Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:22

Kunnen poezen ook stiekem krols worden. :')

marley93

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:13

Ach, Jitske, duidelijk een gevalletje kat kiest mens <3 Wat verdrietig van jullie vorige kitten, hopelijk blijft Borre veel langer bij jullie.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:05

Marcella schreef:
Kunnen poezen ook stiekem krols worden. :')

Ja zeker hoor. Elani merk je ook nauwelijks iets van als ze krols is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:01

Hhhmm dan gok ik dat ze bijna krols is.

Maar laatste keren ook brul concert erbij. En nu ineens stil, maar wel knuffeliger. Het liefst slaap ze tussen mijn benen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 07:42

Hier hoor je en zie je amper wat aan de jongste dat zij krols is. In juni 1x krols geweest met veel gerol en gemauw maar sindsdien is het erg stil

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:56

Heb even contact opgenomen met de kater.

Nebelung staat trouwens zo goed als op uitsterven wegens moeilijk aan katers te komen zonder dat er raak punten zijn in de directe bloedlijn.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:39

Heeft iemand tips? Afgelopen woensdag hebben we de katten weer opgehaald uit pension. Pip is gewoon weer zichzelf, niets aan te merken. Woezel eet en drinkt goed, gaat ook goed op de bak, maar mauwt veel om aandacht. De eerste dag was echt enorm! Gister begon het eigenlijk pas weer nadat we weg waren geweest. Vandaag ben ik nog niet weg geweest dus even afwachten. Wel valt het me op dat hij nog niet zijn vrolijke zelf is. Normaal is het echt een clown en scheurt met zijn speeltjes door het huis. Als ik nu een speeltje gooi loopt hij er wel heen, slaat een keer en dat was het. Soms loopt hij dan terug naar mij voor een knuffel. Als ik samen met hem speel, zijn favoriete spelletje met een stokje onder een dekentje, vindt hij het 5 tellen leuk en dan stopt hij. Heeft hij meer tijd nodig om weer te wennen? Is hij zijn zelfvertrouwen gewoon een beetje kwijt? Iemand suggesties?

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:06

Druif_01 schreef:
Heeft iemand tips? Afgelopen woensdag hebben we de katten weer opgehaald uit pension. Pip is gewoon weer zichzelf, niets aan te merken. Woezel eet en drinkt goed, gaat ook goed op de bak, maar mauwt veel om aandacht. De eerste dag was echt enorm! Gister begon het eigenlijk pas weer nadat we weg waren geweest. Vandaag ben ik nog niet weg geweest dus even afwachten. Wel valt het me op dat hij nog niet zijn vrolijke zelf is. Normaal is het echt een clown en scheurt met zijn speeltjes door het huis. Als ik nu een speeltje gooi loopt hij er wel heen, slaat een keer en dat was het. Soms loopt hij dan terug naar mij voor een knuffel. Als ik samen met hem speel, zijn favoriete spelletje met een stokje onder een dekentje, vindt hij het 5 tellen leuk en dan stopt hij. Heeft hij meer tijd nodig om weer te wennen? Is hij zijn zelfvertrouwen gewoon een beetje kwijt? Iemand suggesties?

Misschien is hij erg moe van de indrukken tijdens de vakantie periode? En heeft hij iets meer tijd nodig.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:59

Overigens is hij ‘s nachts wel stil! En hij plakt ook niet aan me vast, want scharrelt ook wel door het huis, af en toe luid mauwend :roll: ik hoop gewoon dat hij zich snel weer zichzelf voelt. Vind het best zielig.

Overigens ook een positief puntje, sinds hij terug is uit het pension is hij wel iets minder schrikachtig! Hoera!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:02

Had hij bij pension misschien niet een vriendje waarmee het dikke mik was.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:25

Daar heb ik niets over gehoord, heb ik wel aan gedacht inderdaad. Hij heeft vooral overal hoog gelegen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:26

Soesita hoe gaat het met je katten en hun Giardia?

Knappe zwarte kat.

Vroeger was dekat van mijn zusje een paar dagen boos als ze op kamp was geweest.
Dat trok vanzelf weer bij.
Werkt met pension misschien net zo.

Ik heb nog steeds hoofdpijn en misselijk door kopstoot.

Speelmuizen hebben zwemvesten nodig omdat Beifong ze in de waterbak (delen de katten met de hond) kiept.
En 2 dagen terug gooide ze speelmuis op tafel, bijna in mijn koffie.

Beifong onder de groene (kunst) zoden.

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:36

Ik vind speelmuizen op of in bed.

