Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:16

Vandaag moesten de twee monsters een ritje in de auto. Ze vonden zichzelf een partij zielig. Ze hebben de hele rit (20 minuten) gemauwd. Woezel heeft ook flink zitten hijgen, ik gok van de stress. Arm beestje.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:06

Druif dat is niet leuk.
Waar moesten ze heen, dierenarts of pension?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:39

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:10

Prachtige foto’s! Mijn witte zou gelijk weg zijn en op onderzoek uit gaan

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:11

Ze heeft een riempje om he.
Al zou ik haar ook gewoon los durven laten.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:02

luuntje schreef:
Druif dat is niet leuk.

Pension -O- maar eenmaal daar trok hij gelukkig snel weer bij.

Xoran, wauw! Wat een mooie foto’s!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:09

Druif_01 schreef:
luuntje schreef:
Druif dat is niet leuk.

Pension -O- maar eenmaal daar trok hij gelukkig snel weer bij.

Xoran, wauw! Wat een mooie foto’s!

Veel katten vinden de auto verschrikkelijk maar zodra ze aangekomen zijn op bestemming vinden veel het ook wel weer oké.

Dank je wel. <3

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:19

Wat een mooie foto’s Xoran!!! Moet met Minty ook de hei eens op gaan! Super mooi!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:19

Hoi, ik denk dat ik hier een beetje kom meepraten. Ik ben eerder het type stille meelezer en ik volg dit topic al een tijd, maar sinds eergisteren hebben we twee nieuwe bewoners in huis en ik denk dat daar de komende weken wel wat over te vertellen en/of te vragen zal zijn.

Nadat één van onze katten vorig jaar gestorven was hadden we er nog maar eentje. Een lieve, maar zeer schuwe rode kattin, die 95% van de tijd buiten op weg is. Ze heeft in een vorig leven een trauma opgelopen en is bij ons wel wat minder schuw geworden, maar helaas ondanks meerdere jaren aandacht nooit écht tam geworden.

We misten het knuffelen, spelen en op schoot zitten van de vorige kat heel erg, maar ik heb lang de boot afgehouden voor nieuwe katten, in de (juiste) veronderstelling dat onze rode kat niet op nieuwe bewoners zit te wachten. Uiteindelijk heb ik me toch laten overhalen, onder de voorwaarde dat de katten -tenminste de eerste tijd, eventueel voor altijd- compleet gescheiden zouden kunnen blijven. De rode leeft buiten, kan op het terras en in de kelder. We hebben groot stuk van het terras met netten afgescheiden en hebben nu twee katerjes van 16 maanden, die in huis en in de ren mogen. Ze heten Hyperion (Rio) en Ganymedes. (Gany) :D
De moeder van de diertjes was wild en ook de katertjes zijn nog wat schuw, maar op die leeftijd komt dat wel goed denk ik. De brutaalste van het stel laat zich soms al wat aaien en even kort optillen.

Doordat ze nog wat schuw zijn nog geen goede foto's, maar dit geeft alvast een eerst indruk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:27

Soesita welkom.
Wat een bijzondere namen.
Hopelijk zijn jullie snel gewend aan elkaar.

Xoran echt hele mooie foto’s.
Ansichtkaart waardig.

Wij hoorden net een klap, zitten binnen.
Zussen waren aan het donderjagen op de trap.
Beifong is eraf gevallen. In de waterbak.
Kon dweilen.
Beifong is oke.

Azula flikte dit ook al eens toen ze jonger was.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:03

Mijn vriend en ik gaan vandaag naar huis. We missen de katjes allebei nogal en 3 weken is ook lang. Hij heeft wat heimwee en wil gwn heel graag naar huis dus dat gaan we doen. Ik ben benieuwd hoe onze dames gaan reageren. We zijn een keertje tussendoor geweest en ze waren super blij en in de war. Dus nu komen we weer permanent thuis *\o/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:54

LoveGlove schreef:
Mijn vriend en ik gaan vandaag naar huis. We missen de katjes allebei nogal en 3 weken is ook lang. Hij heeft wat heimwee en wil gwn heel graag naar huis dus dat gaan we doen. Ik ben benieuwd hoe onze dames gaan reageren. We zijn een keertje tussendoor geweest en ze waren super blij en in de war. Dus nu komen we weer permanent thuis *\o/*

We zijn ondertussen al een paar uurtjes thuis. De dames mauwde flink en gaven ons een hoop kopjes toen we thuis kwamen. Dus ze waren in elk geval heel blij :))

Ze waren ook wel wat in de war. Nu beginnen ze langzaam weer bij zinnen te komen.

Wij zijn heeeeel blij om weer bij de dames te zijn. We hebben ze flink gemist.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:56

Glove wat fijn dat jullie weer thuis zijn.
Lekker knuffelen met het stel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:15

Fijn om dan weer thuis te zijn hè? Minty en ik gaan over 13 dagen op vakantie. Zag net dat ze huisdieren evt alsnog kunnen weigeren op de vlucht, dus dan wordt het een heel kort reisje, haha!

