Van kom tot een heus mtv-cribs vissen onderkomen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Van kom tot een heus mtv-cribs vissen onderkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:18

Je wakkert de discussie zelf iedere keer weer opnieuw aan Calice Knipoog

Je zegt dat wij onze mond moeten houden en op het eind geef je nog ff een steek onder water,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:19

calice schreef:
Volgensmij is er nu meerdere keren duidelijk gemaakt dat er genoeg commentaar is gegeven over de bak.
Dit topic kan nu 20 pagina's lang gaan worden vol met commentaar en verwijten. maar wat er nu is verteld lijkt me meer dan duidelijk en meer dan genoeg.

Dus hoop dat jullie nu gewoon over wat anders dan de bak/kom kunnen reageren.

Hoedje zij bij mij (tijdelijk) in de kom omdat zijn bak dus gesneuveld was tijdens de verhuizing en we nog een kom op zolder hadden liggen, had ik hem dan maar door de WC moeten spoelen oid. omdat ik hem koste wat het kost niet tijdelijk in de kom had willen huisvesten???

wat doe je als een hok van een ander dier sneuveld? breng je hem naar de slacht? wij hebben noodbakken staan voor dit soort gevallen dus Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:21

Jullie punt is duidelijk, maar voor ons is er geen andere oplossing. Jullie kunnen dan beginnen over de vijver of bij vrienden onderbrengen. Dat eerste sowieso niet, omdat er geen planten bij ons in de vijver zitten en het tweede kan niet want die willen hun vissen juist allemaal bij ons dumpen, dus de onze nemen is al helemaal geen succes. Plus, na 8 jaar hecht je je ook aan die beesten, ook al zijn het maar vissen. Ze zijn nu eenmaal zo groot geworden, en er is nou eenmaal geen geld voor een nieuw aquarium.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:24

Maar het is wel wat overbevolkt. Waarom doe je niet de grootsten terug naar de winkel zodat je enkel de 2 of 3 kleinsten overhoud?
Planten kunnen er wel in maar dan moet je wel de juiste planten zoeken, Vallisneria bv lusten ze niet dus zullen ze met rust laten. Verder kun je ook wat stenen stapelen of een stuk hout schuin tegen de wand zetten zodat ze wat schuilplekken hebben.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:25

Omdat de grootste blind zijn en dus niet te verkopen zijn, dus een dierenwinkel zal die ook niet nemen.

Ik zal die plantensoort eens voorleggen aan m'n ouders.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:26

Marktplaats is ook altijd nog een optie.
Als vissen bij mij niet meer in de groep horen door bijvoorbeeld dominantie etc... dan doe ik ze ook weg.
Liever aan mensen die ik er nog blijer mee kan maken dan dat ze bij mij niet op hun plek zitten...

Maar gelukkig zijn het bij mij niet gewoon 'maar' vissen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:30

Tellie schreef:
Omdat de grootste blind zijn en dus niet te verkopen zijn, dus een dierenwinkel zal die ook niet nemen.

Ik zal die plantensoort eens voorleggen aan m'n ouders.

Veel planten, veel stenen en hout waarmee je hoekjes en gaatjes kunt creeren kunnen ook een hoop doen. Bak wordt er niet groter van maar lijkt wel groter, zeker voor de vissen dus zou al aardig schelen.
Maar ja, goudvissen grondelen nu eenmaal graag, heb je zand in je bak? Als dat niet zo is zou je kunnen overwegen om in een hoek een zandbakje te maken zodat ze daar grondelen en de rest (waar je dus planten neer kunt zetten) met rust laten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:30

Cyntje schreef:

Als jij wil dat ik geen discussies mag veroordzaken doe het zelf dan ook niet...

