Onze foster katjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 21:55

Gypsy is wel een kampioen in het boos kijken, maar zo kijkt ze eigenlijk altijd, ook als ze komt knuffelen. Denk dat ze gewoon een resting bitch face heeft.
Ze krijgt doxy.. nog wattes.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 05:06

Jindai schreef:
Lekker, een weekendje weg!

Die twee foto's van Gypsy zijn fantastisch, die boze blik _O-

Arme Lily, beterschap!

TinkerTreas, je vroeg het niet aan mij, maar misschien heb je er toch wat aan. :)
Nimzi krijgt elke dag een half of heel schepje L-lysine en elke dag een paar druppels Sinus, allebei van het merk Puur. En ik heb van de dierenarts neusdruppels (Rhinigenta drops 10ml) meegekregen die ze mag hebben als haar neusje verstopt zit. Voorschrift is 6xdaags 2 druppels in elk neusgat, maar meestal is 1x per dag al voldoende en is het meestal 2-3 dagen druppelen. Laatst was ze er wel een keer echt ziekig van en heb ik haar wat Novacam gegeven, toen was ze er een dag later ook weer bovenop. :)

Bedankt voor je reactie.
Die van mij krijgen precies hetzelfde, alleen de neusdruppels niet. Maar het doet helaas weinig (ook nog antibiotica gehad).

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 05:10

rockwitch schreef:
Gypsy is wel een kampioen in het boos kijken, maar zo kijkt ze eigenlijk altijd, ook als ze komt knuffelen. Denk dat ze gewoon een resting bitch face heeft.
Ze krijgt doxy.. nog wattes.

Doxycycline denk ik?
Die heb ik ook gegeven, maar dat doet helaas niets bij die van mij.

Ik vind het wel helemaal top wat je doet voor die katten. Op deze manier bereid je ze echt goed voor op een nieuw huisje <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 16:29

Spotje is wel echt weer helemaal terug. Hij is weer helemaal zijn ontspannen zelf en trekt weer naar mijn zoontje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met Gypsy

Afbeelding

Bij mij

Afbeelding

Samen met Lily op schoot.

Afbeelding

Zoek Spot

Afbeelding

rockwitch

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 19:58

Even niet veel van me gehoord. We waren op vakantie alleen toen we net 4 dagen weg waren is mijn schoonvader overleden dus we zijn afgelopen maandag weer terug gekomen.
Zouden eigenlijk komende zaterdag pas terug zijn, maar ja soms is het even niet anders.

Mijn schoonmoeder heeft het maar druk gehad met de beesten. Spot had ineens zijn ogen dichtgeplakt dus die krijgt nu 3x per dag zalf erin. Gaat al een stuk beter.

Helaas heeft Gypsy weer elke keer de groene korsten op haar neus dus zij heeft ook weer een kuurtje en nu wat vitamine pasta in de hoop dat we haar weerstand wat op kunnen krikken, want ze heeft echt een bar slechte weerstand. We hebben dus een beetje een ziekenboeg hier en ik ben wel bang dat deze twee echt een uitdaging gaan worden om te plaatsen.

Maar goed dat is wel het risico, soms heb je er dieren bij zitten die echt lang zitten. Ik weet bij mij kennis waarmee ik samen werk dat er wel eens een hond langer als een jaar heeft gezeten. Nou hoop ik dat met deze twee niet, maar we gaan het zien. Ze zijn echt heel leuk en ze verdienen wel hun eigen plekje.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:03

Gecondoleerd met de schoonvader.
En top dat jullie zo voor spotje en gypsy zorgen, chapeau. Gaat dat niezen/korsten ooit nog weg denk je? Ik heb hier eentje die bij stress toch altijd een flare-up van niesziekte heeft en eentje die chronisch steeds wat blijft niezen. Lijkt stabiel te zijn maar toch toch steeds niezen dus.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 20:35

Ik denk dat ze inderdaad altijd wel gevoeliger zullen blijven. De ene heeft dat jammer genoeg erger als de ander. Want hoe erg dat Gypsy nu de snottebellen heeft, onze eigen katten hebben nergens last van. Hun weerstand is dus duidelijk goed genoeg om hier niks van te merken. Het is soms gewoon pech hebben, alleen het maakt haar niet makkelijker plaatsbaar.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 10:52

