Mooie (kruising) Labrador

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Mooie (kruising) Labrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:54

Oei! Ik vind 'm wel echt héél eng.. Hij heeft iets héél geheimzinnigs in zijn ogen..
Ofzo! xD

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 22:55

Haha...
Klopt wel een beetje!

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:02

De engigheid in Droef zijn ogen zegt dat hij minstens 20 wordt, beware of the dog :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:06

Daar ga ik voor! ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:12

Afbeelding
Afbeelding

Mijn hond is "al"bijna 12 jaar en behoorlijk aan het slijten.
Dat jou hond al 17 jaar is zeg,hoor je niet veel meer dat een grote hond zo oud word.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:16

Hoor je inderdaad niet veel.
Dat kruisingen vaak sterk zijn neemt Droef wel heel letterlijk ;)

Is jouw hond ook een kruising?
Heeft trouwens ook van die mooi heldere bruine ogen. (Droef trouwens nog maar één, de andere is blauw van de staar)

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:21

Wat een lekkere haarbal gohya. Hier een beagle met 1 bruin oog, de andere is ook helemaal blauw uitgeslagen van de staar. De labramaat van 11 heeft gele helleogen, dat belooft ook nog wat :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:24

Mijn hond is idd. ook een kruising tussen een groenendaeler en schotse collie.Ze heeft het karakter van een collie,zo lief voor mensen.Tegen honden kon ze soms heel fel uitvallen,de ene hond mocht ze wel de ander weer niet.Ze heeft een hekel aan Boxers,waarom weet ik niet,die zijn ook altijd zo lief.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:25

"EmDee" haren heeft ze genoeg,je kan haar plukken en kammen tot 2de kerstdag,er komt geen einde aan.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:33

gohya schreef:
"EmDee" haren heeft ze genoeg,je kan haar plukken en kammen tot 2de kerstdag,er komt geen einde aan.

Engelenhaar hoef je dus niet te kopen, jij hebt genoeg aan groenendaeler/collie haar om de kerstboom te versieren, da's toch prachtig?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:35

Haha ja das waar.
Ik kan er ook een heel dekbed mee vullen,lijkt me alleen niet zo fris.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:36

Nee inderdaad.
Vind het wel een hele leuke kruising trouwens.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:41

Ik heb haar vanaf puppy,ze heet Rex,we zouden een reu krijgen toen.Paar weken later bleek dat ze de verkeerde hadden mee gegeven,een teefje dus.Ik wilde haar niet meer kwijt,dan maar een meisje die rex heet.Ik weet dat de dag komt dat ze moet gaan,zal het er heel moeilijk mee hebben.Ze heb artrose,vocht achter de longen en bronchitus,ze gaat nog maar 1 of 2 keer per dag mee uit.
Gaat Droef nog wel 3x per dag mee uit?loopt hij nog wel goed,niet kreupel dus?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:47

Droef gaat 4x per dag mee uit. Hij loopt nog goed. Af en toe een klein beetje stram, maar zo nu en dan trekt hij op zijn manier ook nog een sprintje. Hij doet het gewoon echt nog wonderbaarlijk goed voor zijn leeftijd.

Wel vervelend dat jouw maatje zo begint af te takelen. Ga je toch meer nadenken over het moment dat je haar moet gaan missen. En de gedachten zijn niet leuk :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:52

Het is zo frustrerend dat ze niet meer kan rennen en spelen,want ze wil dat nog zo graag.
Maar [afkloppen] ze is er nog steeds en dat terwijl ze 6 jaar geleden bijna dood was.Ze was haar lichaam aan het vergiftigen [baarmoeder vergiftiging] en het was kantje boord.De dierenartsen hebben haar met spoed geopereerd en dachten dat ze het niet meer zou redden.Maar ze is er nog! ze is wel heel erg achteruit gegaan na die operatie.
Maar Droef is echt een apart geval,17 jaar en bijna geen mankementen,wow gaaf hoor.
En helemaal super dat jullie hem in huis hebben genomen,echt waar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:55

Dank je.

Wat een sterke hond heb je dan dat ze dat overleeft heeft. Meestal lopen zulke dingen niet goed af. Wel jammer dat ze daarna zo achteruit gegaan is. Is toch heftig wat ze heeft meegemaakt.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:59

Mijn oude manneke heb ik destijds nog een hele poos goed kunnen laten lopen op Lovitran levertraan (bij de DA drogist te verkrijgen) Hij werd ook stram en ik las ergens die tip van iemand, en inderdaad heb ik toen gemerkt dat hij het daar beduidend veel beter op deed, al vrij snel zag ik de vorderingen. Voor een jonge hond zal ik het niet aanraden, maar voor een oudje moet het best kunnen. Elke dag een lepeltje door zijn voer. Ik geloofde er eigenlijk niet in, maar zag wel verbetering, toen ik na een aantal weken stopte met de lovitran had hij binnen no time weer last met van de bank afkomen. Zo'n fles kostte toen iets van net geen 13 euro en ging een maand mee.

Mijn oudste hondje hier ooit gehad is dik 16 geworden, overleden aan een baarmoederontsteking, op haar 14e had ze dat al eens overleefd met veel pijn en moeite, maar haar hart was toen al in een dusdanige staat dat de DA de operatie niet meer aandurfde. Helaas is het haar op haar 16e noodlottig geworden.

Het is wat met die honden en wat houden we veel van ze :+:

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 00:03

EmDee schreef:
Het is wat met die honden en wat houden we veel van ze :+:

Ja echt wel.
Ik ben gewoon zo gek met die hond :j

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:08

Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik ben ook heel blij dat ze in Thollen ook zolang met Droef om zijn gegaan, daaruit blijkt ook maar weer dat in de meeste asiels de honden niet zomaar meer ingeslapen worden als ze oud zijn. Petje af ook voor Tholen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 00:10

Echt wel.
Ze hebben in Tholen ook een heuse seniorenopvang he?
Daar zitten ook oudjes bij die ze niet eens meer herplaatsen. De oudjes zitten (gelukkig) ook niet in kennels, maar in soort woonkamers met lekkere kussens en banken. Ze hebben zelfs vloerverwarming voor de oudjes. Echt super.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:14

Tholen heeft dat en Smakt in Limburg ook, beide instellingen werken meestal via de hondenbescherming, maar mijn voorkeur gaat uit naar Tholen. In Wassenaar zit ook nog een asiel met seniorenopvang, da's een particulier asiel, maar staat voor zover ik weet ook goed bekend.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 00:17

Tholen werkt inderdaad samen met de hondenbescherming.
Als ik ze mailtjes stuur met foto's van Droef sturen ze die ook altijd door naar de dierenbescherming. Vind het echt goed dat er zulke voorzieningen zijn voor de senioren :j

Als Droef er niet meer is en wij nemen weer een hond, wordt het weer een oudje, dat staat vast. Heb er zoveel voldoening van.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:19

Op mijn werk mogen we op jaarbasis 5 honden permanent in seniorenopvang houden(in gastgezinnen) op kosten van de hondenbescherming, helaas zitten die 5 plekken ook meestal vol en die oudjes gaan echt soms nog heel lang mee gelukkig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 00:21

Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:22