Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:36

Marcella schreef:
Oeh opletten betadine is gevaarlijk als ze dit oplikken.

Daarom ben ik achyer haar aan aant rennen

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:41

Zou kijken of je anders de sok er toch niet overheen krijg.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:43

Marcella schreef:
Zou kijken of je anders de sok er toch niet overheen krijg.

Ik kan het proberen. Maar zou ik dan alsnog het gaadje eroverheen doen? (ik ben echt blij dat je er bent :')
Het is vrij irritant om maar half kennis van een halve opleiding en een stagr te hebben in dit soort momenten)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 01:03

De sok gaat hem echt niet worden helaas

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 01:12

LoveGlove schreef:
De sok gaat hem echt niet worden helaas

Gaasjr ook niet. Ze ginf helemaal los

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:33

Nou ik heb een hele goede nacht gehad (kuch). Moederzorgen zijn niet leuk.

Maar ze heeft het goed gedaan vannacht. De wond ziet er nog wat erger uit dan gisteren. De hechting zit nu echt niet meer goed. Maar, ze is er wel weer een beetje beter aan. Ze loopt weer meer rond en was vanmorgen zelfs een beetje speels. Ze eet en drinkt gewoon nog steeds goed. Alleen loopt ze een beetje raar, maar dat snap ik wel. Ze zal er vast last van hebben. Ik heb ze vanmorgen nog een keertje pijnstilling gegeven. Een dagje langer dan was voorgeschreven. Maar ja, de wondjes zijn ook ontstoken dus het kan helpen.

Ik heb de DA nog eens gebeld en ik heb een nummer gekregen waar ik foto's van de wondjes kan sturen. Dat heb ik ook gedaan. Ik krijg nog een belletje terug. Ik verwacht dat ze allebei wel iets van antibiotica krijgen. Ik ben er bang voor dat Nina's hechtingen opnieuw gedaan moeten worden. Dat zal duur worden :(

Maar goed, we doen wat we moeten doen voor de dames om erdoorheen te komen. Hun gezondheid is natuhrlijk super belangrijk

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:36

Heb je van de DA geen medical pet shirt of kap gekregen? Bij ons krijg je dat eigenlijk altijd bij dit soort 'wonden'. Een sok lijkt me in dit geval wat strak zitten, tenzij je hele grote voeten hebt? :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:42

Ghostattack schreef:
Heb je van de DA geen medical pet shirt of kap gekregen? Bij ons krijg je dat eigenlijk altijd bij dit soort 'wonden'. Een sok lijkt me in dit geval wat strak zitten, tenzij je hele grote voeten hebt? :+

Nee ze zeiden dat ik moest laten weten als ze te veel likken. Dan zouden ze een rompertje krijgen. In het begin vond ik het ook reuze meevallen. Maar nu de wond natuurlijk ontstoken is gaan ze er steeds meer aan likken. Dus nu is het ook echt wel nodig om een rompertje te krijgen.

Ja die sok wilde ik proberen als alternatief. Een goedkopere optie zeg maar :=
Maar dat werd hem echt niet. Als het bij Nina niet lukt, lukt het bij Blacky al helemaal niet. Die rompertjes gaat Blacky sowieso ook echt niet leuk vinden. Ze heefr een hele gevoelige huid. Nina zal er waarschijnlijk vrede mee hebben. Maar haar wondje is ook het ergst, dus ik vind haar ook de grootste prioriteit hebben.

Ze hadden meteen geadviseerd om een afspraak te maken. Ik moet er rond half 1 zijn. Dan ga ik zo denk ik nog even bijslapen :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:53

Ik heb Beifong even gebruikt als sok-model.
Azula zag de bui al hangen en rende weg.

Lange sok, schaar en slachtoffer/kat nodig.
Teenstuk van de sok geknipt en je kan 2 of 4 gaten knippen voor de poten.
Stuk waar je enkel zit is voor de kont/staart.
Beifong was narrig dus alleen de voorpoten erin gedaan. Achterpoten kunnen ook erin als je gaten knipt.
Kunnen ze gwoon naar de kattenbak.

Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:09

Och ze vind zichzelf wel zielig. Dat zou hier echt niet werken. Die sok hebben ze zo uit.

Ik heb zelf rompertjes en kapjes liggen. En een voorraadje medicijnen en zalf met antibiotica.
Gelukkig denken ze bij de dierenarts altijd mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:21

Zo blij dat Maira en Blue gewoon helemaal niks nodig gehad hebben. Zelfs geen pijnstillers of AB.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:52

Beifong moest er alleen mee op de foto.
Sok is gelijk uitgegaan.
Leuk is anders. Likken aan wonden is ook niks. Kap kan altijd.
Zou ik wel de bovenkant van de kattenbak afhalen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:03

luuntje schreef:
Ik heb Beifong even gebruikt als sok-model.
Azula zag de bui al hangen en rende weg.

Lange sok, schaar en slachtoffer/kat nodig.
Teenstuk van de sok geknipt en je kan 2 of 4 gaten knippen voor de poten.
Stuk waar je enkel zit is voor de kont/staart.
Beifong was narrig dus alleen de voorpoten erin gedaan. Achterpoten kunnen ook erin als je gaten knipt.
Kunnen ze gwoon naar de kattenbak.

[ [url=m/hR5t3H.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oIa9vv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er wel schattig uit moet ik zeggen :')

Ik heb hem gisteren bij Nina proberen aan te doen. Mijn vriends sokken die het meest wijdt zijn, maar hij was alsnog te strak en Nina vond het echt niet leuk. Als ze dan toch vandaag naar de da moeten dan vind ik het ook niet waard om ze dan door een hoop hell heen te laten gaan alleen om een wond af te dekken als de da dat veel beter gaat kunnen doen. Ik ben toch de hele tijd bij ze en ik kan ze constant in de gaten houden. Dus dan is het goed vind ik.

Nou ietsje bijslapen helpt wel :=
Ben nog steeds kapot moe hoor. Gisteren was een mentaal zware dag en dan ook nog weinig slaap. Maar goed, valt niks aan te doen. Die dagen zijn er eenmaal. Dat lag echt niet alleen aan de katten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:33

Da bezoekje is geweest. Blacky rilde daar van de angst :(:)

Ze hebben allebei een wondzalfje en een antibiotica kuurtje meegekregen. Allebei krijgen ze het 2 keer per dag. Rompertje heeft de da niet gedaan. Ze vind het niet zo ideaal met dit weer. Dat gaat allemaal toch plakkerig worden onder dat rompertje en dan gaat het alles alleen maar erger maken. Ze heefr de hechtingen die los zaten eruit gehaald. Bij dat stukje moest ik even wegkijken :')
Ik kan bloed en wonden en alles zien, maar hechtingen vind ik niet fijn om te zien om een of andere reden. Vrijdag stond al een afspraak. Die blijft ook gewoon mooi staan. Dus dan gaan ze dan weer op controle.

De dames hebben het goed gedaan. Blacky was heel bang zoals ik al zei. Maar mij zien hielp wel heel erg merkten we. Dus dat stelt mij ook gerust. Nina was als eerste. Dus toen zij klaar was en eventjes vrij mocht rondlopen voordat Blacky aan de beurt was ging ze meteen als eerste naar Blacky toe om te zien hoe het gaat met haar :(:)
Dat was wel heel lief. Dat deed ze net thuis ook. Ik haalde Nina als eerste eruit, mede omdat Blacky wel eens in het reismandje plast. In dat geval had ik haar even afgewassen. Het eerste wat Nina deed toen ze eruit kwam was naar Blacky toe. Toen Blacky er zelf uit was gingen ze naar elkaar toe en elkaars neusje snuffelen. Dat was heel schattig <3
Nina kwam daarna ook naar mij toe voor knuffels. Blacky duurde eventjes maar accepteerde net ook weer knuffels. Soms duurt het even voor haar om weer tot rust te komen.

