Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:49

LWDaisy schreef:
Zussen :')

[ [url=m/BVnj3V.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/U4ZOAR.png]Afbeelding[/url] ]

Resting b*tch face is blijkbaar genetisch :')

Nina kan ook boos kijken. Dit was na de sterilisatie toen het haar niet lukte om helemaal boven te komen. Ik denk dat het wel duidelijk is hoe ze zichzelf daarover voelde _O-
Afbeelding

Blacky kan het ook. Vooral met die wenkbrauwtjes af en toe. Ik denk dat hier ook wel duidelijk is wat ze van het harnasje denkt :')
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:04

Ik slaap soms een nacht bij m'n vriend en dan zijn de katten even alleen. Als ik dan weer terug ben moet Bowie altijd even laten merken dat ie me gemist heeft. Dit was vanochtend :(:)
Afbeelding

En gezellig met beide kinders even op het balkon gezeten vanmiddag <3
Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:09

LoveGlove schreef:
LWDaisy schreef:
Zussen :')

[ [url=m/BVnj3V.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/U4ZOAR.png]Afbeelding[/url] ]

Resting b*tch face is blijkbaar genetisch :')

Nina kan ook boos kijken. Dit was na de sterilisatie toen het haar niet lukte om helemaal boven te komen. Ik denk dat het wel duidelijk is hoe ze zichzelf daarover voelde _O-
[ [url=m/nhWtDo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blacky kan het ook. Vooral met die wenkbrauwtjes af en toe. Ik denk dat hier ook wel duidelijk is wat ze van het harnasje denkt :')
[ [url=m/tVc9P1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh, Sansi trok hetzelfde kwade gezicht toen ze na de sterilisatie niet op het aanrecht geraakte :')
Ik had wel medelijden met de meisjes toen hoor. Vooral Sansi was erg boos, werkte haar kap ook steeds meteen uit. Heb het na 2 pogingen maar zo gelaten. Arya liet het allemaal over zich heen komen, Sansi nam het allemaal nogal persoonlijk :')

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:42

Minty probeert het gewoon.
Hopelijk ziet ze snel in dat het niet werkt.

Hier klommen Azula en Beifong tegen een muur omhoog.
Ook maar wat aan gedaan.

Wat een koppies kunnen ze trekken.
Gelukkig zijn het katten en niet je partner of andere dierbare persoon die je zo aankijkt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:28

Ik ga echt stuk om al die death stares _O- _O- _O- George kan ook zo kijken, maar daar heb ik geen foto's van. Fred daarentegen kijkt of blij, of bezorgd. Daar zit geen boos knop op, m'n blije eitje <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:25

Afbeelding
Sexy ding. :') <3

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:37

Oh ja ik vond het schattig, grappig en zielig tegelijk na de sterilisatie. Ik wist nier wat ik er zelf van moest maken.

Wat ik wel echt zielig vond is dat Blacky niet wilde slapen. Ze was kapot moe en dat was ook echt aan haar te zien, maar ze mocht niet slapen van haarzelf. Die dag erop heeft ze echt de hele dag geslapen. Zielig ding :(:)

Ik moet zeggen dat ze wel echt veranderd zijn nande sterilisatie. Ze hebben allebei heel duidelijk meer honger _O-
Ze eten nu ook hun eten helemaal op wat ze eerst niet altijd deden. Maar ze krijgen niet meer. Het feit dat ze her opeten lijkt erop dat ze wel een beetje zijn aangekomen. Maar dat mogen ze allebei ook wel hebben. Ik wil alleen niet dat ze meer aankomen natuurlijk :=

En het knuffelige tussen de twee is er nog steeds echt zooo lief <3

Nina heeft naar mijn idee ook minder drang om naar buiten proberen te moeten vluchten als wij een deur even open hebben.

Ik ben wel benieuwd hoe ze op de vakantie gaan reageren. Over anderhalve week gaan wij 3 weken weg en zijn ze 3 weken alleen. Onze buurvrouw komt ze elke dag voeren en even kijken hoe het met xe is. En dan de andere dingen zoals de kattenbakken etc wil ze ook doen, wat fijn is. Ik gok dat sowieso mijn vriend en anders ik wel ook nog wel eens een paar keer even langswippen om te zien hoe het met ze is. We zijn immers maar een uurtje verder weg. Ik hoop dat ze het goed gaan doen :j

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:21

Die uitgesproken bekkies, heerlijk haha :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:29

LoveGlove schreef:
Oh ja ik vond het schattig, grappig en zielig tegelijk na de sterilisatie. Ik wist nier wat ik er zelf van moest maken.

