Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:33

Hier wilde Maira en Alexia buiten liggen. Die zijn verzot op bakken. Hoe warmer hoe beter. Maar aangezien ik dan ook buiten moest gaan zitten was het heel simpel nee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:03

Alexia zat net weer te kijken voor gaatjes. Maar even duidelijk gezegd dat dat niet gaat gebeuren.

Hout prijzen zijn echt niet leuk meer. Zodra er nu ook maar iemand van de buren op balkon is. Zit mevrouw binnen voor het raam of achter de bank.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:07

Wij hebben salonpoezen, die komen sowieso niet buiten. Ze hebben zo te zien niet echt last van de warmte in huis, maar we proberen de boel wel als gekken te koelen. Overdag houden we de ramen en gordijnen dicht, ventilators staan op volle kracht te blazen. Goed voor de poezen en mijn vriend - mijn corona is er minder blij mee haha. Maar ik ben in de minderheid, dus ik leer er maar mee leven!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:10

Hou nu ook alles dicht gok dat het vanmiddag weer dik de 40 graden aan gaat tikken op balkon.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:40

Hier ligt Pip lekker buiten op de tegels in de schaduw, Woezel ligt ergens op zolder :roll: gister, in de loop van de dag, merkte je wel dat vooral Pip het warm had, ze heeft ook echt een behoorlijk volle vacht. Ze sjokte elke keer een paar passen en stortte dan neer :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:30

Hier geen airco aan ivm de kittens. Had er 1 van mijn konijnen die vol in de zon lag. Daar heb ik een parasol neergezet. De hond wilt ook alleen maar buiten liggen en het liefst in de zon (zij is zwart…)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:45

Die beesten snap je af en toe toch niet meer 8)7 Hier hadden ze net bedacht dat ze nog wel een speelkwartier konden inlassen, die mafkezen. 26 graden in huis, ik dacht het effe niet.

Vandaag een nieuwe yogamat binnen, en hoewel ze mijn vorige aan gort hebben gekrabd, willen ze hier zelfs liever niet eens op staan. Het voelt schijnbaar niet lekker aan hun poten ofzo. Helemaal prima voor mij, haha!

Afbeelding
Keuringsdienst van waarden komt het even inspecteren... afgekeurd. ^)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:49

Fred weer in elkaar kunnen zetten?

Azula ligt onder de parasol, hond onder de tuintafel.
Omapoes achter de bank en Beifong, tja die is miss B en onderzoekt alles.

Ik had houten stammen en een pallet over.
Mijn man is er een katten krab constructie voor buiten van aan het maken.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:57

Leuk, Luuntje, plaats je een foto als het af is?
Fred zit weer in elkaar, alleen nog een paar schroefjes los O:)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 19:41

Hier kunnen ze het goed hebben met de hitte. Het grootste gedeelte van het huis is nu 24 graden. Zolder zal wel warmer zijn. Daar ga ik nu niet heen :')

Het kantoor is rond de 20 graden omdat we de airco daar aan hebben staan. Dus als de dames willen afkoelen dan gaan ze vanzelf diekant op. Maar zelfs nu nog liggen ze graag in de zon :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:30

Marley een paar schroefjes los is te overzien. :Y)

Katten gewoon in de zon, rare beesten.

Als krab ding in tuin af is plaats ik een foto.
Ik wil nog een rieten mand om op zijn kant te leggen. En kunstgras.

Beifong hing al in de prarasol.
Parasol maar snel omhoog gedraaid. Wel eerst B eraf gehaald.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:34

Alexia vind het niks dat ze alleen nog buiten mag onder toezicht.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:47

Alexia heeft het voor zichzelf verpest.
Eigen schuld.
Dat zal ze niet snappen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:32

Klopt ze snapt er niks van en als ik erbij zit vind ze er niks aan.

Loop iedere keer te eh mag niet. En overal weerwoord op. :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:45

Hahaha, leuk he wanneer ze zo terugpraten. George doet dat heel erg wanneer ik buiten ga zitten. Dan gaat hij in de ren, en gaat ie tegen me zitten kletsen. En met Fred kan je hele gesprekken voeren wanneer ze een vogel ziet; gisteren hebben we nog uitgebreid besproken hoe we de houtduif zouden bereiden als ze die zou kunnen vangen :Y)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:32

Hier hebben de poezen de warmte goed doorstaan! De woonkamer was op het heetste 28°, oef.
Maar dan kruipen de poezen hoog op de kast in 1 van de kamers, in een fluffy mand :')

Ze eten tegenwoordig heerlijk veel nat voer!
Arya deed dat altijd vrij goed, Sansi minder. Arya liet ook altijd wel wat staan, Sansi ruim de helft.
Toen ze gesteriliseerd werden, had ik het idee opgevat kattensoepjes te kopen, om zo genoeg vocht in hun lijfjes te krijgen. Helaas liep ik weer in 10 sloten tegelijk, en kwam ik thuis met gewoon nat voer ipv soepjes. Nou ja, ze vonden het lekker. Zo lekker dat ik ondertussen al hun ander nat eten aan het asiel heb geschonken, en levenslang vast zit aan Sheba nat voer, ze willen niets anders meer :') Waar ze voorheen met hun tweetjes met moeite 1 zakje nat voer per dag leeg kregen, eten ze er nu elk soms wel anderhalf per dag! Ik zal het ze maar gunnen haha.

