Daar zit een luchtje aan!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Daar zit een luchtje aan!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:04

wat een onwijs schattig dier!! :+:
wil er bijna zelf 1 :+: O:)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 00:07

Iney schreef:
Hij is mooi! Had ik niet gedacht. Maar hoe ben je er zo opgekomen een stinkdier te nemen?

Staat op pagina 1 ;)

Nog maar een paar plaatjes :j

Foto van vandaag, ons koekiemonster. Veel speelgoed is niet aan hem besteed, hij is dol op z'n Kong met een stukje courgette, paprika of zoals in dit gevaal een hondenbiscuitje. Ook een prop kranten doet het heel goed, of een lege frisdrankfles.

Afbeelding

En zijn grote passie, het mollen van mijn SpongeBob Gerrit-sloffen :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:15

wat een ontdeugend mannetje zeg !

maar wat een pracht van een beesten ...

liet net het filmpje aan mn vent zien, geweldig vond hij het !

geniet van Judas, laat hem niet te veel slopen hé

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:17

hahaha die foto's geweldig!!!
Arme gerrit :P

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:59

Ontzettend leuk beestje zeg. Hoe kom je eigenlijk aan zo'n beestje? (niet dat ik er 1 ga nemen hoor ;) ) en luisterd die ook een beetje als iets niet mag ofzo?
Of heb ik hier overheen gelezen?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 13:43

Er zijn een paar mensen in Nederland die ermee fokken, in Duitsland een aantal meer. Vorig jaar is er ook een grote import geweest vanuit de US. Judas komt uit Noord-Duitsland, bij een goede fokker vandaan. We kenden meerdere van zijn dieren en hij staat heel goed bekend, dan maar een stukje verder rijden :j

Hij weet heel goed wanneer hij iets niet mag en luistert als het hem uitkomt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:01

:D hij is echt geweldig marieke..

kan me voorstellen dat je gek op hem bent hoor...zo'n knap ventje..

hij houdt je wel lekker bezig in huis :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:07

Kíjk nou toch :+: :+: :+:
Wat een schatje!
Echt een Bloempje :+:
Denk wel dat jij de aangewezen persoon voor een stinkdier bent, als er eentje ervaring heeft met exoten met of zonder (of meer dan := ) vier poten ben jij het wel :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:33

Zou een stinkdier ook in een eigen kamer kunnen? Dit is namelijk het eerste beestje wat mij én mijn lief aanspreekt, ook na het lezen van alle informatie op internet. Maar wij hebben al een poes, en kinderen staan voor over 5 jaar op de planning. Los in de huiskamer is dus echt onmogelijk. Maar is een stinkdier gelukkig in een eigen kamer? Zodra wij thuis zijn zou hij wel in de woonkamer kunnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:41

Gaaf beest zeg!!
Echt een heel apart huisdier.

Hoe oud wordt een stinkdier eigenlijk?

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:51

Wat een gaaf dier? Ze zijn zeker wel erg duur?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 00:58

MarcoBorsato schreef:
Zou een stinkdier ook in een eigen kamer kunnen? Dit is namelijk het eerste beestje wat mij én mijn lief aanspreekt, ook na het lezen van alle informatie op internet. Maar wij hebben al een poes, en kinderen staan voor over 5 jaar op de planning. Los in de huiskamer is dus echt onmogelijk. Maar is een stinkdier gelukkig in een eigen kamer? Zodra wij thuis zijn zou hij wel in de woonkamer kunnen.

Als de kamer groot genoeg is en van alle gemakken voorzien, ja vast wel. Ze slapen het overgrote deel van de dag, als hij lekker bij jullie kan zijn als hij wakker is dan lijkt het me prima. Als je 's avonds regelmatig weg bent gaat dat niet werken. Samen met een kat gaat over het algemeen trouwens gewoon goed.

Alleen met toekomstige kinderen, dat vind ik een ander verhaal. Je weet niet van tevoren hoe het karakter van je stinkerd gaat zijn. Word het een knuffel? Misschien, misschien ook helemaal niet. Judas is een schat en een enorm knuffelbeest, maar hij gebruikt z'n niet al te banketstaaf tanden met grote regelmaat. En niet omdat hij niet opgevoed is :D Een stinkdier in combinatie met kleine kinderen zou ik niet aan beginnen.

Judas kan trouwens vreselijk slecht tegen drukte (verjaardagen, feestjes). Dit zal vast niet voor alle stinkerds gelden, maar ik denk wel voor een deel. Ook iets om rekening mee te houden denk ik, als ik je profiel zo lees ;)

Als je na veel lezen en vragen (msn = eightlegged@gmail.com :P) nog steeds serieus over een stinkdier in huis denkt raad ik je aan om eens wat mensen op te zoeken met stinkerds. Dan kun je eens kennis met ze maken en zien hoe het in de praktijk gaat. Je bent hier natuurlijk ook welkom :j

Stinkdieren kunnen een jaar of 12 worden, in de praktijk ligt het gemiddelde echter veel lager. Dit meestal door overgewicht met diabetes als gevolg.

