Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:07

Blue baalt dat Alexia zich niet kan gedragen, want anders heb ik met deze temperaturen balkondeur helemaal open en dan mogen ze buiten slapen, maar met Alexia erbij durf ik dat niet.

Plan om boel dicht te maken is even uitgesteld wegens ex werkgever die nog geen transitie vergoeding betaald heeft en 200 euro onterecht ingehouden heeft.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:42

Hier stond er 25,5 graden op de thermosstaat (oude portiekflat, plat dak, bovenste verdieping). Prima temperatuur om alsnog in te spelen, aldus de kittens :+ De hal is in het midden, zonder ramen en met hele koude stenen ondergrond en die was wel echt heerlijk koel. Daar waren ze heel graag.

M'n kittens beginnen ineens zo vreselijk veel te eten, dus ik denk dat er weer een groeispurt aan zit te komen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:47

Heb nu een teil met wat speeltjes erin in de douche gezet. Is ook koelste plek van huis.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:52

Hier is geen koelste plek van het huis :') Zit op 9 hoog met nog 3 verdiepingen boven mij, precies in het midden. In de winter echt top, hoef eigenlijk niet eens de verwarming aan omdat het toch wel warm wordt van alles om me heen. In de zomer is het hier een sauna := Maar heb niet het idee dat de katten er erg veel last van hebben. Ze eten en drinken goed en spelen ook nog gewoon!

@Pernille, ja zo ging dat hier ook steeds! Dan aten ze ineens super veel en werden het echt dikke propjes :') En dan waren ze weer gegroeid en dan werden het weer slanke katjes :))

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:06

Esmée, heb jij wel aan beide kanten ramen, waardoor het kan doorwaaien? Want ik merk dat hier zo snel een windje staat, op 3 hoog dus al. En zo dichtbij de zee zit ik helemaal niet. Dan zet ik twee ramen tegen elkaar open en dan is het al heel snel prima.
Hahaha, oke ik ben weer klaar voor een propjesfase dan. Ze zijn nu namelijk echt wel een beetje van die slungelige pubers _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:07

Ik zit 4 hoog met 2 verdieping boven mij. Winter is het inderdaad ideaal. Scheelt echt veel stookkosten en dan ook nog senioren flat.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:39

Ik heb voor in de keuken, in de woonkamer en in de slaapkamer een klein kiepraampje. Dan wil lekker doorwaaien niet echt -O- Voordat ik de katten had, zette ik gewoon de balkondeur open zodat het kon luchten maar dat kan nu natuurlijk niet meer. Daarnaast komt nu het kleine beetje wind dat er is uit het zuidoosten en ik heb m'n balkon op het westen, dus zit lekker uit de wind :')

Maaarr ventilatoren draaien hier overuren, dan is 't wel te doen :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:52

Woezel en Pip hebben gister vooral op zolder doorgebracht. In huis was het prima te doen! Woezel heeft als een dolle achter zijn balletjes aangerend. Momenteel scharrelen ze door de tuin, maar ze hebben duidelijk minder last van de warmte dan wij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:00

Xoran gefelicteerd met de jarige.

Beestenspul mag van 9 tot 1130 in de achtertuin.
Daarna naar binnen. Rolluiken zijn omlaag, ventilator aan.
Vanaf 1700 mogen ze weer naar buiten tot 2130.

Zussen hebben gisteren een mot gesloopt.
Sorry mot.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:06

Bowie heeft vanochtend ook nog lekker even buiten gezeten :D
Afbeelding

Marley heeft welgeteld 2 stappen buiten gezet en wilde toen weer naar binnen. Ze is nog niet helemaal overtuigd van haar nieuwe tuigje :')

Bowie is ook echt niet goed, die zit nou te klagen dat ie niet onder de dikke fleecedeken mag kruipen _O-

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:52

Druif_01 schreef:
Woezel en Pip hebben gister vooral op zolder doorgebracht. In huis was het prima te doen! Woezel heeft als een dolle achter zijn balletjes aangerend. Momenteel scharrelen ze door de tuin, maar ze hebben duidelijk minder last van de warmte dan wij.

Ik vind t nog altijd zulke leuke namen!
Toen ik nog bij mn ouders woonde lag er toen ineens een nestje van 2 in de tuin.
Die noemde we ook Woezel en Pip. Mijn vader had ze in een doos onder de aanhanger gezet zodat ze droog bleven en moeder poes liep er steeds bij en sprong ook gewoon in de doos.
Paar dagen nadien zat er ineens een kitten buiten de doos, dus wij rennen er half naartoe.
Bleek ze nog een kitten te hebben gebracht... Die hebben we Guusje genoemd.
Uiteindelijk is Woezel (heet nu Storm) verhuisd naar een gezin achter onze staat en hebben mijn ouders nog altijd Pip en Guusje.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:26

Afbeelding
Guinevere is klaar voor een warme dag....

