Ik heb met vandaag gelezen dat lelies gevaarlijk zijn voor huisdieren zoals vogels, honden en katten.. Neem aan dat daar de graslelie ook onder valt?
arabella2000
Geplaatst: 28-07-13 12:56
normaal gesproken is deze niet giftig voor huisdieren. Daar heb ik speciaal naar gezocht ivm mijn vogels. Die hebben er ook al veel aan geknabbelt en zijn nog steeds springlevend.
Deze kan inderdaad gegeten worden door vogels, katten en konijnen, dan zal het voor slakken toch ook niet schadelijk zijn ?
Of ze het lusten is een tweede natuurlijk
arabella2000
Geplaatst: 28-07-13 13:13
ik vermoed van niet. Ik zal eens een klein stukje erin leggen. Ik heb veel ste veel van die planten staa, het zou dus echt niet erg zijn als de slakken die op zouden eten.
Appel eten ze hier in ieder geval niet. komkommer en basilicumblaadjes wel
edit: ben nu op de engelse wiki aan het lezen over de soort en daar staat dat ze het gist van bier lekker vinden en er sneller van gaan groeien
edit 2: ik lees op een engels slakkenforum dat het gewoon gegeven kan worden. Als je niet zeker weet of je iets kan geven, dan raden zij aan om het gewoon in de bak te leggen. Slakken weten zelf wat eetbaar is en wat niet. Het enige dat je wel moet doen is alle fruit en groenten goed afwassen vanwege de pesticides.
silvericathy
Geplaatst: 28-07-13 14:03
arabella2000 schreef:
Ik heb veel ste veel van die planten staa, het zou dus echt niet erg zijn als de slakken die op zouden eten.
Mocht je echt van wat plantjes afwillen...geloof dat de postbode ook hier bezorgt hint hint
arabella2000
Geplaatst: 28-07-13 14:04
als jij me de verzendkosten betaald dan stuur ik je wel een paar op (was er net eentje an het snoeien, die had zeker 15 kleintjes eraan hangen
of je moet een keer in de buurt van heerlen komen dan krijg je er een paar meer mee
Niet doen, hoor, dan worden ze helemaal geplet in de post
Ik betaal liever ietsjes meer, dat ze veilig en gezond overkomen Per DHL kun je een enorme doos en 10 kilo versturen voor 4 euro ( mits thuis voorbereid en dan verzonden van punt naar punt, zelf ophalen door de ontvanger dus )
ik heb mede door werk geen tijd om ze op te halen..ben pas na 18 u klaar namelijk zou dus voor mij het makkelijkste zijn als ze per brievenbus post of pakketje aan huis post verzonden kunnen worden
worteltjes eet ik zelf niet vaak maar in principe zullen ze het gewoon eten. Met de slakjes gaat het goed, ze liggen vooral veel ingegraven. Maar als ik ze op mijn hand ofzo zet en tussendoor bewegen ze zich ook wel
Ik vind ze ook een beetje saai. Ze zitten bijna de hele dag ingegraven. Kan niet wachten tot ze wat groter zijn en ik wat meer van je kan zien . (vind het ook zo sneu om ze in een kleiner aqua te zetten omdat ik ze niet kan vinden )
Haha ik heb ook zo'n bijdehandje :p Vanavond was er 1 lekker aan het kruipen. Het was een beetje kouder in de kamer, dus had ik ze op de oplader van mijn laptop gezet. Net een warmtematje, maar niet te warm (regelmatig gecontroleerd). Toen het wat donkerder begon te worden werden ze ook wat actiever.
Die van mij hebben nog geen namen. Waarschijnlijk blijf ik ze gewoon de slakjes of trage noemen :p