Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:33

Aaah, wat een leuke foto's <3 Ja, het wordt voor mij de eerste keer. Ik ben wel al eens een nachtje in Maastricht geweest toen ze hier net een week of twee waren, maar toen waren ze nog vrij schuw en moesten ze nog niet echt iets van me weten. Nu is dat wel anders... Fred vind het heerlijk om tegen me aan te slapen 's nachts (heerlijk met deze hitte) en George komt ook wel echt kroelen. Maar wat ik al eerder zei, deze reis is te belangrijk voor me om niet te ondernemen, en ik heb heel veel vertrouwen in degene die voor ze komt zorgen.

Waar ik wel benieuwd naar ben; ik hoor van heel veel mensen dat hun katten moeilijk eten. Ook katten met allerlei achtergronden, van zwerver tot zorgvuldig gefokt. Heb ik er dan echt zo'n mazzel mee dat die van mij werkelijk alles zonder problemen naar binnen schuiven? Tot nu toe lustte Fred alleen de gedroogde sprotjes niet, maar George vreet echt alles wat ik hem voorschotel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:39

Ach sommige katten groeien op als verwende nesten. :+

Xoranlover wat een schitterende foto's. <3 <3

Nieuwe welkom.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:19

Ik heb al veel katten gehad, maar zelden moeilijke eters. Soms wel eens iets wat ze niet lusten, maar genoeg alternatieven die ze wel lekker vinden.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 04:48

Oh gelukkig. Ik dacht al dat ik weer katten met hongertrauma had ofzo _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 06:17

Hier doen ze soms wel moeilijk ja haha.

Ze hebben echt "hun" brokken, en andere willen ze niet echt. Er is 1 merk waar ze al eens een brokje van meepikken, maar zo weinig dat ik maanden met die zak voer doe :j
Idem qua nat voer. Er zijn 3 merken die ze eten, de rest laten ze staan.

Ze komen wel altijd vragen om te proeven als ik aan het eten ben, want ze zijn het gewend dat ze mogen proeven :') Ze eten liever een frietje dan kippenhartjes. Tonijn (en andere vis) vinden ze ook lekker. En de gyros van de Aldi is blijkbaar een favoriet hier, ze hebben een tijdje geleden een hele kom gejat een leeg gegeten :')

De kattensoepjes lusten ze ook graag!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 06:38

Zo willen ze van almo alleen de daily zakjes. Van schesir alleen de blikjes en van carny eten ze een heel hoop. :')

Carnis hebben ze vroeger van brokken gegeten en ineens moesten ze die niet meer. Blue kreeg darm problemen (diarree) vermoedelijk van de lickit, want stoppen ermee en is nog sporadisch. Wel ook Hills i/d op advies dierenarts gaan geven. Ze krijgen daarnaast ook purizon en oijren brokken. De oijren brokken zijn zeer populair geworden in korte tijd.

Kippen hart ook wel eens geprobeerd om vers te voeren van een net geslachte kip, maar kijken ze nog niet eens naar.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:09

Hier eten ze lang niet alles. Vooral mijn poezen zijn best selectief. Ik ben ervan overtuigd dat het ook een stuk aan de hormonen ligt. Als ze krols zijn eten ze slecht (behalve Elani). Als ze zwanger zijn kan ik ze alles voorschotelen. Lanah eet heel weinig behalve haar brok. En dan eet ze alleen de carnis kalkoen. Ik geef niet te veel verschillend voer. Ze krijgen hier Carnis, schesir, carnibest, bozita en nog wat merken rauw voer.

Ik heb wel eens Hills recovery mee gekregen maar die heb ik niet gegeven.... Ik ben ervan overtuigd dat dierenartsen niet echt een heel goed idee hebben mbt tot voer. Maar goed dat is vloeken in de kerk...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:52

Hier ook een lastige dame (chocolate) terwijl de andere net een vuilnisbak is. Die eet alles wat vaak resulteert in diarree. Die probeert zelfs het brood van mijn zoontje met chocopasta op te eten en dat gaat volledig op.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:54

Pas op met chocolade he. Is giftig voor katten.

Mijn katten eten vooral graag geen katten voer. Elani is gek op sla :')

Lanah is gek op chips.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:57

Ik had er vroeger eentje die at stukjes appel en walnoot. :')

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:07

Klopt. Ik zit er ook als een havik naast als kind eet. Probeer de kat dan sws uit de buurt te hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:22

Blue is verzot op ananas en stukjes biefstuk. Heb ooit ook een eigen geteelde meloen gehad, maar die moest ik ook delen met 2 bedelaars (Alexia was er toen nog niet).