Wat ik wel echt zielig vond is dat Blacky niet wilde slapen. Ze was kapot moe en dat was ook echt aan haar te zien, maar ze mocht niet slapen van haarzelf. Die dag erop heeft ze echt de hele dag geslapen. Zielig ding :(:)

Ik moet zeggen dat ze wel echt veranderd zijn nande sterilisatie. Ze hebben allebei heel duidelijk meer honger _O-
Ze eten nu ook hun eten helemaal op wat ze eerst niet altijd deden. Maar ze krijgen niet meer. Het feit dat ze her opeten lijkt erop dat ze wel een beetje zijn aangekomen. Maar dat mogen ze allebei ook wel hebben. Ik wil alleen niet dat ze meer aankomen natuurlijk :=

En het knuffelige tussen de twee is er nog steeds echt zooo lief <3

Nina heeft naar mijn idee ook minder drang om naar buiten proberen te moeten vluchten als wij een deur even open hebben.

Ik ben wel benieuwd hoe ze op de vakantie gaan reageren. Over anderhalve week gaan wij 3 weken weg en zijn ze 3 weken alleen. Onze buurvrouw komt ze elke dag voeren en even kijken hoe het met xe is. En dan de andere dingen zoals de kattenbakken etc wil ze ook doen, wat fijn is. Ik gok dat sowieso mijn vriend en anders ik wel ook nog wel eens een paar keer even langswippen om te zien hoe het met ze is. We zijn immers maar een uurtje verder weg. Ik hoop dat ze het goed gaan doen :j

Ooh hier zijn ze ook veranderd, maar eigenlijk alleen qua gewicht :')
Ik was soepjes voor hen gaan kopen voor na de sterilisatie, ik maakte me op voorhand zorgen of ze wel voldoende vocht zouden binnen krijgen. Ik dàcht dat ik soepjes had gekocht - maar kwam thuis met nat voer :') Sindsdien willen ze énkel dit nat voer nog, en ze eten er suuuper veel van! Van 1 zakje voor 2 katten per dag, naar 3 zakjes voor 2 katten per dag!

Een dikke week geleden kreeg ik het gevoel dat ze echt zwaarder waren dan eerder als ik ze optilde. En als ik ze aai, voel ik ook minder botten. Ik vond hen altijd wat aan de slanke kant haha, ze waren niet te dun maar hadden ook niets van reserve zeg maar.
We wegen hen regelmatig, gewoon om een idee te hebben van hun gewicht, en ja hoor: Arya is 400gr bijgekomen en Sansi 600gr, op 1 maand tijd!

Wij gaan in september op reis, 12 dagen, en ik ben nu al doodziek van de stress. De eerste 3 dagen komt mijn vader langs, maar daarna is die ook op reis. Mijn arme weigenoot draait op die manier niet alleen voor de paarden op, maar ook voor mijn poezenkinderen :+ We hebben camera's, dus ik kan de poezels in de gaten houden, maar ik vind het echt eng hoor!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:55

Daisy ik snap je angst.
Wij hadden onze zoon thuis voor de katten.
Maar keken ook via de camera mee.

Omapoes is 11 jaar geworden vandaag.
Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:12

luuntje schreef:
Daisy ik snap je angst.
Wij hadden onze zoon thuis voor de katten.
Maar keken ook via de camera mee.

Omapoes is 11 jaar geworden vandaag.
[ [url=m/xhrS8i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het echt eng. Gelukkig hebben ze elkaar, mocht ik er maar 1 hebben zou ik denk ik niet op vakantie gaan :+

Het zal vast goed gaan hoor. Maar ik ga ze vreselijk missen - en ik moet paardenkind ook al missen :+

Omapoes is mooi, gelukkige verjaardag knapperd!

-

Vandaag bericht gekregen dat mijn nieuwe schoenen op de post gaan. Ik begin meer en meer een crazy catlady te worden, help! Maar ik steun er het goede doel mee (ten behoeve van zwerfpoesjes) dus dat is wel fijn haha!