Je doet net of ze hardstikke slecht is voor haar beesten, en jij het helemaal bent... en dat ben ej dus niet...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:32

anneliesdj schreef:
Veel planten, veel stenen en hout waarmee je hoekjes en gaatjes kunt creeren kunnen ook een hoop doen. Bak wordt er niet groter van maar lijkt wel groter, zeker voor de vissen dus zou al aardig schelen.
Maar ja, goudvissen grondelen nu eenmaal graag, heb je zand in je bak? Als dat niet zo is zou je kunnen overwegen om in een hoek een zandbakje te maken zodat ze daar grondelen en de rest (waar je dus planten neer kunt zetten) met rust laten.

Er liggen verschillende formaten steentjes in. Ik zal het iig allemaal eens aan mijn ouders voorleggen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:40

Fijn dat de vis nu wat groter zit, zo heeft hij/zij in ieder geval ook minder last van temperatuur schommelingen. Lachen
Je goudvissen zijn inderdaad groot, en hierdoor is het misschien ook beter/leuker om er kleinere (tropische) vissen in te doen, maar dat is al vaak genoeg aangehaald en ik las dat jij daar niet over ging dus daar ga ik verder maar niet op in.
Vind het in ieder geval wel fijn om te zien dat je vissen niet in een kom zitten Lachen
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 11-01-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:40

calice schreef:
Cyntje schreef:

Als jij wil dat ik geen discussies mag veroordzaken doe het zelf dan ook niet...

Je doet net of ze hardstikke slecht is voor haar beesten, en jij het helemaal bent... en dat ben ej dus niet...

Zie je mij dat ergens zeggen: Nee Knipoog
Zie je mij zeggen dat ik het beste ben: Nee... even een paar posts terug lezen waarin ik zeg dat zowat iedere aquariaan zo begonnen is Lachen
Zie je mij zeggen dat de omstandigheden verbeterd moeten worden: Ja Vork

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:30

Jeetje, het begon als zo'n leuk topic en het is nu helemaal verziekt door de "vissen rechten activisten". Ik snap wel dat er mensen zijn die de bak alsnog te klein en te kaal vinden, maar ik vind dit een mooi onderkomen hoor! Ga eens bij de gemiddelde nederlander met vissen langs, wedden dat ze bijna allemaal in een te kleine kom zitten? Mijn guppen hebben een poos in een grote cilindervaas gezeten en die hebben het daar behoorlijk lang in uitgehouden! Totdat mn kat de vaas ontdekte... Maar das een ander verhaal Knipoog

In iedergeval, volgens mij is het punt wel duidelijk, de kom had wel wat groter en gevulder gekund, maar dat is in dit geval niet mogelijk, wat gaan jullie nu doen, de dierenbescherming bellen ofzo? Ik denk dat ze ook zullen zeggen dat het niet de creme de la creme in de vissenwereld is, maar dat dit een beter onderkomen is dan menig vis in Nederland heeft! (Ga voor de grap eens wat dierenwinkels in en kijk eens hoeveel vissen daar in een kleine bak opgepropt bij elkaar zitten...)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:35

Dat de guppen het er in volhouden, wil niet zeggen dat ze gelukkig zijn!
Een hamster kan ook leven in een bakje te grote van een brooddoos, maar of hij daar gelukkig in wordt?

De DW vissen zitten vaak geen 8 jaar in een bakkie. Deze vissen wel.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 21:36

Deze vissen zijn ook geen 8 jaar dit formaat geweest?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:38

Nikki__ schreef:
Dat de guppen het er in volhouden, wil niet zeggen dat ze gelukkig zijn!
Een hamster kan ook leven in een bakje te grote van een brooddoos, maar of hij daar gelukkig in wordt?

De DW vissen zitten vaak geen 8 jaar in een bakkie. Deze vissen wel.

Volgensmij weet je echt niet van ophouden hé???

