Je zegt dat wij onze mond moeten houden en op het eind geef je nog ff een steek onder water,...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
calice schreef:Volgensmij is er nu meerdere keren duidelijk gemaakt dat er genoeg commentaar is gegeven over de bak.
Dit topic kan nu 20 pagina's lang gaan worden vol met commentaar en verwijten. maar wat er nu is verteld lijkt me meer dan duidelijk en meer dan genoeg.
Dus hoop dat jullie nu gewoon over wat anders dan de bak/kom kunnen reageren.
Hoedje zij bij mij (tijdelijk) in de kom omdat zijn bak dus gesneuveld was tijdens de verhuizing en we nog een kom op zolder hadden liggen, had ik hem dan maar door de WC moeten spoelen oid. omdat ik hem koste wat het kost niet tijdelijk in de kom had willen huisvesten???
Tellie schreef:Omdat de grootste blind zijn en dus niet te verkopen zijn, dus een dierenwinkel zal die ook niet nemen.
Ik zal die plantensoort eens voorleggen aan m'n ouders.
Cyntje schreef:Maar gelukkig zijn het bij mij niet gewoon 'maar' vissen!
anneliesdj schreef:Veel planten, veel stenen en hout waarmee je hoekjes en gaatjes kunt creeren kunnen ook een hoop doen. Bak wordt er niet groter van maar lijkt wel groter, zeker voor de vissen dus zou al aardig schelen.
Maar ja, goudvissen grondelen nu eenmaal graag, heb je zand in je bak? Als dat niet zo is zou je kunnen overwegen om in een hoek een zandbakje te maken zodat ze daar grondelen en de rest (waar je dus planten neer kunt zetten) met rust laten.
calice schreef:Cyntje schreef:Maar gelukkig zijn het bij mij niet gewoon 'maar' vissen!
Als jij wil dat ik geen discussies mag veroordzaken doe het zelf dan ook niet...
Je doet net of ze hardstikke slecht is voor haar beesten, en jij het helemaal bent... en dat ben ej dus niet...
Nikki__ schreef:Dat de guppen het er in volhouden, wil niet zeggen dat ze gelukkig zijn!
Een hamster kan ook leven in een bakje te grote van een brooddoos, maar of hij daar gelukkig in wordt?
De DW vissen zitten vaak geen 8 jaar in een bakkie. Deze vissen wel.
joyce2 schreef:Jeetje, het begon als zo'n leuk topic en het is nu helemaal verziekt door de "vissen rechten activisten". Ik snap wel dat er mensen zijn die de bak alsnog te klein en te kaal vinden, maar ik vind dit een mooi onderkomen hoor! Ga eens bij de gemiddelde nederlander met vissen langs, wedden dat ze bijna allemaal in een te kleine kom zitten? Mijn guppen hebben een poos in een grote cilindervaas gezeten en die hebben het daar behoorlijk lang in uitgehouden! Totdat mn kat de vaas ontdekte... Maar das een ander verhaal
In iedergeval, volgens mij is het punt wel duidelijk, de kom had wel wat groter en gevulder gekund, maar dat is in dit geval niet mogelijk, wat gaan jullie nu doen, de dierenbescherming bellen ofzo? Ik denk dat ze ook zullen zeggen dat het niet de creme de la creme in de vissenwereld is, maar dat dit een beter onderkomen is dan menig vis in Nederland heeft! (Ga voor de grap eens wat dierenwinkels in en kijk eens hoeveel vissen daar in een kleine bak opgepropt bij elkaar zitten...)
Haarbal schreef:![]()
Tjemig, Bokt weer op zijn best hoor... gaan jullie ook even al die vissies redden die mensen in te kleine kommetjes hebben in heel Nederland? En zeker allemaal Partij voor de Dieren gestemd?
Allemaal de paarden 24/7 in een weiland van 100 hectare, en niet op stal, want dat is te klein voor ze, het zijn loopdieren? Ik wil me er niet in mengen, maar ik TEM wel. Bokt op zijn best!
Ik vind Meneer Hoedje echt een coole naam voor hem, en ik heb geen verstand van aquaria, maar ik vind een verhuizing van een kleine kom naar een bak met vrienden een verbetering voor zo'n beest!
Haarbal schreef:![]()
Tjemig, Bokt weer op zijn best hoor... gaan jullie ook even al die vissies redden die mensen in te kleine kommetjes hebben in heel Nederland? En zeker allemaal Partij voor de Dieren gestemd?
Allemaal de paarden 24/7 in een weiland van 100 hectare, en niet op stal, want dat is te klein voor ze, het zijn loopdieren? Ik wil me er niet in mengen, maar ik TEM wel. Bokt op zijn best!
Ik vind Meneer Hoedje echt een coole naam voor hem, en ik heb geen verstand van aquaria, maar ik vind een verhuizing van een kleine kom naar een bak met vrienden een verbetering voor zo'n beest!