Zitten bij de dierenarts met Gypsy. Ze is echt ontzettend ziek ondanks dat ze alweer bijna een week aan een kuurtje zit. Dus ik weet niet hoe dit af gaat lopen. Maar ze is nu voor de derde of vierde keer zo ontzettend ziek in de korte tijd dat ze in Nederland is en dat is geen goed teken. Het moet wel leuk blijven voor haar en nu is ze constant benauwd en beroerd.

Ze heeft heel de tijd groene korsten over haar neusgaten. Ze kwijlt en het lijkt bijna wel of er pus uit haar bekkie komt. Het is echt een ziek meisje. Dus we gaan zien wat er gaat gebeuren vandaag.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:25

Il duim heel hard voor jullie. Geef Gypsy een dikke knuffel van mij

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 11:42

Helaas was de dierenarts het ermee eens dat dit niet beter zou worden. Ja misschien elke keer even een weekje, maar hij gaf aan dat ze elke keer zieker zou worden en dat dit geen leven voor haar was. Wat ik ook al wel dacht. Dus ze is heel rustig ingeslapen en ze ligt nu in de tuin begraven. Mijn dochtertje wilde haar mee naar huis dus dat hebben we gedaan.

Het doet echt pijn, maar deze keer was dit de enige juiste keuze voor Gypsy

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:48

Sterkte. Afscheid nemen is nooit leuk Y;(

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:51

Sterkte Y;(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:51

Klinkt al een wijze beslissing. Sterkte.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:15

Sterkte. Wat sneu maar wel de beste beslissing.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:17

Je hebt haar lijden bespaart masr het blijft altijd kl@%#^en want men wil zo graag dat ze beter worden.
Heel veel sterkte

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 12:30

Afbeelding

Zo lag ze er de hele dag eigenlijk bij en dan echt snurkend om lucht te krijgen door de snot korsten. Ik heb meerdere keren per dag haar neus schoon gemaakt, maar het koekte gelijk weer aan.

Ik ben heel verdrietig maar weet dat dit het beste was. Ze moest nog 1 jaar worden. Echt intens triest.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:55

Ah gos, je hebt voor haar de juiste beslissing gemaakt. Sterkte!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:43

Je hebt absoluut de juiste keuze gemaakt. Je ziet het ook aan haar vacht dat zij niet in orde was.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:46

Wat verdrietig, sterkte met het verlies.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 13:48

Klopt ze voelde heel viezig aan. Ze hield zichzelf niet meer schoon.
Ben wel heel blij dat we ze nog zo hebben kunnen verwennen en ze heeft mee mogen maken hoe het leven in een huis was.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:40

Wat een verdrietige berichten opeens! Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader!

En wat ontzettend sneu van Gypsy! Je hebt de goede keuze gemaakt en ik weet zeker dat ze bij jullie een hele fijne, leuke en liefdevolle tijd heeft gehad! :(:)
Dat snurken had Rover ook en hoe vaak je het ook schoon maakte, zodra je je omdraaide zat er het er weer :\
Was eigenlijk geen beginnen aan.

Veel sterkte de komende tijd!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:03

Wat verdrietig allemaal. Sterkte

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:52

Ach wat sneu. Zo jong nog :( .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 08:23

Sorry dat het even zo rustig is geweest. Er is ook vrij weinig te melden. Spot is nog gewoon hier, staat wel online, maar momenteel ligt het plaatsen gewoon helemaal plat wat natuurlijk begrijpelijk, maar ook erg jammer is.

Bij Oana blijft er natuurlijk ook gewoon van alles binnen komen, maar we kunnen nu even niet echt iets laten komen, omdat wij geen adoptanten hebben.
Hopelijk gaat het wel weer lopen uiteindelijk, maar we gaan het afwachten.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:33

Zeker jammer, maar ja, vakantie tijd natuurlijk. Hopelijk gaat het snel weer lopen! :)