Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:10

Oh bah, die rode kop op die foto....ieeee hoop die niet tegen te komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:45

En de fabel dat een strenge koude winter het aantal spinnen en insecten helpt verminderen is ook niet waar.

Daar gaat mijn hoop...

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:00

XLeandrosX schreef:
Oh bah, die rode kop op die foto....ieeee hoop die niet tegen te komen....

Da's een wesp :P Maar inderdaad wel écht een lekker bekkie ja :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:47

Ik ben een paar dagen weinig de deur uitgeweest, trek de voordeur open....zitten er inmiddels 12 (!!!) spinnen in en rond het gat van mijn voordeur, inclusief bijbehorende webben! :oo Kruisspinnen, huisspinnen, een springspin en een paar hooiwagens....en HUGE sommige, brrr!! Ik heb ze een aantal keer vriendelijk verzocht weg te gaan, en nu na een hoop moed verzamelen ze dan toen maar mbv een grote bezem verwijderd en de tuin van de buren ingeknuppeld :o Vind mezelf erg dapper :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:04

Ik liep gistermiddag door de tuin en ik had een heleboel draden om mijn hoofd... := Het is er echt weer voor inderdaad.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:32

Nemurin schreef:
Ik liep gistermiddag door de tuin en ik had een heleboel draden om mijn hoofd... := Het is er echt weer voor inderdaad.

Zo moet je in deze tijd niet hier gaan buitenrijden als je spinnenangst hebt. Na een kwartier heb je al meer spinrag om je hoofd dan een gemiddeld skelet in een spookhuis. Zelfs een spinnenliefhebber heeft grenzen, zeker als er dan spinnetje nr. 101 voor je ogen bungelt... :roll:

Overigens denk ik dat spinnen meer van dingen uit pakjes houden, ze pakken zelf ook alles in, bv de kruisspin dan. Ik ben wat minder van dingen uit pakjes, behalve zalmpakketjes, mja, die vind je niet zo snel aan je plafond...Dwz, als je dat op de juiste wijze bereidt tenminste. :P

De kruisspin was trouwens door de Europese Arachnologische Vereniging uitgeroepen tot spin van het jaar 2010. *\o/*

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:33

Ik trok net de koelkastdeur open en rara wie er daar zat te koukleumen? :=
Hoe die in godsnaam in de koelkast is gekomen? Beats me :n maar hij/zij heeft het niet overleefd :o

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:36

Pluizebolpum schreef:
Nemurin schreef:

De kruisspin was trouwens door de Europese Arachnologische Vereniging uitgeroepen tot spin van het jaar 2010. *\o/*

Nou he-le-maal ge-wel-dig! Ben blij voor de kruisspin .... :=

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:39

Flettie: :') Toch ergens een gaatje in je rubbers? :P

Pluizebol, ik studeer liever nog niet voor skelet :+ Ben blij dat het hier nog redelijk mee valt, alhoewel.. Mijn hubbie reed vandaag voorop in 't bos, met zijn paard van 1.78m en zelf een lengte van 1.91 :D Die heeft wel een en ander opgevangen :P Toen was ik ineens even heel blij met mijn kleine paardje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:42

_/-\o_ Die commentaren hierboven, ge-wel-dig! Lig helemaal plat op de bank na het lezen ervan :')

Wel goedkoop alternatief voor Halloween, zo'n tochtje spinrag verzamelen. levensecht en nog spotgoedkoop ook (en niet veel mensen doen het je na).

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:43

Gelukkig ben ik niet bang van spinnen dan!

Maar dat rag in je gezicht vind ik vreselijk, dat gekriebel!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:47

Astaloca schreef:
Pluizebolpum schreef:

Nou he-le-maal ge-wel-dig! Ben blij voor de kruisspin .... :=

Nah, ik gun t em!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:42

Verleden week hier 4 ,ja VIER spinnen die -iedere dag 1 - keihard door de huiskamer renden.
Gelukkig heb ik 2 honden die zich er onmiddellijk bovenop storten, dan loopt hond 1 met wat poten bungelend uit
haar bek naar mij toe, ik -vanaf de eettafel- "ja heel knap, eet maar lekker op."
Hond 2 wil ook haar deel dus hond 1 laat de spin weer even hollen ,
waarop hond 2 vol trots naar me toe komt....." grote meid ,eet maar lekker op"
inmiddels begint de spin uit elkaar te vallen en zo hebben ze ieder de helft :9

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:45

Ohhh bah, ik zie het allemaal zo letterlijk voor me.....

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:37

Whahahah Kaatje _O-

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:45

Een paar jaar terug was er ook iets waarvan t vrij lang geduurd heeft voor ik
er overheen was.
Dat was nog in mijn vorige huis waar ik douchte in het bad ,achter een douchegordijn.