Arya vind de ventilators raar. Ze maken nogal veel lawaai. Ze is er wel aan gewend ondertussen, maar je ziet haar wel kijken van "ugh, rotherrie". Sansi geeft er niet om :')

Corona is bijna verdwenen uit mijn lijf, heb vooral een snotneus en nog wel last van rugpijn.
Sinds gisteren is mijn vriend ook ziek. Wisseling van wacht, zullen we het maar noemen.
Echt stom, want ik verheugde me op 3 dagen home alone, wanneer hij weer zou gaan werken en ik nog in isolatie zat. De afgelopen dagen was het vooral van "ga je niet mee in de tuin liggen" (nee gek, ik heb hoofdpijn, ik ga niet in de zon liggen), "kom mee in de jacuzzi" (rot op, wil ik nu echt niet :')) - vanochtend zei hij "ohjee, nu snap ik hoe jij je voelde, sorry!!!". Ik ben nog niet 100%, maar wel beter dan hem, dus zal ik zo meteen maar achter de vlokker aansjokken, want poezels ruiven ontzettend, en ik heb de laatste dagen vooral slapend doorgebracht. Misschien vind ik dan het nieuwe balletje van de poezen terug, dat is ook al een paar dagen vermist.

Kusje van Arya, die heeft heel lief gewaakt bij mij!
Afbeelding

En dan deze.. mijn lief mannetje.. Vandaag een jaar geleden, hier waren we onze strijd al aan het verliezen.. Het leek even beter te gaan, maar ik weet dat 1 van de dagen de herinnering op FB bovenkomt, en dat ik hem al een jaar kwijt ben.. Slaap zacht, lieve Loki-man.. Zo hard gestreden, alles gedaan, maar het mocht niet zijn.. Rust zacht klein mannetje van me...
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 15:57

marley93 schreef:
Hahaha, leuk he wanneer ze zo terugpraten. George doet dat heel erg wanneer ik buiten ga zitten. Dan gaat hij in de ren, en gaat ie tegen me zitten kletsen. En met Fred kan je hele gesprekken voeren wanneer ze een vogel ziet; gisteren hebben we nog uitgebreid besproken hoe we de houtduif zouden bereiden als ze die zou kunnen vangen :Y)

Oh dat kan Blacky ook wel eens.

Als ze de kamer in loopt en je zegt "hee Blacky!" maakt ze ook altijd een geluidje terug :j

Ik heb hele gesprekken gehad met haar over hoe spiegels werken en waarom we niezen enz _O-

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:49

Pff ik was jullie al die tijd gewoon kwijt..
In januari Kimi Raikkonen aan jullie voorgesteld
Afbeelding

Afbeelding

En vanaf halfweg juni komt Valtteri Bottas ons raceteam versterken

Afbeelding

Afbeelding

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:51

Oh wat een knappe kerels!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:03

Die namen zijn echt geniaal.

Hier waren ze gisteren met een ingewikkeld spel bezig. De dames gaan het liefste boven in de hangmand van de krabpaal liggen. Kito vind de tegelvloer of een koelmat fijner.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:22

Geweldige namen.

Met die warmte was de ventilator in de woonkamer wel handig maar het kan niet met de kittens. Momenteel 23 graden in huis dus dat is te doen. Dinsdag wordt het weer warm en mag ik thuiswerken en dan dus zonder ventilator

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:29

Wij doen met de warmte de airco op zolder aan zodat Kimi zelf kan bepalen of hij bij de airco wil liggen of niet.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:41

Wat een leuke katers, Kimberley! De namen zeggen mij niet zoveel... Formule 1 komt bij me op? Of voetbal? Een sport die ik niet volgens in ieder geval _O-

Hier helaas met keelpijn en koorts op de bank, maar gelukkig zijn de katten voorbeeldig. George kwam net wel even zijn pluisballetje brengen om samen te spelen, maar dat is gemakkelijk vanaf de bank op zijn wandplank te gooien, en vervolgens apporteert hij het dan weer. :))

Afbeelding
Afbeelding

Fred zag vanmorgen nog een indringer in de straat >;)

Afbeelding

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 08:41

Moet een bestelling plaatsen bij bitiba, maar betaling van Ideal loopt continu mis. Hebben jullie hier ook last van?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:01

Mooie foto’s weer.
Formule 1 team, cool. Maar eh nog een kat erbij die je Max kan noemen.

Gesprekken zijn gezellig. Beifong kletst ook veel.
Stond in tijdschrift Onze Raskatten dat katten tegen mensen anders miauwen en spinnen dan tegen soortgenoten. En tegen hun favoriete mens hebben ze een eigen taal.

Beterschap voor de zieken.

In huis is het 23 graden geweest. Rolluiken zaten dicht.
Azula kwam slapen onder de parasol bij mij.
Beifong wilde spelen, maarte warm en niemand die mee wilde doen.