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:37

Daisy gave schoenen.
Huisdieren missen is rot.

Ik kan dan ook niet een maand op vakantie vanwege heimwee naar de dieren.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:39

luuntje schreef:
Daisy gave schoenen.
Huisdieren missen is rot.

Ik kan dan ook niet een maand op vakantie vanwege heimwee naar de dieren.

Wij vertrekken van 9 op 10 september (auto), checken de 10de in en de 18de weer uit, voor 10u 's ochtends. Kan zijn dat we nog wat blijven hangen, schoonouders wonen in Spanje, maar in theorie zijn we 's nachts van de 18de op de 19de weer thuis. Dat is voor mij echt de maximum. Mijn vriend vroeg nog "kunnen we niet langer", ik heb gezegd dat alles volgeboekt zat :')

We hebben 3 camera's hangen in de woonkamer, dus als poezels daar zijn kan ik hen wel in de gaten houden. Daar staat een deel van hun voer en water. We krijgen meldingen als er beweging gedetecteerd wordt. Of nou ja - mijn vriend krijgt melding, mijn gsm is te oud om zulke moderne apps aan te kunnen :+ Ik ben een holbewoner :') Mijn vriend zegt al 3 jaar "koop nou eens een nieuwe telefoon", maar ik heb zo'n enorme hekel aan alles te moeten overzetten dat ik een nieuwe telefoon weiger. Nu doet de trilfunctie het sinds deze week niet meer altijd, en oké, ik geef het toe - ik moet zowat om de 10 dagen mijn bestanden "opkuisen" omdat mijn geheugen altijd vol zit, dus misschién koop ik toch nog snel een nieuwe telefoon voor we vertrekken :')

Ik heb vandaag ook een (simpele) voer- en waterautomaat gekocht, dat maakt het de cat-sitter hopelijk een beetje makkelijker. Ik moet "de lijst" nog maken, en heb nu al medelijden... Toen ik destijds ook 12 dagen op vakantie ging en mijn beste vriendin voor mijn paard zorgde, heb ik haar 2 volgeschreven A4-tjes gegeven, met daarop nog post-its :') Iets met verlatingsangst van mijn kant uit :')

Het stomme is dat wij 40min. van familie en vrienden vandaan zijn gaan wonen, dus het is moeilijk om hen te vragen om alle dagen langs te komen. Mijn vader is sneller met de motor, maar die gaat dus ook op reis in die periode. Een prof. oppasser wilt mijn vriend niet, omdat dat dan iemand is die we niet kennen, en hij wilt geen vreemd volk in huis.
Godzijndank heb ik een paard, en daardoor stalgenoten waar ik bevriend mee ben geraakt, die hier niet zo heel ver vandaan wonen :')

Eén van mijn klanten stelde een vakantiekennel voor - horror, dacht ik meteen. Arme poezels zijn het al niet gewend dat wij niet elke dag thuiskomen, dat er iemand anders hen komt voeren, ik wil hen echt niet uit hun vertrouwde omgeving halen en 12 dagen in een zo'n kennel-hok proppen.. Nope, can't do.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:29

Ooh, Daisy, feest van herkenning hier :') Je bent echt niet de enige!
Die lijsten, ja! :)) De eerste keer dat ik op vakantie ging en mijn oma-paardje achterliet heb ik ook een soort boekje achtergelaten, helemaal gelamineerd en met een ring zodat ie makkelijk aan mijn zadelkast kon hangen voor de verzorgster. _O- Ik moet zeggen dat ik het zelf wel heel fijn vind hoor, als een eigenaar zoiets doet als ik moet oppassen.

Ik ga in september een weekje weg met een vriend, en hoewel ik er heel erg naar uitkijk vind ik het ook een ding voor de katten... Nu ken ik de oppas ook goed en die gaat hier rustig uren zitten om met ze te spelen/gezelschap te houden, maar die van mij zijn zo enorm eenkennig... Gelukkig ook die automatische voerbakken, dus geen gedoe met zakjes uitmeten van tevoren.

Wel lekker hoor, Spanje {:} Hopelijk kan je er ondanks het missen van je poezels wel van genieten. En toffe schoenen trouwens!

