De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re: De fantastische Dobermann *Filmpjes pag. 16!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 06:24

leuke hond hoor....en ik vidn em wel wat slapjes...maar ik denk dat als hij onbeperkt beweging krijgt en nog meer spieren krijgt...

hij nog stuk sterker kan worden....

het lijkt dat hij iig nog wel goede controle heeft over zn eigen lichaam......

Ik heb ze met wobbler ook wel anders gezien....

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:58

Het is en blijft echt een heerlijke hond om te zien,
ik smelt nog altijd voor dat koppie Lovers

Wat goed nieuws dat constantijn contact heeft gehad met het asiel en jou erbij wil hebben, super Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:11

Ach wat is het een scheet!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 02:11

Ik heb ze met Wobbler ok wel anders gezien... maar onbeperkt beweging is natuurlijk hier ook niet mogelijk zeg, ik heb geen afgezet landgoed (was het maar waar ). Natuurlijk heb ik op die filmpjes van WUIS ook el gezien, dat het grootste probleem, niet zit in zijn coordinatie, maar juist n de kracht om weg te stappen of te springen, je ziet, dat hij dat niet heeft, maarhet valt, althanms nu nog, wel reuze mee, zoiets kan echte in een tijd van ja en nee veranderen in een ramp. Dat kan echt binnen enkele weken gaan van leuk rondhuppelen tot praktich niet meer kunnen lopen. Dat brengt Wobbler (of: om het juist te xeggen: dat KAN Wobbler met zich meebrengen) met zich mee. Natuurlijk ben ik daar ook beducht voor .. Maar ja, weet jij iemand anders, die zich voor deze (toch wel HEEL LEUKE) hond heeft aangemeld? De problemen die hij buiten Wobbler heeft, vind ik zelf niet echt problemen. Dat ZIJN ze wel, natuurlijk, maar ik heb zelf wel van dat soort honden, zelfs mijn eigen, gehad, die laten we zeggen : wat "issues" hadden, hier en daar. En anderen, uit hetzelfde nest, weer het tegenovergestelde, eigenlijk. 't Lijken af en toe net mensen , he? En toch blijven het in de eerste plaats: honden. Hoe dan ook: Vanavond heb ik de opening van de expositie achter de rug, nu komt er weer een wat rustiger vaarwater, a.s. zaterdag ga ik Miro in het siel opzoeken, Wuis is daar dan zelf ook (daar sta ik op, heb ik haar ook vertel), en als alles gaat, zoals ik dat voor ogen heb (maar ja, wie ben ik....) zou het heel goed mogelijk zijn, dat Miro meteen mee naar Zuidlaarderveen gaat. Het kan dan natuurlijk NOG zijn, dat de dames hier dat zijn: de teef van 1,5 jaar van mijn broer, maar die woont n het huisje op het achtererf, of mijn eigen Dobermannteff Pelle, een hartberoerte krijgen, maar ja, dat heb je toch. Mijn Pelle is namelijk best wel bang voor GROTE ZWARTE honden. Maar (zo vertelt mijn partner mij: "misshien ziet ze er ook haar overleden broer KO in, waar ze zo dik mee was, en in de velden mee rende...). Allees heeft toch z'n tijd nodig, ik heb 14 dagen proeftijd bedongen, hoewel, met Dobermanns ondrlings kan je beter drie maanden nemen, en aan de andere kant heb je meestal na 3 dagen al in de gaten (net als met paarden) of het gaat lukken of niet. Daar kan ik dan ook niks zinnigs over zeggen, alleen.... tsja, zou het wat voor hem zijn, hier? Dat laten we dan maar aan hem, Miro, ter beoordeling over. De filmpjes waren trouwens tsja .... wie wil hem nou niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:07

sigrid1182 schreef:
leuke hond hoor....en ik vidn em wel wat slapjes...maar ik denk dat als hij onbeperkt beweging krijgt en nog meer spieren krijgt...

hij nog stuk sterker kan worden....

het lijkt dat hij iig nog wel goede controle heeft over zn eigen lichaam......

Ik heb ze met wobbler ook wel anders gezien....

Hij is ook al veel sterker geworden dan eerst. Het is qua honden niet zo druk bij ons in het asiel gelukkig (aan de asielkant zitten wel een aantal maar de pensionkant is helemaal leeg, en daar is Miro nu dus heen verhuisd omdat daar een kennel is met een grote buiten én een grote binnenkennel). Lachen

Maar omdat het niet zo druk is zijn de speelweides vaak vrij, en met mooi weer vermaakt hij zich dagelijks wel een paar uur op de speelweide (en kan dus zelf bepalen hoe en wanneer hij beweegt), tegenwoordig vaak met een Rottweiler teef ernaast (die overigens niet zo'n lieverdje is), maargoed, ze tolereren elkaar en hij vindt het leuker om naast de teef te staan dan helemaal alleen op de speelweide te staan. Lachen

Romyjuh_Xx

Re: De fantastische Dobermann, kijk en vergelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:08

Loesje88 schreef:
wow! wat een verandering al! Haha!

idd Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:48

Ik heb het hele verhaal (soms inderdaad ook met kromme tenen) gevolgd en ben blij dat er misschien een oplossing voor deze hond is.

Ik blijf het volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:16

Ik heb zonet nog even lekker met hem gelopen. Nouja lekker.. Op de heenweg is hij altijd ontzettend enthousiast en héél sterk. Op de terugweg loopt hij netjes naastje en reageert ook goed op het commando 'voet'.

Goed aan de riem lopen is iets wat hij nog beter moet leren, maar met zoveel verschillende mensen waar hij hier mee omgaat is dat wel heel moeilijk, dat werkt gewoon niet (aangezien iedereen het weer op zn eigen manier doet).