Ga lekker ergens anders een topic verzieken, de discussie hier heeft lang genoeg geduurd nu.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:45

joyce2 schreef:
Jeetje, het begon als zo'n leuk topic en het is nu helemaal verziekt door de "vissen rechten activisten". Ik snap wel dat er mensen zijn die de bak alsnog te klein en te kaal vinden, maar ik vind dit een mooi onderkomen hoor! Ga eens bij de gemiddelde nederlander met vissen langs, wedden dat ze bijna allemaal in een te kleine kom zitten? Mijn guppen hebben een poos in een grote cilindervaas gezeten en die hebben het daar behoorlijk lang in uitgehouden! Totdat mn kat de vaas ontdekte... Maar das een ander verhaal Knipoog

In iedergeval, volgens mij is het punt wel duidelijk, de kom had wel wat groter en gevulder gekund, maar dat is in dit geval niet mogelijk, wat gaan jullie nu doen, de dierenbescherming bellen ofzo? Ik denk dat ze ook zullen zeggen dat het niet de creme de la creme in de vissenwereld is, maar dat dit een beter onderkomen is dan menig vis in Nederland heeft! (Ga voor de grap eens wat dierenwinkels in en kijk eens hoeveel vissen daar in een kleine bak opgepropt bij elkaar zitten...)

Daarom is een vissenkom in Italië ook al verboden... en zal NL hopelijk ook snel volgen.
Mij gaat het niet om het oude kommetje maar de zogenaamde nieuwe mansion,... ben zeker geen vissen-activist,... dierenleed is overal te vinden,... en zal ook nooit bestreden kunnen worden.

Als sommige mensen nou maar iets met de gegeven kritiek deden of het in inder geval ten harte namen zou het voor deze vissen al een stuk aangenamer zijn Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:53

Dus omdat er genoeg andere mensen zijn die vissen slechter houden praat dat het te klein maar beter houden dan... het allemaal goed?

Zoals ik al zei het is hardstikke goed dat de vis niet meer in het kommetje zit, maar dat wil niet zeggen dat het een perfect onderkomen is Lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:19

Inderdaad Nijn, ik ben al blij dt Mr. hoedje in deze bak zit.

Er word hier kritiek gegeven, maar het is aan jouzelf hoe je erop reageert. Ik kan me voorstellen dat je je even aangevallen voelt, als iedereen opeens zegt dat je vissen te klein zitten. Maar aangezien het meerdere keren gezegd word kan je wel aannemen dat er een kern van waarheid in zit??
Vind je zelf niet dat als je naar de bak kijkt dat het er wat druk uitziet?

Als je het beste voor hebt met je vissen zou je misschien toch is moeten nadenken of je niet kan sparen voor een grotere bak, op marktplaats vind je er vast een voor niet zo heel veel geld. En zo niet zou ik als ik jou was toch is na gaan denken of je zo wil doorgaan met je vissen. Ik vind het wel goed dat je plantjes erin wil doen! Op marktplaats kan je die vast ook ergens vinden.

Daarbij vind ik de reacties van 'waarom' altijd dat commentaar, als jij foto's ziet van een paard met veel te lange hoeven, dan zeg je er toch ook iets van?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:45

Gestoord Lips are sealed Tjemig, Bokt weer op zijn best hoor... gaan jullie ook even al die vissies redden die mensen in te kleine kommetjes hebben in heel Nederland? En zeker allemaal Partij voor de Dieren gestemd? Rolleyes Allemaal de paarden 24/7 in een weiland van 100 hectare, en niet op stal, want dat is te klein voor ze, het zijn loopdieren? Ik wil me er niet in mengen, maar ik TEM wel. Bokt op zijn best!

Ik vind Meneer Hoedje echt een coole naam voor hem, en ik heb geen verstand van aquaria, maar ik vind een verhuizing van een kleine kom naar een bak met vrienden een verbetering voor zo'n beest!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:00

Sja, toen ik de kom zag, gingen mijn nekharen al rijzen, ik hoopte op een giga bak, maar de nieuwe bak vond ik gelijk ook erg klein eigenlijk.

De weg naar de hel is geplaveid met de beste bedoelingen zeggen ze, dit is daar een mooi staaltje van. Als je de middelen niet hebt om je dier een dierwaardig bestaan te geven, doe je ze weg.
Dat doet voor jezelf pijn maar voor je dier niet.