Maira en Alexia lust in kleine mate ook een paar stukjes kipfilet, maar wel het liefst van mijn eigen geslachte kippen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:36

Lilly is wel een tut met eten, best kieskeurig maar sinds Odin erbij is eet ze wel iets meer/makkelijker. Iets anders dan kattenvoer (behalve slagroom :9) heeft ze nog nooit interesse in gehad.
Odin is echt een vuilnisbak, die eet alles en jat ook rustig iets van mijn bord als hij de kans krijgt :Y)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:36

Hier zitten ze wel echt te kwijlen zodra ik iets van gerookte zalm of een salade met vis/schaaldieren maak. En kip van het spit... nou ja ;') https://vm.tiktok.com/ZMNvLSA5e/
Een paar seconden daarvoor lagen ze nog in diepe slaap. En nu kijken ze het van mijn bord af als ik het zit te eten. _O-

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:42

Linkje doet het niet bij mij

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:44

Oke ik heb een probleem.
Dus Johnny kan moeilijk poepen als ze royal canin appetite control krijgen. Nu krijgen ze purina one sensitive en Johnny kan zonder problemen poepen, alleen is nu Cash degene die aan de dunne is.
Ik weet gewoon echt niet meer wat ik die 2 moet geven. Duur, Johnny heeft t moeilijk, en goedkoop, Cash heeft t moeilijk.
Hebben jullie nog ideeen?
Ze krijgen alleen droogvoer en eens in de zoveel dagen delen ze een blikje gourmet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:21

Rambogirl schreef:
Oke ik heb een probleem.
Dus Johnny kan moeilijk poepen als ze royal canin appetite control krijgen. Nu krijgen ze purina one sensitive en Johnny kan zonder problemen poepen, alleen is nu Cash degene die aan de dunne is.
Ik weet gewoon echt niet meer wat ik die 2 moet geven. Duur, Johnny heeft t moeilijk, en goedkoop, Cash heeft t moeilijk.
Hebben jullie nog ideeen?
Ze krijgen alleen droogvoer en eens in de zoveel dagen delen ze een blikje gourmet.

Alrijd leuk als je kattwn precies het tegenovergestelde nodig hebben. Is er een manier waarop je ze apart kunt voeren denk je? Dat is namelijk denk ik her beste

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:15

Ik zou eerst kijken naar een graanvrije brok met hoog vlees gehalte. En voor vlees ook iets waar veel echt vlees in zit. Veel brokken en nat voer zeggen dat ze gezond zijn maar heel vaak zitten er zoveel producten in waar een kat niks mee kan dat katten er problemen mee krijgen.

Het is ook zo dat katten die te dik zijn vaak op bepaalde brok gezet worden royal canin, hills, purina geloof ik. Nu is het zo dat daar ontzettend veel koolhydraten in zitten. Een kat (mens trouwens ook) zet dat om naar suikers. Gevolg je dieet voer werkt averechts want door de hoeveelheid koolhydraten komen ze weer aan.
Dat is een reden dat katten suikerziekte ontwikkelen.

Probeer anders eens iets als cat lovers, taste of the wild, carnis of edgar en cooper.

Misschien gaat het dan bij beide beter. Zo niet kun je altijd nog apart gaan voeren. Maar ik zou dit eerst een kans geven. Dan wel natvoer en brok veranderen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:06

Purina one word hier 3x kotsfeestje.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:58

Rambogirl, Xoran geeft goede tips.
En anders apart gaan voeren.
Eventueel met een voerbakje die op chip werkt.

Siamezen zijn lastige eters.
In de nacht eten ze wel hun bakje met brokken leeg.
Vlees eten ze soms heel veel en soms heel weinig van.

We hadden gisteren een meneer voor zonnepanelen leggen in huis.
Beifong klom op zijn schoot. Gevraagd, is dat handig wat kat haart.
Man vond het leuk. Ging weg met zwarte kleding die harig wit was.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:31

:')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:33

Wij hebben onze monsters gisteren voor het eerst buiten gedaan, noodgedwongen want ze zaten samen met de hond geheel onder de vlooien.

Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:38

Ik heb wat gevonden op mijn wandeling en ik laat het niet meer los!!

Afbeelding

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:04

Die blik zegt zeker dat zij niet los laat…

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:15

Haha echt he.