De Discus en hun Zwerm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annelies_b

Re: De Discus en hun Zwerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:53

wat mooi zeg dat filmpje echt fascinerend vooral hoe boos mams word op de camera Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:08

Wat een ontzéttend knappe fishies! Lovers
Echt super om te zien!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:58

Lon wat leuk! Ik wil twee visjes van jou kopen. Dan gooi ik die vervelende chagrijnige zoenvis van mij eruit (enkeltje vijver) en dan neem ik twee schitterende Lon visjes. Schijnheilig Vind ik wel een strak plan.

Haha, zonder gekheid. Mooie vissen en een interessant verhaaltje eromheen. Wist ik niet. Heel leuk!!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:05

Mijn opa heeft vroeger altijd een aquariumspeciaalzaak gehad en toen ik hem jouw topic liet zien was hij op slag verliefd Haha!

En hij wil ook heel graag een paar discussen van je nestje, want hij vond alles (waar ik dus geen verstand van heb Clown) er geweldig goed uitzien Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:21

Sorry smeetjoew Clown ... je mag er alleen minimaal 5 kopen. Behalve als je al Discusvissen hebt zitten Knipoog Haha!

bromfiets wat gaaf van je opa! Kan me voorstellen, gezien zijn ervaring, dat dit leuk is om naar te kijken Ja . Het duurt echter nog wel even voor ze weg mogen...

Dank jullie wel voor al die reakties! Ben er een beetje verbaasd over Bloos

Weer een mijlpaaltje. De Zwerm is nu precies 2 weken oud en doen het erg goed. We hadden wel een raadsel van de week... de vloer bij het aqua was steeds nat. Stiekem gaf ik al 1 van de katten de schuld maar wat schetst mijn verbazing... mams is de pukkies soms zo zat dat ze vanaf de bodem in 1x naar boven schiet, boven het water uitkomt en dan spettert om vervolgens door het water naar de andere kant van de bak te schieten. Alle kleintjes zwemmen dan verschrikt naar hun pap Ach gut die een veel gelijkmatiger en rustiger karakter heeft. Hij neemt ze graag onder zijn uhm.. vinnen Tong uitsteken

Afbeelding

Toch kan ik mams niet geheel ongelijk geven... lijkt mij persoonlijk ook niets al dat gepluk aan je lijf Nagelbijten / Gniffelen
Vandaag hebben we ook voor het eerst diepvries cyclops in het aqua gedaan en tot onze grote vreugde snackte De Zwerm er hevig op los. Dit betekend weer een belasting minder voor de ouders, we moeten er toch naar toe gaan werken dat De Zwerm straks op zichzelf kan staan en het huidslijm van paps en mams niet meer nodig hebben.

http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... nacken.jpg

Ik heb ook nog een foto met flits gemaakt. Dit komt de kwaliteit niet ten goede maar daar zijn wel de kleuren van pap en mam heel goed op te zien Lachen

http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... tgezin.jpg

(de laatste 2 in links i.v.m. het max. aantal te plaatsen van 15 stuks... ik wil nog wat mooie daglicht foto's zien te maken)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:26

Ah leuk, een nieuwe update! En wat erg voor moeders dat ze t zo zwaar heeft met de zorg voor de kinders Ach gut Gelukkig is vaders er nog.
Ze hebben trouwens schitterende kleuren zeg, paps en mams bedoel ik dan. Heb je enig idee wat de kleuren van de kleintjes zullen zijn? Net als paps en mams, of heb je nog meer varianten?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:35

Wat de kleintjes voor kleur gaan worden is nog even de vraag. Een broer/zus van pap had dezelfde kleur als hij maar met allemaal hele gave wittige vlekken op zijn kop. Helaas is die overleden ... In principe kunnen de kleintjes of de kleur van 1 van beide ouders krijgen of de kleur van 1 van de voorouders. Aangezien we niet precies weten wat daarvoor zit, omdat de ouders bij een kweker vandaan komen, is het nog een verrassing. Ze beginnen pas op 3 à 4 maanden te verkleuren... Geduld is een sleutelwoord bij het opkweken van een zwerm Knipoog

Mam moet het, helaas voor haar, nog minimaal 1 week uit zien te houden Ach gut. De Zwerm moet volledig zelfstandig het diepvriesvoer kunnen eten voor mam en pap met vakantie mogen in Het Zwembad.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:49