Ik hoop dat er toch op termijn een oplossing gezocht wordt.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:29

Haarbal schreef:
Gestoord Lips are sealed Tjemig, Bokt weer op zijn best hoor... gaan jullie ook even al die vissies redden die mensen in te kleine kommetjes hebben in heel Nederland? En zeker allemaal Partij voor de Dieren gestemd? Rolleyes Allemaal de paarden 24/7 in een weiland van 100 hectare, en niet op stal, want dat is te klein voor ze, het zijn loopdieren? Ik wil me er niet in mengen, maar ik TEM wel. Bokt op zijn best!

Ik vind Meneer Hoedje echt een coole naam voor hem, en ik heb geen verstand van aquaria, maar ik vind een verhuizing van een kleine kom naar een bak met vrienden een verbetering voor zo'n beest!

Dus we sluiten onze ogen want ergens anders hebben beesten het ook slecht? Goed zo! Doen we! Niks meer van zeggen, want dierenleed is overal en omdat het MAAR vissen zijn, lekker zo door laten zwemmen.

Maar owee als het een paard was in een smerige stal 24 uur per dag met slechte hoeven en ook nog eens onder de modder zat. BEL DE DIERENBESCHERMING! Hypocriet noem ik dat...

Over het aquarium, ik ga met meeste bokkers mee, veel te klein! Zoek een vijver of haal een groter aquarium...

Verder, de bak verder aankleden? Ik zou er in ieder geval geen stenen of hout oid in gaan zetten, dan hebben de vissen nog minder water....

Qua planten, javavaren doet het waarschijnlijk heel goed in je aquarium. Deze planten kunnen in de meest slechte omstandigheden groeien en de vissen eten ze niet op.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:39

Joycuk, ik kan ook wel zien dat die bak te klein is. En ik weet NIKS van vissen. Ik vind het gewoon niet eerlijk om met 20 man te gaan zitten hakken op een Bokker die probeert een dier te helpen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:11

Nou meiden, als dit dan echt alle grenzen van het dierenwelzijn overschrijd zou ik zeggen, bel de dierenbescherming!
Als jullie dit exact hetzelfde vinden als een opzettelijk zwaar, ZWAAR verwaarsloosd paard, zal de dierenbescherming ook wel voor deze vis in actie komen. Bel maar op, ben benieuwd wat ze zeggen! Ik denk dat jullie afgepoeierd worden, omdat er stampij om niets word gemaakt.

Het is nu echt wel duidelijk dat de bak aan de kleine kant is en dat dit geen ultiem vissen walhalla is, maar het kan veel en veel erger! Ga je dan liever druk maken om beesten die echt een slecht en zwaar leven hebben...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:17

Haarbal schreef:

Ik heb geen paard en ik stem SP, dus helaas... je zit er compleet langs Vork
Altijd leuk die vooroordelen Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed... op bokt komen deze dingen vaker voor en ja... ook dan geven wij onze kritieken... nooit verkeerd bedoelt maar alleen maar om mensen de ogen te openen!!!
En gelukkig nemen die mensen die kritieken vaak ten harte en doen er wel wat mee, zorgen voor een beter onderkomen of wat dan ook Knipoog

Het is aan TS wat zij ermee doet...

Altijd grappig dat mensen dingen plaatsen en bokkers alleen maar leuk commentaar mogen geven Nagelbijten / Gniffelen
Jullie gaan ook altijd de discussies tegen op HAW als iemand commentaar krijgt op het vele hulpteugelgebruik ofzo??? Want dan is het ook typisch bokt? Kom op zeg! Lachen

Temmen kun je rustig doen, wij hebben tot nu toe gewoon eerlijk commentaar gegeven. Compleet to the point Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 13:27

Dat er commentaar op wordt gegeven vind ik niet erg. Maar zeg het 1 keer en ga er niet op zitten door hameren als ik er voor kies geen groter aquarium te kopen. Bovendien heb ik ook al gezegd dat ik die planten aan me ouders zou voorleggen. Ik ga er nou eenmaal niet over wat erin komt en wat eruit gaat.