Vjestagirls fotoboek (aquarium opzetten). Eerste vis p13!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Re: Vjestagirls fotoboek (aquarium opzetten). Eerste vis p13!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:39

Heb je de uitstroom van de filter richting het oppervlak gezet?

Ik heb ook een zuurstoftekort gehad.... Heb het buisje met de uitstroom van het 'schone' water op het oppervlakte gericht, en binnen een halve dag was alles weer goed :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 20:01

Ja, had heb ik dus altijd. Staat er net iets onder. Nu staat er aan de andere kant dus ook een bubbelaar in. Het gaat nu wel goed.

Meneer gourami zwemt af en toe een stukje, maar hangt ook nog heel veel in de planten, waarschijnlijk toch een flinke klap gehad. Maar als ik het zo zie dan heb ik goede hoop dat hij er bovenop komt...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:45

Ik heb mijn malawi-bak omgebouwd naar een zuid-amerika biotoop.
Heb er alleen jammer genoeg geen foto's van gemaakt en zo'n super uitgebreid verslag :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:50

Helaas... Is meneer Gourami zaterdag overleden. Mijn huisgenoten hebben hem Blob genoemd en door de wc gespoeld :)...

Van de week komt er dus een nieuwe meneer

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:47

en door de wc gespoeld hihi:p
dat doen volgens mij ook veel mensen:p

ik heb je topic in het begin gevolgd en uit het oog verloren, nu snel in mijn favorieten zetten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 20:01

carineken schreef:
en door de wc gespoeld hihi:p
dat doen volgens mij ook veel mensen:p

ik heb je topic in het begin gevolgd en uit het oog verloren, nu snel in mijn favorieten zetten

Tsja, hij is toch dood. Begraven vind ik altijd een beetje onzin...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:01

Jammer Vjesta!
Het begraven van een vis vind ik ook een beetje onzin.

Mijn garnalenparadijsje is inmiddels bijna klaar. :D
Toevallig stond er in de buurt precies het aquarium wat ik zocht op marktplaats, nog hier in de straat ook.
Alles ingericht, ik kon zo plantjes, zand en water overhevelen uit het andere 400L aquarium wat leeg moest i.v.m. inkrimpen.
(Er zat niet veel vis meer in, plus veel wat ook bij de cichliden erbij kon. Wat algeters, meervalletjes en dat soort grut.)

Genoeg mooie stekjes eruit gevist, plus een grote mosbal en een steen bomvol alg. Een lekker garnalenparadijsje.
Plus een hoop jammie bacterien en algjes uit een gezonde bak, perfect.
Ik heb een stiller luchtpompje besteld vandaag, dat zou er morgen al kunnen zijn.
Als het pompje oké is ga ik garnaaltjes halen, ik heb al een adresje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:21

Heb ik weer...

Nadat meneer gourami overleden was heb ik een nieuwe gehaald. Blijkt dus dat die gigantisch agressief was tegen mijn andere vissen, dus die heb ik vandaag weer moeten ruilen in de winkel (TOP dat dat kon overgens). Hij had 3/4 van de bak ingepikt, dus op mijn rechter 40cm had ik 35 vissen zitten en links 1... Degene die er nu in zit is een stuk kalmer. Hij zit alleen wel achter mevrouw aan, dus ik hoop dat dat geen jongen worden...

En gisteren heb ik van Rhendera 2 baby blauwe spatjes gekregen. Super leuk, dus die zwemmen nu ook lekker rond tussen de rest.

Verder heb ik een 2de (of eigenlijk 3de) aquarium van iemand overgenomen, omdat ik mijn eigen filter gesloopt had en daarbij precies het filter zat wat ik hebben wilde. Dus nu heb ik een Juwel Rekort 160 die marktplaats weer op gaat. Maar wat een spul zat daarbij zeg! Ladingen filtermateriaal, binnenfilter, externfilter, bergen voer, voerautomaat, super stille mooie luchtpomp (inc slangen en steen), watertesters, gewone bodemschoonmaker, bodemschoonmaker op baterijen, ruiten schoonmaak dingetjes, extra koppelstukken voor het externe filter, slangen, zelfs inc onderkast. Super blij mee. Hij moet eigenlijk marktplaats op, maar ik hoop dat ik mijn ouders kan overtuigen dat zij hem willen hebben als ik ervoor zorg O:) . Ik heb namelijk geen ruimte meer, maar ik zou wel heeeeel erg graag Cyclides houden...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 04-10-10 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:28

Hahahahahahaha ooooooooooooh wat ben jij erg!!!!!!! _O- _O- _O-

Hopelijk krijg je ze zo ver..

en ik wil wel foto's zien van mn baby's hoor!! :D en je hebt mijn boktnaam verkeerd gespeld... |( *huilhuil* haha :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:41

Wil je toevallig nog een koekoeksmeerval? Je mag hem zo hebben :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:46

Ik geloof dat ik op moet gaan houden met vissen overnemen :P. Ik mag van mezelf mijn cory's nog kopen, en misschien de garnaaltjes, en dan moet ik echt stoppen, want anders stop ik teveel in 1 bak. maar bedankt voor het aanbod!

En ik moet mijn ouders eerst overtuigen dat ze een aquarium willen :P

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:09

_O- Nou je pa vond het allemaal wel interessant toch? Nou je moeder nog.... :D :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:11

Rhendera schreef:
_O- Nou je pa vond het allemaal wel interessant toch? Nou je moeder nog.... :D :P

Mijn pa heeft altijd vissen gehad, en heeft vroeger altijd cyclides gehad... Dus ik denk dat ik hem wel kan overtuigen. Mijn moeder is een heel ander verhaal...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:10

Zo, meneer gourami heb ik geruild bij de winkel, en de nieuwe is een stuk vrede lievender.

