Bella met haar nieuwe jas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deken voor een hond zielig of niet?

Ja
80 (49%)
Hangt van seizoen af
46 (28%)
Ligt er aan wat voor deken
15 (9%)
Nee
22 (13%)

Totaal aantal stemmen: 163

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:46

Musetta schreef:
Heel mooi hondje is dat, zeg. Ik zie graag foto's van Keeshondkruisingen, aangezien de mijne dat ook is met Jack Russell. En wat betreft de jasjesdiscussie... zolang je hond in de zomer niet loopt dood te gaan van de warmte en het ding ook niet urenlang om heeft, zie ik er geen probleem in. In ieder geval niet zo'n groot probleem zoals er hier van wordt gemaakt. Niets gaat boven naturel, maar met een beetje gek doen af en toe is niets mis. Voor mijn hond trouwens geen jas, maar ik heb aangeduid "hangt af van het seizoen". ;)

edit: Laatste zin toegevoegd.

hier kan ik mij helemaal in vinden....

:o

Nikki__

Re: Bella met haar nieuwe jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:06

Maar ts jij geeft aan dat je hem niet in de zomer opdoet, hij in de winter geen warmte vast houd... Waarom gebruik je hem dan wel?

En je hond heeft er wél last van. Al is het dan niet in irritatie van het schudden, maar wél in de hondentaal
En dat is wat een hoop mensen vergeten. Het 'borstellen' is bij het drage van een jas niet meer zichtbaar... en daarmee spreken honden toch écht een duidelijke taal, die jouw hond niet meer kan als hij het dekje op heeft!

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 12:01

@Nikki, ik hem gekocht, omdat ik hem zo leuk vond. Wel verder zient of het bij Bella past, hoe ze erop reageert enz. Zei reageert hier dus erg goed op. En elk jasje geeft iets warmte af, vandaar dat ik hem dus niet in de zomer opdoe, maar in de winter kan het geen kwaad.

@Iedereen, dit kan een eindeloze discussie worden omdat onze meningen hier heel erg over verdeeld zijn. Ieder zijn meningen en gedachtes hierover.
Ik plaat foto's van mijn hondje, om hier reactie op te krijgen. Dat jullie reageren op het jasje, vind ik niet erg, maar plaats alsjeblieft geen dubbele reacties. Ik weet nu hoe sommige van jullie erover denken. Dat is een mening en geen feit. Hier wou ik het er graag bij laten wat betreft het jasje.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:06

:\ maar wat is de reden dat je haar zo nodig een jasje op moet doen, als je weet dat je haar geen plezier ermee doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:09

je plaatst zelf een poll, dus het is logisch dat mensen daar over beginnen, die stemmen en geven aan waarom ze daar op stemmen, dus ik snap niet waarom je een poll plaatst als je het er niet over wil hebben?

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 18:32

@Suuskipje, ik doe haar daar ook geen kwaad mee, zei heeft hier geen last van en weet prima hoe ze het moet laten merken als ze hier wel last van heeft.

@Dees_Daan, ik ben benieuwd naar de meningen van anderen, ik sta ook wel degelijk open voor de meningen van anderen. Ik respecteer jullie mening maar dan lijkt mij het logish dat jullie mij mening ook respecteren. Iedereen denkt er anders over, en ik ben zeker niet bang voor een discussie, ben bereid andere geleik te geven en me fouten in te zien, en kan prima tegen commentaar. Dus daar ligt het niet aan.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:48

Leuk hondje, maar ook ik vind het niet nodig om je hondje een jas aan te doen. Wat ik nog even wil zeggen, over de foto met je broertje in de bench van het hondje, pas hier erg mee op. Ikzelf ben gebeten geweest door mijn eigen hond, toen ik neerzat in zijn kennel. Die bench is waarschijnlijk het 'persoonlijke plekje' van je hondje, en daar zou ik haar wel met rust laten.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 18:55

Oke, bedankt voor de tip Eowyn3003. Als ik eerlijk ben heb ik daar niet eens over nagedacht, het is gelukkig goed gegaan! Weet het nu dus voor de volgende keer.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:13

Ik zie geen kwaad in een Jasje, Vind het ook wel schattig. Zolang je hem niet gebruikt in de zomer is er toch helemaal niks mis mee? En wat sommige mensen zeggen van paarden dat dat heeeel anders is, waarom dan? Paarden denken dus ook niet van: JIPPIE weer mijn deken op. Het heeft dan wel een hele andere functie bij paarden maar volgens mij denken die er ook niet echt heel erg anders over dan honden. Njaa ik zie er dus niet echt het erge van in van dit Jasje.

Super leuke hond, En echt een schattig Jasje :D.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:17

Dankjewel Vanity!

Daar ben ik het mee eens, had een jong paard die ook een deken op moest, die deed er alles aan om dat ding af te houden hoor.. Alleen bij paarden heeft het natuurlijk wel weer een andere functie, maar word het ook 9 van de 10 keer tegen hun wil ingedaan.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:21

Ja idd, HELEE andere functie. Maar een paard die denkt echt niet: O die houd ik maar op want dat is voor mijn eigen best wil :') mijn verzorgpony heeft ook een hekel aan haar deken, En die licht ook iedere keer weer in de wei want op de een of andere manier heeft ze hem altijd afgekregen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:23

Mijn hond heeft meer huid en minder haar dan jou hondje, maar geen haar op mijn hoofd om die in een jasje te steken.
Ik heb altijd geleerd dat je een hond 'honds' moet laten. Zou wel heel erg hylarisch zijn als jij ook zou barfen :))
Nee geen jasjes voor kleine dieren, helemaal nergens voor nodig!

