De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: De fantastische Dobermann *Filmpjes pag. 16!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:34

Aah wat super van die bokker!

Wat een pech toch allemaal voor Miro, maar hopenlijk komt het uiteindelijk dinsdag toch weer goed!
Wuis, ik vind het echt super wat jij wel niet voor deze hond hebt gedaan!
Als iedereen toch eens zo was .. respect hoor Knipoog

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:07

Wat super van die bokker!
Ik duim voor jullie dinsdag, Miro verdient het!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:17

We gaan er a.s. dinsdag heen, ik wist niet dat het siel Winschoten zaterdag al om 13.00 sloot. Dit staat vast. Weet niet of hij meegenomen wordt, maar alle opties staan nog open. Behlave een... wat mij betreft ... en dat is ''' GEEN toekomst voor Miro. Dat is GEEN optie. Wat een oponthoud, ellende en gezeur allemaal. Hoe dan ook, dinsdag zie ik hem, en dan "valt het bslissingsbijltje". Ik hoorde overigens van Wuis, dat zich nog andere mensen voor hem gemeld hadden, en die (ik heb geen auto) zijn meteen komen kijken, maar wonen op een appartement, met twee katten. Dat wordt natuurlijk wel een moeilijke zaak .... Maar ik ben wel blij, dat ik dan toch niet helemaal de ENIGE ben, dat legt ook zo'n druk op je, zo van ... wat moet er dan van worden? Niet dan Wuis prest of zo, hoor, die schreef ook al, als je er geen vertrouwen in hebt, of toch denkt van: lieer niet, dan hoeft het natuurlijk ook niet. Maar daar gaat het niet om. Ik wil deze knoert zelf eens even in de ogen kijken, dan zal me alles duidelijk zijn. Misschien heeft hij wel ter plekke de pest aan mij, of ik vind het "een griezel" of zo. Maar na al die moeite. is het toch totaal de moeite waard om hem nou eindelijk eens met een serieus bezoek te vereren. Ik voel me absoluut en totaal niet "gedwongen" om deze hond "te nemen", of zo. Het hangt gewoon af van: wat oel ik als ik hem in levende lijve ontmoet. Rekening houdende, uiteraard, met het feit, dat hij zometeen eventueel in een andere situatie komt, en dan behoorlijk (uit onzekerheid) kan gaan "opspelen". Wat kan ik zeggen. Eerst ZIEN, dan zeg ik meer ... Ik heb een lift met de auto geregeld, Wuis weet alles (en meer), dus daarna meer nieuws!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:17

En overigens ... ik weet om welke bokker het gaat....de naam zal ik niet openbaren, want dat zou ik eerst moeten vragen, maar het is iemand, waar ik zelf PB contact me heb, en uiteraard is dit een geweldig aanbod, war k misschien van gebruik zal (moeten) maken, als Miro met mij mee naar huis komt. Van deze bokker heb ik merdere enorm meelevende e-mails gekregen, dus ook van mijn kant grote dankbaarheid, daarvoor, heb ik uiteraard zeld al geschreven, maar in dze kwestie gaat er ook een aantal stukken communicatie, buiten de openbaarheid om. Daarvoor vraag ik begrip, sommige mensen kiezen daar zelf voor, helemaal begrijpelijk, zitten misschien ook op andere sites, mar ik wil toch wel in het openlijke mijn waardering uitspreken voor de meelevende PB's die ik zelf heb gekregen. Da's alles.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:58

Nou laten we hopen dat jullie verhaal dinsdag een happy end krijgt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:08

Ik hoop het ook! Ik vind het ook fantastisch dat mensen hier allemaal zo meeleven, Miro zit 24/7 in mijn hoofd en ik ben niet eerder rustig voordat alles goed en wle met hem is.

Ik ben ook heel blij dat ik in dit topic en in alle rondgaande pb's mijn hart even kan luchten bij mensen die het allemaal écht begrijpen en écht meeleven, omdat dat hier thuis niet echt even kan.
Super! OK dan!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:13

Nou Miro houdt de gemoederen wel bezig hoor, er zijn al zoveel tegenslagen geweest, en het is gewoon prachtig dat niemand zich gewonnen geeft.
Goed werk Wuis en Terpetijn. OK dan!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:39

Als je het opgeeft, waar het Dobermanns betreft, moet het wel HEEL bar en boos zijn. Zij (dat ras) hebben mij geleerd, wat doorzetten is ... soms, ja, AGAINST ALL ODDS. Ik ben helemaal geen "hondenredder" en ik weet genoeg van Dobers om te weten, dat ze ook niet allemaal te plaatse en zo je wil "te redden" zijn. Dit lijkt mij echter geen reddeloos geval. Moeilijk? JA. Tuurlijk, je moet maar weer zien, waar je die hond los kan laten rennen (ik heb ook geen afgezet land van en hectare of zo, hahaha, wie wel?). Lekker binnen op de bank? Ja, lijkt me bijzonder goed voor zijn Wobbler. 't feit dat hij nu ogenschijnlijk minder last daar van heeft, is hoogstwaarschijnlijk te danken, aan het feit, dat hij redelijk vel beweging krijgt, zodat de spieren sterker worden, en DUS (denk ik) de ruggengraat beter in "de grip" kunnen houden. Natuurlijk is het moeilijk, er lopen hier wel meer reuen, "on the loose" rond, het is hier het agrarische buitengebied. Dus zal het niet zo makkelijk zijn om hem de juiste losse beweging te geven. Maar een teef, een bal, een weet-ik-veel (even verkennen), zou hem misschien van andere voornemens af kunnen houden. Anders: moet ik het maar eerder zien dan hij. Ik heb wel honden gehad, die niet alleen reuen of katten, maar ALLES (mensen, vogels, elkaar desnoods) een aanleiding vonden om LOS te gaan. Is er OOIT iets gebeurd? Nee, dat niet, maar dat kwam dan toch wel omdat ik zowat Arendsogen had ontwikkeld, en ze gelukkig zeer gehoorzaam waren. Deze lijkt me dan toch weer iets makkelijker (ietsje maar hoor, ik ga niet overdrijven). We gaan het toch maar proberen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:32

Maaike en Constantijn: Superveel plezier en succes morgen!! En ook al heb ik Miro dan alleen op fotos gezien, volgens mij is het een schatje *ook na de verhalen van Maaike Knipoog *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:11

Bedankt! Ik kan niet wachten! Hyper!

Nog maar één nachtje slapen... Knipoog *voelt zich een klein kind* Haha!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:50

ik ben erg benieuwd naar het bericht hier morgen ! Lachen Hopelijk krijgt hij toch nog een fijn laatste plekje bij constantijn ! Heel veel plezier en succes morgen Wuis en constantijn ! Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 00:07

Heel veel succes morgen!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:52

succes straks!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:14

Succes straks, hoop echt dat dit een oplossing is voor Miro! Lachen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:37

Straks gaan we er op uit .... In elk geval ben ik voor 12.00 uur in asiel Winschoten, waar we Wuis zullen ontmoeten, en met Miro gaan kennismaken. Heb digicamera mee, waarop foto's van zijn evtl. toekomstige vriendin, mijn Doberteef Pelle, de scharrelvarkens, het huis, hond van mijn broer ... Benieuwd wat er uit de bus rolt. Nou ja, bus ... gelukkig krijg ik een lift met auto van buurvrouw. Wuis maakt denk ik zelf ook wel foto's van bezoek. Neem ook kluiven mee voor Miro. Nu dicht bij mezelf blijven, intuitie en instinct moeten maar spreken. Ook die van Miro, natuurlijk. Tot volgende update dan maar ...!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:08

Het is nu 12.00, ben weer terug in Zuidlaarderveen, ZONDER Miro, maar MET zijn papieren, medisch dosiier, want ... Wuis komt hem met auto a.s. dinsdag brengen! Dus .... Miro krijgt nog een kans.
Ik heb die tijd even nodig nog omdat ik op het voorhek nog extra slot wil aanbrengen en zorgen dat binnendeuren niet opengemaakt kunnen worden en wat meubilair aan kant gooien, ofwel ruimte en veiligheid scheppen.
Hij was magerder en "more Wobbly" dan ik hoopte te zien, maar in elk geval een enorm spontane, open leuke hond, die een maatje, een warm huis en een laatste kans verdient. Wuis vond het niet heel geweldig leuk dat ze wist dat hij wegging .... dat is begrijpelijk, ze heeft er zo veel tijd en liefde ingestoken! Er zal na mijn vertrek wellicht wel een traantje geplengd zijn. Maar ja, ze kan dinsdag ook zelf zien, waar hij terecht komt, en ook met Pelle, mijn eigen Doberteef van 7,5 (gesteriliseerd) kennismaken,
evtl. samen even in de velden hierachter lopen met de twee zwarte jobbels... nou ja, met Jobbel en Wobbel dan dus eigenlijk, hahaha. Ik ga er voor, beste van maken en hopen dat het goed gaat komen. Papieren zijn getekend, geen weg terug meer.
Ik heb een bijna grenzeloze proeftij toegezegd gekregen, heel apart, maar ik geef het zelf zo'n veertien dagen, went er dan nog niks, ja, dan weet je genoeg. Maar dat lijkt me sterk. Mensen, wat is die hond DRUK. Krijg ik -en Pelle- nog wat mee te stellen, maar hij is het waard, ik had geen aarzeling, geen reserves, niks. Miro zelf zag mij in eerste instantie helemaal niet staan, was erg op Wuis gericht. Ze zal zelf ook nog wel wat schrijven, neem ik aan. Ik hou iedereen ook verder op de hoogte.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:13

Super zeg !! Hopelijk klikt het dinsdag ook super met pelle !

