Bart Buizerd is thuis van zijn wintervakantie. Even alle palen uitproberen op de paardenwei..............en zijn lievelingspaal van vorig jaar, is ook dit jaar de winnaar
xYaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 20:05
Prachtige foto's janouk!
Hier kreeg ik vanmiddag een concert van de Heggenmus . Wat kunnen ze toch onwijs mooi zingen
princequillo
Fotograaf
Geplaatst: 22-03-22 17:35
Ik heb de camera ook weer een keertje uit de kast getrokken. Was niet allemaal zo goed gelukt en mijn lens was voor het mooie niet ver genoeg maar ja… Toch wel genoten van de beestjes
xYaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-22 14:13
princequillo: Wat een onwijs prachtige foto's heb je gemaakt . En dat is uiteindelijkj het belangrijkste. Dat je geniet van wat je ziet !
Hier vanmorgen gewandeld en de eerste jongen/pulletjes al gespot Wat zijn ze toch lief . Nijlgans
Tot mijn grote verbazing nog een Koperwiek gespot die er even mooi voor ging zitten .
En de Rietgors (als ik het goed heb) zat zijn mooiste lied te zingen
Wat een prachtige foto’s komen hier weer voorbij! Hier vorige week een fantastisch nestje ontdekt. Ik verdenk staartmezen van het architectonische ontwerp, maar heb ze nog niet heel goed kunnen bekijken.
xYaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-22 22:55
Wat een onwijs mooi nestj Mloui! Na even googlen gok ik ook op Staartmees ja!
Op de vakantieboerderij van mijn ouders hebben we bezoek gehad van de Kerkuil. Die kwam de kast even inspecteren maar moest tot de conclusie komen dat die al bewoond word door de Steenuilen.
Prooi overdracht tussen man en vrouw Steenuil in de Kerkuilen kast die ze hebben gekraakt
janouk
Geplaatst: 15-04-22 08:10
Mooie ontmoeting bij zonsondergang in de achtertuin, net achter de paardenwei, Schiphol Trade Park, midden in de Randstad
Had vandaag een fotografie opdrachtje te doen, maar ik werd ernstig afgeleid door al deze schattige lievelingetjes. Ik heb nog veel meer foto's gemaakt maar tot nu toe deze er tussenuit gepikt.
En dit schatje was in mijn tuin lekker aan het snacken
Britta31
Geplaatst: 15-04-22 21:01
Mag deze ook?In een vogelpark tijdens de vakantie.
xYaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-22 11:48
janouk: Prachtige foto's van de Lepelaar! Ze zijn zo leuk!
princequillo: Kan mij voorstellen dat je daarvan werd afgeleid! Daar zou ik ook erg afgeleid van raken. Wel benieuwd wat voor vogel die ene met dat rode hoofd en zwart/witte vleugels is?
Britta31: Wow! Dat is een flinke Gier zeg! Tenminste. Ik gok dat het een Gier is? Alleen weet zo even niet welke Gier. Daar wil je geen ruzie mee...
Zolang ik mij kan herinneren hoop ik al een close-up foto te kunnen maken van de Ekster. Als er een ding is wat ik heb geleerd in mijn fotografie reis is het wel dat geduld hebben heel belangrijk is. Het moment komt dan vanzelf en zojuist was het zover! Ik hoorde de Ekster al en voor ik het wist kwam die even op bezoek! Genieten! En in de tuin is er een Roodborst paar druk bezig met een nestje aan het maken in een ongebruikte bloempot die veilig verstopt staat in een open kast waar ze in en uit kan vliegen en ik hoop dan ook dat ik dit jaar de jongen kan/mag fotograferen wanneer ze uitvliegen .
@xYaartje, als ik het goed heb is dat een muskuseend, een mannetje. Hij is de enige daar, wel een flinkerd. Terwijl ik mijn foto's aan het maken ben volgt hij me ook een beetje rond. Vind hem wel grappig!