Verder heb ik vandaag de slangen voor mijn nieuwe filter binnen gekregen, dus zodra mijn huisgenootje idd aan haar financien gaat werken en dus weggaat uit de huiskamer ga ik die maar eens ff instaleren. Ik hoop echt dat het water nog wat schoner wordt. Ik keek bij Rhendera (goed gespeld?) van de week en schrok van hoe schoon het daar is, dat betekend dus dat het bij mij toch wat vuiler is dan gedacht. Straks dus ff flink aan de knutsel, want het houdt ook in dat ik mijn verwarming moet gaan verplaatsen. Leuk leuk leuk leuk

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 16:56

Zo, 2de filter werkt. Ff gevochten met de wandelstok, maar ook die zit. Het water loopt nu vis mijn achterwand terug het aquarium in, zodat je het eigenlijk niet ziet. Het filter zelf staat voor de gemoedsrust van mijn huisgenote voorlopig nog in een emmer zodat mocht hij lekken hij niet rechtstreeks haar dure stereo vernield.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:04

Vjestagirl schreef:
Het filter zelf staat voor de gemoedsrust van mijn huisgenote voorlopig nog in een emmer zodat mocht hij lekken hij niet rechtstreeks haar dure stereo vernield.

Dat doet hij dan wel in-direkt als het emmertje overloopt en dan kan heeel snel gaan :P (spreekt ze uit ervaring :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:12

Hahahaha nou hij is nu helemaal droog dus ik geloof dat ze het wel vertrouwt :P.

Overgens sta ik er echt van te kijken hoe snel het zo veel helpt. Ik zie nu al echt kristal helder water, schoner dan ik voor mogelijk had gehouden. Schitterend...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 11:22

Grote fout gemaakt. Ik heb het water van het nieuwe filter over de achterwand laten stromen om het zo terug te laten komen in het aquarium. Nu heeft mijn achterwand midden achterin dus los gelaten.... Filter staat nu weer ff uit, en ik ga het water in het aquarium een 10cm laten zakken om het weer vast te kunnen kitten. Dan ga ik de uitstroombuis van dit filter vanaf de cm dat hij het aquarium binnenkomt perforeren met een boor, zodat het water in heel veel kleine stroompjes rechtstreeks terug valt in de bak...

Aan de vrolijke kant heb ik wel weer cory eitjes.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:48

succes ermee!

Maak je ook weer een keer nieuwe foto's? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet met veel vissen erin! :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:39

Ik wilde ook vragen om nieuwe foto's!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 23:16

De lang lang lang verwachte nieuwe foto's van mijn aquarium! Qua bezetting is hij nu 'af'

De inhoud:
31 Roodvin Zalmen (Karel & Karelientje)
2x Blauwe spat (Benjamin en Vlekkie)
2x Dwerg Gourami (Lisa & De Rode Man)
2x Ancistrus (Peter & Petra)
7x Coridoras Schwartzi (Cory)
7x Coridoras Aenues (Cory)
15x Anatome Helena, oftewel slak etende slakken (Helena)

Overzichtje:
Afbeelding

De mooiste foto uit de serie is natuurlijk voor de Rode Man:
Afbeelding
(en ja, zijn ondersteboven vriendje is zijn eigen reflectie in het wateroppervlak)

Afbeelding

En zijn vrouwtje Lisa:
Afbeelding
Lisa is een beetje mismaakt. Rugvin en staartvin zijn misvormd, net als haar neus. Aan de rechterkant heeft ze wel een vin, aan de linkerkant niet.

Vlekkie met een algentabletje:
Afbeelding

Een troepje Cory's:
Afbeelding

1 cory Schwartzi:
Afbeelding

En dan hebben we de Ancistrussen nog. Een Ancistrus is een bodemvis, een algeneter.
Peter heb ik uit beroerde omstandigheden weggehaald. Een aquarium van 30x30x30cm (hoort minimaal in 120cm), vol met alg, op stenen, met een stuk PVC buis. Verder helemaal niets. Geen verwarming (voor een tropische vis), geen filter, geen andere vissen, geen hout (ze eten hout en hebben dit ook echt nodig). Peter is mijn lievelingsvis. Hijs mooi van lelijkheid. Hij had al lang dood moeten zijn, maar is het niet. Hij is ongeveer 5,5 jaar oud en 12cm lang. Volwassen dus.
Afbeelding
En ja, Peter heeft snorharen.

En omdat ik Peter alleen zo zielig vond heb ik van het weekeind een Petra gekocht. Petra is wel nog een beetje klein:
Afbeelding
Nog geen 3cm lang. En ook Petra vind ik helemaal geweldig.

En voor de foto freaks onder ons:
Sony Alpha 200
Sportstand
Witbalans op TL-licht
ISO 3200

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:21

Die bodemvissen vind ik zo gaaf! :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:02

dat ziet er goed uit vjesta! fijn dat het zo goed gaat. je plantjes zijn ook mooi groot geworden zeg!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:32

Wat ziet het er prachtig uit! Verder heb ik er niet veel verstand van, maar ik vind het wel erg gaaf dat je Petertje nog hebt. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 01:37

Peter is zo stoer. Hij is de laatste tijd ook overdag veel actiever. Hoewel ik stiekem toe moet geven dat ik ook helemaal verliefd ben op Petra, zo klein en schattig.