Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:38

Huh maar die kan toch gewoon in t paspoort?

Ik heb geen idee wat ik betaal… moet ik de rekening terug kijken.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4171
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:46

Oh die visjes moet ik ook eens opzoeken dan :D

Hopelijk zijn alle testen goed bij iedereen!

Balkon is klaar, heerlijk zonder zorgen de deur open en de katjes mee naar buiten :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 22:00

Van jong naar oud :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het blauwe mandje is altijd bezet door dezelfde kat, zij heeft hem echt geclaimd :')

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 00:00

Oh netjes je heb steiger buizen gebruikt zeker. Hoop dat het niet zo'n houdini als die van mij is.

Moet anicura toch ook bellen moet wat hebben voor de kippen tegen kruipende beestjes (bloedluis). Had mijn vaste da niet en moest het maar bij de handel bestellen. Helaas wat wil kan alleen via da recept.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4171
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 00:42

Klopt inderdaad! Het zit echt helemaal rondom dicht, ook helemaal tot boven, dus ze kunnen er nergens uit :)

Afbeelding



Oh getsie, bloedluis is zo vervelend!

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:34

Yinthe mooi afgesloten.
Kunnen de katten fijn buiten spelen en op insecten jagen.

Ghost wat een mooie katten.
Sommige katten hebben nogal een attitude wat betreft mandjes.

Nientsje

Berichten: 5257
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:39

Geweldig zo dat balkon!

Waar ik nu woon niet die optie, maar in een volgend huis willen mijn vriend en ik ook de tuin/balkon katveilig afschermen :)

@Ghostattack, mooie poekies <3

Als ik Amara en Texel zo zie, wij hebben echt de juiste keuze gemaakt om haar in huis te halen. Ze zijn echt blij met elkaar <3

Deze foto's zijn op 3 verschillende dagen gemaakt, ze zijn altijd samen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij missen Emori nog steeds vreselijk. Zij was echt mijn knuffelpoes :+:

Maar gelukkig is Texel ook heel gelukkig met zijn nieuwe zusje. Daar zijn we heel blij mee <3

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:06

Makkelijk balkon ook. Heb een stuk groter met meer hoeken.

Alexia is krols. Zo blij dat de volume knop nog steeds niet gevonden is. :')

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:17

Prachtig zeg, dat balkon! Heel gaaf! Leuk ook om te zien hoe ze voorzichtig al aan het ontdekken zijn. Je ziet echt nog die twijfelhouding :D

Ah Nientsje, ik smelt echt van die laatste foto <3

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:41

Mooi gedaan dat balkon! Mag ik de foto doorsturen naar mijn moeder? Die heeft een soortgelijk balkon en een kamikaze kat die graag op de reling loopt. Ze is er al 1 keer vanaf gedonderd, gelukkig is het maar 1 hoog en viel ze in de bosjes eronder. Maar mn moeder was een hartverzakking rijker :+

Nientsje

Berichten: 5257
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:42

:oo dan schrik je, je echt wel naar.

Daar ben ik ook bang voor met ons balkon, dus daar mogen ze niet op. Voor hetzelfde geld springen ze achter een vliegje aan en vallen ze er af :oo

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:47

Ja doodeng, beest mag ook enkel onder strenge begeleiding op het balkon tegenwoordig :')

Ik ben gezegend met 3 katten die de tuin niet uitgaan. We hebben niks aangepast, ze blijven netjes binnen de schutting. De jongste is de grootste schijterd dus die durft niet, de middelste heeft artrose en kan niet meer springen en de oudste is slechtziend en vindt het leven wel prima zo _O-

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:08

Mijn moeder dacht vroeger altijd dat onze katten ook nooit uit onze achtertuin vandaan kwamen, tot ze een keer een buurman sprak die altijd om een uur of 6 in de ochtend naar zijn werk ging "Ik vind het toch zo schattig," zegt ie tegen mijn moeder, "jouw katten zitten me altijd aan de straat op te wachten voor een aai." _O-

Hier houd ik ze maar helemaal binnen. (En natuurlijk hun privé balkon achter) Achter is het nog wel rustig wat betreft verkeer, maar voor heb ik echt een hele drukke weg. Het zweet breekt me al uit bij de gedachte dat ze een keer daarheen glippen. Een vriend van me vindt het zielig, maar intussen zijn er al twee van zijn katten doodgereden. :=

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:15

Precies om die reden mogen ze hier ook niet buiten, tenzij onder begeleiding in de achtertuin. Alleen al de gedachte dat ze ergens in de wijk rondzwerven en misschien wel aangereden worden %)

We hebben wel een terrorkat in de wijk, die gewoon bij mensen naar binnen wandelt _O- Heb ooit een foto van hem gedeeld in onze wijk FB groep met een grappig berichtje erbij, vrouw waarvan de kat was schaamde zich dood :P

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4171
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:13

Bedankt allemaal :) ben er ook erg blij mee/trots op.

Wat fijn he Nientsje als het zo goed gaat samen <3 super lief.

