Onze foster katjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 09:55

Afbeelding
Ze begint steeds nieuwsgieriger te worden.

Wesseltje

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:44

<3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:20

Ben je kip aan het braden voor haar mss :) ?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 01:52

Haha nee het waren broodjes. Wel met kip erin dus misschien dat ze daarin geïnteresseerd was.

Afbeelding
Bijna op schoot.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 05:31

<3

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:26

Wat is ze dapper! <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 11:42

Afbeelding
En knap

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 16:31

Vandaag is er een oude bekende terug gekomen. Niet omdat hij het niet goed deed, maar helaas heeft hij door de verhuizing weer een flare up van zijn niesziekte gehad en de andere kat in huis aangestoken. Spot knapte met een kuur prima op alleen de andere was er veel zieker van en houdt de antibiotica niet binnen. Dus die knapt niet zo vlot op en nu is er een begrijpelijke angst ontstaan dat het weer gebeurt dus leek het ze beter om ze niet meer bij elkaar te zetten. Spotje is dus weer bij ons en dat is prima, vind het ontzettend jammer voor de gene die hem had geadopteerd en ik weet dat zij er ook erg verdrietig over is.

Spotje blijft dus weer eventjes hier en dan gaan we gewoon weer op zoek naar een ander huisje.

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 17:01

rockwitch schreef:
Vandaag is er een oude bekende terug gekomen. Niet omdat hij het niet goed deed, maar helaas heeft hij door de verhuizing weer een flare up van zijn niesziekte gehad en de andere kat in huis aangestoken. Spot knapte met een kuur prima op alleen de andere was er veel zieker van en houdt de antibiotica niet binnen. Dus die knapt niet zo vlot op en nu is er een begrijpelijke angst ontstaan dat het weer gebeurt dus leek het ze beter om ze niet meer bij elkaar te zetten. Spotje is dus weer bij ons en dat is prima, vind het ontzettend jammer voor de gene die hem had geadopteerd en ik weet dat zij er ook erg verdrietig over is.

Spotje blijft dus weer eventjes hier en dan gaan we gewoon weer op zoek naar een ander huisje.

[ [url=m/3CVGYF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh is Spot weer terug! Niet te snel op zoek gaan naar een huisje hoor }>

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 17:05

Haha zes is best veel hoor. Ook al hebben we veel ruimte en merk je het niet echt, ze moeten wel allemaal eten en de kattenbakken moeten ook netjes schoon.

Maar we gaan het zien, wij gaan over 2 weken op vakantie en dan komt mijn schoonmoeder in huis voor de dieren zorgen dus voor haar is het ook wel veel, maar goed het is wat het is en toen Spot werd opgehaald heb ik gezegd dat hij terug mocht komen als het niet ging.

Nu met de zomervakantie voor de deur zal het plaatsen echt niet makkelijk worden.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:41

Een brutale vraag, wat kost een kat adopteren bij jullie?

Ik heb er in december eentje uit het asiel gehaald en 180 euro betaald, (vind ik redelijke prijs gezien de kat in orde is met entingen, chip en strerilisatie) maar ik vroeg me af of voor jullie stichting zo'n bedrag haalbaar is gezien alle kosten.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 20:53

De adoptiekosten bij ons zijn 200 euro.
Dan heb je dus idd een kat die gevaccineerd is, gechipt, ontvlooit, ontwormt en met een rabies vaccinatie. Ook zijn ze getest voor Fiv en Felv en in principe zijn ze al gesteriliseerd of gecastreerd.
Uiteindelijk zijn die operaties in Roemenië een stuk goedkoper als hier, daarom willen we altijd dat ze geholpen zijn voor ze hierheen komen.
Of het echt alle kosten dekt weet ik niet. Maar met alle gratis katten die overal aangeboden worden kan je ook niet veel meer vragen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:43

Knap ook ja, ze heeft een heel mooi koppie! <3

rockwitch schreef:

[ [url=m/3CVGYF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaahw Spot! <3 Ik snap het wel, maar het is voor alle partijen wel sneu. Wat fijn dat jij hem weer opvangt, hopelijk heeft hij snel een nieuw thuis!

