Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:51

luuntje schreef:
Ghost, heeft kotskat alles binnen weten te houden?

Tot nu toe wel! Laatste dagen ging sowieso weer heel goed, dus hopelijk kunnen we dat volhouden.

Ik heb uiteindelijk een probeerpakket besteld met: 1x Purizon, 1x Taste of the Wild en 1x Nutrivet

LWDaisy.. Plakpoes dus :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:07

Ghostattack schreef:
luuntje schreef:

Tot nu toe wel! Laatste dagen ging sowieso weer heel goed, dus hopelijk kunnen we dat volhouden.

Ik heb uiteindelijk een probeerpakket besteld met: 1x Purizon, 1x Taste of the Wild en 1x Nutrivet

:') :') :') Oftewel: prutpoes _/-\o_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 23:26

luuntje schreef:
Marcella wat een gave foto’s.
Haha je van de bank afduwen,altijd fijn.

Marley, doen ze ook behang aftrekken?
Je zou ze dan kunnen verhuren.

Ik bedacht mij net dat we geen naaktslakken meer in huis hebben.
Laatste slak was gesloopt door Azula.
Hmm, goed bezig ons duo list en bedrog.

Dierenarts (Azula kreeg enting gisteren) en assistent moesten lachen toen ik zei dat de jongste leek op de Disney Siamezen.

Even opletten met naaktslakken daar kunnen honden aan overlijden doordat ze wormen bevatten. Of heel ziek van worden.

https://deltadierenartsen.nl/hond-doodz ... %20genoemd.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 00:08

Ghostattack schreef:
luuntje schreef:

Mijn katten krijgen ook nutrivet brokjes! En dan de sterilised. Ben daar eigenlijk niet zo'n fan van omdat brokken voor gecastreerde katten vaak toch veel koolhydraten bevatten maar deze viel binnen de norm. Hun dieet bestaat voor het grootste gedeelte toch uit natvoer dus dan kon het ook wel vond ik. Daarvoor kregen ze purizon maar daar werden ze echt ontzettend vet van :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:15

Te vroeg gejuicht, ik heb net 2x kots kunnen ruimen -O- Zowel natvoer als brokken.

Purizon zijn ook hele vette brokken heb ik het idee!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:17

Smee__ schreef:
Mijn katten krijgen ook nutrivet brokjes! En dan de sterilised. Ben daar eigenlijk niet zo'n fan van omdat brokken voor gecastreerde katten vaak toch veel koolhydraten bevatten maar deze viel binnen de norm. Hun dieet bestaat voor het grootste gedeelte toch uit natvoer dus dan kon het ook wel vond ik. Daarvoor kregen ze purizon maar daar werden ze echt ontzettend vet van :=

De mijne mogen eindelijk wel eens een beetje gaan bijkomen!
Ik vind hen echt heel mager, ik voel elk botje, de ruggengraatjes, ... Na de sterilisatie vond ik hen veel afgevallen lijken, dat is er alweer een beetje bij, maar ik vind hen nog steeds aan de magere kant.

Mijn papa was hier gisteren, en die zei het ook. Hij heeft zelf wel een giga grote kater met érg dikke vacht, dus dat verschil is sowieso wel groot, maar ik vind ze ook wel aan de magere kant. Ze zijn zéér slank, ik denk niet dat ze echt ondergewicht hebben (is dat een woord?) maar ze hebben 0,0 reserve mochten ze ooit ziek worden, en dat vind ik wel eng.

Zou ik Purizon kunnen bijvoeren, naast hun gewone brokjes? Om ze een beetje te laten bijkomen?

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:50

Jakkes een poes met lijmpoten.
Gelukkig was het geen 1 secondenlijm.

Behangersduo dus?
Scheuren en plakken. Ik zie het wel gebeuren.

Ghost wat jammer.
Sommige brokken voelen inderdaad vet aan.
Hopelijk blijft ander voer beter er in.

Marcella dank je wel. Kikkers zijn ook niet goed.
Ik heb geen slak meer gezien dus.