Duur... tja wat is duur. Ik vind de aanschafprijs van een dier er niet zoveel toe doen eigenlijk. Je betaalt in ieder geval een veelvoud van de aanschafprijs van een stinkdier voor een raskat of -hond.

@ Berdien; thanks :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:07

Ik wist niet dat dit kon zeg. Wat een leukert!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:11

Eightlegged schreef:
MarcoBorsato schreef:

Als de kamer groot genoeg is en van alle gemakken voorzien, ja vast wel. Ze slapen het overgrote deel van de dag, als hij lekker bij jullie kan zijn als hij wakker is dan lijkt het me prima. Als je 's avonds regelmatig weg bent gaat dat niet werken. Samen met een kat gaat over het algemeen trouwens gewoon goed.

Alleen met toekomstige kinderen, dat vind ik een ander verhaal. Je weet niet van tevoren hoe het karakter van je stinkerd gaat zijn. Word het een knuffel? Misschien, misschien ook helemaal niet. Judas is een schat en een enorm knuffelbeest, maar hij gebruikt z'n niet al te banketstaaf tanden met grote regelmaat. En niet omdat hij niet opgevoed is :D Een stinkdier in combinatie met kleine kinderen zou ik niet aan beginnen.

Judas kan trouwens vreselijk slecht tegen drukte (verjaardagen, feestjes). Dit zal vast niet voor alle stinkerds gelden, maar ik denk wel voor een deel. Ook iets om rekening mee te houden denk ik, als ik je profiel zo lees ;)

Als je na veel lezen en vragen (msn = eightlegged@gmail.com :P) nog steeds serieus over een stinkdier in huis denkt raad ik je aan om eens wat mensen op te zoeken met stinkerds. Dan kun je eens kennis met ze maken en zien hoe het in de praktijk gaat. Je bent hier natuurlijk ook welkom :j

Stinkdieren kunnen een jaar of 12 worden, in de praktijk ligt het gemiddelde echter veel lager. Dit meestal door overgewicht met diabetes als gevolg.

Duur... tja wat is duur. Ik vind de aanschafprijs van een dier er niet zoveel toe doen eigenlijk. Je betaalt in ieder geval een veelvoud van de aanschafprijs van een stinkdier voor een raskat of -hond.

@ Berdien; thanks :o

Ik ga me even verder inlezen, als ik vragen heb weet ik je te vinden ;) Heel erg bedankt!

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:18

Wat een knapperd! Ik heb er ooit 'ns eentje als logeetje in huis gehad. Was wel nog een stukkie groter dan jouw mannetje trouwens. En volgens mij was hij ontklierd, maar het is ook al weer jaren geleden hoor. Ik geloof dat dat toen nog mocht. Ik herinner me nog dat hij altijd een enorme bende maakte als hij op z'n latrine was geweest. Met die grote harige staart sleepte hij de helft van de kattenbakvulling mee... :+

Oja, ik kende vroeger nog een ander stinkdier..die heette Chanel..vond ik wel lollig :D

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:22

wat een leukerd. ik heb ook mijn eigen stinkdiertjes (lees fretten)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 15:41

astra4 schreef:
Ik herinner me nog dat hij altijd een enorme bende maakte als hij op z'n latrine was geweest. Met die grote harige staart sleepte hij de helft van de kattenbakvulling mee... :+

Precies de reden dat hier kranten/keukenpapier op de bakken ligt :Y)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:00

Wat een geweldig beest :D Ik wist ook niet eens dat ze in huis gehouden konden worden en al helemaal niet als hond of kat :P Erg leuk! Prachtig beestje overigens!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:06

aaahh wat schattig !! lijkt wel een beetje op een fretje :j

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:18

Ahh nohh :+: Wat een geweldig diertje!
Haha leuke sloffen trouwens :P

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:36

Ik vind em leuk, die voetmassage is echt superschattig.
Zal er zelf niet snel aan beginnen, maar ik weet er ook helemaal niks over. Vind het wel goed dat jullie je goed hebben ingelezen en een goeie fokker hebben gezocht.
Maar ik vind em wel errug geinig.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:06

Daar is mijn grote vriend weer! :+:
Hij is gewoon té leuk. :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 16:21

Bedankt voor de leuke reacties allemaal :D

@ rockwitch, dat is niet meer dan normaal vind ik. Ik weet dat het niet voor iedereen geldt, maar ik zou het niet eens overwegen om zonder voorkennis zomaar willekeurig ergens een dier vandaan te halen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:28

Wat een leuk dier zo om te zien :-) Op het filmpje zie je eigenlijk pas hoe groot hij is.

Kan me inderdaad voorstellen dat het wat aanpassen is in huis.

Begin me ondertussen wel af te vragen hoeveel dieren jullie dan thuis hebben :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 18:38

Hij is inmiddels alweer wat groter dan op het filmpje, en hij is ook nog niet uitgegroeid. Hij zit nu rond de 4 kilo, we verwachten dat hij er uiteindelijk tussen de 5 en 6 gaat wegen.

Hoeveel dieren? Euh.. wel een aantal :P Als je de ca. 500 vogelspinnen niet meetelt valt het echter reuze mee haha.