Dit topic bekijken is op eigen risico ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:32

Laatst bijgewerkt door Diaz op 26-03-09 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Re: Dit topic bekijken is op eigen risico ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 00:34

? wat bedoel je met deze foto?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:38

Laatst bijgewerkt door Diaz op 26-03-09 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:38

Ik probeer je te helpen zoeken naar waar je hondje misschien van af stamt ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 00:40

Waarom accepteer je het niet gewoon?

Jij hebt zelf ook 2 'chihuahua's' zonder stamboom. Je zegt ook gewoon dat het een chihuahua is.. Waarom mag ik dat dan niet?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:47

Waarom dan wel de russian toy aannemen als ras, als je zelfs eerst dacht dat het een chihuahua is ;) Ik vind het prima hoor, Maar dan weet je iniedergeval dat er meer hondjes of kruisingen zijn die er op lijken ;) dat je niet ineens schrikt dat de fokkers die de groeiende pup nu nog als RT zien,
het straks ontkennen, omdat ze toch ineens niet meer zo lijkt..

En ik weet de afkomst van mijn hondjes en ze komen niet uit een markt in tjechie ;) Maar als mensen mijn chihuahua's 'stamboomloze bastaardjes' vinden, dan mag dat van mij! No problemo..

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:55

Waarom maakt iedereen zich zo druk om de afstamming. TS geeft een paar keer aan dat ze geen discussie wilt. Als ze zin heeft in een discussie over de ras van haar hondje opent ze wellicht daar wel een topic over. Dit is een fototopic en geen discussie topic :) dus als we het allemaal even leuk laten en ons richten op de foto's ...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:09

sanne.. zoals ik al eerder zei in dit topic.. als je bv een bullterrier kruist met een labrador.. heb je heuuuuule grote kans dat het beesie eruit komt te zien als een pitbull/stafford
maar dat wil dus nog niet zeggen dat het een pitbull / stafford is.. nee het is een kruising tussen een bullterrier en een labrador.. dus een vuilnisbakkie

een RT is een zeer zeer zeldzaam ras.. die verkopen ze echt niet op de hoek van een straat voor een habbekrats in zo'n arm land als tjechie ;)

sally is een leuke kruising.. leg je erbij neer.. een RT zal het nooit zijn.. of worden

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:29

mensen kinderen wat kunnen jullie ze*ken zeg!

ik vind het een beeldig hondje en hele leuke foto's!

dat flapperende oortje met wisselen ken ik ook, zo schattig

enne, ik heb een spaanse mastin zonder papier uit Spanje, 2 galgo's uit Spanje zonder papier en een whippet zonder papier uit een asiel
in principe allemaal bastaards al zal ieder die de rassen kent niet twijffelen aan het ras, niet dat het mij uitmaakt zouden ze wat ander bloed dragen
ohjee, ons poedeltje komt wel bij een fokker vandaan maar heeft ook geen echt stamboekpapier
die krullebol zal ook wel een maffe kruizing zijn
gelukkig beoordeel ik mijn honden niet op hun papier en breng ik ze zeker niet terug als blijkt dat ze niet helemaal volgens de raseigenschappen zijn

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:53

Het is de TS die zich er zo aan vasklampt dat het een rashondje is hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:46

@ Spatter: Ik beoordeel mijn hond ook niet op zijn papieren.
Ik zou er een hond niet om terugbrengen, sowieso niet omdat ik van tevoren dingen uitzoek ;) er zijn geen rare dingen waar ik later achterkom. Hoe dan ook, je hebt als hondenkoper wel de verantwoordelijkheid uit te zoeken waar je hond vandaan komt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:41

de meeste van mijn honden komen uit asiels en volwassen bij mij dus die hebben van alles meegemaakt
ik zoek ze uit op karakter maar dat wil niet zeggen dat ze geen verleden met zich meedragen, het zijn immers de afdankertjes van iemand anders die ze niet goed genoeg vond
gelukkig zijn ze na een jaar of 2 de ellende wel redelijk vergeten en durven ze weer te zijn wie ze zijn

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:58

Klijntjuh schreef:

En het is onder andere jij die er iedere keer weer op reageert. ;)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:04

Het zijn niet echt mijn type hondjes, maar vind het wel erg leuke foto's!
En als jij er maar blij mee bent meis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:16

spatter schreef:
de meeste van mijn honden komen uit asiels en volwassen bij mij dus die hebben van alles meegemaakt
ik zoek ze uit op karakter maar dat wil niet zeggen dat ze geen verleden met zich meedragen, het zijn immers de afdankertjes van iemand anders die ze niet goed genoeg vond
gelukkig zijn ze na een jaar of 2 de ellende wel redelijk vergeten en durven ze weer te zijn wie ze zijn

Super dat je dat doet!

