nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:28

:(:) Hopelijk krijg je antwoord op al je vragen.
Ik snap wel ongeveer hoe je je voelt. Voor mij is het alweer 15 jaar geleden dat onze hond werd ingeslapen en ondanks dat ik geen vragen heb, voel ik dat verdriet ook elke keer nog. Ik ben toch samen met die hond opgegroeid..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:30

Hey meid, hoe gaat het nu met je?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:39

Lees al eventjes mee en zit elke keer weer te huilen.
Zo herkenbaar, zoveel verdriet om je geliefde vrienden.

In je hart weet je dat het beter is dat ze geen pijn en ongemakken meer hebben, maar je mist ze zo.

Toen ik mijn eerste hond (uit het asiel opgepikt met zijn toen 7 jaar) in moest laten slapen, was ik helemaal stuk en niemand die het begreep.
Nu ligt mijn lieve meisje (die ik al 9 jaar in huis heb lopen) naast me te snurken en bij het idee al dat ze er niet meer zou zijn, komen de tranen. Laatst had ze een peesontsteking en mijn hart brak, zo confronterend allemaal.
Gisteren pakte ik weer het plakboek van mijn eerste hond en zag zijn lieve snoet en dat terwijl het al 8 jaar geleden is, toch weer moeilijk.

Femke en Loody en de anderen in dit topic, dikke knuf voor jullie allemaal!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 10:27

poetser hoe is het gegaan gisteravond? ik hoop voor je dat je je vragen kwijt kon en dat je antwoorden hebt gekregen waar je al zolang naar zoekt...

en nektosha...dat die tranen al komen bij het idee dat ze er niet meer is had ik ook,kon al in paniek raken bij het idee dat Do over 2 jaar dood zou gaan...en dan glipt ie er zomaar in een avond geheel onverwacht ertussenuit..

ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij,en ik wil gewoon niet beseffen dat ie er echt niet meer is,want dan ga ik zo stuk...

joes was vorig jaar juli al botkanker in een achterpoot geconstateerd,en dan ga je al afscheid nemen,ik heb zoveel gehuild toen ze nog leefde,zoveel tegen haar gezegd "wat moet ik nu straks zonder jou? "en nu is het zover en langzaam gaat dat kwartje ook vallen hier..nooit meer joes,nooit meer mijn mooie koningin die me op haar manier aankeek...pfff

echt niet goed,2 zulke kanjers achter elkaar verliezen :n |(

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:33

Ik heb mijn vragen helaas niet kunnen stellen. Voor ik mijn vader kon spreken was de rest van de familie er al.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 11:36

kan je hem dan niet bellen,of een keer langs gaan en dan de vragen stellen?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:53

Ja dat kan wel, maar ik zit vooral een beetje met de afstand. Hij woont 150 kilometer ver.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:39

poetser schreef:
Ja dat kan wel, maar ik zit vooral een beetje met de afstand. Hij woont 150 kilometer ver.

Dan zou ik toch maar gaan bellen, want dit schiet niet op en je loopt er al zo lang mee rond. Ik snap niet helemaal dat hij niet toch even de tijd voor je genomen heeft? Sterkte!

En Fem het is niet vreemd dat je er gewoon nog niet aan kunt (wennen) dat ze er fysiek niet meer bij zullen zijn. Hoe gaat het verder met de rest van de roedel? En hoe gaat het met de paardjes?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 21:16

de rest van de roedel gaan wel weer hun gangetje...

alleen blijft pip erg pieperig,en tino ( broertje van joes) is stiller als normaal,hij eet ook niet lekker op het moment...

joes en tino waren 8 pootjes op 1 buik,broer en zus,altijd samen,en speelden ook alleen met met elkaar...
Afbeelding

ben altijd al een beetje bang geweest wat er met de "overblijver" zou gebeuren als 1 van hen dood zou gaan...

en de paardjes gaan allemaal goed :) ,die zijn blij met de zomer en de wei :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:26

Tino zal zijn zusje wel missen, denk ik zo. Ik hoop dat hij er 'snel' bovenop geraakt en jou troost mag geven. :(:)
dat is het eeuwige nadeel aan vriendjes op 4 voeten hé... Je moet ze altijd veel te snel afgeven...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:29

Wat mooi Tino en Joes <3 .

