De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De fantastische Dobermann *Filmpjes pag. 16!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:53

Super!!!
En geweldige foto!

Ik hoop echt dat het gaat lukken op zijn nieuwe plekje Ja

RianneH

Re: De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:22

Super! Top gedaan, knap dat je het zo lang heb volgehouden. Hulde!

Heel veel plezier nog met Miro en Terpetijn daarna natuurlijk!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:28

Wat super zeg! Ontzettend goed nieuws! Lachen
Miro gaat het vast ontzettend goed krijgen bij Constantijn.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:50

Wat super Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:55

Super dat het goed gegaan is Lachen Ik ben blij dat hij geplaatst wordt Ja

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:20

Super, vooral van jou Wuis!
Jij hebt er zo veel aandacht in gestoken,
en zonder jou had Miro niet deze toekomst gehad.
Echt super van je meid!

En Constantijn, ik vind het echt super om te horen dat je
hem in huis gaat halen, dat je deze hond nog een kans geeft en dat het klikt!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:35

Echt fantastisch!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:10

Laten we niet te vroeg juichen: het moet ook nog met mijn Plelle gaan (Dobermandtef van 7 jar, gesteriliserd, superlief..), ik ga er van uit, dat dit helemaal goed komt. Ik heb nu ook wel iets van: wat? Gaat het nu echt gebeuren, waar begin je (weer) aan. Maar ja, de kogel is door de kerk, en ...is dit "de fantastische Dobermann"? Ja, dat wel,, wel eentje met wat behoorlijke medische problemen, maar als hond, zeg, schei uit, ik hjeb al 17 jaar Dobers, maar dfeze hond, na alles wat hij doorstaan heeft, slaat alles. Geen wonder dat Wuis er zo gepasioneerd voor vocht. Dinsdag komt-ie, ontmoet mijn Dober, watr verwacht ik? Niks geen problemen. Komen ze toch, hahaha, die problemen, nou ja, dan stropen we onze mouwen, en onze geest maar wer op, kijken, of het daar weer niet mee p te lossen is. mag ik iets nog zeggen? Ik stel niets voor, maar het enige dat ik misschien met Dobermanns gemeen heb is: ik kan ook brij snl op its reageren, en als ik eenmaal beet heb, laat ik niet zo snel meer los.
We hopen er het beste van: hee, ik heb er een goed gevoel over.
Als Wuis met Miro dinsdag komt, is er ook weer TAART, natuurlijk! En, net als de meeste Dobermanns, ben iki, in geval van emotionel gerakt zijn, niet ECHT goed in normaal Nederlands schriijven (of zal ik nou maar gewoon toegeven, dat ik, na het gebeuren vandaag, even aan het bier gegaan ben, en dus.. eh... tot morgen dan maar weer..)
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 15-04-08 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:23

Misschien wat voorbarig, maar:, Wuis , Maaike, je hebt er zo lang voor gevochten. En wat jij zag , wilde, is dan gelukt. Dat kan een voorbeeld zijn voor anderen als ze soms zeggen dat het niks is, en je het op moet geven.
Opgeven .... dat kan je altijd nog, iedere dag als je 'smorgens wakker wordt...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:54

Geweldig!!!! Ik heb er geen woorden voor (op dit moment alleen maar traantjes). Wat fijn voor Miro dat er zo voor hem gevochten wordt. Ik hoop echt dat alles goed gaat bij jou Constantijn met Pelle en Miro. Wuis, geniet nog even van je hond. Ik hoop dat je daarna ervan kan genieten wat je voor hem hebt betekend en dat hij een heel fijn huis heeft.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:20

Wat een geweldig nieuws....Een pluim voor Wuis en Constantijn..Laten we hopen dat Miro en Pelle goed door 1 deur kunnen...

