Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

an kom ik heel hard op je af rennen, maar daarna sjees ik mooi langs je heen*

Zodra ze me ziet zitten met de camera komt ze er weer aan stormen haha xD
echt een pretletter inderdaad. Lois is wat meer op haar zelf en nog iets ondeugender...
Lily is meer gewoon heel druk en enthousiast
) blijf écht fan van Lois. Wát een prachtige pup, wijze, ondeugende uitstraling ook. Ik smelt helemaal weg bij het zien van haar koppie

Echter staat nog steeds in de planning dat Lily naar een ander gezinnetje gaat. Binnenkort komt er een stel bij ons langs, ik geloof dat mijn vader het er over wilde hebben met hun.

Ze is verder erg goed gehoekt en staat vrijwel altijd vanuit haar zelf goed.
Een andere ook zwaar gebouwede teef van ons blijkt opeens HD C te hebben terwijl alle ouders en voorouders in de stamboom HD A hebben. Misschien gewoon pech, of combinatie van zwaar gebouwde hond en te wild zijn geweest (ze is erg wild altijd, springt veel en enorm veel energie). Lois is iets rustiger dan haar gelukkig maar springt ook vaker op dan mij lief is en had vooral toen ze nog wat jonger was (net als alle andere pups denk ik eigenlijk) ook super veel energie die ze mooi kwijt konden in de wei. Echter hebben we ze wel gecontroleerd max. zo veel minuten buiten gehad destijds afhankelijk van hun leeftijd in weken
Nouja, ik denk maar... stel haar heupen zouden heel toevallig ook niet goed zijn, dan neem ik haar wel over als ik op mezelf ga als huishond
Maarja dat is natuurlijk niet wat we in de planning hebben voor haar.

We hebben de foto trouwens ook zelf ontvangen en ik stond er van te kijken dat dat dus C is. Het is echt een paar millimeter aansluiting wat niet goed is en dat is blijkbaar héél erg. De dierenarts zei er wel bij dat ze er waarschijnlijk nooit last van gaat krijgen omdat de kommen wel prima diep genoeg waren en ze zo atletisch is.
Onze oudste teef is ook erg happerig (puur uit speelsigheid) en dat zorgt ook nog wel eens voor een blauwe plek hier en daar inderdaad haha. Onze middelste teef en reu zijn echter weer helemaal niet happerig. Dus ja, ik vind het lastig om te zeggen of het ras over het algemeen zo happerig is 
Toen ik dat zijn fokker vertelde zei ze dat alle Shiba's dat doen en dat dat juist een goed teken is ofzo... Nouja
!!! Mijn pols in zijn bek, oren in zijn nek en kwispelen. Blijken veel akita's te doen, wist niet dat shiba's dat ook deden. Whahaa, je moet sommige mensen zien kijken! Ik heb weleens meegemaakt dat iemand me wilde redden
Die dacht dat hij me serieus te pakken had.