Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:25

Ik vind Nena en Prince ook zo mooi! <3 <3 <3 Maar jammer genoeg wil moeders er niet nog zo'n witte haarbal bij.. ;)

Limoen

Re: Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 17:21

Een fotospam van Prinses Sarah! Ik kon het niet laten om even wat kiekjes te maken toen ze heerlijk op de krabpaal lag te kijken. Wat is ze toch mooiiiiiii.... Zucht...

Eerst: Haar eerste stapjes buiten!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:26

wat een knapperds zijn het ook!
Ik val zelf echt voor de heren uit het grote nest, die hebben iets over zich... <3

GEfeliciteerd iig met je "nieuwe" meisje!
Wat ik me wel afvraag: je wou graag zo fokken dat ze vrij ver doorkleuren. Heb je daar nog rekening mee gehouden met welke kitten je uit hebt gekozen voor jezelf? (if so, hoe zie je nu aan haar dat ze goed doorkleurd? want als leek vind ik dr echt nog amper gekleurd.)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 17:35

De heren zijn inderdaad écht geweldig.

Klopt, ik heb combinaties gemaakt met goede kleuren. Lenthe is een super doorgekleurde chocolate en Bentley is een goede red. Als kitten kan je eigenlijk weinig zeggen in hoeverre het zal doorkleuren. Vooral bij Chocolate is het altijd afwachten. Sarah is een Chocolatetortie. Chocolate is een kleur die sowieso al later doorkleurt, Seal of Blue kleurt veel sneller en dieper. Chocolate duurt altijd even, daaraan kun je ook makkelijk zien of een kitten chocolate of seal is. Maar goed, Sarah krijgt nóg later kleur omdat zij rood ertussen heeft en rood laat zich nog later zien. Dus het is echt afwachten wat voor tekening Sarah gaat krijgen en hoeveel choc en hoeveel rood ze zal krijgen.

Hier voorbeelden van choctorties:
De een heeft veel chocolate en zal dus eerder donker kleuren en de ander heeft veel rood en kleurt veel later.
http://i45.tinypic.com/5luslh.jpg - Veel rood

http://i45.tinypic.com/2en9oc5.jpg - Veel choc

Dus dat Sarah nog heel wittig is, klopt. Dat zal pas later echt goed in gaan kleuren en in hoeverre dat inkleurt hangt van de choc/rood verdeling af.

Nena net zo, seal tortie kleurt natuurlijk veel eerder dan choctortie. Nena heeft ook al hele donkere sealoortjes. Het rood kleurt niet sneller, maar seal zie je veel eerder. Nu heeft Nena tot nu toe nog steeds geen seal in d'r gezichtje, dus zie je bij haar ook nog niet echt een point, alleen een rode. Vandaar dat Nena ook nog heel licht lijkt.
Nena is een sealtortiepoint met tot nu toe nog geen seal maar alleen rood in d'r masker. Maar dat seal kan nog komen in d'r masker naarmate het verder doorkleurt.

Tortie is een geval apart in points. :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:08

Ahhh, ok, helder! Ik vroeg het me af omdat je aangaf dat het goed doorkleuren wat minder word in het ras, dus vandaar.

En van de heren, ik vind prince zo gaaf! en ivory ook trouwens. Die hebben ook van die lichte felle ogen! En een super gave uitstraling! Een soort combi van lui en donderstraal... *zwemelt verder*

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:52

Alweer superleuke foto's :)
En het komt steeds dichterbij... nog eventjes... :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:57

Ze zijn allemaal te gek, ik herinner me nog goed het strawberrynestje van vorig jaar, ik ben helemaal verliefd geworden op dit ras, maar moet nog even wachten tot dat ik goed gesetteld ben. Heerlijke poezels!!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 17:58

Gister even snel wat foto's gemaakt van het tuig. Ze zijn echt heel erg lief, de Birmanenkaraktertjes beginnen behoorlijk naar voren te komen. Wat een knuffeltjes. Ze kruipen ook al in alle kastjes en hobbelen overal achter ons aan. Ook de bovenverdieping is niet meer veilig.

