Hey wat gaaf, je hebt ze gekocht!!! Je zou voor die coroplast bij de praxis kunnen kijken, ik heb ergens gelezen dat die het wel schijnen te hebben....
Ben benieuwd naar de foto's van het resultaat als je het compleet heb! Misschien ga ik ook nog overstag
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-12 14:45
Ben ik al geweest, hadden ze niet. Ben echt overal geweest maar nergens te vinden, en niemand weet ook waar ze het hebben (Gamma wijst me door naar Praxis, Praxis naar Gamma, Karwei, ben zelfs bij allerlei woonwinkels geweest). Wilde nu eigenlijk de opstaande randen aan de zijkant van foamboard maken, afgeplakt met plakplastic zodat het waterdicht is en je het goed kunt schoonmaken. Zit alleen nog te twijfelen of dat ook voor de bodem zou kunnen, weet niet of dat sterk genoeg is. Plexiglas is een optie maar dat is dus echt belachelijk duur.
Aahhw! Wat een droppie! En de naam Loki had ik wel aan moeten zien komen gezien je reacties in het The Avengers topic
Tootz
Geplaatst: 05-07-12 14:53
Hmm handig als je zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd ... ze noemen het hier in nederland ook wel polypropyleen kanaalplaten misschien dat je op die naam iets kan vinden? Ik moet komend weekend ook nog de nodige kluszaken af, ik zal eens voor je rondkijken
Plexiglas is inderdaad ontzettend duur... en iets van tafelzeil ofzo? is misschien wat dikker/steviger dan plakplastic... maar wel wat lastiger te bevestigen op bijv foamboard denk ik.. Hmm ik zal van het weekend eens goed rondkijken in de klustoko's misschien dat ik nog wat ideeen voor je opdoe!
Evelli dat hebben ze echter kost het 12 euro voor zo'n plaat - prima, maar wel 22 euro verzendkosten. Dat gaat me wel erg ver. Het zijn grote formaten, en dat is natuurlijk ruk met verzenden. Ik heb heel het web afgezocht met alle mogelijke namen voor dat spul, maar de verzendkosten zijn gewoon hoog, dan kan je net zo goed plexiglas kopen.
Tootz, ik bedoel ook dat dikkere plakspul, dat je ook kunt gebruiken om kastjes mee te beplakken (ze verkopen het wel in woonwinkels). Zijn heel veel printjes te vinden (dat is dan wel weer leuk )
Negerzoen ja, toen die film uitkwam moest ik natuurlijk wel Loki-fan worden (al vond ik hem in Thor ook wel leuk hoor), dat kon haast niet anders met een egel die zo heet
Ja, dat is wel jammer inderdaad. Vragen of ze hem in stukjes willen maken en dan opsturen? Of misschien hebben ze een stuk over? Je kan altijd mailtje sturen om te kijken of je een kleiner stuk kan krijgen Nee heb je, ja kun je krijgen.
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-12 15:08
Kleiner stuk heb ik niks aan, het is voor de bodem namelijk. Stuk dat ze daar verkopen zou nét groot genoeg zijn voor de bodem en de randen (100x140 stuk is dat).
Weet niet hoe groot het hok is natuurlijk. Dacht dat het allemaal kleinere kubbussen waren.
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-12 15:10
Ah zo ja, die kubussen gebruik ik als zijkanten voor het hok (als tralies). De bodem moet dus van iets gemaakt worden dat uit 1 geheel bestaat, en dan moeten er opstaande randjes aan omdat hij anders kan gaan klimmen als hij zich vast kan pakken aan de rekken.
Edit: zoiets als dit dus
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-12 15:32
Oké, ik kan dit soort dingen echt niet uitstaan dus ik fiets nu even langs de Praxis/Gamma en dan kom ik ook langs de winkel waar ze foamboard verkopen dus ik ga gewoon even kijken wat de opties zijn
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-12 18:13
Nou die foamboard platen waren niet groot genoeg, andere opties waren nogal duur dus ik denk dat 't voor de bodem gewoon MDF wordt en dan beplakt met waterdicht plakplastic, en beplakt foamboard als randen.
Ja vast wel, maar ik wilde 't liefst hout zo lang mogelijk ontlopen ivm mijt dat daar makkelijk in zou kunnen trekken maar ik lak het sowieso nog wel even extra af dan.
Keet
Geplaatst: 05-07-12 21:02
Je zou kunnen kijken naar een soort betonplex. Dat is al waterafstotend vanzichzelf. Wordt veel voor trailers gebruikt. Of trespa.
Ah dat was de naam van het spul waar we niet op konden komen thanks. Ik ga er even naar vragen, en anders wordt 't gewoon MDF. Zou ook geen ramp zijn verder. En ik wil nou wel gewoon die kooi kunnen maken hoor, zit er al zo'n tijd op te wachten
Nou anders zou ik er dus gewoon dat plakspul opdoen, dan is dat probleem ook verholpen. Maar het is helemaal makkelijk als het van zichzelf al waterdicht is natuurlijk.
MarlindeRooz
Geplaatst: 05-07-12 21:30
Fiffill schreef:
Nero is een tijdje terug overleden (van ouderdom).
awww helaas.
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-12 13:07
Nou net even vlug die dingen in elkaar gezet (als ik het hok ga maken zal er nog wel wat veranderd worden qua bevestiging), moet even kijken wanneer ik de bodem kan halen. Kan dat natuurlijk niet meenemen op de fiets dus dan moet ik even een auto regelen.
Gaat je kleding niet naar hem ruiken als hij onderin de kast zit?
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-12 17:04
Mijn kleding zit ernaast (schuin boven), en hij ruikt niet van zichzelf. Alleen zijn poep/plas maar dat kun je natuurlijk zo vaak schoonmaken als nodig is. Heb er iig nog nooit last van gehad dat iets in de omgeving ernaar ging ruiken - gelukkig