De da zei al dat het niet vaak voorkomt dat hun ontstoken wondjes zien. Dus we hebben gewoon pech. Maar goed, kan altijd. Valt verder niks aan te doen. Ik geef de da ook nooit zomaar de schuld. Als ze eens net iets fout hebben gedaan, kan dat. We zijn allemaal mens. Kan ook door de hitte zijn geweest dat er toch een bacterie in is gekomen. Kan van alles zijn geweest. Zo lang xe maar weer beter worden

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 14:24

Narigheid LoveGlove :knuffel:

Jammer dat Blacky zo bang was, hopelijk volgende keer al wat minder. En ik hoop op een spoedige verbetering voor jullie!

Hier leuk nieuws, durf het bijna niet te vertellen :D
Maar, we hebben een kitten gereserveerd! *\o/* Echt een super leuk ding. Heel fijn contact met de mensen bij wie hij nu is :):)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:33

Oh wat leuk! Mag je al een fotootje delen!m? Wij zijn natuurlijk super nieuwsgierig!!!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:51

Appeltje_1 schreef:
Narigheid LoveGlove :knuffel:

Jammer dat Blacky zo bang was, hopelijk volgende keer al wat minder. En ik hoop op een spoedige verbetering voor jullie!

Hier leuk nieuws, durf het bijna niet te vertellen :D
Maar, we hebben een kitten gereserveerd! *\o/* Echt een super leuk ding. Heel fijn contact met de mensen bij wie hij nu is :):)

Ja zielig beestje. Ze is enorm stres gevoelig dus zo'n dierenarts trip is heftig voot haar. Gelukkig ligt ze nu lekker langs me te slapen, weer helemaal relaxed.

Wat leuk! Ik ben ook wel benieuwd :))

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:05

Fijn dat ze weer relaxed is zeg! Die mormels van ons vinden tot nu toe de DA best gezellig.

Oeh, en een nieuwe kitten! Heb je al een foto?

Ik was geen kattenmens. Tot dat deze twee mormels in ons leven kwamen. Nu vind ik ze best lief. Al zijn het echt wel terroristen hoor. Blij als ze naar buiten kunnen. :')

Afbeelding

Afbeelding

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 15:06

Wow dat zijn echt prachtige katten! <3

Foto's uploaden lukt hier niet -O-

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:37

@luuntje, wat een mooi klimtoestel! En knappe katten <3 Vind de namen ook leuk.
@loveglove, beterschap voor je dames!
@appeltje1, wat leuk dat je een kitten hebt gereserveerd! Is het gewoon een HTK of een raskat?
@cupcakes, heerlijke foto's van je kittens. Wat je noemt over het terroristische gedeelte herken ik wel. Ik vind ze heerlijk, maar soms word ik helemaal gestoord van ze en wenste ik dat ze drie maandjes ouder waren, zodat ze hun ei lekker kwijt kunnen buiten. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:49

Met 3 maanden ouder verandert er nog niet veel. :+

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 15:49

Foto's!

<3 <3
Afbeelding

Afbeelding

@PeerAppel
Half Main coon, half HTK :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:05

Wat leuk voor je Appeltje_1 :D Het is je zo gegund!

En inderdaad, het "terrorisme" was hier pas op z'n hoogtepunt rond 9/10 maanden _O-

Ik had even een middagdutje gedaan. Zo werd ik wakker <3
Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:53

Fijn glove dat je toch geweest bent, ben je weer gerust gesteld en niet voor niks gegaan. Hopelijk zijn ze snel weer de oude!

Wat een schatje appeltje!

Super leuk cupcakes!

Wat gezellig Smee :D

Ons nieuwe vriendje komt ook zaterdag mee naar huis <3
Afbeelding
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:00

Smee__ schreef:
Wat leuk voor je Appeltje_1 :D Het is je zo gegund!

En inderdaad, het "terrorisme" was hier pas op z'n hoogtepunt rond 9/10 maanden _O-

Ik had even een middagdutje gedaan. Zo werd ik wakker <3
[ [url=m/LVw6y9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nina's hoogtepunt was ook rond de 10 maanden :')
Blacky heeft nooit echt aan terrorisme gedaan. Dies braaf :Y)