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:58

hier een stiller lezer die alles vanaf het begin heeft meegelezen.
Wuis echt super van jou dat je zoo lang hebt volgehouden. En nu
maar hopen dat miro het goed met pelle gaat vinden. Ik zal iig hard
gaan duimen volgende week dinsdag Knipoog

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:57

Ik heb al ellerlei "maatregelen" genomen, zoals op het buitenhek een extra slot, maar ook de GROTE PADDOCK, waar de varkens in wonen (scharrelvarkens, maar wel tsja....230 kg per stuk) stroom laten afscheiden, zodat daar dan ook weer honden ruimte is, meubels aan de kant, of gewoon wegsmijten, het is me wat allemaal... Maar ja, komt-ie, moet hij ook de ruimte hebben... Aan de mailtjes hier zie ik wel, dat een hoop mensen denken: als het nou maar met Pelle gaat. Dat komt misschien door mijn eigen mailtjes, van ... als het nou maar... maar eerlijk gezegd zie ik daar nou nog een van de minste problemen in... Die schrikt zich waarschijnlijk in eerste instantie een hoedje, maar tsja, in die hond (Pelle) zit totaal geen agressie (jaja, en dat voor een Dobermann, huh?), ze zou eerder "bevriezen" van schrik. Daarom ben ik meer ruimte aan het scheppen, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet echjt problemen. Tuurlijk schrikt ze. Wat krijgen we nou? Geef haar wat tijd en ruimte, dan wordt ze nog blij met zo'n grote knoert ook. Wat heeft ze haar broer (grote zwarte DOB) niet gemeest, toen hij hier op het achetrerf plotseling aan een hartstilstand dood neerviel. Ze renden altijd samen in de velden. Misschien, just maybe, als ze van eerste schrik is bekomen, ziet ze daar weer een "soort van BROTHER in" Laten we het hopen.... Ik hoop het ook voor haar, heeft ze weer een maatje. Ze heeft hem zo gemist, haar broertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:59

Ach, die eerdere mailtjes van je tonen wel aan dat je rekening houdt met allerlei eventualiteiten... is wel reëel.
Je maakt het mooi voor hem klaar allemaal, super hoor OK dan!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:01

je mag trots op jezelf zijn !

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:21

Niet ik, maar Wuis, die heeft zich een zooitje SUF gevochten voor die hond. Zonder haar (op BOKT, paardensite tenslotte), hadik er ook nooit van geweten. Ik ben misschien degene die het KAN, maar goeie genade, mensen, wie vecht zich zo'n stuk in de rondte, zoals zij heeft gedaan? Ik ben op dat siel geweest, en lat ik het maar eerlijk zeggen: de meeste van de honden daar HEBBEN geqwoon geen kans, dat gewuste asiel is het "selecteercentrum" als het ware. Wie gaat er door naar Zuidwolde, wie komt nog in aanmerking voor iemand? Eeen thuis?
Hij dus niet, hij bleef daar. dan weet je het wel. Nou, ik kwam en zag, en dacht: o ja, nu weet ik wel waarom niet dus, naar de uitplaatsing. Niks met zijn karakter te maken, integendeel, dat is nou ook precies waarom Wuis er zo voor gevochten heeft. Niet MIJ, maar Wuis komt alle lof toe. Ook ik had er nooit iets van geweten, als zij het nit op Bokt had gezet (we zitten hier in de eerste instantie voor onze paarden, toch?).
Wuif mij maar lof toe, als ik over ee tijdje kan zeggen: het gaat super, met Pelle, hier in huis, hij is happy. Dan, niet eerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:58

Wuis verdient idd alle lof Ja Zij heeft ongelooflijk veel voor de hond gedaan Lachen

Maar goed, jij zorgt voor een plek. En dat vind ik ook tof.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:38

ook ik hoop ( maar komt vast goed) dat hij zich helemaal op zijn plekje voelt bij jullie. Grote kans dat hij dan nog een aantal gelukkige JAREN krijgt Haha!
Heel veel succes en plezier gewenst constantijn!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:06

Wuis en Terpentijn. OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Ben alleen een meelezer geweest maar wilde nu toch wel even reageren. Echt top van jullie.

Wuis je kan echt trots op jezelf zijn om met zoveel inzet Miro te helpen. Echt petje af. Die hond is je eeuwig dankbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:31