Maar voor jou hoeven het geen rashonden te zijn, toch?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:34

Iris82 schreef:
Klijntjuh schreef:

En het is onder andere jij die er iedere keer weer op reageert. ;)

Klopt, ik zit gewoon met vragen ;) Ben erg nieuwschierig!

Het hondje blijft evenleuk! dus daar maak ik geen probleem van ;)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:18

Het valt me wel op dat als Sanne foto's plaatst van Sally, ze wel bijna iedere keer commentaar/discussie krijgt over de afkomst van het hondje.. Volgens mij is TS 13 en zijn ouders verantwoordelijk voor de koop van het hondje. Ze is trots op het hondje, ik zie haar vaak foto topics plaatsen van haar hondje, laat haar er trots op zijn dat het voor haar een RT is.. klaar, prima .. maar steeds weer een discussie op gang brengen wat al zo uitgekauwd is, is IMO niet leuk meer om foto's te gaan plaatsen voor TS.. Als je nieuwsgierig bent is prima maar PB haar dan en start niet elke keer opnieuw dezelfde discussie.. Maar ja dat is mijn mening. ;)

Ts, Sally is en blijft een schatje om te zien!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:08

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:09

Aaah! Wat is dat een poepie zeg! :)

Had inderdaad beter nier kunnen kyken .

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:18

Oh, ik dacht 13, mijn fout :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:47

Judith_M schreef:
Volgens mij is TS 16. Ik wilde me niet in de discussie mengen maar TS geeft zelf gewoon steeds verkeerde informatie, ik denk dat mensen daarover struikelen. Ze koopt een "Chihuahua" in Tsjechie, die zelfs door dierenartsen enz. een chi genoemd wordt. En -opeens- blijkt het een zeldzamer Russian Toy te zijn.

En daarom ontstaan discussie's daar is niets vreemds aan, mss si het verstandiger het geen naam te noemen, want gezien de geschiedenis kan dit ook nooit dat weet iedere hondenliefhebber nog wel.
RT en Chi's worden gefokt met speciale eisen en is de afstamming bekend, ook zal de fokker een bepaalde reputatie hebben.
Gewoon accepteren dat je een leuk hondje heb, de titel maakt hem dr niet mooier of liever op toch?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:38

Klijntjuh schreef:
Waarom dan wel de russian toy aannemen als ras, als je zelfs eerst dacht dat het een chihuahua is ;) Ik vind het prima hoor, Maar dan weet je iniedergeval dat er meer hondjes of kruisingen zijn die er op lijken ;) dat je niet ineens schrikt dat de fokkers die de groeiende pup nu nog als RT zien,
het straks ontkennen, omdat ze toch ineens niet meer zo lijkt..

En ik weet de afkomst van mijn hondjes en ze komen niet uit een markt in tjechie ;) Maar als mensen mijn chihuahua's 'stamboomloze bastaardjes' vinden, dan mag dat van mij! No problemo..

Ik snap je frustratie ergens niet?
Ik heb zelf ook een kruising; vermoedelijk ruwharige jack russel met keeshond.
Maar dat is VERMOEDELIJK, mag ik dat dan ook niet verkondigen?

Als je er zo het hart van in bent, dat dit hondje geen papieren heeft, waarom koop je dan zelf stamboomloze hondjes?
Bedoel; volgens jouw visie kan geen enkele hond raszuiver zijn zonder papier.
Waarom durf jij dan je honden wel chi's te noemen en mag zij de hare geen RT noemen?
Ookal dacht ze eerst dat het een ander ras was, vergissen is menselijk, en als je niet in dat wereldje zit kan ik me inbeelden dat je snel gelooft wat je gezegd wordt.

Ik denk dat ze trouwens voornamelijk het hondje hebben gekocht uit medelijden, zij waren op zoek naar eentje, konden dit schatje een goede thuis geven, dus waarom geen hond kopen uit het buitenland?
Let op; broodfokkers in NL en B zelf zou ik ook nooit bijgaan, maar die mensen in Tsjechië ontbreken ergens ook gewoon de middelen om een hond te bekostigen. Eénmaal je "verliefd" wordt op een beestje, neemt een mens al snel ondoordachte beslissingen.

TS; ik vind ze echt te schattig! :+:
En of het nu een RS, chi of vuilnisbakje is, ze wordt er niet minder lief of lelijker door.
Ik denk wel dat je in het vervolg mssn beter bent, om geen rastype bij te schrijven, want dit is geen discussie die vandaag begonnen is maar al meerder keren.