Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa0304

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:55

2 jaar ongeveer, is een geschatte leeftijd, ze is zo vreselijk lief ook <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:54

Mooie leeftijd.
Kan nog jaren jullie lastig vallen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:04

Mooie kat. Veel plezier met elkaar. :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:08

Wat leuk, Melissa, gefeliciteerd! :D

Ghostattack schreef:
Ik heb geen idee! Ze kotst met periodes meer/minder, soms elke dag, soms dagen of wekenlang niet. Ik heb nooit een "factor" of trigger kunnen vinden eigenlijk. Al kan ik me herinneren dat barf vaak beter ging dan ander voer.

Zou vooral fijn zijn als ze minder stinkbommen neerleggen :D De bakken hier hebben geen klepje (zijn open dus) ivm met onze halfblinde kat. Als er een verse ligt mag het best even ruiken, maar soms komt hier een lucht voorbij pfoe.. :') En vanmorgen vond ik een poepspoor bij 1 bak, er had 1 kat een keutel aan de kont hangen en die heeft met de kont over de vloer gesleept denk ik -O-

Overigens heb ik hier wel eens mijn wandmeubels gepost denk ik? 1 van de plankjes is inmiddels bijna gesneuveld. Iets met te enthousiast er overheen racen. Wel een succesvolle aankoop dus haha

@Ghost, dat is toevallig, wij hebben volgens mij ongeveer tegelijk die wandmeubels toen gekocht, en bij mij is er afgelopen week ook een plank gesneuveld. Was Fred d'r favoriete plankje helaas. Volgende keer maak ik wel iets zelf, want dit is nou niet echt kwaliteit om over naar huis te schrijven :') Ik had nog wel een ander deel van de set liggen, dus heb die maar opgehangen.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

En ze hebben nu een stoeltje in de ren, daar liggen ze ook graag. <3
Afbeelding

Afbeelding
:z
Laatst bijgewerkt door marley93 op 28-05-22 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:10

Omg, ja! Zoals jouw plankje rechts hangt, zo hangt er hier ook 1! Ik wacht op het moment dat kat met plank en al naar beneden komt zeilen _O-

Kwaliteit is inderdaad echt meh. Zonde, maar de prijs was er ook naar.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:11

Ja klopt inderdaad. Ik heb de stof van die kapotte plank getrokken om te kijken hoe het dus niet moet, en de constructie is wel echt om te janken. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:15

Is het zo erg ja? Dat wil ik hier dus ook doen! :')

Die schuine plank naar de hangmat heb ik ook. De stof van die schuine plank is hier ook al helemaal kapot, dat krabgedeelte gebruiken ze enorm veel maar de stof erlangs gaat er ook mee stuk. De hele kamer ligt vol met stofpluisjes :+

Ik maak even een foto! :D

Edit:
Inclusief de dader
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:28

Jaa hahaha hier echt precies hetzelfde met het spul wat er al langer hangt. Feest van herkenning dit. :')
Nou ja op zich is de constructie niet eens slecht, maar de materialen zijn wel heel goedkoop. En het is bijvoorbeeld niet in elkaar geschroefd op de verbindingspunten, maar getimmerd met van die hele dunne spijkertjes. Ik ben er niet weg van. Maar wat je al zei, de prijs was ernaar.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:39

Het zelf maken heeft dus wel zo zijn voordelen :Y)

Hier is alles nog steeds mooi stevig en ik ben echt geen expert met hout :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 06:36

Zeker! Je bent misschien duurder uit (dat was voor mij toen de reden om het niet zelf te maken. Plus dat ik nog geen boormachine etc had), maar je hebt wel de volledige controle over welk materiaal je gebruikt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:44

marley93 schreef:
Zeker! Je bent misschien duurder uit (dat was voor mij toen de reden om het niet zelf te maken. Plus dat ik nog geen boormachine etc had), maar je hebt wel de volledige controle over welk materiaal je gebruikt.

Valt reuze mee. We hadden een hoop planken gekregen van familieleden van mijn vriend die we hebben gebruikt. Het enige wat we bii moesten halen waren schroeven :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:03

xoranlover, je hebt knappe katten! <3 Echt prachtig!
Melissa0304, knappe kat zeg! En nog heerlijk jong. Daar kun je inderdaad nog lang van genieten. Fijn dat ze zo lief is!

Wat leuk die wandmeubels! Dit topic geeft leuke inspiratie. :j

Ik heb mijn kereltjes al wat eerder mogen halen. Mams was eigenlijk al echt zat van haar 6 koters en de andere kittens zouden ook dit weekend al gehaald worden. Kwam mij ook beter uit, want ik had dit weekend vrij.

Het is Pieter(tje) en Moos geworden
Afbeelding

Ik heb ze nu in de woonkamer + kantoor en dat gaat echt super. Ze hebben dan 30 m2 en daar maken ze dankbaar gebruik van :') Het is echt lang geleden dat ik kittens heb gehad, dus ik was echt vergeten hoe druk en baldadig die kunnen zijn.

Maar ze zijn gelukkig ook heel knuffelig <3
Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:53

Ah wat een lieve koppies <3 ja lekker druk geloof ik! Lekker spelen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:05

Jaa heerlijk racen en spelen. Fijn dat ze ook komen knuffelen ze zijn wel echt leuk.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:15

Aww wat een snoezels <3

Ik lig ziek op ee bank met een kat bovenop.me :+
Normaal gesproken ligt ze nier zo gauw op me. Ik gok dat ze beiden door hebben dat ik niet lekker ben. Vannacht wilde Nina me niet uit het oog verliezen namelijk :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:20

Hier zijn de dames eindelijk geholpen :j
Ik bleef het zo'n beetje voor me uit schuiven omdat ik nogal getraumatiseerd ben door eerdere DA-bezoeken (met mijn vorige katje), maar het was niet meer zo gezellig hier in huis.