Van de week nog even samen hard aan het werk:

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:18

eilleen333 schreef:
Fijn om dan weer thuis te zijn hè? Minty en ik gaan over 13 dagen op vakantie. Zag net dat ze huisdieren evt alsnog kunnen weigeren op de vlucht, dus dan wordt het een heel kort reisje, haha!

Van de week nog even samen hard aan het werk:

[ [url=m/Yf6kdh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja heerlijk.

Nina heeft al wat souvernirtjes aan me gegeven: nagels in mijn huid.

Ze maakte koekjes op mijn benen ner :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:55

Soesita, welkom! Wat een leukerts, houden jullie ze een beetje uit elkaar?

Ik zag ook hele mooie foto's voorbij komen van Xoranlover. Prachtig <3

Sneu is het dan he, al die stress in de auto/onderweg. Wel fijn dat ze bijtrokken toen ze eenmaal bij de opvang waren, Druif.

Love, zo leuk als ze dan zo blij zijn om jullie weer te zien <3

Ooh leuk Eilleen, waar gaan jullie heen?

Ik ga volgende week vrijdag een weekje naar Oostenrijk, en moeten mijn rooien het doen met één keer per dag een vreemde in huis... Gaan ze niet waarderen, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt. Ik gok dat ze wel naar haar opwarmen zodra ze het natvoer uitserveert. :') En de trip die ik ga maken ligt me zo dicht bij het hart, die moet ik echt doen. Ik hoop dat ik ook weer een warm welkom krijg als ik terugkom... :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:17

Marley jazeker. Nina ligt nu pql langs me, wat ze normaal nooit doet. Lekker krioelen hier. Blacky is wat afstandelijker nog, maar die draait wel weer bij. Die heeft wat meer tijd nodig. waarschijnlijk ligt ze bij mijn vriend ergens in de buurt. Die is wat rustiger wat ze op zo'n dag als dit wel wat meer waardeerd :j

Door Nina is het me nog steeds niet gelukt om uit te pakken _O-
Het is te knuffelig hier :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:31

Wij gaan naar Tavullia in Italië. Dat heeft familie een huis gehuurd en we gaan een paar dagen langs. Iets van 2 uur vliegen dacht ik.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:41

@ soesanita wat leuk 2 zwarte! Ik heb ooit een zwerfkat van 6 maanden gehad. Nooit in handen geweest maar helemaal goedgekomen. Wij zijn dikke maatjes geworden. Helaas op 18 jarige leeftijd in laten slapen na een ongeluk.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:27

@LoveGlove: Oh ja, het is altijd moeilijk om de katten achter te laten als je op reis gaat. Al wordt er nog zo goed voor ze gezorg, het blijven toch huisgenootjes die je mist. Ik had het vroeger niet gedacht, maar veel katten hechten zich toch ook wel aan "hun" mensen en niet enkel aan hun omgeving en gewoontes. :j
Toen ik uit huis ging heb ik de kat meegenomen want die hing echt aan mij. Dat zagen mijn ouders ook. Dat dier was zichtbaar ongelukkig als ik een paar dagen weg was.

@eilleen333: Wat leuk dat Minty mee op reis gaat! Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

@marley93: Dankjewel! Op het eerste zicht zijn de twee moeilijk uit elkaar te houden, maar Hyperion heeft een klein wit vlekje op de borst. Hij lijkt heel erg op Minty. Ganymed heeft maar een paar witte haartjes die je niet echt een vlek kan noemen.
Het lastigste is als één van beiden iets doet wat niet mag; dan weet ik niet altijd op welke van de twee ik moet sakkeren. :')
Een weekje weg met iemand die dagelijks langskomt is niet leuk, maar overkomelijk, lijkt me. Soms moet een mens er gewoon eens op uit. Komt wel goed! :(:)

@caro29: Dankjewel, ik vind zwarte katten persoonlijk ook erg mooi en begrijp niet waarom zo veel mensen ze niet willen. Dat die allemaal zo bijgelovig zijn geloof ik niet echt, want zwarte honden zijn ook minder populair. Maar zwarte paarden zijn dan weer heel geliefd. Heeft iemand een steekhoudende theorie? :P
Ja, ik denk ook wel dat het op deze leeftijd wel gaat lukken om hen helemaal tam te krijgen. Je ziet nu al van dag tot dag een verschil. Onze "oude" kat was helaas al meer dan twee jaar toen ze bij ons kwam en had al te veel ellende meegemaakt om nog een echte huiskat te worden. :(:)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:51

@soesista dat is ook zo. Ze hechten zich aan je. Je hoort eenmaal bij de groep. Ze zijn geen honden dus de term groep is veel losser gebruikt. Maar ook katten leven vaak in lossere groepen bij elkaar. Als wij een kat in huis nemen horen we bij die groep. En al helemaal als wij het eten voor ze verzorgen en alle liefde geven dan hechten ze. Ze zien ons vaak als een soort moeder. Ze zijn er van bewust dat we voor ze zorgen. En als je dat goed doet dan werp dat echt wel zijn vruchten af <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:21