De kittens van Tessa zitten allemaal rond de 1,5 kg. De kittens van Lenthe variëren van 870 - 1100 gram. Allemaal nette gewichtjes!
Ik ben zeer tevreden.

Eerst Cherry, het kleine prinsesje. Een klein ettertje, maar zó knuffelig. Als ze ligt te slapen en ik haar even kroel kan ze heeeel klaaglijk miauwen alsof ze nóóit aandacht krijgt en begint meteen wild te spinnen. Cherry verhuist over een paar weekjes naar België en krijgt daar een heel erg leuk vriendinnetje. Een HTK kitten poesje die tegelijk met Cherry daar komt wonen.
http://sannemikfotografie.nl/images/cho ... G_1069.jpg

Afbeelding Afbeelding

Dan Prince, een heerlijk zachtaardig katertje, maar toch ook heel baldadig. Hij mag lekker samen met broertje Rocky verhuizen!
http://sannemikfotografie.nl/images/cho ... G_1335.jpg

Afbeelding Afbeelding

Lotte is echt een kopie van Tessa. Hoe ze ligt, hoe ze zich gedraagt, haar uitstraling. Héérlijk! Een clowntje, maar toch een lief prinsesje. Lotte verhuist over een paar weekjes naar België waar ze een leuk wit Britten vriendinnetje krijgt!
http://sannemikfotografie.nl/images/cho ... G_1190.jpg

Afbeelding Afbeelding

Rocky, een enorme etterbal. Rent de hele dag achter je aan maar komt ook heel vaak heeeerlijk bij je op schoot liggen kroelen en slapen. Wat een lief ventje!
Hij gaat een toekomst met broertje Prince tegemoet!
http://sannemikfotografie.nl/images/cho ... G_1112.jpg

Afbeelding Afbeelding

En Ivory... Ohhhhh wat een heerlijke beer!! Ik ben zo verliefd op dat mannetje. Hij komt elke dag wel lekker bij me op schoot liggen. Zijn heerlijk dikke leeuwensnoet! De dikste van alle 9 en ik denk dat het een beer van een kater gaat worden. Hij krijgt een leuk Birmanenvriendinnetje van 6 maanden.
http://sannemikfotografie.nl/images/cho ... G_1165.jpg

Afbeelding Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 17:59

En de 4 kleintjes

Nena - Lief klein knuffeltje maar ook heerlijk eigenwijs! Sinds vorige week weer beschikbaar omdat ik voor Sarahtje heb gekozen.
Afbeelding Afbeelding

Sen Niño - Ik zou 'm zo willen houden. Gut o gut, wat een ventje. Als dat geen heeeeeeeeeeeerlijke knuffelkater wordt weet ik het ook niet meer. Hij kan de hele dag zitten kijken en je miauwend aankijken. Als je 'm dan aait zwaait 'ie z'n kontje de lucht in en knort hij zo hard als hij kan. Hij geeft kopjes en knuffelt je hélemaal dood. Maar ook hier schuilt een klein terroristje in 8-)
Afbeelding Afbeelding

San Ragazzo - Dikke Chocoladebeer. Een heerlijke knuffelkater! Z'n sorry-face, z'n blauwe oogjes, z'n bolle koppie en z'n chocolade dopneusje.. Geweldig... En zooo lief!!!!
Afbeelding Afbeelding

Deze 2 knuffelmannetjes waren in optie door één gezin maar er is een grote kans dat ze weer beschikbaar komen en dat er nieuwe mensen de gelukkige blikopeners kunnen worden van deze gewéldige knuffelkaters.