Ik heb nog weer wat dingetjes met hem geoefend, ben er achtergekomen dat hij het commando 'luid' ook kent. Wel handig, aangezien er bij het asiel van die irritante wegwerkers/ bouwvakkers bezig zijn. Extreme duivel Schijnheilig

Tong uitsteken

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:49

Wat betekent in hemelnaam het commando "luid"?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:08

terpentijn schreef:
Wat betekent in hemelnaam het commando "luid"?

Blaffen (bij mijn vorige Dober)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:16

Hoe is het gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:51

Vandaag heb ik een grooooote wandeling met hem gemaakt, het was erg leuk. We zijn twee uur onderweg geweest. Knipoog

Op een afgelegen weggetje kon ik mooi even met hem aan de slag met het netjes aan de riem lopen, gign heel erg goed, dus ik verwacht dat het geen enkel probleem zou zijn en dat hij binnen no time netjes aan de riem loopt wanneer hij altijd door één en dezelfde persoon wordt meegenomen die zijn eigen vaste gewoontes heeft. Lachen

Hij heeft ook nog even gezwommen in het park, en het was supermooi weer, al met al een zeer geslaagde dag, hij heeft er echt van genoten. Ja

En hij kan niet wachten tot zaterdag! Haha! (Ik ook niet trouwens Haha!)

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:30

spannend zaterdag...ik lees nog altijd mee...

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:19

Ik duim voor jullie!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:27

Nog 1 nachtje!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 00:00

Nu ja, het is om te huilen, maar ik zag na vier dagen vandaag pas mijn mail, en zag daarin dat het asiel morgen (zaterdag) om 13.00 sluit. Ik heb met Wuis Pb contact, en nog met wat anderen, die moeten zelf maar weten of ze mijn mails aan hen hier op willen zetten, maar het komt er op neer, dat ik dat a. niet wist, en b. morgen dus niet kan gaan, dat haal ik gewoon niet met het openbaar vervoer, ik heb namelijk geen AUTO! Stenen Tijdperk verhaal, weet ik ook wel, maar zo is het nu eenmaal. Nu proberen we dus - want de bedoeling was toch, daar heen te gan op een dag dat Wuis zelf daar in het asiel aanwezig zou zijn - om bijv. dinsdag of weet ik vel, wanneer zij er is, te gaan. Wist ik dit NEE. Ik word nu zelf ook wel een betje moedeloos, zeker omdat ik de afgelopen twee weke ook de nodige "eigen dieren problemen" te verhapstukken heb gehad (abcessen aan kaken, moeilijke niet te diagnostiseren gezwellen waar vandaag biopties van zijn genomen en ik ergens volgende week een uitslag van krijg, incontinente teef, die ineens te pas en te onpas "alles maar laat lopen", etc., en dat terwijl het met mijn paard Jaopie nou juist helemaal super gaat.... Dieren, mensen... je weet het soms niet). Maar goed Wuis gemailed, nu afachten, nieuwwe afspraak maken dan maar weer .... ZUCHT ... OOOK JA ...!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 02:01

He bah wat een gedoe weer allemaal... Terpentijn: jij hebt duidelijk ook wel al zat aan je hoofd, ik vind het knap dat je dit probeert maar denk je ook aan jezelf?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:20

Jeetje, wat een gedoe Ach gut Voor jullie alle 3 niet leuk; Terpetijn, Wuis & Miro!

Hopen dat het snel goed komt, niet weer met 'achteraf dingetjes'.
Succes!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:12

Het mag gewoon niet zo zijn, lijkt het wel.

Kan er niet iemand van het asiel langer blijven? Dit is toch wel belangrijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:20

We laten ons niet zomaar uit het veld slaan. Knipoog

We hebben inmiddels een nieuwe afspraak staan voor dinsdag. Lachen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:10

nou hopen dat terpentijn en de dober elkaar nu eindelijk gaan ontmoeten!!!

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:25

Jeetje...nou het lijkt echt niet zo te mogen zijn tot nu toe...Laten we hopen dat Miro vanaf dinsdag eindelijk een keer een thuis krijgt...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:49

Ik wilde jullie succes wensen voor vandaag, maar dat wordt dan voor dinsdag Haha! . De aanhouder wint!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:18

We laten ons inderdaad niet uit het veld slaan, ik ben er dinsdag vanaf 9.00 uur en we zien wel wat er uit gaat komen! Lachen

Miro is nog steeds heel vrolijk en actief, vanmorgen heeft hij weer lekker in het water gespeeld en ik heb met hem gewandeld. Ik had op de planning staan om met hem naar de Pets Place te lopen (is ongeveer 20 minuten lopen) en dan mocht hij zich iets lekkers uitzoeken, maar net toen ik weg wilde gaan belde er iemand die misschien wel interesse in hem had, en deze mensen wilden direct langskomen om te kijken. Dus helaas kon ik toen niet meer met hem naar de winkel.

Die mensen vonden hem overigens erg leuk, maar ze weten dat Constantijn de eerste keus heeft. We hebben hun nummer opgeschreven dus stel dat Constantijn dinsdag totaal geen klik blijkt te hebben met Miro (waar ik me he-le-maal niks van kan voorstellen, hij is GEWELDIG, en ik kan hem wel doodknuffelen Haha! ), dan kunnen we hun nog bellen. Of ze hem dan willen hebben is nog niet zeker hoor, en persoonlijk vond ik ze ook niet zo heel geschikt voor hem..

En ik werd ook nog gebeld door een bokker die Miro eventueel wel thuis wilde 'bezorgen' bij Constantijn. OK dan! Haha!
Alleen weet ik nu niet meer om welke bokker het ging, maar ze heeft in ieder geval contact opgenomen met Constantijn.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:49

Kijk dat is nou eens medeleven van een mede-bokker!