Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:32

De passie voor een veer :')

Ik heb even een vraagje. Mijn vriend en ik huren een huisje (rijtjeshuis). En binnenkort hebben we een gesprek met de verhuurder. Ik zat me af te vragen of dat de aannemer die voor de verhuurder werkt ook dingen zou doen zoals goede omheining in de tuin waardoor de katten er niet meer uit kunnen. Dan zou ik ze buiten kunnen laten. Heeft iemand hier daar ervaring mee?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:34

Dat lijkt me dat zoiets voor jezelf is. Tenminste vaak hoor ik dat huurders dat zelf moeten betalen.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:36

Wat bedoel je precies? Ervaring met aannemers of met katten in de tuin houden?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:57

xoranlover schreef:
Dat lijkt me dat zoiets voor jezelf is. Tenminste vaak hoor ik dat huurders dat zelf moeten betalen.

Sowieso moeten we een nieuw hek tussen ons en de buren hebben. Bij ons zou het denk ik vrijwel genoeg zijn om dat nieuwe hek te hebben en dan zo'n schuine verhoging erop zodat ze niet op het hel kunnen klimmen. Misschien moet er dan nog wat aan de poort gedaan worden, maar buiten dat zou alles goed zijn voor ons. Als hij toch bezig zou zijn.

Het liefst heb ik niet die aannemer. Hij doer zijn werk niet goed en door hem is de buurvrouw een maand in het ziekenhuis beland :=
Maar ik heb niet echt keuze gok ik. Anders moeren we het zelf betalen

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:17

Ik denk dat je verhuurder dat sowieso niet gaat betalen... := je zal vast zijn aannemer mogen "lenen', maar dan wel op eigen kosten waarschijnlijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:47

Verhuurder is alleen verantwoordelijk voor onderhoud woning plaatsen van schutting is altijd eigen keus en rekening.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:19

Cupcakes zijn je katten teruggekomen?
Zijn ze allemaal behandeld tegen vlooien?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:29

Blue en Maira hebben samen een blik van 200 gram carny kip/zalm in 1,5 dag op unicum voor de mutsen club. :')

Alexia haalde haar neus ervoor op.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:55

Ik had me al wel eens eerder gemeld maar een poos niet zo actief geweest op bokt.

Onze "nieuwe" aanwinst is inmiddels al een jaar oud en een verschrikkelijk leuke en lieve kat die ook nog eens goed jaagt rond ons huis.

Op onze boerderij hebben we echter nog maar 1 poes van 14 jaar die ook wel jaagt maar de ratten en muizen populatie niet meer aan kan alleen.

Ik werk zelf bij een stichting die katten opvangt.
Zo'n 2 weken terug werden deze 2 poezen gebracht,hadden kittens gehad en 1 was ook alweer net opnieuw drachtig.
Ze zijn beiden gesteriliseerd.

Deze 2 dames hebben mijn hart gestolen en na 2.5 jaar inhouden om niet alles mee naar huis te nemen ben ik toch overstag gegaan.
Morgen haal ik ze op,dan komen ze op onze boerderij erbij.
Ze zijn ongeveer 1 a 1.5 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:01

luuntje schreef:
Cupcakes zijn je katten teruggekomen?
Zijn ze allemaal behandeld tegen vlooien?

Jaa, ze blijven aardig in de buurt. Inmiddels zijn ze vlooivrij, maar wat een ellende die vlooien. Meine gute zeg.

Ze mogen nu overdag naar buiten als we in de buurt zijn. Maar vaak liggen ze 's middags binnen te slapen. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:05

Cupcakes fijn dat ze in de buurt blijven.
Vlooien zijn zo ellendig. Gelukkig ben je er vanaf.

Eilinora wat een mooie katten. Hoe heten ze?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:11

De zwartwitte is Madré,de schildpad is Moeke.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:54

Leuke namen Eilinora.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:27

Wat een leukerds. Die gaan genieten op de boerderij

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:44

Wat een leuke poezels, Eilinora! Vooral dat schildpadje heeft een lekker eigenwijs koppie.

Vanmorgen is de oppas langsgeweest zodat ik even kon laten zien waar alles stond enzo, en George kwam tegen alle verwachtingen in heel dapper even kennismaken! Ze kon hem een snoepje geven wat hij van haar aannam, dus dat komt helemaal goed. Fred hebben we niet gezien, maar dat ben ik van haar gewend wanneer er 'vreemden' in huis zijn. Zaterdag was er een vriend van me, en toen kwam George ook al even kijken. Hij is daar dan toch makkelijker in dan zijn zus. Ik ben er wel enorm blij mee, dan laat ik ze met een wat geruster hart achter voor een weekje.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:56

De namen waren niet echt mijn keus haha,ze zijn op mijn werk erg creatief met namen bedenken.
Moeke blijft waarschijnlijk wel zo maar Madré is voor mijn meiden niet uit te spreken dus dat is al maddie geworden.

Maddie is al helemaal relaxed en loopt om ieders benen te draaien en te knuffelen.
En voor een poes die totaal geen kinderen kent is ze heel lief met mijn oudste dochter.

Afbeelding
Afbeelding

Moeke is nog erg bang,maar ook gewoon aaibaar en knuffelig.
Zij is wat gevoeliger voor verandering merk ik.

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:57

marley93 schreef:
Wat een leuke poezels, Eilinora! Vooral dat schildpadje heeft een lekker eigenwijs koppie.