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:24

Is jou mening Chiqa. Hier denk ik dus anders over. :)

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:27

Wat een geweldig jasje! := Ik zou me hond er zelf geen een omdoen maar vind het erg leuk staan. En wat kunnen mensen moeilijk doen over een jasje zeg.
paarden doen we toch ook allemaal dekens op? net of die daar altijd blij mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:29

En waarom ben jij van menign dat jou kleine dik behaarde 'chihauhau' die je elk moment op kan tillen meer
last van de kou heeft dan mijn bull die kaal op dr buik is en een dunne vacht die door nat gras rendt en sloot in en uit? (Ja ook hartje winter)
Wat is het verschil?

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:30

Dit heb ik al een paar keer uitgelegd. Staat in het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:31

Ja omdat jou hondje het koud heeft dat heb ik ook wel begrepen, maar waarom zou mijn hond het dan niet koud hebben?

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:33

Chiqa vind dat je een beetje aanvallend reageerd, Kan ik verkeerd begrijpen maar zo komt het wel over.
Misschien dat dit hondje meer gevoelig is voor kou dat kan toch altijd.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:35

Dus niet omdat mijn hondje het koud heet Chiqa. En hier onstaan dus misverstanden door. Niet teruglezen.
Mischien eerst kijken wat er allemaal staat, en dan reageren. (En dit is zéker NIET aanvallend bedoeld, al snap ik dat dat wel zo over kan komen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:54

Nou heb wel begrepen dat je hem even voor de foto om had gedaan, maar waarom schreef ej dan eerder dat je hem in de winter wel omdeed en zomers niet?
Vertel eens wat het verschil dan is als het niet voor de koude is?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:14

@Ts; jij geeft aan open te staan voor andere meninge/ideeën. Ik krijg dit idee totaal niet bij jouw posts. Je houd voet bij stuk dat het niet zielig is voor je hond.

De reden wáárom het wel zielig is, reageer je niet op.
Honden zijn geen kleine kinderen. Ze zijn niet gemaakt voor poppen kleertjes.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 20:45

@Chiqa, dat is omdat het dekentje natuurlijk wel enigszins warmte geeft. Is dit voor in de zomer te warm, maar in de winter geen probleem. Hoop dat je me nu beter begrijpt.

@Nikki__ Ik vind het niet zielig voor me hond nee. Dit is mijn mening. Ik vraag alleen de meningen van andere bokkers, en het merendeel vind het zielig. Prima. En ze leggen netjes uit waarom enz. Hier heb ik totaal geen problemen mee. Maar dan mag ik toch ook zeggen waarom ik het NIET zielig vind? Of verwacht je van mij dat ik na een paar berichten tegen me ineens me gedachten verander en het dan ineens wel heel zielig vind? Of dat ik verwacht van andere bokkers dat ze ineens met mij meegaan? Helemaal niet!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:02

@ts; ik kan nergens precies terug vinden waarom jij het niet zielig vind? Jij geeft alleen aan dat de hond het naar jouw idee niet vervelend vind.
Verder kijk je daarin niet naar het optiek van de hond, wat in mijn ogen nog altijd belangrijker is dan wat het baasje wil.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:15

dees_daan schreef:
je plaatst zelf een poll, dus het is logisch dat mensen daar over beginnen, die stemmen en geven aan waarom ze daar op stemmen, dus ik snap niet waarom je een poll plaatst als je het er niet over wil hebben?

Het lijkt mij dat ze het er wel graag over wil hebben, maar dat ze niet continu in herhaling wil vallen.

--

Dekens voor paarden kunnen niet vergeleken worden met het jasje dat TS voor Bella heeft gekocht. Paardendekens zijn functioneel, m.a.w. het al dan niet willen gebruiken van een paardendeken hangt vast met een serieus doel en het al dan niet gebruiken daarvan kan een GROOT verschil betekenen voor het welzijn van het paard. TS gebruikt dit jasje niet functioneel, Bella mag van haar heus wel mee op wandel zonder dat jasje. Ik heb hondjes gezien waarvan de baasjes zo erg bezig zijn met het optutten en aankleden ervan dat het echt niet normaal meer is, maar dit vind ik niet te vergelijken met dit hondje hier.

PS: Ik had 'hangt van het seizoen af' aangeduid, maar als ik beter kijk, had ik liever 'ligt eraan wat voor deken' gekozen. Het eerste past niet bij mijn mening.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:47

Moderatoropmerking:
Het valt me op dat bepaalde reacties aanvallend van toon zijn naar de TS toe, dit is echter niet nodig om je punt over te brengen.
Zouden jullie hier op willen letten en op een respectvolle manier verder willen discussieren?
Je mening geven is natuurlijk prima, maar daarbij is het niet de bedoeling aanvallend te worden in je reactie