Krols, tot daar aan toe. Het miauwen bedoel ik dan.
Maar het naast de bak plassen - en dan vooral het in de zetel plassen, dat ging ons toch echt te ver...

Ze zijn woensdag rond de middag op de tafel gegaan, we hebben hen 's avonds weer opgehaald.

DA zei dat Arya héél boos was - zij miauwde idd toen we daar binnen kwamen. Zodra ze ons zag, hield ze daar mee op, en begon ze snoepjes te eten. Arya is als eerste geholpen, daarna een ander dier, en dan pas Sansi. Sansi had duidelijk meer last van de narcose.

Bij thuiskomst draaiden de rollen om, en was Arya heel kalm. Sansi was héél boos - blazen en grommen, zowel naar ons als naar haar zus. Beiden likten aan de wond, dus moesten van mij een kraagje om.
Arya deed dat met stijl - alsof ze nooit anders gedaan had. Sansi was boos en kreeg dat ding steeds uit.

Toen Sansi 's avonds in slaap viel zonder kraagje, heb ik het maar zo gelaten. Ze lag zo lekker te slapen en likte niet meer aan de wond.
De avond daarna heb ik ook Arya haar kraagje af gedaan. Die was héél blij dat ze zich weer kon wassen :j

Ondertussen zijn ze weer blij! Sansi is ruim 24u boos geweest, arm ding. Ze is gisteren weer een beetje beginnen spelen, en vanochtend had ze alweer een gek momentje.
Ze eten goed, drinken goed, gaan netjes naar de wc, er is niet meer naast de bakken geplast. Die had ik in hun afwezigheid helemaal leeg gegooid, geschrobd met water en gevuld met nieuw zand. Ik had ook vloeibare snacks gekocht, zodat ze zeker genoeg vocht zouden binnen krijgen.

Ze doen het echt super! De wonden genezen mooi, het super-magere dat ze na de DA hadden is er alweer af, en ze zijn weer happy. En zo is mijn DA-trauma weer een beetje minder :j

Nog met kraagjes, woensdagavond:
Afbeelding

En deze is van gisteren, ze kruipen terug vrolijk in de hoogte:
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:29

Peerappel wat een knappe kittens.
Veel geluk met ze.

Daisy fijn dat de dames geholpen zijn.
Arme meiden, zo boos.
Moeten ze nog terug voor controle of hechtingen eruit halen?

Beifong ving gisteren een tak.
De dames hebben het ook druk met een uitgedroogde wurm.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:31

Oh arme dames zo boos. Maar beter boos dan steeds krols met alle mogelijke problemen van dien.

Ik ben blij dat ze bij ons geen kapjes meer om krijgen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:18

xoranlover schreef:
Oh arme dames zo boos. Maar beter boos dan steeds krols met alle mogelijke problemen van dien.

Ik ben blij dat ze bij ons geen kapjes meer om krijgen.

Ze hadden er echt last van, van de krolsheid.
Maar ze waren wel even heel zielig hoor. Ben blij dat hun kapjes af zijn, en zij ook haha.

Ze moeten idd nog terug ter controle. Draadjes zouden normaal vanzelf verdwijnen, als dat niet zo is worden ze er bij de controle uitgehaald :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:25

Oooh ze zijn te leuk Pernille! :D Leuke naam ook, Moos!

Fijn dat alles goed is gegaan LWDaisy! Een beetje likken kan helemaal geen kwaad, zolang ze het niet blijven doen of aan de hechtingen zitten. Het ruikt vreemd en naar dierenarts dus dat ze het willen wassen is niet zo gek. Maar gelukkig zijn ze van hun cone of shame af :))

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:55

Smee__ schreef:
Oooh ze zijn te leuk Pernille! :D Leuke naam ook, Moos!

Fijn dat alles goed is gegaan LWDaisy! Een beetje likken kan helemaal geen kwaad, zolang ze het niet blijven doen of aan de hechtingen zitten. Het ruikt vreemd en naar dierenarts dus dat ze het willen wassen is niet zo gek. Maar gelukkig zijn ze van hun cone of shame af :))

Ze komen er sporadisch nog bij in de buurt met hun tong tijdens het wassen, maar niks obsessief oid.
De wonden zien er mooi en schoon uit, dus dan hoeft die cone of shame idd gelukkig niet meer :j

Ik had SUUUUPER schattige truitjes in huis gehaald :') Ik heb hen die schaamte gelukkig niet moeten aandoen :')
Gekocht in de Hema, en omgenaaid naar kattenlijfjes. Maar ze zijn er aan ontsnapt haha.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:08

Hahaha en toch he O:)

Zou ik nu heel graag een foto willen met rompertjes aan _O-

Ik heb ze hier ook liggen. Maar niet zo fancy als jij hebt.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:42

Helemaal mee eens, hier wil ik een foto van zien _O-

Ik heb inderdaad wel gewoon zo'n medical pet shirt in huis maar die was gelukkig alleen de eerste nacht nodig. En dan vooral omdat Bowie steeds bij de buik van Marley wilde, niet eens omdat ze zelf veel aan de wond zat ofzo :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:57

Ze zùllen de rompers nog aankrijgen haha, maar pas als ze 100% oké zijn en de draadjes er uit zijn.
Ik heb ze in huis, ik heb ze omgenaaid, ze zijn super schattig, en ze zullen ze dragen :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:00

Heel goed :')