Bed is trouwens dicht geslagen, maar mevrouw gaat net zo lang lopen punken tot ze een gaatje heeft om eronder te kruipen. :')

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:54

luuntje schreef:
Soesita hoe gaat het met je katten en hun Giardia?

Knappe zwarte kat.

Vroeger was dekat van mijn zusje een paar dagen boos als ze op kamp was geweest.
Dat trok vanzelf weer bij.
Werkt met pension misschien net zo.

Ik heb nog steeds hoofdpijn en misselijk door kopstoot.

Speelmuizen hebben zwemvesten nodig omdat Beifong ze in de waterbak (delen de katten met de hond) kiept.
En 2 dagen terug gooide ze speelmuis op tafel, bijna in mijn koffie.

Beifong onder de groene (kunst) zoden.

[ [url=m/pLn9Nh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat doet ze als je hem vervolgens weer weggooit? Hier gaan ze er achter aan en komen hem weer brengen. Ze zijn dol op apporteren.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:47

Hier is een dames best zielig....6 elementen uit haar gebit verwijderd. Ligt nu op de vloer nog verder bij te kleuren van de narcose. Positief: ook gelijk bloedonderzoek laten doem ivm leeftijd en alles was prima!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:51

Druif_01 schreef:

Ik denk dat je kat gewoon nog wat tijd nodig heeft om bij te draaien. Als er iers stresvols gebeurt hier of een grote verandering gebeurt hebben ze hier ook altijd even tijd nodig om daarvan bij te komen. Katten zijn gewoontedieren, dus als er iets groots verandert kunnen ze daar flink gestrest door worden

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:54

Nafkedemi, sterkte met de patient.
Hopelijk is zesnel weer zichzelf.

Hier geen apporteren de waterbak is leuker om speelgoed in te doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:34

nafkedemi schreef:
Hier is een dames best zielig....6 elementen uit haar gebit verwijderd. Ligt nu op de vloer nog verder bij te kleuren van de narcose. Positief: ook gelijk bloedonderzoek laten doem ivm leeftijd en alles was prima!

Oh ze zijn dan altijd zo sneu! Fijn dat het bloedonderzoek goed was! Slim om dat meteen te doen.

Klein waarschuwinkje hier van mij: laat de urine van je jonge kat ook eens controleren zonder dat ze klachten hebben.
Afgelopen week had ik een verstopte kater van 1 jaar oud in de praktijk.

Voor de stagiaire had ik urine van minty opgevangen om urine onderzoek te oefenen. En ze heeft dus een veel te hoge zuurtegraad en blaasgruis. Ondanks brokjes die als heel erg goed op catmoneo staan…
Dus ik kan het iedereen aanraden om het eens te laten checken. Minty heeft geen klachten, maar dus wel verhoogd risico op problemen. Gelukkig raken poesjes niet zo snel verstopt, maar dit is wel een recept voor blaasontsteking.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:36

Druif, ik denk ook dat het tijd nodig heeft. Bij mijn 3 katten zijn er 2 die alles prima trekken en meteen na verandering hun dagelijkse ritme oppakken. Ik heb er ook 1 die jammergenoeg bij elke spannende verandering weken nodig heeft om bij te trekken. Vanwege haar dus ook thuisoppas ipv pension. Daar sloeg zij helemaal dicht, in huis met 1 vaste oppas gaat het net. Afgelopen vakantie meerdere mensen, ze heeft zich dagen niet laten zien. Ben nu, maand later, nog bezig om haar vertrouwen weer op te bouwen. Katten zijn allemaal uniek en hebben zo’n bijzondere persoonlijkheden, wij mensen lijken wel een beetje op ze. ;)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:49

Ik denk ook dat hij inderdaad weer erg moet wennen. Als we weg zijn geweest mauwt hij weer en komt gelijk bij je zitten zodra het kan. Ik geef hem dan ook vooral de knuffels en de aandacht als hij die nodig heeft. Het mauwen negeer ik overigens wel. Dus ik aai en knuffel hem als hij niet mauwt. Anders creëren we dadelijk een volgend probleem :D

Ik vind het vooral zielig voor hemzelf eigenlijk.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 14:51

Nou hehe. Bijna klaar alleen eten en drinken nog voor ons en mijn stoel en dan is alles klaar :')
Afbeelding
Afbeelding

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:10

Succes!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:11

Dank je

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:15

Tot morgen :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:25

Tot morgen

Elani is zich nog even aan het trainen. Volgens mij is dat kind in een pot Red Bull gevallen jemig die is hyper…