Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:04

Dankje druif en luuntje.

Koelmat heb ik al op bed liggen maar die wilt ze niet. Ik merkte dat ze vannacht erg benauwd was dus ik heb samen met haar een kwartier in de badkamer gezeten met de douche aan om te stomen. Dat verlichtte volgens mij wel.

Succes vandaag LoveGlove.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:04

Maureen ik denk dat het ook precies op t verkeerde moment komt. Al komt t natuurlijk nooit goed uit.
Maar nu zit je natuurlijk met nog meer luchtstroom om je huis nog te kunnen ventileren met deze hitte.
Stomen werkt bij onze kat met chronische niesziekte het beste inderdaad.

Duimen dat het Evee toch overslaat.
Hier hebben de andere het nooit overgenomen dus het kan echt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:10

Heb wel eens goede verhalen gehoord over echinea druppels, maar volgens mij heb je op Facebook ook een groep met katten die niesziekte hebben.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:12

Echinea druppels ga ik vanmiddag even naar opzoek.
En Rambogirl hoe bedoel je dat? Ik heb een airco maar ik denk dat die luchtstroom niet fijn is? Maar ik weet niet of ik het nu dan 30 graden in huis moet laten worden :\

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:17

Maureen95 schreef:
Echinea druppels ga ik vanmiddag even naar opzoek.
En Rambogirl hoe bedoel je dat? Ik heb een airco maar ik denk dat die luchtstroom niet fijn is? Maar ik weet niet of ik het nu dan 30 graden in huis moet laten worden :

Ehh ik zou de voorkeur hebben voor een airco. Als je hem dan ergens neer kan zetten waar ze er zo min mogelijk last van heeft maar toch het niet te warm is lijkt me dat de beste optir

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:20

Ja precies de extra luchtstroom van een airco is inderdaad niet fijn. Meeste katten gaan die ook uit de weg. Maar je hebt nu eenmaal frisse lucht nodig in huis en de temp op laten lopen naar 30 graden komt beide niet ten goede. Je zit gewoon even tussen 2 kwaden in zeg maar.
Je moet de airco wel aan zetten

Zijn ze gevaccineerd ertegen?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:38

Ja precies. Ik zal de airco zo een aanzetten. Ze ligt toch hoog op haar paal en onder de bank dus veel last zal ze er niet van hebben.

En beide katten zijn inderdaad gevaccineerd. Dus als het goed is komen ze er hopelijk ongeschonden doorheen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:14

LoveGlove schreef:
Nou, vandaag gaan de dames dan echt onder het mes. Ik vind het een beetje spannend.

Ze hebben de hele nacht en ochtend door het huis gerend. das opzich fijn want dan zijn ze zometeen goed moe tijdens de rit :)

Iemand tips voor hoe ik Blacky in dr reismandje ga krijgen zonder te veel gedoe? Ik kan natuurlijk geen eten geven nu :=

Voor nu al te laat maar hoe ik het altijd doe met lastige katten is het reismandje op z'n kont zetten zegmaar en tussen m'n benen klemmen, dan heb je 2 handen vrij om de kat erin te laten zakken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:02

Daarom ben ik zo blij met mijn mandjes. Kan van voor, opzij en boven openen. Maar ik moet altijd eerst katten verwijderen die ik niet nodig heb :')

Zodra ik een mandje verplaats zitten er 4 katten op, om en in _O-

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:15

Ja ik heb er ook 1 die van boven open kan, de ander alleen van voren. Maar mijn katten gaan er ook vrijwillig in zitten dus nooit problemen hier :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:56

Nou dat ze dat hier maar eens deden :')
De mandjes zijn gewoon deel van het huis, ze krijgen er ook regelmatig snoepjes in. Maar ze vinden die dingen gewoon niet zo leuk hier.

Nou ze zijn iig weer thuis. Alles is goed gegaan. Ze hebben antibiotica. Blacky is meteen onder het bed gevlucht. Ik laat haar nu ook maar eventjes. Ze heeft altijd even tijd nodig om bij te komen. Nina is aan het verkennen. Allebei zijn ze nog wankelig en dronken, wat ik wel grappig vind om te zien :')

Maar ze zijn weer veilig thuis en kunnen niet meer krols worden *\o/*

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:05

Fijn, Glove. :D Dat zal rust geven op verschillende vlakken. Ik heb toen ook zo moeten lachen om die van mij dat ze nog woozy waren van de narcose. George hing op een gegeven ogenblik met zijn neus op de spijltjes van zijn reismandje op de terugweg, zodat je precies zijn boventandjes kon zien _O-
Je zal morgen al wel verschil merken met hoe makkelijk ze herstellen van dat soort ingrepen. Ik heb me verbaasd in ieder geval! :wow:

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:16

marley93 schreef:
Fijn, Glove. :D Dat zal rust geven op verschillende vlakken. Ik heb toen ook zo moeten lachen om die van mij dat ze nog woozy waren van de narcose. George hing op een gegeven ogenblik met zijn neus op de spijltjes van zijn reismandje op de terugweg, zodat je precies zijn boventandjes kon zien _O-
Je zal morgen al wel verschil merken met hoe makkelijk ze herstellen van dat soort ingrepen. Ik heb me verbaasd in ieder geval! :wow:

Oh ja. Dat geloof ik. Ik vind her ook grappig. Nina weet gewoon nier wat ze ermee moet.