Heel gaaf! Ik ben benieuwd zeg! Lachen Heb elf ook vissen maar geen discussen.Leuk en interessant topic!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:01

Huilen van het lachen arme mams Ach gut
wel goed dat ze zijn gaan eten Haha! ze worden al groot zeg! Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:10

Arme moeder! Clown
Ze kan toch niet per ongeluk op het droge terechtkomen en stikken? Wens haar sterkte met haar pubers!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:29

Wat ongelooflijk leuk om dit zo te lezen en te zien Lon Ja
Wat een intensieve zorg zeg, zowel voor mams en paps als voor jullie. Erg fascinerend zo. Ben benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelen Ja

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:57

Wat groeien ze hard zeg. Het worden al echte visjes Ja
Fijn dat ze al zo goed eten. Moeders kan er toch niet uit springen? Heb ik ook wel eens gehad.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 20:40

We hebben de bak gelukkig afgesloten met glazen platen, ze kan er idd niet uitspringen maar .. ik vrees dat ze wel al een paar keer fikse hoofdpijn gehad heeft Ach gut We hebben tot nu toe nog geen één discus gehad die ditzelfde gedrag vertoonde.

De kleintjes zijn inderdaad al enorm gegroeid. Waren ze 2 weken geleden niet meer dan een dun streepje van een paar millimeter lang nu zijn ze inmiddels zeker een halve centimeter lang en bijna 5 millimeter breed. Ze veranderen van langwerpige frummeltjes in mini Discusvisjes in een tijdsbestek van een paar weken. Daarna zullen ze gelijkmatiger in de lengte en breedte gaan groeien, mits we voldoende aantal keren per week het water blijven verversen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:44

Jeee dat zijn al echte visjes Lon! Minivisjes wel te verstaan Haha!

Arme moeders, dat ze ze zo zat is Ach gut het is ook geen kleine zwerm die zo aan 'r plukt Nagelbijten / Gniffelen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:44

Jemig wat een super mooi "verslag" zeg! Wauw! Ik ben onder de indruk van je kennis en van de vissen!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:01

Ze zijn echt gaaf, en fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat, de vorige keer was zo'n teleurstelling.
Ben benieuwd wat voor kleur ze idd gaan worden.

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:46

weer een update jeej Lachen wat gaaf om dat zo te zien en ik kan me best voorstellen dat mams het af en toe zat word al die kinders om je heen is ook wat Knipoog
en wat een supere mooie kleuren hebben de ouders zeg.. ben wel erg benieuwd hoe de kleintjes gaan verkleuren ..

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:37

Wow, wat waanzinnig interessant om te lezen zeg!
Prachtig dat vissen voor ons zulk "herkenbaar" gedrag vertonen!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:33

Foto's zijn mislukt allemaal, mams zat er steeds met haar hoofd voor Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga straks nog een poging doen...

Maar... ik heb wel weer een filmpje van De Zwerm

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:35

Zit er nou zoveel verschil qua grootte tussen die kleintjes, of ligt dat aan mijn ogen? Nerd

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:38

Er zit idd verschil in grootte tussen de kleintjes. Net als bij zoogdieren krijgt het ene visje meer de kans om goed te eten dan het andere. Daarnaast zijn toekomstige vrouwtjes ook wat kleiner dan mannetjes al kun je dat nu nog niet met zekerheid zeggen wat wat is. Ik verwacht wel dat van de hele kleintjes wel wat zal afvallen Scheve mond

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:42

Wauw, wat prachtig om te zien! Haha!

Het is eigenlijk amper voor te stellen dat die kleine visjes ook zo groot worden als paps en mams! Haha!

Wij hadden vroeger ook discusvissen, echt prachtige vissen! Lachen Maar wegens ziekte in de bak is alles toen dood gegaan... en zijn wij niet opnieuw begonnen. Nu een kleiner aquarium met wat kleinere vissoorten. Maar ooit komen de discusvissen terug hahah Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:57

Wat een schitterende vissen! en die filmpjes zijn ook echt grappig, moeders: 'Hoepel OP met die camera' Clown

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:01

Wat een mooi filmpje weer, moeders lijkt de camera idd nog niet echt te kunnen waarderen Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:05

Wat interessant en mooi om dit te zien!!!