Jahoor Ghostattack, geen probleem! En als ze evt nog andere foto's of info wil, stuur maar een berichtje!

Daarom mogen ze hier idd ook nu pas mee naar buiten := Lilly is ook echt een avonturier (en moet zeggen de kleine Odin ook al haha) en ik woon ook met aan de voorkant een best drukke weg, mochten ze van het balkon afspringen/vallen oid... En sowieso al die gekke verhalen die je tegenwoordig hoort :n zelfs al zou ik een benedenwoning met een tuin in een rustige buurt hebben, zou ik ze daar nog steeds niet op straat/buiten de tuin willen hebben... :o

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:46

Nientje wat fijn dat ze zo goed gaan samen.
Dat wil elke baas.

Makkelijk als je katten de tuin niet uitgaan. Ik ben jaloers.

Ik twijfel om net over de hele tuin te gaan doen.
Beifong hangt op het moment veel in het gaas.
Beestje is echt grenzeloos.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:55

Nientsje schreef:
Daar ben ik ook bang voor met ons balkon, dus daar mogen ze niet op. Voor hetzelfde geld springen ze achter een vliegje aan en vallen ze er af :oo

Dit zie ik Alexia zo doen ja. _O-

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 17:07

Ghostattack schreef:
Precies om die reden mogen ze hier ook niet buiten, tenzij onder begeleiding in de achtertuin. Alleen al de gedachte dat ze ergens in de wijk rondzwerven en misschien wel aangereden worden %)

We hebben wel een terrorkat in de wijk, die gewoon bij mensen naar binnen wandelt _O- Heb ooit een foto van hem gedeeld in onze wijk FB groep met een grappig berichtje erbij, vrouw waarvan de kat was schaamde zich dood :P


Hier komen ze ook niet buiten. Ik vind het doodeng, het idee dat ze worden aangereden of meegenomen, ik zou geen seconde gerust zijn.. Ze kennen "buiten" ook niet, dus missen het volgens mij niet.
Het huis is daarom wel aangepast aan hen - 3 krabpalen, mandjes in de hoogte, hoogteparcours, ... dus ze kunnen hun ei wel kwijt volgens mij :)

Bij mijn papa in de wijk woont ook een terrorkat. Eigenlijk suuuper zielig hoor - ze was van de buren, maar die zijn verhuisd en poes hebben achtergelaten. Dus poes heeft nu mijn vader geadopteerd :') Daar staat de achterdeur altijd open, en ze eet gezellig mee met de kater van mijn vader. Ze loopt gewoon naar binnen om een dutje op een stoel of het bed te doen haha.

Helaas voor terrorpoes verhuisd mijn vader ook binnenkort... Ik weet niet wat ze dan met terrorpoes gaan doen, dat moet ik eens vragen. Ik hoop stiekem dat ze haar meenemen...

Emj_23
Berichten: 1236
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:06

Ik heb mijn achtertuin katveilig afgezet. Vooral de jongste is daar de hele dag te vinden. De oudste heer mag ook buiten de tuin als ik thuis ben. Hij is ooit een zwerver geweest en hij gaat graag 2/3 per dag een rondje langs zijn territorium. De twee dames kunnen nooit verder dan de tuin en dat gaat prima. Buiten zijn is echt een verrijking voor hun leven dus als het veilig kan (in bijv een ren of afgezete tuin) is het echt de moeite waard.

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:03

De kittens die we nu hebben gaan als het goed is gewoon naar buiten. Moeders wil er wel een tracker aan gaan hangen, anders is ze er niet gerust op.

De terrors groeien hard zeg! Lola begint nu ook aardig los te komen. Dat is de wat stillere zonder bruin puntje aan de staart. Daarnaast nemen ze echt de slaap posities van de hond aan. Waar je mee omgaat raak je mee besmet zeggen we maar. :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:44

Hier komen de katten alleen aan tuigje op het balkon. Zou het heel graag af willen zetten maar dat is met mijn balkon lastig. Naast dat het behoorlijk groot is, bijna 9 meter lang, zitten aan de zijkanten ook overal kieren en gaten waar ze doorheen kunnen. Twee weken terug lag er nog een dode kat bij de ingang van de flat, die was naar beneden gevallen :(:)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4171
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:01

Neem je kat mee naar je werk-nacht :))
Hij is echt super makkelijk. <3


Afbeelding

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 11:05

Cupcakes heerlijk als je zo kan slapen.

Yinthe leuke collega.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:23

Balen volume knop gevonden bij krolse Alexia. Heb nog even gekeken, maar denk dat ik komende week even afspraak gewoon gaat maken gezien er voor 2 augustus geënt moet worden en ben liever op tijd. :')

Krolsheid kom nu ook aardig regelmatig dus daar begin ook een mooi vast patroon in te komen. *\o/*

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:06

Oeh Lola is schattig, het zou familie kunnen zijn van mijn broer zijn Sia haha.

Hier ook nog baby:
Afbeelding