Nouja, blacky was vanzelf naar beneden gekomen en Nina was okk al boven (met mijn hulp want het lukte niet helemaal) dus ik heb haar okk naar beneden gedragen en toen ze allebei in de woonkamer waren even de deur dicht gedaan. Zo kan ik xe wat beter in de gaten houden. Blacky wilde meteen drinken onder dus ik jeb haar wat drinken gegeven, alleen ook weer weg moeren halen want ze had anders makkelijk het hele bakje ineens weggezopen :')
Dat doen we nog maar even niet. We doen het in beetjes.

Dit was Nina's gezicht toen het haar niet lukte om boven te komen:

Afbeelding

:')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:20

Alleen de oudste gaat er niet vrijwillig in. Tenzij zonder deur is om te slapen, maar zodra ze door heeft dat de deur erin gaat is ze weg. Die moet ik ook echt in de nekvel beetpakken om te voorkomen dat ik zelf niet open lig (niet tillen trouwens is ze ook te zwaar voor, maar alleen vasthouden).

Ach gossie.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:53

Fijn dat het goed is gegaan LoveGlove

Die van mij vinden de reismandjes ook niet mega plezierig. Ze gaan wel liever in de grote harde reismand dan de kleinere. Die is alleen handiger voor mij om mee te nemen op de fiets.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:13

Hahaha dat hoofd _O- Die heeft 'verongelijkt' uitgevonden zo te zien.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:19

Och dat koppie van Nina :') Maar fijn dat alles goed gegaan is!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:24

Afbeelding
Afbeelding
Alexia net terug.
Afbeelding
Blue stuk.
Afbeelding
Als je gewassen wil worden laat jezelf gewoon tegen Blue aanvallen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laat je niet meer gaan kleine. :+
Afbeelding
Nog een keer Blue stuk. :')

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:07

Hahaha, op de eerste foto van de 2 samen dacht ik eerst dat het een knuffel was waar ze naast lag :') _/-\o_

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:10

marley93 schreef:
Hahaha dat hoofd _O- Die heeft 'verongelijkt' uitgevonden zo te zien.

Nogal _O-
Marcella schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Alexia net terug.
[ Afbeelding ]
Blue stuk.
[ Afbeelding ]
Als je gewassen wil worden laat jezelf gewoon tegen Blue aanvallen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Laat je niet meer gaan kleine. :+
[ Afbeelding ]
Nog een keer Blue stuk. :')

<3

Nina heeft al een paar uurtjes geslapen. Ik ook :+
Ik heb vannacht slecht geslapen dus dan krijg je dat vanzelf :=
Blacky aan de andere kant is heeeel hard tegen haar slaap aan het vechten. Heefr alleen maar rondgewankelt.
Nu is mijn vriend aan de kook en zijn ze allebei wakker, want voor eten hebben ze altijd energie :')
Maaar, ehm, wakker blijven is moeilijk. Dit is hoe de staat nu zo ongeveer is:

Afbeelding
Ze doen zo hard hun best :')

Nina wil nog nier drinken. Blacky heeft wel al een paar keer onder toezicht gedronken. Ze hebben nu ook allebei een snoepje gehad om te zien of het binnenblijft. Die wilde Nina dan wel weer. Voedselgemotiveerd beest :')

Ze lopen wel al wat minder wankel dan in het begin, dus er zit vooruitgang in :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:01

Rambogirl schreef:
Hahaha, op de eerste foto van de 2 samen dacht ik eerst dat het een knuffel was waar ze naast lag :') _/-\o_

Hhhmm het is een sibeer dus wel een klein beetje vergelijkbaar met een knuffel toch. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:04

Glove fijn dat ze terug zijn.
Hoeven ze geen kap op?

Misschien later vanavond wat natvoer geven. Krijgen ze ook vocht binnen.

Maureen koelmat werkt dus niet. Stomen wel.
Om nu tig keer per dag te stomen is met deze warmte voor jezelf niet fijn denk ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:09

Nadeel van stomen je krijg hoge luchtvochtigheid en daar kan je het ook weer benauwd krijgen. Maar door stomen komt alles weer los.

Dit is trouwens mijn eigen ervaring in verband met mijn chronische bijholte ontsteking. Wat ik zelf ook gemerkt heb is dat door warmte de chronische ontsteking vloeibaarder word. Nadeel daarvan is dan weer dat het voor een groot deel in je maag komt. Nu weet ik niet hoe dit ook voor katten werkt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:22

luuntje schreef:
Glove fijn dat ze terug zijn.
Hoeven ze geen kap op?

Misschien later vanavond wat natvoer geven. Krijgen ze ook vocht binnen.

Maureen koelmat werkt dus niet. Stomen wel.
Om nu tig keer per dag te stomen is met deze warmte voor jezelf niet fijn denk ik.

Nee ik moet ze in de gaten houden. Ze mogrn wel wat likken maar niet constant.

Blacky heeft er wel een paar keer aan gelikt, maar ik merkte al snel op dat jet niet puur de wond was maar ook eromheen. Oftewel het ging haar vooral erom dat ze alle rare geurtjes etc weg wilde halen denk ik. Nina heefr 1 keer gelikt. Ik houd de wondjes ook goed in de gaten. Maar die zien er ook goed uit. Mijn vriend schrok omdat hij nog nooit een sterilisatie wond heeft gezien. Hij zei meteen "oh ze hebben echt helemaal open gelegen. Hoe is dat er goed iit zien?"
Ik snap het wel :')
Maar hoe wil je ze anders steriliseren? :')

Als het nodih is kan ik altijd bellen en om een rompertje vragen. Een kao gaat het sowieso niet worden bij Blacky :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:29

Castreren O:)

En het kan ook met 2 kleine sneetjes. Maar dan laraschopisch of hoe je het ook schrijft.