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:42

Rambogirl schreef:
Druif_01 schreef:

Ik vind t nog altijd zulke leuke namen!
Toen ik nog bij mn ouders woonde lag er toen ineens een nestje van 2 in de tuin.
Die noemde we ook Woezel en Pip. Mijn vader had ze in een doos onder de aanhanger gezet zodat ze droog bleven en moeder poes liep er steeds bij en sprong ook gewoon in de doos.
Paar dagen nadien zat er ineens een kitten buiten de doos, dus wij rennen er half naartoe.
Bleek ze nog een kitten te hebben gebracht... Die hebben we Guusje genoemd.
Uiteindelijk is Woezel (heet nu Storm) verhuisd naar een gezin achter onze staat en hebben mijn ouders nog altijd Pip en Guusje.

Oh dat is leuk! Leuk ook dat ze allemaal een huisje hebben gekregen.

Hier hadden we eerst Pip en een jaar later kwam Woezel pas. We hebben een tijdje nagedacht over de naam van Woezel, maar vonden die stiekem heel leuk. Beide namen passen ook echt bij de betreffende katten.

Hier kunnen ze trouwens zelf in en uit lopen dus ik laat ze niet verplicht binnen op het heetst van de dag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:47

Mijn katten, hond en ik zitten binnen.
Azula is boos, die wil naar buiten. Dat mag om 1700 uur.
Het is te warm.

Vanochtend buiten lag ze onder de tuintafel. Kan je net zo goed binnen onder een tafel gaan liggen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:46

Blue lig nu heerlijk op schoot. :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:58

Wij zitten ook alledrie binnen met de ventilator aan. Vannacht doe ik het raam wel weer open zodat ze eventueel op hun privé balkonnetje kunnen.
George heeft besloten dat hij per sé wil spelen, Fred vindt het er duidelijk te warm voor.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:18

Bij ons in huis 23 graden. Airco draait overuren. Maar daardoor voor Minty heerlijk.
Rib uit je lijf, maar echt super fijn zo!
Normaal slapen minty en ik op zolder, daar heeft de thermometer 35 graden aan! Dus ik slaap vannacht op de bank

Ben zelf op de stal, sproeiers aangezet, vanmorgen om 5 uur uitgemest…. Straks lekker niets doen, alles hier redt zich wel.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:34

Hier 22 graden, zonder airco.
Katten liggen voor het raam in coma.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:44

Het prinsesje is jarig.

Ze heeft haar zusjes en broer een cadeautje gegeven en als het wat minder warm is mag ze haar eigen cadeau uitzoeken in de dierenwinkel.

Ze was gelukkig want ze mocht in bad spelen.
Afbeelding

En Nishi en Lanah ook nog even.
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:47

Had een teiltje met water en paar speeltjes in de douche gezet, maar alleen Blue is aan het vissen geweest om veertjes eruit te halen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:14

Minty en ik zitten vroeg in de ochtend en laat in de avond altijd buiten. Dan is het redelijk koel.
Minty is nu super afgekoeld. De buurkat kwam over de schutting en ik wilde hem even laten weten dat hij hier niet mag komen door een waarschuwde plens water aan mijn kant van de schutting te gooien. Vol op Minty, die ik in het donker met haar grijze vacht niet zie :')
Die ging gewoon door met haar jacht op de buurt kat, en ik nu druk bezig zich af te drogen. Totaal doorweekt :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 00:00

Arme kat.

_O- _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:48

Eileen, haha was dit maar gefilmd.
Buurkat wel weg?

Xoran gefeliciteerd met je prinses en haar broers en zussen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:08

Ik weet niet hoe het met jullie katten is, maar ik merk waan de van mij wel echt dat ze nu weer terug enorm druk zijn.

Vanmorgen heb ik met mijn vriend een huis gekocht en we zijn op zoek naar goede kwaliteit wandmeubelen voor hun.
Gelijkwaardig aan de RHR kwaliteit. Weten jullie waar we zoiets kunnen vinden?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:34

Mijn katten zijn ook weer aan het spoken.
Eten ook weer beter.

Rambo gern idee qua planken voor je nieuwe huis.
Gefeliciteerd met jullie woning.