Met Phoenix heb ik nogal wat meegemaakt
Ze is echt erg speciaal.
Ik heb haar in maart gekocht en ze was eigenlijk direct ziek. Binnen een paar uur zat ik al bij de vogelarts, maar de swaps van haar krop en cloaca duurden nogal lang en ondertussen ging ze hard achteruit. Uiteindelijk werd er megabacterie, een andere bacterie en schade aan de alvleesklier geconstateerd. Er was een overlevingskans van zo'n 20%, maar we wilden het toch proberen omdat ze soms oplevingen had.
Ik heb haar toen 10 weken lang drie keer per dag moeten dwangvoeren en ze kreeg 16 weken lang 3 verschillende soorten medicatie. Ze heeft al die tijd ook onder een warmtelamp gezeten. Uiteindelijk hebben we haar opnieuw laten testen en was ze wonder boven wonder helemaal schoon, iets wat eigenlijk nooit voorkomt, want in principe blijven valkparkieten met de megabacterie altijd drager van deze ziekte, maar bij Phoenix is het niet meer aangetroffen. Ik laat haar nog regelmatig testen voor de zekerheid maar het gaat nog helemaal goed
Ze heeft alleen wel nog een verminderde weerstand, waardoor ze in de voliere een terugslag kreeg en daarom zit ze momenteel weer binnen. We zijn nu bezig haar weerstand op te krikken en hopelijk kan ze over een tijdje opnieuw naar buiten 
En over de kweker.. tja
Die wilde niet toegeven dat ze zieke vogels verkocht, maar uiteindelijk hebben we dat middels onderzoek toch kunnen bewijzen. En de kosten (ala 700 euro
) werden vergoed.
Maar het belangrijkste is dat Phoenix er nog is, en ze doet haar naam dus eer aan
Het is echt een kleine terrorist, moet overal eerste rang bij zitten en voor de duvel niet bang. Ze is zo leuk!
Heel verhaal
Sorry.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-07-14 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt