De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:02

Miro showt zijn nieuwe frisbee.

Afbeelding

ROFL
Afbeelding

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:11

Awww dat zijn leuke foto's...hij is er blij mee!!!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:01

Wat leuk!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:11

Vandaag (jaja, met manke poot en al) een BORSTTUIOG voor hem aangeschaft. Waarom? Nou ... toen ik daar met hem liep daar= bij het asiel trok hij zo geweldig hard aan de lijn, dat ik hem probeerde te corrigeren met een harde ruk terug , maar hij gaf gelijk JANK. Geen wonder, ik heb ook de ROntgenfoto's van asiel meegekregen, dan schrik je je dus wel een rotje .... Dat was meteen duidelijk: als je deze hond NAAST of VOLG wil leren, kan dat dus niet aan een HALSband. Dus: borsttuig. Ik hoop, en zoals het er nu uit ziet, en nu met mijn enkel gaat, gaat het toch zatrdag worden. Ik heb eerlijk gezegd ook gen enkele zin meer om het uit te stellen. Ik ben dat wachten (na al die tussen kom dingen) nu ook echt wel zat. Ik wil hem nou gewoon hier thuis hebben, en dan kan ik misschien weer iets mailen van: hee he gaat goed, of niet (lijkt me sterk), maar het heeft nu lang genoeg geduurd allemaal. Tsja, ik kan ook niks aan die verkrakte enkel veranderen, maar he, als we watjes zijn, moeten we geen Dobers nemen. Met andere woorden: ik begin nu zelf ook wat ongeduldig te worden .... Moge deze wegen, SNEL elkaar gaan kruisen , nou. Ik popel. Snel laat ik weer iets horen, of course,
ijzer met handen breken gaat nou eenmaal niet, maar... snel, nou, hoop ik dan toch, het zou ook zo'n leuke maat voor mijn 7 jarige teef Pelle kunnen zijn. Nogmaals: di schrikt zich waarschijnlijk in eerste instantie drie hoedjes, maar... daarna... ik heb er groot vertrouwen in. Na de dood van haar grote maat en broer KO, is ze zo alleen geweest. Ja, mijn broer heeft een Flatcoated teef, van 1 jaar, maar hee, hahaha, dat is toch geen GROTE VENT, zoals haar grote broer was (rennen in vlden, plonzen in sloten, samen?). Bovendien, leeft die hond niet hier in huis, mijn broer leeft in een apart huis, achter op het erf.
Enkel: heel nou gauw! Miro: kom nou gauw!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 07:26

Wat is het toch een lekker verwend hondje Maaike! Haha!
Hoop dat hij nu snel naar Terpentijn kan, en tot die tijd vermaakt ie zich ook nog wel, zo te zien. Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:27

wat een pech dat dit uitgerekend op dit moment moet gebeuren Terpentijn. Hoop dat die verrekte enkel snel genoeg heelt zodat je Miro kan in huis nemen.

Mocht het met het borsttuigje niet lukken, is een 'gentle leader' mss een idee ? Al zit dat natuurlijk ook wel weer in de nek, dus ik duim dat ie genoeg ontzag heeft voor het borsttuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:36

Ik zou idd ook een 'gentle leader' aanraden, daarmee komt de druk niet op de hals, maar op de neus... ze leren het dan vrij snel zichzelf af, tenminste als het baasje consequent is. Je moet alleen dan niet terugtrekken, of er zelf druk opzetten. En belonen als ie netjes loopt, natuurlijk.

Met een borsttuig kunnen ze namelijk nog harder trekken als met een halsband... dus ik zelf zou het niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:53

Nou ik denk niet dat dat nodig is hoor. Hij is heel slim een heeft snel genoeg door dat hij netjes aan de riem moet lopen. Wat ik namelijk zelf doe is gewoon stoppen als hij trekt. En als hij niet meer trekt gaan we weer verder.
En dat snapt hij heel goed, en dan trekt hij dus ook niet meer (voor de vele ongelovige mensen die hem in het echt kennen heb ik het bewijs gefilmd met mijn telefoon).

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 07:21

Miro komt maandag tegen 18.00 uur. Enkel is weer "normaal" na antibioticumkuur. Heb gisteren voor het eerst weer paardgereden, ging net met (te) ruim zittende rubber rijlaarzen. Vandaag berging en atelier uitruimen, morgen overtollige spulln uit huis daar in zetten zodat er binnen meer ruimte is, en taart halen. Daarna komen ze hem brengen. Camera's in aanslag!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:29

Go jij! Go jij!

Spannend!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:17

Ja, we willen wel foto's zien hoor *LOL*

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:18

spannend! Ben benieuwd hoe het gaat morgen!
En natuurlijk wil ik ook graag foto's zien Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:25

Is het dan morgen echt "De grote dag"? Super! Succes!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:34

Succes morgen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:19

Ja, ik ga niet "de grote held" uithangen, maar: vandaag fase 1: uitruimen, enkel hield zich perfectly, morgenochtend nog fase 2: de boel in huis in orde maken, dat betekent: alles dingen die qia zwaaistaart (Miro is een ongecoupeerde Dpbermann), zoals leuke karafjes, of paardenbeeldjes, even weghalen, dus. Maar je HEBT toch al en ongecoupeerde Dober? Ja, zeg, ahllo, die is bij mij zelf geboren, die doet haar staart vanzelf al naar beneden als ze langs een tafel lopt. Maar MIRO ???? Nee dus. Even ruimte scheppen voor THE BIG GUY (hij is groter dan mijn teef Pelle, en dat is al geen kleintje ...) Morgen kom,en ze, en dan sta ik ze met Pelle aan de wanddellijn op te wachten. Ik wil dat pelle eerst Miro buiten leert kennen. Als je met zo een woeste vent ineens HIWER binnen komt stormen, shrikt zij zich natuurlijk een paar hoedjes, en zou evtl. agressief kunnen worden. Dobermanns.... huh? Dus: ik vang op, we gaan ik met Pelle, zij (Maaike) met Miro lekker effe lopen in de velden hierachter, daarna het achtererf, daarna het huios in (klein boerderijtje). Ik hoop dat ze mekaar gelijkl min of m,eer leuk vinden, daar gok ik eerlijk gezegd ook op: Pelle is een vreselijk lieve Dob, maarb ze kan soms wel erg geintimideerd raken en dan wordt ze agressief. Stelt verder ook meestal niks voor, maar jullie kennen haar VOORgeschiednenis niet. Ik geef het persoonlijk een kans van 60 tot 70 procent dat het wel lukt. Mensen denken dan misschien: waarom zo weinig. Maar ik ken Dobermanns nou juist zo goed, tot en bepalde hoogte kun je het verhaal zelf regisseren, en daana, hangt het toch heel erg van de omstandigheden af..... Een vriend van mijn uit Den Haag (waar ik jaren geleden woonde) zei het fijntjes: wat doe je jezelf weer aan? Tsja, wat kan ik zeggen, ik ben uit het Westen weggegaan, heb alles en iedereen achter gelaten, omdat ik weer PAARDEN wil;de. Nou, dat is dan gelukt. Nu Miro nog. Nogmaals: ik ZEG niet dat dat gaat lukken, maar ik denk natuurlijk van wel, anders begin ik er ook niet aan. Hoe dan ook: een verhaal met een staartje, denk ik toch.... Want ... Wuis heeft zich een een rotje gevochten om die hond te redden .... nou komt ze hem moregen brengen ... maar dat zal haar niet makkelijk vallen, afcheid van haar Miro te nemen, gelukkig kan ze zien waar hij terecht komt, nee, dat is niet een megaboerderij of een villa mar wel een SAFE HAVEN, als het aan mij ligt. Ik vind het ook heel moeilijk, dat zeg ik eerlijki, en dat gaat dan niet om Maaike, of die hond, mijn leven neemt dan ook weer een drastische draai, en dat moet je allemaal maar willen. En kunnen (dat is dus ok de pest van het hele verhaal... zoner te willen opsnijden: ik KAN dit ook!)
Tot morgen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:25

Stomme spelfouten in laatste bericht: ja ik ben ook wel een beetje nerveus. Maar goed: het zal en moet gaan lukken, Haal die hond uit zijn betonnen hok!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:38

haha terpentijn, ik denk dat de zenuwen door je lijf gieren, wat en chaotisch tekst. Lachen Maar wel eentje recht uit het hart denk ik, al je teksten, ik ben er telkens door gebeten. Lachen

Komt vast wel goed tussen Pelle en Miro, dat moet gewoon. Ik duim voor jullie, voor Pelle en Miro, maar ook voor jou, en voor Wuis. Sterkte meis, dat je Miro gaat moeten achterlaten. Maar hij krijgt het goed bij terpentijn en Pelle, dat geloof ik gewoon.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:25

Wuis schreef:
Nou ik denk niet dat dat nodig is hoor. Hij is heel slim een heeft snel genoeg door dat hij netjes aan de riem moet lopen. Wat ik namelijk zelf doe is gewoon stoppen als hij trekt. En als hij niet meer trekt gaan we weer verder.
En dat snapt hij heel goed, en dan trekt hij dus ook niet meer (voor de vele ongelovige mensen die hem in het echt kennen heb ik het bewijs gefilmd met mijn telefoon).

Dit doe ik ook met m'n hond, na 'n tijdje blijven ze vanzelf wel naast je lopen,
ze vinden het niet zo leuk steeds te stoppen Clown

Succes meid!
En Constantijn en Miro natuurlijk ook!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:52

goh wat grappig om te lezen..een klasgenoot van mij loopt stage in het asiel in winschoten en heeft een presentatie moeten houden over haar stage plek, en wie kwam daar in voor! Haha! juist..Miro.
ik dacht al dat ik hem ergens van herkende, en het wobbler ook..maar wist niet direct dat het om dezelfde hond ging..totdat ik erachter kwam dat mariska stage loopt in winschoten..kan niet missen toch Haha! toen ik hem tijdens de presentatie zag kreeg ik gelijk een warm gevoel, het lijkt me echt een super hond..als ik de ruimte had gehad, was ik absoluut komen kijken, maar mijn 2 labradors breken hier de boel al af Clown
ik was behoorlijk geraakt toen ik het bericht las, en ook alle andere berichten van wuis.. ik vindt het meer dan geweldig wat je voor deze doberman hebt gedaan. petje af!! OK dan! Afgod
Heel fijn om te horen dat hij een huisje heeft gevonden waar hij lekker oud kan worden! Succes terpentijn Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:43

Ah leuk, ik ken Mariska wel (maar zie haar opzich niet zo heel vaak). Ja

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:22

Wuis schreef:

Morgen gaan jullie toch?
Laatst bijgewerkt door Moosje op 28-04-08 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:25

Wuis, op de vorige blz, die 2e foto van jouw (toch?) & Miro is echt super! Lovers

Heel veel succes morgen Lovers

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:39

Wuis schreef:

ze is er ook alleen op woensdag..wel toevallig hoor Lachen
succes morgen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:04

We hebben Miro vanavond weggebracht. Hij kon het echt niet beter treffen, dat weet ik zeker. Ik ben heel blij dat hij zo goed terecht is gekomen, heb hem dus ook met een gerust hart achter kunnen laten, zonder te huilen (maar ik ben sowieso een ster in het niet laten zien van emoties wanneer er mensen bij mij zijn, dat heb ik me in de loop der jaren aangeleerd).
Ik heb de hele avond vrolijk rondgelopen, om me nu eenmaal thuis toch maar eens af te zonderen op mijn kamer, tussen de beesten. Hoewel het natuurlijk niet m'n eigen hond was voel ik me nu toch wel vreemd en hond-loos.

Voer voor Miro waren we vergeten mee te geven dus dat wordt morgen nog gebracht, zelf ben ik morgen de hele dag niet thuis, ik zit dan in Zwolle, dus ik kan niet mee. Ik baal daar van maar aan de andere kant is het misschien maar beter, want ik moet natuurlijk wel afstand van hem gaan nemen. Ik heb al ik weet niet hoeveel nachten wakker gelegen, omdat ik zo bang was dat ik niemand voor hem zou vinden en dat hij afgemaakt zou worden. En nu héb ik eindelijk iemand gevonden, ís het goedgekomen, ga ik weer piekeren omdat ík nu niet meer bij hem kan zijn. Clown

Ik had een fototoestel mee maar heb er dus helemaal niet meer aan gedacht om foto's te maken, stom!
Maar het was erg leuk, Miro en Pelle reageerden goed op elkaar. Miro vond de varkens wel héél erg interessant. Dus ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Knipoog

Verder verlsag volgt nog wel, van mij of van Constantijn. Ik ben nu eerst in ieder geval weg, moet de knagers nog verzorgen dus heb nog even wat te doen. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:36

Super dat Miro en Pelle het met elkaar kunnen vinden!