Vanmorgen kreeg Miro bezoek! Want hij is onderhand al best beroemd geworden natuurlijk. Haha! Vanmorgen kwamen er mensen langs die zelf ook gigantische dobermann-fanaten zijn (ze hadden hun eigen Dober ook mee, een prachtbeest, en wat een schatje!). Donderdag hadden ze ook al met hem gelopen, en vandaag kwamen ze nog even weer, en wilden ze mij bedanken voor wat ik voor hem gedaan had. Heb nog parfumpjes enzo gekregen en cadeaubonnen van de Etos, wat heel leuk was maar helemaal niet nodig was geweest!! Ik heb dit namelijk allemaal GRAAG gedaan voor deze lieverd. Want ik heb hem geholpen, maar tegelijkertijd heeft hij mij óók geholpen. Want zoals ik er voor hem was, was hij er voor míj.
Samenzijn met hem was altijd een feest, even geen gezeur aan je hoofd, gewoon lekker wandelen en leuke dingen doen. Lachen
Als de bonnen niet van Etos waren geweest waren ze zeker weten opgegaan aan leuke dingen voor Miro die hij mee kon nemen naar zijn nieuwe huisje, maar nu ben ik wel verplicht om iets voor mezelf te kopen. Tong uitsteken Maar ach, die lieve Miro komt er ook niet slecht mee weg hoor. Ik laat hem echt niet met lege handen (poten Clown ) vertrekken! Knipoog

Maar even weer ter zake, het bezoek heeft wat foto's gemaakt, dus bij deze!

Mijn stoere vent Lovers
Afbeelding

Patser Cool
Afbeelding

Hij wou niet zitten want alles wat veel te interessant. *LOL*
Afbeelding

Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Oja, en nog een update. Ik zou Miro dinsdag wegbrengen maar dat kan nu dus niet doorgaan, omdat Constantijn een verwonding heeft opgelopen aan z'n voet. Miro blijft dus nog even langer bij ons in het asiel.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:35

Wat heeft hij een lief koppie, Hopelijk is hij snel op zijn nieuwe huisje

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:00

Ja, leuk he? Had met paardrijden binnenenkel opengereden (is altijd al een probleemenkel geweest sinds ik die enkel in 1997 drievoudig gebroken heb, is nooit goed geheeld, dus binnenenkel was altijd dikker gebleven, en stak uit). Kwam door outdoor paardrijdlaarzen, geen aandacht aan besteed, vuil in gekomen: mega ontsteking. Kon niet eens meer staan. Met wandelstok door buurvrouw naar huisarts: antibioticumkuur en weken in de soda, en "niet te veel mee doen". Kan nu wel weer rondlopen, zwelling is ook minder, maar Miro is KNOERTsterk qua trekken aan de riem buiten: je kunt niet goed corrigeren aan halsband, slechts voor zijn nekwervels, waarin de afwijking zich bevindt.
Dat wordt dus een borsttuig voor hem aanschaffen. de pillenkuur zou binnen enkele dagen aanzienlijke verbetering moete brengen, dus wordt het donderdag of zaterdag a.s.
Af en toe denk je: mag dit niet of zo? Maar we hebben al zoveel oponthoud en obstakels gehad, dit kan er dan ook nog wel bij.
Maar bizar is het natuurlijk wel weer... Al die jaren sinds die verpeste enkel noit zoiets gebeurd (maar ja, mijn jonge paard is nog geen maand terug uit de belering), waarschijnlijk toch door nu zelf rijden en nieuwe laarzen gekocht. Stom! Maar ja, de kreupele en de lamme nu dus: zie je ons al: Jobbel en Wobbel. Kunnen er maar beter om lachen, sommige dingen lopen in het leven gewoon idioot ...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:12

idd.. kan het nu nooit in 1 keer goed gaan bij miro?
Beterschap voor jou constantijn.

Die foto's.. wat een prachthond is het toch zeg!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:33

Beterschap inderdaad, en balen dat er weer wat tussen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:27

Het gaat nog steeds erg goed met Miro. Vandaag was het prachtig weer en hij is de hele dag buiten geweest. Er waren veel stagiaires bij het asiel dus hij heeft heel veel aandacht en knuffels gehad.

Ik ben vanmiddag met hem gaan wandelen richting het centrum, bij Pet's Place heeft Miro zich een bot gekocht. Tong uitsteken Toen de winkelstraat doorgewandeld, en aan het eind zat.. Alweer een dierenwinkel. Haha! Daar heeft hij zich nog een frisbee gekocht. Clown

De mevrouw van de tweede dierenwinkel vond hem he-le-maal geweldig en ik moest zijn hele levensverhaal vertellen (terwijl Miro zich vergreep aan een bak hondekoekjes). Haha!

Toen weer teruggewandeld, anderhalf uur nadat we waren vertrokken kwamen we weer bij het asiel, waar hij natuurlijk direct met zijn nieuwe frisbee moest spelen. Ik heb er nog wat foto's van gemaakt maar imageshack doet het niet op dit moment, dus die komen later. Knipoog