Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwartwitje schreef:xXutopiaXx schreef:En bokt zou bokt niet wezen als er over iets bijzonders geen ophef zou ontstaan..
Wat bedoel je met ophef? Ik vind het belangrijk dat mensen weten dat je niet zomaar zonder slag of stoot een exoot in huis kunnen nemen. Eigenlijk geldt dat bij alle dieren, maar zeker bij niet-gedomesticeerde. Een aquarium van 60x30x30 is ontzettend klein en als je het mij vraagt niet geschikt om een egel in te huisvesten. Cayenne noemt een heel goed punt; egels zijn scharrelaars en leggen per nacht kilometers af om te foerageren. Vooral mannetjes die op zoek gaan naar een vrouwtje maken enorme omzwervingen. Zelfs een jonge egel heeft zijn scharrelruimte nodig, plus een nestruimte en nestmateriaal waarin hij kan wegkruipen, vrij van licht en geluid.
Iedereen mag ervan denken en vinden wat hij of zij wil, maar ik vind het wel belangrijk dat je goed geïnformeerd bent voordat je een huisdier in huis neemt, of het dan om een kat, goudvis of egel gaat, dat maakt in principe niet uit.
tessyke schreef:ik zag ook nog iemand iets zeggen over de whiskas maar dit krijgt hij niet alleen, een paar posts geleden heb ik gezegd dat hij een mengeling krijgt van egelvoer en whiskas brokken