Ondanks dat ik niet veel post, moet ik vaak aan jou/jullie denken :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:53

Och arme Tino en Pippie :(:) :(:) het valt ook niet mee.. ;(

En wat een mooie foto van Tino en Joes samen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 13:32

ja joesje en tino waren echt gek op en met elkaar...ik wist wel dat joes eerder zou gaan als tino,ze was zoveel groter en zwaarder als hem,en je ziet dan toch dat die zware honden veel meer problemen krijgen als ze oud worden... :\

Afbeelding

tino mist haar echt heel erg heb ik het idee..het was toch zijn speelmaatje

dit was afgelopen 22 april...
Afbeelding

we noemden het altijd een soort pacman spel,tino moest de stok aan de kant krijgen en dan was er een "spookje" joes die die stok voortijdig afpakte...

tja,ze is er niet meer, en tino haalt nu 2 of 3x een stok uit het water en gaat dan op de kant liggen...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:13

Mooie foto´s weer. Alle beestjes, of ze nou op twee of vier benen rondlopen, missen hun maatjes en moeten daarmee om zien te gaan. Dat heeft tijd nodig.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:32

Jeutje... Ik lees dit nu pas.. Wat een verdriet zeg..
Dat is het oneerlijke aan dieren hebben.. het verdriet omdat ze eerder gaan.. oneerlijk soms :(:)

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 00:23

Helaas kan ik me maar al te goed in jouw verdriet en radeloosheid verplaatsen :\ ...

Vrijdag 22-3-2013 had ik om 16.00 uur een afspraak met de DA. voor een controle onderzoek van mijn geweldige bonte clown, onze troosthond voor mens en dier: Bonnie.
Om 18.00 uur lag zij op de operatie tafel voor een spoedoperatie ivm. een op knappen staande milt en rond 20.00 ben ik thuisgekomen met een levenloze Bonnie .. gestorven op de operatietafel |( ...

Nog elke dag huil ik om haar, nog elk moment van de dag mis ik haar ... nog altijd kan ik het niet bevatten of accepteren dat zij op deze manier heeft moeten gaan, ben geen moment van haar zijde geweken ... maar afscheid nemen van het leven en elkaar moet je thuis in je eigen vertrouwde omgeving kunnen doen ..
Het voelt zo oneerlijk en 'onaf': je gaat met een gewoon vrolijke hond op pad, thuis nog zeggend dat we zo weer terug zijn ... en dan gebeurd er dit ... niet te bevatten, zó onverteerbaar ... nog altijd! :n

Maar goed, waarom ik hier nu eigenlijk reageer is een tip van mijn kant.
Ook wij hebben meerdere honden en vooral onze en Bonnie's schaduw Nero mist Bonnie zichtbaar, Bonnie was altijd in alles dé gangmaker en Nero volgde haar in alles ... en dat mist hij, hij mist het samen gek doen, het samen waken, het samen slapen, het samen lekker eigenwijs doen ... hij mist het samenzijn met zijn grootste vriendin (en ik ook!)
Om hem maar ook onze kleine Jacky uit de dip te helpen hebben we inmiddels speciaal voor hun de roedel aangevuld met een hond-met-verhaal-en geschiedenis uit Turkije: Rock(s)y
Gaat onvoorstelbaar goed en Jack is inmiddels helemaal uit haar dip, maar Nero bleef terugvallen in somberheid .. echt triest om te zien :(
Ben toen begonnen met geven van Bach Rescue (en neem daar zelf ook regelmatig van ..) .. en met resultaat!
Nero zoekt Rocky nu steeds vaker op om lekker bij hem te gaan liggen en begint hem ook steeds vaker uit te dagen voor een partijtje rondjes rennen ... Nero is in korte tijd helaas zicht- en merkbaar ouder geworden (hoezo ... dieren hebben geen emoties ?!) maar wordt nu toch in ieder geval weer wat vrolijker.
Misschien ook de moeite van het proberen waard om te kijken of de Bach Rescue jouw honden, en dan vooral Tino, ook kan helpen ? .. en probeer het voor jezelf ook maar gerust :(:)

Enorm veel sterkte, om twee dierbare levens in zo'n korte tijd te verliezen is heftig .. té heftig :(

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 07:46

Lieve Kimmie,

wat een mooie foto's heb jij toch van je honden.. ze stralen gewoon..