Eileen je hebt wel een geweldige collega.
Alvast een hele fijne vakantie.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:06

soesita schreef:
@LoveGlove: Oh ja, het is altijd moeilijk om de katten achter te laten als je op reis gaat. Al wordt er nog zo goed voor ze gezorg, het blijven toch huisgenootjes die je mist. Ik had het vroeger niet gedacht, maar veel katten hechten zich toch ook wel aan "hun" mensen en niet enkel aan hun omgeving en gewoontes. :j
Toen ik uit huis ging heb ik de kat meegenomen want die hing echt aan mij. Dat zagen mijn ouders ook. Dat dier was zichtbaar ongelukkig als ik een paar dagen weg was.

@eilleen333: Wat leuk dat Minty mee op reis gaat! Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

@marley93: Dankjewel! Op het eerste zicht zijn de twee moeilijk uit elkaar te houden, maar Hyperion heeft een klein wit vlekje op de borst. Hij lijkt heel erg op Minty. Ganymed heeft maar een paar witte haartjes die je niet echt een vlek kan noemen.
Het lastigste is als één van beiden iets doet wat niet mag; dan weet ik niet altijd op welke van de twee ik moet sakkeren. :')
Een weekje weg met iemand die dagelijks langskomt is niet leuk, maar overkomelijk, lijkt me. Soms moet een mens er gewoon eens op uit. Komt wel goed! :(:)

@caro29: Dankjewel, ik vind zwarte katten persoonlijk ook erg mooi en begrijp niet waarom zo veel mensen ze niet willen. Dat die allemaal zo bijgelovig zijn geloof ik niet echt, want zwarte honden zijn ook minder populair. Maar zwarte paarden zijn dan weer heel geliefd. Heeft iemand een steekhoudende theorie? :P
Ja, ik denk ook wel dat het op deze leeftijd wel gaat lukken om hen helemaal tam te krijgen. Je ziet nu al van dag tot dag een verschil. Onze "oude" kat was helaas al meer dan twee jaar toen ze bij ons kwam en had al te veel ellende meegemaakt om nog een echte huiskat te worden. :(:)

Ik wilde juist heel graag een zwarte, maar toen kwam ik bij m'n gingers terecht. Ik heb gelezen dat ze toch niet gewild zijn door bijgeloof inderdaad. En misschien niet bewust, maar toch hebben zwarte katten wel het imago van hekserij en ongeluk. Voor mij was dat juist wel een reden om naar een zwarte te zoeken. :))

Vroeger hadden we ook twee zwarte waarvan een met een wit befje en een zonder. En die met het witte befje was ook een stuk... um... voller. :o en luier. En aanhankelijker. Daar zal je misschien ook wel verschil in gaan merken tezijnertijd.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:26

Hier merk ik ook echt wel dat m'n katten aan me gehecht zijn. Bowie wel veel meer dan Marley, dat is een wat meer zelfstandige dame :)) Maar al ben ik maar een nacht bij m'n vriend geweest dan is vooral Bowie eerst helemaal door het dolle heen als ik weer thuiskom en vervolgens wil ie alleen nog maar in m'n buurt zijn :+:

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:38

@Marley ben je al eerder op reis geweest terwijl de katten thuis bleven?
Voor ons is dat volgende maand de eerste keer, en ik ben super zenuwachtig. Ik maak me zo druk om hen haha! Mijn arme weigenoot zal niet alleen voor mijn paardenkind zorgen, maar komt ook alle dagen bij de poezen op bezoek. We zijn, sinds we de poezen hebben, nog maar 1 nachtje van huis geweest, en daar was Arya nogal van onder de indruk. Sindsdien slaapt ze elke nacht bij mij, en nu moet ze me dus gaan missen.. Sansi is minder knuffelig, maar wel erg gesteld op ons gezelschap, dus zij zal ons vast ook missen.

Ik heb 3 camera's in huis, en héél veel lekkers gekocht, zodat ze toch goed blijven eten (hoop ik heel erg!). Ze hebben bergen speelgoed, dus ze zullen zichzelf vast wel kunnen bezig houden, maar het zal toch eenzaam voor ze zijn, als er maar 1x per dag iemand langs komt...

Anyway - ik heb nog leuke foto's!
De mandjes van de krabpalen vond ik zodra ik de krabpalen kocht te klein/niet stevig genoeg, ik geloof niet dat mijn katten er in willen liggen. Ik gebruik ze als opslagplaats voor al hun speelgoed. Mijn vriend vond het een stom idee, hij geloofde absoluut niet dat de katten speelgoed uit de mandjes zouden vissen. Dat doen ze wel, en vaak en graag ook haha!

Afbeelding
Afbeelding