@Luuntje, gefeliciteerd met Omapoes! Y)(^)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:33

Ik ga volgende week zondag 6 dagen op vakantie en ik vind 't ook echt 3x niks :') Weet wel dat oma er heel goed voor zorgt, maar toch :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:37

Ik weet dat hier op Bokt iemand is die haar katten meeneemt op vakantie, die had vorig jaar(?) foto's gepost van haar katten mee in de bergen. Aan de ene kant denk ik 'wow ja lijkt me supervet' en aan de andere kant ben ik zo'n doemdenker die zich dan direct voorstelt dat mijn katten dan daar uit hun tuig glippen, aan de loop gaan en nooit meer de weg terugvinden... Nee, dan laat ik ze liever veilig thuis :')
(Nou is het sowieso niet realistisch gezien beide katten hier op Error gaan als ze in een tuigje moeten, maar het is het idee :o )

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:41

Dat lijkt me echt te gek! In de fb groep waar ik in zit, zijn ook wel mensen die hun katten meenemen naar de camping ofzo. Daar moeten die van mij nog iets stoerder voor gaan worden :+ Plus we gaan met de zeilboot en ik zie het al gebeuren dat een van de twee in het water dondert :')

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 23:14

Kwam toevallig net nog bij iemand uit of Facebook die inderdaad ook de kat meeneemt op vakantie naar allerlei verre oorden :j gaat ook mee fietsen, ligt ie in de nek etc. En die zwemt dus ook vrijwillig. Mee naar strand etc. Super tof om te zien!! Maar ik zou ook doodsbang zijn dat ze toch ergens ontsnappen (omdat ze ergens van schrikken oid) en ik ze kwijt ben, of een hond die ze grijpt of zo.. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 00:44

Had vroeger familie die de kat meenamen op de boot. Overboord 1x gedaan en daarna nooit meer poging gedaan om zelf van de boot af te komen. :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 02:16

marley93 schreef:
Ik weet dat hier op Bokt iemand is die haar katten meeneemt op vakantie, die had vorig jaar(?) foto's gepost van haar katten mee in de bergen. Aan de ene kant denk ik 'wow ja lijkt me supervet' en aan de andere kant ben ik zo'n doemdenker die zich dan direct voorstelt dat mijn katten dan daar uit hun tuig glippen, aan de loop gaan en nooit meer de weg terugvinden... Nee, dan laat ik ze liever veilig thuis :')
(Nou is het sowieso niet realistisch gezien beide katten hier op Error gaan als ze in een tuigje moeten, maar het is het idee :o )

Minty gaat dit jaar mee naar Italië als alles mee zit. Of nou ja, alles is geboekt en geregeld, het is nu te hopen dat het in september geen 40 graden is daar.
Ik kom geen oppas vinden die aan mijn eisen voldeed, en ik woon nu bij iemand in ivm de woningnood en die gaat mee, en die wil geen mensen in huis. Nou, prima, dan gaat Minty wel mee

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:00

Minty is ook wel een speciaal geval op de leukst mogelijke manier <3 Ze ging ook met je mee naar stal en op de trekker toch?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:24

Mijn zusje brengt haar katten bij mijn moeder en haar man.
Haar katten zijn rustig.
Ik kan die 2 Siamezen en omapoes daar gewoon niet brengen.
Dus als zoon uit huis gaat gaan de zussen naar pension en de buren zorgen voor omapoes zodat ze buiten kan lopen.
Hond gaat mee of naar huiselijke opvang.

Heerlijk zoveel mensen die net als ik zijn.
Gewoon ook zeggen, alles is volgeboekt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:42

marley93 schreef:
Minty is ook wel een speciaal geval op de leukst mogelijke manier <3 Ze ging ook met je mee naar stal en op de trekker toch?

Ja klopt! De laatste tijd helaas wat minder. De honden van de stal baas zijn steeds in de tuin en die gaan dan enorm tekeer als ze haar zien. Dus dat is jammer, want nu kan ze dus niet zo goed mee mee, terwijl te het wel heel leuk vindt…

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:29

Eileen dat is jammer.
Kan moeilijk tegen stalbaas zeggen, hou je honden binnen.

Vraag voor degene die bekend zijn met fokken.
Laten jullie een echo en/of rontgen doen? Na hoeveel weken/dagen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:19

Ik niet. Wil ze die stress niet aan doen. En ik kan goed voelen of er nog 1 in zit.