Hier ook nog steeds veel verdriet... de stilte is gewoon zo doordringend.. valt gewoon niet uit te leggen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 07:48

Even een knuffel :(:) Ook voor Loody, poetser en Wanderers!

Mooie foto's van Joes en Tino!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:57

ow jeetje Wanderers ,wat jij mee gemaakt hebt is zo ongeveer een grote nachtmerrie voor mij...zo herkenbaar wat je schrijft, maar afscheid nemen van het leven en elkaar moet je thuis in je eigen vertrouwde omgeving kunnen doen

in 2010 is joes heel erg ziek geweest,steeds koortspieken die steeds sneller op elkaar volgden,zoveel onderzoeken gedaan tot mijn DA ons doorstuurde naar een kliniek,daar heeft joes toen een nacht moeten blijven en die hadden een echo gemaakt en pff..vergrote lever,vergrote maag,iets an de darmen,joes moest geopereerd worden en het zou duizenden euro's gaan kosten..

ik heb toen gevraagd of mijn eigen DA haar wilde opereren,simpelweg,omdat áls het mis was van binnen zij dat óók wel kan zien...daar had ik geen grote kliniek voor nodig..

nou ja,dat wilde ze wel,dus wij joes met hoop gedoe opgehaald uit die kliniek...en mijn DA had toen ook gezegd,als ze open is en van binnen zit ze vol uitzaaiingen dan laat ik haar niet meer wakker worden...

echt kon daar zo niet mee leven...vond dat zo afschuwelijk,ook nog eens omdat joes terug kwam en uber vrolijk was...heel egoistisch heb ik toen gezegd,kijk maar wat je vind,en maak haar weer dicht,joes is te blij,ik laat haar pas inslapen als de tijd daar is.

ze bleek dus een enorm ontstoken en half weggerot darmvlies te hebben en daarbij steatitis,wat dodelijk is voor honden,maar met veel geluk,maar ook veel onderzoek van mijn kant af ,is ze er zonder enig probleem verder bovenop gekomen.

maar ik kan me voorstellen dat het ongelooflijk onaf is voor je,maar besef me ook dat Do ook op de tafel dood had kunnen gaan..

en de bach druppels kan ik eens voor kijken of dat wat voor tino doet,hij heeft ook nog wel zijn vrolijke buien hoor,maar gister was hij duidelijk erg down..

hij is ook nog wel zo:
Afbeelding

Afbeelding

Loody,wat is het stil he,dan zeggen ze "maar je hebt nog zoveel andere honden"....maar elke hond heeft zo zijn plekje,en al ze weg zijn,dan mis je ze zo erg...

hele dikke knuffel,voor jullie alle 2...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:34

Pff alles gelezen en dikke tranen over mijn wangen |(
Heel veel sterkte met het verlies van je 2 prachtige honden ;(

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:25

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:44

nicole,dank je wel....

vandaag is het 4 jaar geleden dat kimmie dood is gegaan...dat kleine hondje wat zoveel indruk heeft achter gelaten...
Afbeelding

Afbeelding

en wat is dit gedichtje toch helemaal waar....
They say memories are golden,
well maybe that is true, I never wanted memories,
I only wanted you
A million times I needed you,
a million times I cried, If love alone could have saved you
you never would have died
In life alone I loved you dearly,
In death I love you still
In my heart you hold a place,
No one could ever... fill
If tears could build a stairway, and heartache make a lane
I'd walk the path to heaven,and bring you back again

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:17

Kimmie, tjee, 4 jaar..., had niet gedacht dat dit al 4 jaar geleden was en Kimmie heeft idd heel erg veel indruk achter gelaten...
Extra zware dag voor jullie, zoveel herinneringen en zoveel verdriet :(:) ...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 22:31

ja 4 jaar alweer..2009,denk dat ik dat jaartal nooit meer ga vergeten...net als 2013 overigens...ik was al bang joes te verliezen dit jaar,maar dat het jaar zo zou lopen :n ,nee had dat nooit gedacht...en we moeten nog 6 maanden...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 05:55

is dat al 4 jaar... Kimmie was zo'n waanzinnig leuk puppie. :(:)