Die niesziekte kan idd wel hardnekkig zijn, Nimz heeft ook regelmatig waterige oogjes, snot in de neus en ze niest dan ook wat. Gelukkig is ze er niet heel ziek van en Nouk lijkt er ook niet vatbaar voor, gelukkig!
Is het bij Spot nu ook onder controle?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 23:23

Spot is nu ok, hij is wel weer verhuisd dus het kan weer zijn kop opsteken, maar dat gaan we vanzelf merken. Tot nu toe zijn bijna alle opvang katten snotterig geworden na aankomst. Dat verhuizen geeft ze gewoon veel stress en dat heeft zijn effect op hun weerstand. Gelukkig zijn die Roemeentjes taai en hebben ze niet vaak antibiotica nodig. Mijn eigen katten zijn (even afkloppen) er tot nu toe niet ziek van geworden. Maar goed, ook Roemenen en die hebben al zoveel virussen langs zien komen dat hun weerstand heel sterk is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 23:32

Jammer van spot, die kat van z’n adoptant heeft nu toch sowieso niesziekte en blijft drager? Eigenlijk heeft het nu die kat dus ziek is/was geen zin om spot weer weg te doen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 07:52

Eens, maar uiteindelijk gaat het erom dat de adoptant het te spannend vond om ze weer samen te zetten en dan kan ik dat alleen maar respecteren en doen wat ik zeg als een kat geadopteerd wordt. Als het niet gaat mogen ze terug komen. Ik heb liever dat ik dan een ander huis voor hem kan zoeken als dat ik straks niet meer weet waar ze allemaal zitten.

Ik respecteer iedereen zijn keuzes en Spot is een schatje dus dat komt wel goed.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:09

Ja eens. Zo fijn dat je er zo in staat. <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 10:38

Ik wil gewoon het beste voor elke kat die ik opvang. En hij had het super bij de adoptant, maar als zij zich er niet prettig bij voelt dan respecteer ik dat en dan is hij weer van harte welkom bij ons.
Afbeelding

Alsof hij nooit is weggeweest.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:58

Hij heeft zijn plekje alweer geclaimd, lekker schoten. Fijn dat hij weer terug mocht komen, dan houd je er idd wel zelf zicht op waar hij terecht komt.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:27

Precies, wat niet gaat, gaat niet. Maar het is super dat weer bij jullie terecht kan en dat er een nieuw huisje voor hem gezocht wordt! Fijn dat hij nu weer oké is en zich ook meteen weer thuis voelt bij jullie, alsof hij niet weggeweest is <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 17:41

Hoe gaat het met ze?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 19:50

Gypsy heeft een kuurtje want die had flink snot. Maar verder doet ze het super goed. Al vind ze het helemaal niks dat ze pilletjes moet.

Spot is gewoon Spot, lekker relaxed, eten aan het jatten en vooral lekker kletsen.

Zijn ff weekend weg geweest, maar katjes zijn natuurlijk goed verzorgd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lily is heel zielig, die is ruim 2 weken geleden gesteriliseerd en heeft blijkbaar een reactie op het oplossen van de hechtingen dus er was een gaatje gekomen in het litteken met een stukje hechting eruit. Nu heeft ze een kuurtje en een mooie kap.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:07

Wat geef jij bij niesziekte?
Hier al een aantal weken aan het klooien met niesziekte -O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 21:19

Eeeh ik zal zo even kijken wat voor medicatie ik heb gehad van de dierenarts. Ben even niet in staat om op te staan want Lily ligt op schoot haha.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:29

Lekker, een weekendje weg!

Die twee foto's van Gypsy zijn fantastisch, die boze blik _O-

Arme Lily, beterschap!

TinkerTreas, je vroeg het niet aan mij, maar misschien heb je er toch wat aan. :)
Nimzi krijgt elke dag een half of heel schepje L-lysine en elke dag een paar druppels Sinus, allebei van het merk Puur. En ik heb van de dierenarts neusdruppels (Rhinigenta drops 10ml) meegekregen die ze mag hebben als haar neusje verstopt zit. Voorschrift is 6xdaags 2 druppels in elk neusgat, maar meestal is 1x per dag al voldoende en is het meestal 2-3 dagen druppelen. Laatst was ze er wel een keer echt ziekig van en heb ik haar wat Novacam gegeven, toen was ze er een dag later ook weer bovenop. :)