En de dames zijn van het slopen en niet van het opeten van beestjes.
Beifong tikt een vlieg gehandicapt en speelt er dan mee, zolang ze er zin in heeft.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:21

Hier heb ik er ook één die aan de dunne kant blijft. Ik kan erin stoppen wat ik wil, maar hij komt gewoon niet aan, terwijl hij wel gecastreerd is. Nou ja, dan niet. Hij is alert, speels, gewoon een blij ei verder. Zijn zusje is iets steviger, maar ook nog mooi op gewicht. Goede genen, denk ik. :+

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:04

Hey ik kom hier weer binnenvallen. Ik heb sinds Februari de kat van mijn broer in opvang maar door een scheiding kan de kat niet mee verhuizen (broer gaat wereldreis doen). Nu komt de kat ter adoptie maar als particulier mag ik nergens adverteren in Belgie. Enkel in dierenwinkels. Aangezien de kat nu al 4 maand bij mij zit en meer stabiliteit heeft had ik hem ook graag hier gehouden tot ik een baasje vind. Zijn er mensen die tips hebben over hoe ik een goeie thuis kan vinden?
Hij staat momenteel op verhuisdieren.nl omdat het een nederlandse site is denk ik dat dit wel mag. Maar natuurlijk zitten daar niet zoveel belgen op.
Hopelijk kan iemand me helpen met tips.

Het is een katertje van net 1 jaar, tijgertje en super aanhankelijk. Zelf kan ik hem niet houden omdat ik al 3 katten en een hond heb (wil nog een potje voor in geval van nood).

Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:05

2a54z6e45r6r schreef:
Hey ik kom hier weer binnenvallen. Ik heb sinds Februari de kat van mijn broer in opvang maar door een scheiding kan de kat niet mee verhuizen (broer gaat wereldreis doen). Nu komt de kat ter adoptie maar als particulier mag ik nergens adverteren in Belgie. Enkel in dierenwinkels. Aangezien de kat nu al 4 maand bij mij zit en meer stabiliteit heeft had ik hem ook graag hier gehouden tot ik een baasje vind. Zijn er mensen die tips hebben over hoe ik een goeie thuis kan vinden?
Hij staat momenteel op verhuisdieren.nl omdat het een nederlandse site is denk ik dat dit wel mag. Maar natuurlijk zitten daar niet zoveel belgen op.
Hopelijk kan iemand me helpen met tips.

Het is een katertje van net 1 jaar, tijgertje en super aanhankelijk. Zelf kan ik hem niet houden omdat ik al 3 katten en een hond heb (wil nog een potje voor in geval van nood).

[ [url=m/91iZ0k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben een Belg, en heb mijn zusjes gewoon via de NL Marktplaats gevonden :) We vinden jullie wel :D

Edit: vraag ivm sterilisatie de zusjes zijn alweer 8 dagen geleden gesteriliseerd. Ik heb vandaag de buikjes gecontroleerd - Arya haar draadje is al foetsie, bij Sansi is dat nog niet het geval. Is dat oké of..? Ze moeten volgende week woensdag op controle :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:18

@emj_23 hahaha die blik van jouw kat met dat rompertje aan _/-\o_
@ghostattack het pantertruitje staat je kat wel heel goed! <3
@luuntje ja wat is dat toch met dozen! Wel knappe katten <3
@marcella wat een knappe dame! Blauwe Rus? Ik heb ook plakfolie en ben nu bang. Ze kunnen sinds gister ineens op de vensterbank voor en daar heb ik geen plastic, maar achter wel...
@ghostattack, leuk zo'n toren! Is het dan puur de bedoeling dat ze ieder brokje eruit hengelen?
@lwdaisy, wat ligt chillpoes er heerlijk bij! En wat een kluns met dat behangplaksel
@melissa0304, heerlijk die onbeschaamde houdingen!
@2a54z6e45r6r, hopelijk vind je een baasje voor je kater! Het is wel een heel leuk beestje!

Hier beginnen de kittens echt te wennen. Ze worden ook steeds ruiger in hun spel en vliegen af en toe in elkaar verwikkeld mijn hele appartement door.

Ze chillen soms ook nog wel gelukkig, want dan kan ik ze even op de foto zetten met mijn camera.

