wil er bijna zelf 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iney schreef:Hij is mooi! Had ik niet gedacht. Maar hoe ben je er zo opgekomen een stinkdier te nemen?
MarcoBorsato schreef:Zou een stinkdier ook in een eigen kamer kunnen? Dit is namelijk het eerste beestje wat mij én mijn lief aanspreekt, ook na het lezen van alle informatie op internet. Maar wij hebben al een poes, en kinderen staan voor over 5 jaar op de planning. Los in de huiskamer is dus echt onmogelijk. Maar is een stinkdier gelukkig in een eigen kamer? Zodra wij thuis zijn zou hij wel in de woonkamer kunnen.
Eightlegged schreef:MarcoBorsato schreef:Zou een stinkdier ook in een eigen kamer kunnen? Dit is namelijk het eerste beestje wat mij én mijn lief aanspreekt, ook na het lezen van alle informatie op internet. Maar wij hebben al een poes, en kinderen staan voor over 5 jaar op de planning. Los in de huiskamer is dus echt onmogelijk. Maar is een stinkdier gelukkig in een eigen kamer? Zodra wij thuis zijn zou hij wel in de woonkamer kunnen.
Als de kamer groot genoeg is en van alle gemakken voorzien, ja vast wel. Ze slapen het overgrote deel van de dag, als hij lekker bij jullie kan zijn als hij wakker is dan lijkt het me prima. Als je 's avonds regelmatig weg bent gaat dat niet werken. Samen met een kat gaat over het algemeen trouwens gewoon goed.
Alleen met toekomstige kinderen, dat vind ik een ander verhaal. Je weet niet van tevoren hoe het karakter van je stinkerd gaat zijn. Word het een knuffel? Misschien, misschien ook helemaal niet. Judas is een schat en een enorm knuffelbeest, maar hij gebruikt z'n niet al te banketstaaf tanden met grote regelmaat. En niet omdat hij niet opgevoed isEen stinkdier in combinatie met kleine kinderen zou ik niet aan beginnen.
Judas kan trouwens vreselijk slecht tegen drukte (verjaardagen, feestjes). Dit zal vast niet voor alle stinkerds gelden, maar ik denk wel voor een deel. Ook iets om rekening mee te houden denk ik, als ik je profiel zo lees![]()
Als je na veel lezen en vragen (msn = eightlegged@gmail.com) nog steeds serieus over een stinkdier in huis denkt raad ik je aan om eens wat mensen op te zoeken met stinkerds. Dan kun je eens kennis met ze maken en zien hoe het in de praktijk gaat. Je bent hier natuurlijk ook welkom
![]()
Stinkdieren kunnen een jaar of 12 worden, in de praktijk ligt het gemiddelde echter veel lager. Dit meestal door overgewicht met diabetes als gevolg.
Duur... tja wat is duur. Ik vind de aanschafprijs van een dier er niet zoveel toe doen eigenlijk. Je betaalt in ieder geval een veelvoud van de aanschafprijs van een stinkdier voor een raskat of -hond.
@ Berdien; thanks