Vanaf welke leeftijd gaan ze eigenlijk eieren produceren ?
SpeechLess
Geplaatst: 29-07-13 15:35
Mijn slakjes zijn de laatste tijd een stuk actiever! En courgette valt goed in de smaak, de andijvie wordt voornamelijk als schuilplek gebruikt. En ze graven zich ook vaak in en ook onder het sepia is een geliefd plekje Hierbij ook foto's van mijn slakjes, Usain en Martina (ja van Usain Bolt en Churandy Martina )
Lange nek van Usain
Hier was Martina wat strek en buig oefeningen aan het doen
Hier is er nu 1 aan het rondkruipe en de ander verstopt zich de hele tijd. Gisteren heb ik wat van die plantjes erin gelegd, maar tot nu toe hebben ze er (volgens mij) nog niets van gegeten. Op dit moment is dit het enige dat er in de bak ligt. Zou ik er iets anders bij moeten leggen of wachten tot ze dit vanzelf gaan eten? Ik zou het wel fijn vinden als ze dit gaan eten
xMarloes
Geplaatst: 29-07-13 21:36
Wat veel slakken! En wat een grote slak heb jij!
En ik wist echt niet dat slakken zichzelf zwanger konden maken
Ik heb het topic ook even doorgelezen. Wat ik nog het gekste van al vond, is dat zoveel mensen die beesten ook echt leuk vinden vind ze echt afschuwelijk
Ah mijn slakjes trekken toch wel regelmatig samen op hoor, ben blij dat ik er twee heb genomen. Liggen af en toe tegen elkaar te slapen en eten tegelijk aan hetzelfde stukje eten.
De mijne vinden verpulverde wortel heerlijk! Heb een sapcentrifuge waar wortelpulp uitkomt, daar een beetje van in het hok gelegd en dat vinden ze wel wat. Het groen van de wortels hebben ze ook wel gegeten. Mijn sepia komt morgen binnen, kunnen ze veilig groeien Ik heb twee stukken sepia op internet gekocht Annemieke, bij een online dierenwinkel. Is 1 euro voor een gigantisch blok, zoals het er nu naar uitziet doen mn slakjes daar een jaar mee haha.
Ik zou er 2 nemen..zijn er weer 2 gered en is veel leuker om er meerdere te hebben, en vinden de slakjes geloof ik ook wel gezellig, ik heb er hier 5 zitten en ze slapen echt samen, en eten ook allemaal samen gezellig van een stukje komkommer of sepia
Lol er wordt momenteel ook een aquarium aangeboden in het weggeef topic, begint hier zowaar te kriebelen . Lijkt me ook grappig om hier op werk neer te zetten!
Haha ik ga binnenkort aan mijn ouders vragen of ik hun oude aquarium mag hebben normaal was die winterverblijf voor de schildpadden.
Dalijk bij mijn broer wat kattenvoer halen om te weken en donderdag neem ik bij mijn ouders wat visvoer mee. Ik heb gelezen dat zoeits geweekt perfect zou zijn.
En ik weet niet of het wishful thinking is maar volgens mij is 1 blad korter dan vanmorgen
heb ik ook staan hoor. Maar ik zou het erg fijn vinden als ze ook andere dingen eten. En ook die planten horen daarbij. Maar op een ander forum heb ik gelezen dat het vaker voorkomt dat ze 1 of meerdere dagen niet of weinig eten.
Zou het niet beter zijn wat nieuwe dingen te introduceren als je ze al wat langer hebt ? Ze hebben nu al genoeg veranderingen meegemaakt de laatste dagen, misschien is vertrouwd voedsel juist wel prettig dan.