Ik klim in bad, douche aan ,douchegordijn dicht ........ een spin in het douchegordijn,
ik nam een wilde sprong het bad weer uit ,landde op t douchematje dat wegschoot en
kwam met mijn blote billen op de koude tegels terecht.
Ik klom overeind, beloerde de spin en besloot hem vanaf de andere kant van het douchegordijn weg te schieten,
zo met je duim en je middelvinger, plop.
Dat deed ik dus, plop, en toen tik , TIK?? , de spin kwam tegen de tegelmuur en ketste terug
langs het gedeelte waar t douchegordijn niet dichtgetrokken was ,
ik dook weg en kwam wederom met mijn blote achterste op de koude tegels terecht, de spin vloog over mijn hoofd
en ik heb hem nooit meer terug gevonden.
Voor elke douchesessie werd de badkamer voortaan langdurig geinspecteerd.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:46

Ik zit me nu pas te bedenken hoe fout het laatste deel van de titel van dit topic klinkt, als je het eerste deel wegdenkt. _O-

*keek maar half*

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:56

_O- dit gaat echt nergens meer over.... Maar is wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:07

Ja, das wel fout.......maar wel leuk _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:38

Ik herken kaatjes verhaal :j

Heel wat jaren terug, denk makkelijk zo'n 20 intussen (God ik word oud!) zat ik in bad, met m'n voeten richting dat anti-overloopgaatje. Rarara wat daar plots vrolijk uit gekropen komt? Juist ja, Miep langpoot. Plats in bad. Denk niet dat ik ooit zo snel mijn bad uit ben gesprongen...

Soortgelijk geval zo'n jaar of 7 terug. Had net zoals Kaatje een douche met gordijn aan de badkuip, en aan de korte muurkant hing een EHBO-kastje. Sta ik lekker te douchen, zie ik vanuit een ooghoek iets raar. Ik draag een bril en ben best wel bijziend, dus van geen kwaad bewust. Tot me opvalt dat die rare plek toch wel iets hoger lijkt te zitten dan daarnet. Heel relax neem ik m'n bril die op het plankje iets verderop ligt en ik kijk recht tegen zo'n joekel van een huisspin aan.

ben als een idioot van onder de douche geglibbert en nog keihard uitgeschoven ook. Dat ik toen m'n nek niet heb gebroken is een wonder.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:42

Had vandaag ook zoiets leuks. Ik had net lekker gereden en liep richting bushalte. Gaat het keihard regenen. Gelukkig was ik al bij de halte en daar stond heel fijn ook nog zo'n abri. Ik sta wat verder naar achteren omdat het naar binnen regen en ik voel opeens dat ik een web raak. Ik draai me om en sta oog in oog met een uit de kluiten gewassen kruisspin }> . Iek. Dan maar wat naar links verplaatsen. Oh, daar hangt er nog een. Ik kijk vervolgens even goed om me heen en zie dat het hele bushokje VOL hangt met kruisspinnen van verschillende grootte in hun web... Volgens mij werd ik door zeker tweehonderd ogen aangestaard. En ondertussen regent het nog dusdanig hard dat ik ook liever niet buiten ging staan. Dilemma. Ben niet heel erg bang voor spinnen, heb zelfs bij tijd en wijle Frits de langpootspin op logeerpartijtje, maar hier kreeg ik echt de kriebels van := .
Ben ook wel eens vol met mijn hoofd door een web gelopen waar de bewoner (wederom gróte kruisspin) nog in zat. Die hing dus in mijn haar. Heb toen ook wel even raar staan springen en meppen om het beest een enkeltje buren te geven :Y) .
Overigens kwam ik ooit eens zo'n huisspin tegen die de printer uit kwam kruipen toen ik hem aanzette. Ik schrok ontzettend en schoot een meter achteruit, maar Miep schrok nog erger van mij dan ik van haar, want ook die deinsde flink achteruit :') . Zag er echt idioot uit: we schrokken van elkaar haha! Op dat moment heb ik ook besloten dat het idioot was haar dood te meppen alleen maar omdat ik van haar schrok en heb haar fijn naar buiten verhuisd :+ Eigenlijk zijn spinnen banger voor ons dan wij voor hen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:46

Ja, ze zullen vast banger voor ons zijn, maar ik ga dan ook zeker niet vrijwillig in hun huis bivakkeren zoals zij bij ons doen! Brr...

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:48

Ieeuuw die is eng :=

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:05

IMJ daar heb je een punt. Eigenlijk zijn het een stelletje asociale krakers :D. Kleine spinnetjes zijn niet heel erg, maar zodra ze groter worden dan 1 cm moeten er hier hulptroepen (mannelijke huisgenoten) aan te pas komen :+

En ieeeeek er zit een grote kruisspin voor m'n raam := . Wel buiten gelukkig.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:08

IMJ schreef:
Ja, ze zullen vast banger voor ons zijn, maar ik ga dan ook zeker niet vrijwillig in hun huis bivakkeren zoals zij bij ons doen! Brr...

Iets zegt me dat dat waarschijnlijk ook niet gaat passen... :P

O, en die badkamerverhalen...Vroeger, in de tijd dat ik nog bang was voor spinnen, heb ik ook eens in een bad gestaan waar een spin in zat. Zo'n grote runner. Heb hem netjes weggespoeld en wilde, trots dat ik niet eens had gegild, gaan badderen. Op dat moment kwam er net één spinnepoot uit het afvoerputje en volgde de rest al snel. Nog maar eens weggespoeld, nu wat langer, hij moest nu wel verdronken zijn. Maar nee, daar verscheen die poot weer, en de rest. Zelfs na een spoelbeurt met heet water kwam monstermutantspin weer tevoorschijn op een manier alsof ie auditie aan het doen was voor een horrorfilm. Dat was voor mij het teken om me ergens anders te gaan verschonen. Ben de rest van de week ook niet meer in die badkamer geweest zonder de deur open te laten, vluchtroute, mocht spin weer zo'n lugubere entree maken...