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:28

Super....dat hij bij je komt wonen terpentijn...!!!!

jou woonsituatie zal iig voor miro een stuk fijner zijn dan t asiel.....

en lekker op de bank liggen, dat vidn mijn dobertje ook zo lekker.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:30

Dat vind ik hartstikke leuk! Ik hoop dat het gaat lukken!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:42

Wat goed!

K hoop dat t klikt met Pelle!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:31

wauw wat een super bericht,ik heb stilzwijgens alles gevolgd,en dit is echt super!!

en tuurlijk is het voor wuis emotioneel,maar er zal ook een last van haar schouders afvallen,als hij eenmaal bij jou is...

wuis ,goed gedaan!!

en terpentijn,heel veel geluk en plezier,en heel veel jaren samen met die drukke miro!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:37

Goh wat fijn dat je het gaat proberen met hem! Ik hoop echt dat het klikt met je andere hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:58

Het is me gewoon gelukt!! Haha! Haha! Haha! Hyper! Haha! Haha! Haha!

Ik heb iemand gevonden die gewoon 100% bij hem past, dat weet ik zeker. Hij had het niet beter kunnen treffen, dat kan ik al zeggen zonder dat ik het huis o.i.d. maar gezien heb!

Ik ben heel blij dat Constantijn het wil proberen (en nu maar hopen dat alles goed gaat), echt super gewoon. Maar Miro verdient het ook zó erg. Het is zo'n schat. Lovers
En ja, ik ga hem heel erg missen, het zal ineens heel 'leeg' zijn in het asiel, natuurlijk ben ik er sowieso vaak te vinden, maar nu hij er zat werd bijna ál mijn vrije tijd hier in gestoken (naast Friesje en mijn eigen 'dierentuin' natuurlijk). Knipoog
Maar ik weet dat hij op een heel goed plekje terechtkomt en meer aandacht zal krijgen dan ik hem nu kan geven (want 'helaas' volg ik natuurlijk ook nog een opleiding Knipoog ), en hij zal bij Constantijn natuurlijk veel beter af zijn dan in het asiel, in een kennel. Lachen

En ik heb nog even de tijd om afscheid te nemen, tot volgende week dinsdag dus om precies te zijn, want zoals Constantijn al zei brengen we hem dan met de ambulance naar zijn nieuwe huis. OK dan!

De vrije tijd die ik overdag heb tot die tijd, zal ik dus ook zéker aan hem besteden. Nu maar hopen op mooi weer dan kunnen we nog lange wandelingen maken en bij de dierenspeciaalzaak langs om wat lekkers te halen. Knipoog

Oja wat echt heel grappig was, Janneke belde dus naar de directeur van de dierenbescherming afd. Groningen om te zeggen dat Miro naar iemand toe ging. En toen was hij helemaal verrast en zei dat we op zijn kosten gebak mochten halen (ik ken hem wel een beetje, en geloof me, dat hij zoiets zegt gaan we echt NOOIT meer meemaken Haha! ). Dus zijn we direct met de dierenambulance naar de gebakzaak gereden en heb ik voor meer dan 25 euro taarten gekocht. *LOL*

En je raadt natuurlijk wel voor wie het eerste stuk was.. Juist! Het was tenslotte zijn feestje. Knipoog

Afbeelding

Mijn lieve Miro.. Fifi. Fikkie. Schoothondje. Lovers Lovers Lovers

Er is zó vaak tegen mij gezegd dat ik moest stoppen met hem, dat ik mijn hoop moest opgeven en moest accepteren dat hij, vrolijk en pijnvrij als hij is, ingeslapen zou worden. Maar ik KON dat niet accepteren, en oh god, wat ben ik BLIJ dat ik ben blijven vechten voor hem! Dit pakt niemand ons meer af!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:49

Heerlijk meis, het is jullie enorm gegund! Zo zie je maar, de aanhouder wint.
En dat Miro van slagroom houdt, da's wel duidelijk! Clown

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:45

Geweldig Maaike!! Eindelijk maar toch!
Het klinkt alsof hij het super naar zijn zin gaat krijgen bij Constantijn, en ik ga je volgende week gewoon héél lang op school houden zodat je hem niet zo mist Lachen.
Pluim voor jullie alledrie!