Vanmorgen is de oppas langsgeweest zodat ik even kon laten zien waar alles stond enzo, en George kwam tegen alle verwachtingen in heel dapper even kennismaken! Ze kon hem een snoepje geven wat hij van haar aannam, dus dat komt helemaal goed. Fred hebben we niet gezien, maar dat ben ik van haar gewend wanneer er 'vreemden' in huis zijn. Zaterdag was er een vriend van me, en toen kwam George ook al even kijken. Hij is daar dan toch makkelijker in dan zijn zus. Ik ben er wel enorm blij mee, dan laat ik ze met een wat geruster hart achter voor een weekje.

Dat is een fijn gevoel he.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:06

Maddie heeft een aparte tekening op haar poot.
Ze ziet er koninklijk uit.
Moeke is ook knap. Sommige katten hebben meer tijd nodig om te wennen.

Kattenspeeltjes onder de bank vandaan gehaald.
Beifong is blij met speelmuis aan het gooien.
Ik zit met hoofdpijn en blauwe slaap op een stoel. Cocker gaf een kopstoot toen hij kwam helpen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:02

@Cupcakes, knappe monsters hoor <3 Wel echt balen van de vlooienplaag.
@xoranlover, ach wat schattig met dat veertje! Vinden ze dat wandelen aan een tuigje leuk?
@Ellinora, wat een leuke dames! En een mooie taak krijgen ze.
@Marley93, fijn zo'n oppas! Kan me voorstellen dat het een hele last van je schouders is als dat een beetje goed aan voelt.

Na de hitte van vorige week had ik mijn ramen open gezet ipv op kiepstand. Het móést gewoon luchten. Katten goed in de gaten gehouden, maar natuurlijk durfde Moos na een paar dagen zeker wel mijn balkon op te springen vanuit mijn werkkamer. Mijn balkon is niet afgezet, dus eigenlijk zag ik het niet zitten zo op 3 hoog. Gelukkig snappen ze zelf ook wel dat het zeer onverstandig is om naar beneden te springen en de reling is nu nog niet ontdekt, dus ik laat het zo. Heb de deur nu gewoon open als ik thuis ben en ze spelen heerlijk met mijn balkonplantje en de modderbrokjes die er liggen (balkon was verwaarloosd en ik heb er zelf eigenlijk ook weinig belang bij).

Afbeelding

Maar de komende dagen rustig aan, want de heren zijn gecastreerd gister. Alles verlopen zonder complicaties en eenmaal thuis direct weer levendig en naar het bakje water. Na 19:00 mochten ze weer eten en dat deden ze ook direct. Pak van m'n hart, want ik vond het echt spannend. :=

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:10

@Eilinora: Wat een leuke poezels! <3 Leuk dat Maddie zo lief met de kinderen omgaat. Die zal wel snel wennen zo te zien.

@marley93: Dat komt helemaal goed met die oppas. :j Ga jij maar lekker genieten dan.

@luuntje: Hoe is het met je hoofd nu? :(:)

@PeerAppel: Hmm, ik zou toch maar voorzichtig zijn met dat balkon en er voor de zekerheid een net over gooien denk ik. Al heb ik goed praten want mijn eigen katten kwamen vroeger ook gewoon op het balkon zonder net en hebben ook nooit een poging gedaan om te springen. :o Maar wel alleen onder toezicht.

Onze katertjes waren vandaag bij de dierenarts omdat ze sinds ze bij ons zijn diarree hebben. Diagnose: giardia. Jippie. -O- -O- -O-

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:12

Balkon is tijdelijk. Ze gaan straks naar buiten. Dus ik ga zeker niet mijn hele balkon verbouwen. :')

Wat balen van de giardia! :(:)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:44

Ooh giardia, ellende -O- Panacur meegekregen zeker? Ik heb ook veel goede verhalen gehoord over gambamix! Misschien ook het proberen waard als de panacur niet voldoende werkt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:23

Ah nee Giardia, wat vervelend, Soesita! -O- Ik hoop dat ze zich snel beter voelen.

@Peerappel, het is misschien verre van praktisch en eigenlijk niet de bedoeling... maar ik vind de foto wel heel erg leuk :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:20

Hoera! Woezel en Pip zijn weer thuis! Woezel loopt nu luid mauwend door het huis en wil duidelijk heel veel knuffels hebben. Hij was nogal angstig in het pension dus heeft niet zo veel knuffels gehad daar. Pip was zichzelf daar :D en heeft uitgebreid om aandacht geknuffeld.

Heel fijn om ze weer thuis te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:56

Wat een knappe katten eilinora, en fijn dat ze bij jou terecht kunnen! <3

Wat een tijd geleden dat ik hier heb gereageerd. Mijn eerste kat is inmiddels al ruim een jaar oud. Zijn broertje hebben we helaas veel te jong in moeten laten slapen, net een jaar oud… Gisteren in het asiel wezen kijken en thuis gekomen met onze nieuwe vriend Borre.

10 weekjes oud en gevonden als zwervertje met zijn broertjes en zusjes. Ik vond een zwarte kat eigenlijk niks en hij sprak me op de website ook helemaal niet aan, maar eenmaal daar zat hij gelijk op mijn arm te spinnen en kon ik niet anders dan hopeloos verliefd worden <3

Gelukkig gaat hij al goed samen met Melle, dus ik hoop dat we heel veel plezier van hem mogen hebben.

Afbeelding

Afbeelding