Vrolijk pasen allemaal! Ook namens de Paashaas (die heerlijk aan het rollen was in het zand) en het paaskonijn die gisteren een bezoek brachten aan het weiland van mijn pony en zijn kudde. Helaas hadden ze geen paaseitjes mee genomen voor mij . Maar was het wel extra genieten van hun aanwezigheid! Had ze ook echt alle twee tegelijkertijd in het weiland.
Niet zo heel bijzonder maar heb vandaag op stal echt een uur lang kunnen genieten van het gezoem van deze hommel. Was zo lief
haffiefreak
Geplaatst: 17-04-22 19:49
Vandaag in de Dellebuursterheide (friesland) geweest.
princequillo
Fotograaf
Geplaatst: 19-04-22 19:50
Oh wat leuk Daar zou ik ook wel willen wandelen.
Vandaag weer fotografiewerkje gehad, de eendjes waren er natuurlijk ook. Súper lief, ze lijken mij bijna te herkennen en kwamen kletsend naar de auto toe gewandeld. Ik kon het niet laten. Heb het ook gefilmd.
Dit roodborstje vond de auto die ik op de foto zette wel een fijne plek. Wat zijn ze toch schattig.
Vind deze foto echt SUPER lief!
Mijn modelletje.
Ze had nogal veel te zeggen…
En mijn grote vriend kwam op een gegeven moment ook aan gewandeld. Ik ben door en door bekeken van de zijkant terwijl ik mijn ding aan het doen was. The neighbourhood watch. Hij volgde mij dus ook lekker rond, heb ook foto’s met mijn mobiel dat hij van achter een boom aan het gluren is nadat ik uit beeld verdween, en een filmpje dat ie dan toch maar richting de auto wandelt.
En nog meer vogeltjes.
ikke
Geplaatst: 29-05-22 21:22
Misschien niet zo spectaculair als de andere foto's, maar dit stelletje hondsbrutale mussen wil ik jullie toch ook niet onthouden:
Het gele dingetje op de tweede foto is een koekje dat ze even eerder bij een bezoeker van de tafel gejat hebben!
Op de eerste foto maken ze daar ruzie om en vervolgens vlogen er een paar weg, waarna het tweede plaatje ontstond.
Toppunt van luiheid:
Deze zat z'n ouders te commanderen dat ie eten wilde. Detail: Hij/zij zit net boven ooghoogte en ik sta op ong 2mtr afstand!
Camera is een Canon 7D met 70-200 en 2x extender (is 640mm equivalent) Foto's zijn onbewerkt, rechtstreeks uit de camera.
Laatst bijgewerkt door ikke op 29-05-22 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
De Mussen bende is overduidelijk actief . Moeten we ons eten nu goed verborgen houden voor ze? Mooie foto's!
Hier de camera ook weer onder het stof vandaan gehaald. Door de gezondheid van mijn pony die het steeds beter en beter doet, gelukkig, weer wat meer zin om te fotograferen. Vanochtend gewandeld, maar moet de foto's nog uitzoeken. Op de terug weg naar huis kwam ik nog de familie Grauwe Gans met jonge ganzen tegen . Dit was de enige van de jongen die nog een beetje leuk op de foto wilde staan . En het is bizar om te zien hoe weinig oog men heeft voor de natuur. Stond gewoon langs het fietspad en echt iedereen die voorbij fietste keek niet op of om en zag niet dat er langs hun een familie Grauwe Gans in het gras aan het foerageren was. Zo zonde. Want daardoor missen ze wel heel veel moois en schattigheid .
ikke
Geplaatst: 29-05-22 22:48
Ja, dat is erg jammer, inderdaad. Wel een mooie foto
We waren met een groep op De Mossel, waar ook de MussenBende zat, en pas de tweede dag, omdat ik er wat van zei, ontdekten anderen een tor op de muur, pal naast de deur!
Ik vraag me af of ie wellicht dood was want hij heeft het hele weekend onbeweeglijk aan de muur gehangen.
Britta31
Afgelopen donderdag een wandeling gemaakt en ik had in het eerste kwartier al gelijk dikke jackpot; 6 ringslangen! Ik heb eerder wel eens eentje gezien, die was heel erg mini. Ik vond het wel heel gaaf deze grotere en zoveel bij elkaar