Afbeelding

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:38

Kijk Pietertje even stoer kijken :D Ik heb in het begin ook veel geprobeerd foto's te maken met m'n camera maar dat mislukte haast altijd. Ik had steeds ongeveer 3 seconden voordat ze aan de lens gingen hangen ofzo _O-

LWDaisy, het zijn oplosbare hechtingen begrijp ik uit je verhaal? Bij Marley heeft het wel anderhalve maand geduurd voordat de draadjes aan de buitenkant loslieten. Aan de binnenkant lost het over het algemeen vrij snel op, buiten het lichaam gaat gewoon minder snel!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:47

Aah, Peerappel, kijk nou die lekkere baby koppies nog <3 Geniet er maar van, voor je het weet zijn ze groot!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:07

Schattig die foto's! <3

Ik heb vandaag wel 3x kots kunnen ruimen! %) Volgens mij heb ik de boel gejinxt gisteren door te zeggen dat ze al een tijd niet had gekotst.

Ze is ook heel boos vandaag omdat ze geen natvoer meer krijgen nu. Ze hebben alle 3 stinkdrollen en ze moeten gewoon weer even fatsoenlijk brokken eten. Maar dat blieft madam KotsKat natuurlijk niet :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:12

Dat de ontlasting wat minder is na veranderen van voer is ook niet zo gek, katten hebben best gevoelige darmen. Toen ik Bowie en Marley van brok liet veranderen heeft het bij Bowie ook een hele tijd geduurd voordat hij weer mooie drollen had. Natvoer vind ik eigenlijk ook nog belangrijker dan brokken. Helemaal als een van je katten veel kotst is vocht heel belangrijk!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:15

Vocht krijgt ze meer dan voldoende binnen, beest drinkt onwijs veel.

Maar ze hebben tijdelijk 24/7 op goedkoop prut natvoer gestaan omdat de brokken op waren en mn bestelling vertraagd was :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:31

Peerappel wat een hummeltjes nog.
Zo knap en knuffelbaar.

Wij hebben eens een hond aangemeld bij het asiel voor herplaatsing.
Hond bleef gewoon bij ons maar stond wel op site van dierenasiel.
Wellicht kan dat met katten ook. Knappe kater hoor.

En in je onderschrift zetten, boktmarkt?

Ghost, ander voer kan weleens rot vallen.
Best balen als je voer te laat komt.
Wormenkuren, inentingen vallen ook niet altijd goed.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:54

Smee__ schreef:
Kijk Pietertje even stoer kijken :D Ik heb in het begin ook veel geprobeerd foto's te maken met m'n camera maar dat mislukte haast altijd. Ik had steeds ongeveer 3 seconden voordat ze aan de lens gingen hangen ofzo _O-

LWDaisy, het zijn oplosbare hechtingen begrijp ik uit je verhaal? Bij Marley heeft het wel anderhalve maand geduurd voordat de draadjes aan de buitenkant loslieten. Aan de binnenkant lost het over het algemeen vrij snel op, buiten het lichaam gaat gewoon minder snel!

Ja klopt, oplosbare hechtingen, waarvan alles behalve het knoopje binnenin zit. Bij Arya is dus niets meer te zien behalve het litteken, terwijl je bij Sansi het draadje met het knoopje nog wel ziet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:06

Ik liep de kattenkamer in om iets te pakken, zie ik ineens dit <3 Normaal slaapt ze ergens op mijn bed, dit mandje heb ik er random een keer neer gegooid.

Afbeelding

Afbeelding

Edit:
En dit!

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:19

Ghost, zo samen iswel heel lief.

Hier de krabton verplaatst en daarzitten ze nu veel in.
Mandje boven wordt tijdelijk genegeerd.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:47

Ah die foto zo samen is heel lief <3

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:40

Mijn rugzak ligt altijd heel ergens anders, maar dat paste denk ik niet in Fred d'r idee van Feng Shui
Afbeelding
Afbeelding
Wel luxe, je bed bij je waterbak :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:07

Kniesoor die daar op let en gemak dient de kat toch. :+

Alexia begin volgens mij te snappen klieren is naar binnen en deur dicht. En in plaats van eten speel ze nu met insecten dus misschien lesje geleerd. :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:07

Hier gaan de dames woensdag onder het mes in Reuver :j

Dus vanaf daarna zullen ze iig niet meer krols worden *\o/*

Eindelijk, na een hele lange tijd willen en niet uit kunnen komen gaat het toch gebeuren

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:23

LoveGlove schreef:
Hier gaan de dames woensdag onder het mes in Reuver :j

Dus vanaf daarna zullen ze iig niet meer krols worden *\o/*

Eindelijk, na een hele lange tijd willen en niet uit kunnen komen gaat het toch gebeuren

Fijn! Fijne kliniek ook. Weet je bij welke dierenarts?