.
1 van haar teefjes heeft 2x een nest gehad. Eerste keer 3 pups, tweede keer 4.
Bij het 2e nestje was er 1 hondje dat bij de geboorte het kleinst was, maar nu veel te groot is voor een chihuahua.
We hebben hem zelf gehouden, net als zijn zusje die wel een normale grootte heeft.
Wat er mis is gegaan weten we niet, maar het komt dus blijkbaar vaker voor dat er 1 van een nest niet helemaal goed is (wel gezond, maar veel te groot).

Op de foto zie je links het zusje, daarnaast haar veel te grote broer en helemaal rechts hun moeder.
Afbeelding

Ik vind Alice ook geen rastypische chihuahua, maar dat maakt haar niet minder leuk!
Ze is een leuk "foutje", ik had die kleur nog nooit gezien bij een chihuahua!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:27

Alice is helemaal geen Chihuahua, ook geen foutje. Dit komt echt niet voor bij Chihuahuas.

Daarom ben ik er fel op tegen dat mensen zulke hondjes een Chihuahua durven te noemen.

Leuke honden op jouw foto trouwens. Daar zie ik zeker wel Chi's in.

Zijn ze allen met stamboom trouwens?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:29

GJ9 schreef:

Ik heb idd geen verstand van chihuahua's, maar ik kijk ernaar of het een leuke hond is. Ik kijk liever naar Alice dan dat ik naar menig andere chihuahua kijk. Ze heeft een mooi apart kleurtje en dat maakt haar zo leuk :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:33

Nou ja, net wat ik zeg, Alice is geen Chihuahua. Je mag haar best leuk vinden, prima. Je mag Chihuahua's lelijk vinden, ook prima. Ik hoop alleen dat je niet gaat denken dat Alice een Chihuahua is. Die kleur is streng verboden bij Chihuahua's, en verder lijkt dit hondje er ook totaal niet op. Behalve dat ze klein is misschien.

Kijk maar op pagina 2 naar Musafa, ook van TS. Dat hondje voldoet heel netjes aan de rasstandaard van de Chihuahua.

Ik vind het dus jammer dat het beeld van de Chihuahua zo veranderd, door dat heel veel mensen claimen een Chihuahua te hebben, terwijl het beestje er in de verste verte niet op lijkt.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:46

Tja, ik heb ook geen verstand van chi's maar had inmiddels al wel gelezen dat het geen "echte" kan zijn.
Met elk ras wat opeens een modeverschijnsel is komen op een gegeven moment de vreemde varianten om de hoek kijken. Kijk maar naar de Jack Russel in zijn glorie dagen, opeens een run op blackandtan russels, wat dus ook geen JR's zijn.
Iets wat wel jammer is, omdat het echte ras qua naam op die manier wel beschadigd raakt IMO.

Hoe dan ook, vind ik het wel een grappig hondje hoor :j evenals de blackandtan JR-lookalikes :D

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:07

chi of geen chi. ik vind je hondje echt mega geweldig en zou ook zo op dr gevallen zijn.
ze is echt heel knap, en super pittig!
veel plezier met dit knappe diertje