En natuurlijk mijn prinsesje Sarah die totáál geen zin in poseren had. Ze reageert zó op me, volgt me overal en komt als ik roep (en ja ik roep nog vaak met "iepie"... dan komen Isa en Sarah eraan lopen haha).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:11

ohjee, wat komen ze mooi!!! nog 2.5 weekjes!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:53

Idd Duhelo, jij kijkt er vast even hard naar uit als ik :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:55

wie komt er bij jouw bakkabouter?
ja, alles staat hier al klaar (en is deels al ingenomen door ons wit spook, maargoed :D ) voor de komst van Lotje :)
het aftellen duurt lang!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:17

Cherry komt hierheen :)

En ach,het aftellen duurt inderdaad lang, maar het zal ooit wel een keer 24 juni worden ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:51

ik kom t topic binnen en t enige wat ik uit kan brengen is....kwijl wat zijn ze leuk en schattig

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:00

Elke keer klik ik weer op dit topic.. en elke keer word ik weer verliefd.... Het zijn plaatjes, allemaal!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:09

Sanne wat worden ze al groot!
Ik kan me voorstellen dat de toekomstige eigenaren niet meer kunnen wachten! Wij hebben hetzelfde probleem met Charley haha...

Wij moeten dus wel opschieten met onze afspraak, anders heb je geen eens meer kittens! Dan moeten we jou maar knuffelen ;) hihihih

ennnnnnnnnnnnnnnn ik blijf verliefd op Ragazzo! Wat een heerlijke vent zeg!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:16

Hahahaha! Jaaaa snel langs komen anders is t tuig uitgevlogen!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:24

17de he als het jou uitkomt!
Zou ons prima uitkomen want 20 juni komt ons tuig!

Dan kan ik gelijk ragazzo stelen :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 19:46

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 23:29

Nou, ook eindelijk nieuws over de knuffelkaters van Lenthe. We hebben besloten dat we opzoek gaan naar een ander gouden mandje dus de kleine mannetjes zijn weer beschikbaar.

Kleine (ook al ruim een kilo maar goed :D ) Sen Niño
Afbeelding

Dikke chocoladebeer San Ragazzo
Afbeelding

En natuurlijk onze kleine clown met haar rode neusje :D Nena
Afbeelding

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:05

IK WIL DE CHOCOLADEBEER <3 Maar ik denk dat mijn ouders én andere kat het daar niet mee eens zijn. ^)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:15

Haha je he esiebessie :D
Ik word ook steeds verliefder, ik vind ze echt prachtig! Maar helaas zien ze het thuis niet zitten.. -O-

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:21

Heerlijke foto's zie ik steeds voorbijkomen. Ze krijgen steeds meer persoonlijkheid. :D
Wat fijn dat je een aantal leuke blikopeners gevonden hebt, maar ook dubbel dat ze binnenkort gaan verhuizen. Nog even extra genieten!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 10:52

Ze vliegen al bijna uit.. De chocolaatjes.. |(

We gaan zometeen met de monsters (alle 9..) naar de dierenarts voor de entingen en de chips.
En dan gaan Cherry en Lotte zaterdag al naar hun nieuwe huisjes, zondag gaat Ivory naar z'n nieuwe vriendinnetje en volgende week donderdag vertrekken Prince en Rocky. Dat wordt wat afreizen voor ons! Helemaal naar België enz. haha!

Het tuig vreet gemakkelijk per voerbeurt (dat ze natvoer/CB krijgen) een halve kilo CB op. Het zijn echt vreetzakjes!

Ze hadden ook iets nieuws bedacht gisterochtend. Het zijn net hamstertjes.
Wij hebben zo'n grote witte wasmand, een ronde van plastic. En die was leeg.
Toen bedachten de monstertjes dat ze die wel eens om konden gooien, er met z'n allen in konden gaan zitten en dan rennen natuurlijk! Net als hamstertjes in zo'n rad/wiel. Zo gingen ze het hele huis door met z'n allen. Af en toe sprong er eentje bovenop, maarja die wordt dan natuurlijk geplet want die gaat net zo hard weer naar beneden als dat ding rolt. Gewéldig wat een tuig. :D _O-

Ze zijn echt heeeeeerlijk! Ik zal ze wel missen hoor...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:13

hihihihihi, oh dat klinkt hilarisch! Daar heb je toch niet toevallig een filmpje van gemaakt he?